Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thx, Een tuono 1100 of een superduke 1290

Heb ook allebei geprobeerd voor ik mijn Tuono V4 kocht. Qua prestaties zijn ze zeker aan elkaar gewaagd. De zithouding bij de KTM is iets minder sportief. Ik vond de wat meer sportieve zit van de Tuono beter passen bij de rijprestaties.
De nieuwe digitale dashboards van beide fietsen zijn wel echt bizar.

Ik heb uiteindelijk niet voor een nieuwe gekozen omdat ik in een uithoek van het land woon en ver van een aprilia dealer waardoor onderhoud binnen de garantie niet ideaal was.

Veel plezier en succes met het maken van je keuze! :]
 
Laatst bewerkt:
Thx voor al het advies
Uiteraard neig ik naar de Tuono
De v4 1000 vond ik al top tijdens een dagje huren.

Maar eerst masr eens kijken of ik het budget rondkrijg...
Zijn nu niet echt goedkope fietsen allebei.
Gelukkig rij ik zelden dus dat scheelt :+
 
schijnt dat die 100 extra cc het hele middengebied een boostje geeft zodat je overal maximaal koppel hebt ipv een 'dipje'

Moet zeggen dat ik wel merkte met de v4 1000 dat (ondanks dat je als een raket naar voren gaat) er wel eerst wat 'gezocht' moest worden in het middengebied tot hij het insanely heavenly powergebied in komt.
hetzelfde gevoel wat met de v-twin rond de 4000/4500 toeren
 
De 1290 vond ik dodelijk saai. KTM heeft het dikke 2 cilinder blok zo geciviliseerd dat het totaal niet intimiderend is. Powerband is zo lineair dat het vast heel hard gaat maar je dat gevoel niet krijgt. Dat gecombineerd met een hele soepele versnellingsbak maakte het niet de ervaring die ik vooraf verwacht had. Hoopte dat het ding de ideale combinatie was tussen lekker toeren en sportief rijden was maar heb hem na 30 min ingeleverd terwijl ik een uur had. Het beest wat het beloofde te zijn bleek behoorlijk getemd te zijn...

Verder vond ik het geluid echt een afknapper, met een sportuitlaat maakt het ding een bak herrie maar dat doet de hond van de buren ook. En daar luister ik ook niet graag naar.

De standaard vering is trouwens belachelijk voor zo'n dure motor. Je moet een of andere upgrade kopen om dat te verbeteren. Had echt standaard moeten zijn. Verder begreep ik ook dat je nog een sportpakket kunt kopen. Motor wordt daar een stuk sportiever maar ook dat is weer een optie.

Voor de 1290 adventure begrijp ik de combinatie helemaal, voor een superduke r niet.

schijnt dat die 100 extra cc het hele middengebied een boostje geeft zodat je overal maximaal koppel hebt ipv een 'dipje'

Moet zeggen dat ik wel merkte met de v4 1000 dat (ondanks dat je als een raket naar voren gaat) er wel eerst wat 'gezocht' moest worden in het middengebied tot hij het insanely heavenly powergebied in komt.
hetzelfde gevoel wat met de v-twin rond de 4000/4500 toeren
Weet niet precies wat je middengebied noemt maar mijn 2014 tuono levert tussen 5250 en 11750 rpm >100nm en gewoon soepel en zonder dipjes? Tuurlijk loopt het vermogen op met het stijgen van de toeren maar kan nou niet zeggen dat ik het idee hebt dat de motor even moet zoeken in het middengebied. Dit is wel met een map op maat.
 
Laatst bewerkt:
Thx voor al het advies
Uiteraard neig ik naar de Tuono
De v4 1000 vond ik al top tijdens een dagje huren.

Maar eerst masr eens kijken of ik het budget rondkrijg...
Zijn nu niet echt goedkope fietsen allebei.
Gelukkig rij ik zelden dus dat scheelt :+

Check op voorhand ook even wat je kwijt bent aan een all-risk verzekering voor deze motoren (als je iig van plan bent om je nieuwe fiets all-risk te verzekeren) . Deed dit ikzelf achteraf pas en daar schrok ik best wel van. Zeker als je de motor (zoals ik) in de winter niet gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
De 1290 vond ik dodelijk saai. KTM heeft het dikke 2 cilinder blok zo geciviliseerd dat het totaal niet intimiderend is. Powerband is zo lineair dat het vast heel hard gaat maar je dat gevoel niet krijgt. Dat gecombineerd met een hele soepele versnellingsbak maakte het niet de ervaring die ik vooraf verwacht had. Hoopte dat het ding de ideale combinatie was tussen lekker toeren en sportief rijden was maar heb hem na 30 min ingeleverd terwijl ik een uur had. Het beest wat het beloofde te zijn bleek behoorlijk getemd te zijn...

Verder vond ik het geluid echt een afknapper, met een sportuitlaat maakt het ding een bak herrie maar dat doet de hond van de buren ook. En daar luister ik ook niet graag naar.

De standaard vering is trouwens belachelijk voor zo'n dure motor. Je moet een of andere upgrade kopen om dat te verbeteren. Had echt standaard moeten zijn. Verder begreep ik ook dat je nog een sportpakket kunt kopen. Motor wordt daar een stuk sportiever maar ook dat is weer een optie.

Voor de 1290 adventure begrijp ik de combinatie helemaal, voor een superduke r niet.Weet niet precies wat je middengebied noemt maar mijn 2014 tuono levert tussen 5250 en 11750 rpm >100nm en gewoon soepel en zonder dipjes? Tuurlijk loopt het vermogen op met het stijgen van de toeren maar kan nou niet zeggen dat ik het idee hebt dat de motor even moet zoeken in het middengebied. Dit is wel met een map op maat.


mmmm, dodelijk saai is niet wat ik zoek,das zeker -O-
En ook van de vering ben ik het 100% met je eens maar dat is altijd het eerste wat ik aanpak.
Eerst maar eens proefrijden dan :]
 
Laatst bewerkt:
Check op voorhand ook even wat je kwijt bent aan een all-risk verzekering voor deze motoren (als je iig van plan bent om je nieuwe fiets all-risk te verzekeren) . Deed dit ikzelf achteraf pas en daar schrok ik best wel van. Zeker als je de motor (zoals ik) in de winter niet gebruikt.

Ik rij zo weinig dat de motor bij mij onder de inboedel verzekering valt
 
Na de verkoop ook naar de V4 en SDR gekeken maar vond ze simpelweg veel te duur.
Ik ben bij de streetfighter 1098S uitgekomen, best ruim en lekker bruut blok. Stuurt fantastisch met de gesmeede wielen en ohlins.
Mis alleen ABS, rij ook woonwerk in de drukte en dan is dat zeker een redder op een dag.

Zit eraan te denken om te verkopen en naar sdr te gaan maar de duc is zooo mooi ook nog (vindt ik dan).

Succes met je keuze okkie, moest even glimlachen toen ik de wp demper te koop zag staan.

Veel tekst, effe een foto natuurlijk.
full
 
Na de verkoop ook naar de V4 en SDR gekeken maar vond ze simpelweg veel te duur.

Zit eraan te denken om te verkopen en naar sdr te gaan maar de duc is zooo mooi ook nog (vindt ik dan).

Succes met je keuze okkie, moest even glimlachen toen ik de wp demper te koop zag staan.

Veel tekst, effe een foto natuurlijk.
[afbeelding]

Prachtig mooie fiets ook.
Abs en een ruime zithouding zijn voor mij ook belangrijk.
Tevens moet er veel geld bij dus het zal een schadefiets uit het buitenland worden waarschijnlijk, en de achterdemper goed verkopen hopelijk 😉
Helaas is deze niet over te zetten naar de sdr of de Tuono
 
Laatst bewerkt:
Staan best wel veel schade sdr op buitenlandse sites, dan toch niet zo veilig dat abs. ;-)

De SFS heeft verrassend veel been ruimte en weinig windbescherming, als je dacht dat een tuono een naked was moet je een keer op zoiets stappen.

Tja sommige vinden 2 dempers mooier, ik vindt 1tje voldoende, zie je het achterwiel beter en hoef maar 1 dB killer mee te nemen op vakantie.(beetje lassen en slijpen)
Kleur is de titanium vd S uitvoering, zijn er niet veel van. Ook niet raar met een nieuwprijs van 23.000 euro in 2012...

Maar vindt een oer ook nog altijd erg stoer!

full
 
Laatst bewerkt:
Staan best wel veel schade sdr op buitenlandse sites, dan toch niet zo veilig dat abs. ;-)

De SFS heeft verrassend veel been ruimte en weinig windbescherming, als je dacht dat een tuono een naked was moet je een keer op zoiets stappen.

Tja sommige vinden 2 dempers mooier, ik vindt 1tje voldoende, zie je het achterwiel beter en hoef maar 1 dB killer mee te nemen op vakantie.(beetje lassen en slijpen)
Kleur is de titanium vd S uitvoering, zijn er niet veel van. Ook niet raar met een nieuwprijs van 23.000 euro in 2012...

Maar vindt een oer ook nog altijd erg stoer!

[afbeelding]


Heb ik ook nog naar gekeken maar toch gekozen voor de betrouwbaarheid van de Aprilia , maar het is wel een prachtige motor , alleen vind ik bij Ducati die bedrading en dergelijke die langs het frame lopen wat minder geslaagd maar 1 demper maakt dat weer goed .
 
De 1290 vond ik dodelijk saai. KTM heeft het dikke 2 cilinder blok zo geciviliseerd dat het totaal niet intimiderend is. Powerband is zo lineair dat het vast heel hard gaat maar je dat gevoel niet krijgt. Dat gecombineerd met een hele soepele versnellingsbak maakte het niet de ervaring die ik vooraf verwacht had. Hoopte dat het ding de ideale combinatie was tussen lekker toeren en sportief rijden was maar heb hem na 30 min ingeleverd terwijl ik een uur had. Het beest wat het beloofde te zijn bleek behoorlijk getemd te zijn...

Verder vond ik het geluid echt een afknapper, met een sportuitlaat maakt het ding een bak herrie maar dat doet de hond van de buren ook. En daar luister ik ook niet graag naar.

De standaard vering is trouwens belachelijk voor zo'n dure motor. Je moet een of andere upgrade kopen om dat te verbeteren. Had echt standaard moeten zijn. Verder begreep ik ook dat je nog een sportpakket kunt kopen. Motor wordt daar een stuk sportiever maar ook dat is weer een optie.

Voor de 1290 adventure begrijp ik de combinatie helemaal, voor een superduke r niet.Weet niet precies wat je middengebied noemt maar mijn 2014 tuono levert tussen 5250 en 11750 rpm >100nm en gewoon soepel en zonder dipjes? Tuurlijk loopt het vermogen op met het stijgen van de toeren maar kan nou niet zeggen dat ik het idee hebt dat de motor even moet zoeken in het middengebied. Dit is wel met een map op maat.

Vond ik eerst ook, maar dat komt omdat de gas hendel / gas klep idioot progessief is afgesteld. Voelt alsof 25% gashendel overeenkomt met 10% gas klep. Beetje irritant maar gewoon verder open trekken.

Heb alleen de eerste generatie V4 gereden, moeilijke keus hoor met de 1290 SDR. De Aprilia was iets meer van de lange doordraaiers, de SDR is echt een hooligan waar je op asociaal tempo rotondes kan pakken. De KTM is compfortabelr, maar tegen t geluid van de Appie kan bijna niks op.
 
Laatst bewerkt:
ik zou voor de 1100 tuono dat die heeft ook een lekker midden gebied.

Wat Neeves hier zegt klopt echt 100% over de tuono Factory. echt een top bike. zelf mogen proeven.

gewoon blind kopen hij zal je zeker niet teleurstellen :P



heren vraag je, ik ga een ohshit voorvork plaatsen op mijn oer.
nu is mijn vraag kan ik hem aan de onderzijde opvangen(olie tank en uitlaatbocht)of nout blokje tussen de olietank en uitlaatbocht en met een krik eronder?
of hangen jullie hem in de spanbanden? zo ja hoe en waar? ivm T-stuk dat gewisseld moet worden.
 
Iemand nog belangstelling om zijn Tuono wat aan te kleden?
De prijzen zijn de helft van nieuw of minder maar wel vast.

https://link.marktplaats.nl/m1196834526

-Valblokken V+A as en frame, 75 Euro

Ik ga voor wat nieuws O-)
Oeh mooie fiets!

Kan je eens foto's sturen van deze blokken en wat is het merk?
Passen deze ook op assen oer tuono? (Voor achterwiel?)
Wil al een tijd zelf wat maken maar kom er maar niet aan toe...
Frame wil maatje mss wel, zal de rest ook tippen 😉
 
Oeh mooie fiets!

Kan je eens foto's sturen van deze blokken en wat is het merk?
Passen deze ook op assen oer tuono? (Voor achterwiel?)
Wil al een tijd zelf wat maken maar kom er maar niet aan toe...
Frame wil maatje mss wel, zal de rest ook tippen 😉

Kijk even bij sport rsvmille
Daar staan wat fotos
 
ik zou voor de 1100 tuono dat die heeft ook een lekker midden gebied.

Wat Neeves hier zegt klopt echt 100% over de tuono Factory. echt een top bike. zelf mogen proeven.

gewoon blind kopen hij zal je zeker niet teleurstellen :P



heren vraag je, ik ga een ohshit voorvork plaatsen op mijn oer.
nu is mijn vraag kan ik hem aan de onderzijde opvangen(olie tank en uitlaatbocht)of nout blokje tussen de olietank en uitlaatbocht en met een krik eronder?
of hangen jullie hem in de spanbanden? zo ja hoe en waar? ivm T-stuk dat gewisseld moet worden.

Krik met blok hout onder de uitlaat bocht kan MAAR ik vind de motor dan erg onstabiel staan , ik gebruik liever spanbanden waar ik de motor mee ophang .
 
Blok en krik idd. Maar dan trek ik wel 2 spanbanden over beide kanten van de achterbrug zodat ie goed stabiel op de paddochstand en op de heftafel blijft staan. Zonder kukelt ie zo in de kant.
 
Laatst bewerkt:
Krik met blok hout onder de uitlaat bocht kan MAAR ik vind de motor dan erg onstabiel staan , ik gebruik liever spanbanden waar ik de motor mee ophang .


ja dit leek mijn dus ook.
maar waar aan hang je hem op? want de kroon plaat en T-stuk moeten eraf namelijk

Blok en krik idd. Maar dan trek ik wel 2 spanbanden over beide kanten van de achterbrug zodat ie goed stabiel op de paddochstand en op de heftafel blijft staan. Zonder kukelt ie zo in de kant.

zo een sleutel tafel is wel heel ideaal, maar die bezit ik nog niet haha.
zag ook al van die speciale opkrik bokjes, ook wel handig.

maar bedankt voor de tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan