Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een paar vraagjes, heb vandaag m'n sw motech micro tas gemonteerd op de tank, maar nu vind ik 'm persoonlijk vrij laag op de tank liggen. hoort dit zo?

full

hier heb ik bij de achterste bouten (van de bevestiging in het tasje) er al drie vulringen tussen gestopt.

En nadat ik mijn uitlaten maar eens uitgelijnd had, kwamen er van die nare vlekken naast de ophangbeugels te voorschijn. Is dit nog met een of ander middel op te poetsen zonder de boel te beschadigen?

full


m.v.g.

Jorick
 
Beetje Commandant of wat grover 3M schuurpad of zelfs een staalspons of.. Of. Lijkt licht geborsteld te zijn. Netjes met de richting mee moet lukken. Ik heb zelfs mijn hele demper zo gedaan. Als alles het zelfde is gedaan zie je geen verschil. (altijd even proberen op een stukje wat je niet ziet.
 
Laatst bewerkt:
full


Ik zal eens een poging wagen met dat commandant, weet alleen niet of het wel echt "geborsteld" is. Zal maar eens voorzichtig aan de binnenkant beginnen. :Y
 
Beetje Commandant of wat grover 3M schuurpad of zelfs een staalspons of.. Of. Lijkt licht geborsteld te zijn. Netjes met de richting mee moet lukken. Ik heb zelfs mijn hele demper zo gedaan. Als alles het zelfde is gedaan zie je geen verschil. (altijd even proberen op een stukje wat je niet ziet.

Ik heb mijn titanium uitlaten altijd schoon gemaakt met WD40. Dit haalt het vuil weg. Kijk dan eens wat er beschadigd is.
Voor een matte glans kan je ook een klein stukje staalwol gebruiken. Heel voorzicht proberen met een heel klein stukje staalwol.
In 1 richting gebruiken en niet erop drukken. (aaien dus)
 
Ik heb mijn titanium uitlaten altijd schoon gemaakt met WD40. Dit haalt het vuil weg. Kijk dan eens wat er beschadigd is.
Voor een matte glans kan je ook een klein stukje staalwol gebruiken. Heel voorzicht proberen met een heel klein stukje staalwol.
In 1 richting gebruiken en niet erop drukken. (aaien dus)

WD40 wel goed uitwrijven of laten verdampen anders krijg je vlekken op titanium...
 
Gen 1 = "oer Tuono" en gen 2 niet? Ik weet 't niet blijkbaar en dacht dat beiden onder de term "oer Tuono" vielen. Heb 't blijkbaar fout :+

Haha het is ook geen ernstig vergrijp :+

Gen 1 = Oer
Gen 2 = Gen 2
Gen 3 = V4
Gen 4 = 1100

Zo wordt er meestal in dit topic over gesproken. Of de 1100 echt gen 4 is of Gen 3 + mag je zelf oordelen.
 
Ik ben weer mobiel op 2 wielen trouwens.

Een Kanariegele (racing yellow) Triumph Sprint RS 955i heeft de zware taak de vervanger van de Tuono te zijn.

Toch nog een beetje een karakterblok. Wordt gebruikt als woon-studie fiets en is derhalve ook een echt werkpaardje. De Tuono was voor mij toch echt een hobby project; poetsen, sleutelen en mooie ritten maken, maar geen woonwerk en zeker geen buitenslaper.

Ik was opzoek naar een budget vriendelijke(re) fiets die doordeweeks ook een nachtje buiten kan slapen en betrouwbaar is, maar niet diversion-saai. En daar kwam de Triumph om de hoek kijken :)
 
Ik ben weer mobiel op 2 wielen trouwens.

Een Kanariegele (racing yellow) Triumph Sprint RS 955i heeft de zware taak de vervanger van de Tuono te zijn.

Toch nog een beetje een karakterblok. Wordt gebruikt als woon-studie fiets en is derhalve ook een echt werkpaardje. De Tuono was voor mij toch echt een hobby project; poetsen, sleutelen en mooie ritten maken, maar geen woonwerk en zeker geen buitenslaper.

Ik was opzoek naar een budget vriendelijke(re) fiets die doordeweeks ook een nachtje buiten kan slapen en betrouwbaar is, maar niet diversion-saai. En daar kwam de Triumph om de hoek kijken :)

Nice! Gefeliciteerd, was zelf altijd een beetje fan van de T595...
 
Laatst bewerkt:
In het vorige topic, heb ik laten weten dat ik meningen wou weten over de HP Corse uitlaat.
Ondertussen heb ik deze uitlaat gemonteerd zitten en er mee gereden.
Met de db-killer, waarmee de uitlaat is gekeurd, er zit een E-keur op, valt het geluid van de uitlaat mee. Wijkt wat nivo naar mijn idee niet veel af van orgineel. Als de klep open gaat net zoals de originele uitlaat merkbaar meer geluid, maar ik durft er mee op de weg te rijden zonder me direct een aso te voelen.
De db-killer zit geborgt met een lasje op de bout, maar zal zo los te halen zijn. Een andere insert is meegeleverd en die ga ik binnenkort proberen. Maar eerst wil ik even gaan rijden op Zandvoort, als dat ternminste is toegestaand met deze uitlaat, kom ik begin volgende maand achter.

Nog ff een foto van motor met de uitlaat:
25p78t2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Rechts onder je tank zit een draai wieltje (met daaraan een verlengstukje).
Daar kun je simpelweg (met warme motor) aan draaien en je toerental verhogen/verlagen.

Redelijk fool-proof :+

Even voor de zekerheid, is dit ook bij een Gen2 zo of gaat dit alleen op voor een oer (wat ik denk). Ik heb dus een Gen2
 
In het vorige topic, heb ik laten weten dat ik meningen wou weten over de HP Corse uitlaat.
Ondertussen heb ik deze uitlaat gemonteerd zitten en er mee gereden.
Met de db-killer, waarmee de uitlaat is gekeurd, er zit een E-keur op, valt het geluid van de uitlaat mee. Wijkt wat nivo naar mijn idee niet veel af van orgineel. Als de klep open gaat net zoals de originele uitlaat merkbaar meer geluid, maar ik durft er mee op de weg te rijden zonder me direct een aso te voelen.
De db-killer zit geborgt met een lasje op de bout, maar zal zo los te halen zijn. Een andere insert is meegeleverd en die ga ik binnenkort proberen. Maar eerst wil ik even gaan rijden op Zandvoort, als dat ternminste is toegestaand met deze uitlaat, kom ik begin volgende maand achter.

Nog ff een foto van motor met de uitlaat:
[afbeelding]


denk dat je de eerste bent in dit topic met de HP uitlaat!
mooi pijpje maar ik zou als je naar assen gaat wel de originele meenemen als dat kan.
wel de ecu laten aanpassen lijkt omdat je geen katalysator meer hebt! race map is al voldoende.
 
Even voor de zekerheid, is dit ook bij een Gen2 zo of gaat dit alleen op voor een oer (wat ik denk). Ik heb dus een Gen2

Nope gen 2 wordt via cpu unit geregeld, kan de dealer voor je aanpassen.

En wat je beschrijft heb ik ook gehad en vormde de inleiding naar kapotte dynamo, je kan wel iets proberen om te testen bv. trek de stekkers van de 2 koplampen even los, dat is 110 Watt minder verbruik en als de accu slecht bij laad zou je hier wat verschil moeten merken, gewoon slechte accu kan natuurlijk ook.

Even meten op de polen van de "bruine stekker" en je weet veel, moet willekeurig tussen elke combinatie die je kan maken 60 Volt AC staan, en laad spanning moet oplopen tot ongeveer 14-14.8 Volt DC gemeten op de accu polen.
 
Heren, ik hoop/denk dat ik hier goed zit voor advies. Van het weekend begon mijn oer aan de linkerkant van het blok plots een misselijkmakend geluid te maken (alsof er een lager stuk was) en viel de laadspanning plots terug naar 10.8 volt. Mijn verdenking is dat er iets mis is met de dynamo en mede door het rare geluid lijkt mij een inspectie noodzakelijk. Ik ben begonnen met het aflopen van de olie en loshalen van de zijdeksel van het blok. Hier begint het al, ik krijg hem er niet af.. Mis/vergeet ik iets?? Ik heb genoeg sleutelervaring met fireblade's maar nog niet met Tuono's en kan er zo gauw nergens iets over terugvinden.
Mijn volgende vraag is, wat kan ik verwachten aan sleutelvalkuilen? Hoop op advies waar ik wat mee kan.
Mijn dank zal groot zijn..
 
Laatst bewerkt:
Heren, ik hoop/denk dat ik hier goed zit voor advies. Van het weekend begon mijn oer aan de linkerkant van het blok plots een misselijkmakend geluid te maken (alsof er een lager stuk was) en viel de laadspanning plots terug naar 10.8 volt. Mijn verdenking is dat er iets mis is met de dynamo en mede door het rare geluid lijkt mij een inspectie noodzakelijk. Ik ben begonnen met het aflopen van de olie en loshalen van de zijdeksel van het blok. Hier begint het al, ik krijg hem er niet af.. Mis/vergeet ik iets?? Ik heb genoeg sleutelervaring met fireblade's maar nog niet met Tuono's en kan er zo gauw nergens iets over terugvinden.
Mijn volgende vraag is, wat kan ik verwachten aan sleutelvalkuilen? Hoop op advies waar ik wat mee kan.
Mijn dank zal groot zijn..

Plastic hamer gebruiken en er een tik op geven, dan komen ze meestal al wel los. Die deksels klemmen altijd als ze er al langere tijd op zitten. Uiteraard checken dat je alle schroeven los hebt :+
 
Ik ga binnenkort voor het eerst klein onderhoud doen aan de motor. Nu staat in de handleiding van de oer tuono voor remvloeistof en koppelingsvloeistof: dot 5 (dot 4 compatible)

Welke kan ik dan het beste gebruiken?

En in de handleiding staat 15w50 maar ik meen ergens te hebben gehoord dat je beter een andere olie erin kan doen ivm andere temp nederland???
 
Ik ga binnenkort voor het eerst klein onderhoud doen aan de motor. Nu staat in de handleiding van de oer tuono voor remvloeistof en koppelingsvloeistof: dot 5 (dot 4 compatible)

Welke kan ik dan het beste gebruiken?

En in de handleiding staat 15w50 maar ik meen ergens te hebben gehoord dat je beter een andere olie erin kan doen ivm andere temp nederland???

Weet je zeker dat er geen dot 5.1 staat? Dot 5.1 is namelijk een doorontwikkeling op dot 4 en kan dus ook elkaar vervangen, het verschil hiertussen is het kookpunt. Dot 5 is wezenlijk anders.

W.b.t. olie. Ik heb altijd Motul 300v 15w50 gebruikt. Dé olie voor de oerTuono's in mijn optiek.
Deze olie wordt ook op verschillende fora aangeraden (en het ruikt lekker).
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat er geen dot 5.1 staat? Dot 5.1 is namelijk een doorontwikkeling op dot 4 en kan dus ook elkaar vervangen, het verschil hiertussen is het kookpunt. Dot 5 is wezenlijk anders.

W.b.t. olie. Ik heb altijd Motul 300v 15w50 gebruikt. Dé olie voor de oerTuono's in mijn optiek.
Deze olie wordt ook op verschillende fora aangeraden (en het ruikt lekker).

Bedankt voor je reactie. in de handleiding staat toch echt:
Remvloeistof (aanbevolen): F.F., DOT 5 (compatibel DOT 4)

W.b.t. de olie ga ik dus de Motul kopen :).

(domme vraag) De remvloeistof kan ik toch ook gebruiken als koppelingsvloeistof?
 
Laatst bewerkt:
Let met remvloeistof verversen goed op:
- dat je geen lucht in je leidingen trekt, bovenkant (te laat potje bijvullen)
- dat je geen lucht je leidingen intrekt vanuit de onderkant, (koop een rem ontlucht slangetje met 1-weg klepje erop - of met perslucht en remontluchtingsset)
- dat je geen remvloeistof op je lak (velgen oid) krijgt, dat moet je ruim wegspoelen als het gebeurd.

Na verversen even een nachtje een tywrap op je hendel kan ook geen kwaad.

Als je toch vloeistof ververst, kijk even goed na of je voeringen nog goed genoeg zijn en of de boel niet te vies is. (remmenreiniger tussen je klauwen spuiten - terwijl je die even los haalt, kan nooit kwaad en is 4 boutjes werk.

boutjes weer met wat kopervet vastzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan