Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de tips! Ik heb al een remleiding ontluchter besteld. Ik probeer me zoveel mogelijk in te lezen, heb 0 ervaring. Ik kan trouwens niks in de handleiding en op internet vinden over het verversen van de koelvloeistof, de handleiding spreekt alleen over bijvullen... Ik weet inmiddels al wel hoe de olie en filter vervangen moeten worden :')
 
Goedemiddag beste motorforummers,

Ik heb sinds een paar dagen een tuono uit 2011 in de tuin staan.
Hij rijd fantastisch, stuk meer power dan mijn RSV uit 2003.
Nu wil het geval dat hij het volgende euvel laat zien.
De schakelpook blijft regelmatig (niet altijd) in de verste stand staan na het schakelen. Zeker bij terugschakelen en dit geeft een nare rij-ervaring. bij een afrit of voor een bocht wanneer er een paar versnelling teruggeschakeld moeten worden dan kan ik na elke schakelbeweging eerst de pook met mijn voet weer omhoog in de neutrale stand zetten voor hij weer wil schakelen.
Dit gebeurt omhoog ook wel eens maar weer nooit wanneer ik de koppeling niet gebruik maar de quickshifter zijn werk laat doen.
Ik heb al het scharnierpunt van het schakelpedaal brandschoon gemaakt en met olie ingevet voor een zo soepel mogelijke beweging. Hier lijkt het euvel niet te zitten.

Heeft iemand hier al eens ervaring mee gehad?
Groeten,
Jiri
 
Bedankt voor de tips! Ik heb al een remleiding ontluchter besteld. Ik probeer me zoveel mogelijk in te lezen, heb 0 ervaring. Ik kan trouwens niks in de handleiding en op internet vinden over het verversen van de koelvloeistof, de handleiding spreekt alleen over bijvullen... Ik weet inmiddels al wel hoe de olie en filter vervangen moeten worden :')

Investeer €30 in een Haynes werkplaatshandboek en binnen de kortste keren kan je alles zelf!
 
denk dat je de eerste bent in dit topic met de HP uitlaat!
mooi pijpje maar ik zou als je naar assen gaat wel de originele meenemen als dat kan.
wel de ecu laten aanpassen lijkt omdat je geen katalysator meer hebt! race map is al voldoende.


Assen gaat zelf met de Bodies goed :+
10934113_419798771534455_8944688534227235978_o.jpg
 
Let met remvloeistof verversen goed op:
- dat je geen lucht in je leidingen trekt, bovenkant (te laat potje bijvullen)
- dat je geen lucht je leidingen intrekt vanuit de onderkant, (koop een rem ontlucht slangetje met 1-weg klepje erop - of met perslucht en remontluchtingsset)
- dat je geen remvloeistof op je lak (velgen oid) krijgt, dat moet je ruim wegspoelen als het gebeurd.

Na verversen even een nachtje een tywrap op je hendel kan ook geen kwaad.

Als je toch vloeistof ververst, kijk even goed na of je voeringen nog goed genoeg zijn en of de boel niet te vies is. (remmenreiniger tussen je klauwen spuiten - terwijl je die even los haalt, kan nooit kwaad en is 4 boutjes werk.

boutjes weer met wat kopervet vastzetten.
Hoe trek je lucht in de leiding via de onderkant? Ontluchtingsnippels bedoel je neem ik aan...
En waarom kopervet op de bouten? Zie het ook wel eens, maar een ander doet er Locktite op...
 
Heren, ik hoop/denk dat ik hier goed zit voor advies. Van het weekend begon mijn oer aan de linkerkant van het blok plots een misselijkmakend geluid te maken (alsof er een lager stuk was) en viel de laadspanning plots terug naar 10.8 volt. Mijn verdenking is dat er iets mis is met de dynamo en mede door het rare geluid lijkt mij een inspectie noodzakelijk. Ik ben begonnen met het aflopen van de olie en loshalen van de zijdeksel van het blok. Hier begint het al, ik krijg hem er niet af.. Mis/vergeet ik iets?? Ik heb genoeg sleutelervaring met fireblade's maar nog niet met Tuono's en kan er zo gauw nergens iets over terugvinden.
Mijn volgende vraag is, wat kan ik verwachten aan sleutelvalkuilen? Hoop op advies waar ik wat mee kan.
Mijn dank zal groot zijn..
Er zijn wel eens bevestingsbouten van de dynamo losgetrild .Dan heb je ook troep in je olie zitten . Spoelen en olie en filter vervangen
 
Assen is ook 101db! en volgens mijn is Zandvoort minder? en daar gaat hij rijden.
wel gave foto :] iets harder de bocht uit en voorwieltje los :P wel WC op stand 1 8-)
Op zich is de uitlaat met killer gewoon straat legaal, zou goed moeten gaan, ook op Zandvoort en idd daar zijn ze redelijk streng. Mocht daar met de standaard uitlaat rijden, heb er ook gereden met een RSV met Akra's met killers erin, was ook goed genoeg. Zie wel.
en idd mooie foto ;)
 
Ik kreeg vandaag een pakketje uit Italie met daarin : een voorwiel
Ik dacht toch echt dat ik een achterwiel had besteld
Dus bij deze een voorwiel te koop
Keuze uit: matzwart of grijs
€300

Altijd makkelijk voor een circuitdaggie


Gr Jorgosss
 
Zo, ondertussen heb ik mijn Tuono al van vorige week dinsdag, maar wegens tijdgebrek (km rijden met de Tuono) had ik nog geen foto's kunnen posten op het forum.
Ik heb al 650km gereden, en ben onder de indruk van het blok, echt fenomenaal, krachtig, rouw, die klep in de uitlaat vind ik zelfs super, als je gas bij geeft komt hij luider, das gewoon super zo, mij L-twin blok mis ik al niet meer, is echt zalig die V4.

Ik zal het blok heel goed en rustig inlopen (ik haat olie verbruikers, das enkel voor 2 takt goed) zoals voorgeschreven in het boekje, tot 1000km niet boven de 7500rpm en tot 2000km niet boven de 8500rpm, de eerste 200km niet boven de 4000rpm geweest en stilletjes af en toe opbouwen tot aan de max voorgeschreven rpm. Ook het koppel gebruik ik nauwelijks. En toch kan je al vlot rijden :9 .

Enige nadeel tegenover mijn Shiver is vind ik is de hoge zitpositie of lage stuur (is hoe je het bekijkt), is iets lastiger om in centrum 50km/u te rijden wegens druk op mijn handen, die gaan dan ook na 5km al gaan tintelen. Hopelijk is dit gewenning, had al gedacht het stuur iets te verhogen maar de rem kabel lijkt te kort te zijn daarvoor. Maar ben er van overtuigt als je het blok gebruikt het stuur perfect is. ik ben dan ook 1 meter 86cm groot.


Zie hier mijn Tuono:

tkwkgsqmtkhq3.jpg


zwbrdj3kingvu.jpg


eblkr2gitrl98.jpg


fpnpaqjeksbdo.jpg
 
Laatst bewerkt:
nog een vraagje heren.
Weet iemand een how to voor het wisselen van de erom/chip van Gabro?
Ik ben wel handig maar wil me eerst een beetje inlezen en wat ervarings tip weten en de do's and don't

Het gaat hier om een 2001 mille met een 2-2 full akra systeem erop gemonteerd.
Nu nog het afstellen.

Alvast bedankt heren.
Gr Steve
 
Ola
Heeft de tuono gen 2 een andere versnellingsbak dan de oertuono
Lijkt wel of die van mij een hele lange eerste versnelling
Heeft

Gr Jorgosss
 
nog een vraagje heren.
Weet iemand een how to voor het wisselen van de erom/chip van Gabro?
Ik ben wel handig maar wil me eerst een beetje inlezen en wat ervarings tip weten en de do's and don't

Het gaat hier om een 2001 mille met een 2-2 full akra systeem erop gemonteerd.
Nu nog het afstellen.

Alvast bedankt heren.
Gr Steve

Bedoel je de chip in je ECU verwisselen voor een andere?

Dat is een fluitje van een cent.

-Je koppelt de ecu los (metalen kastje die onder een rubberen flap in het stuk tussen je bestuurders en passagierszadel zit), deze zit vast met 2 stekkers.
- Je schroeft de ECU open
- Als je chip nog verlijmd zit, dit voorzichtig verwijderen (eventueel iets verwarmen).
- Chip zo recht mogelijk omhoog uit de houder pakken.
- Vergelijk de chips, kijk naar de pennetjes of deze gelijk zijn soms is er een adapter nodig.
- Plaats de chip los op de houder in de ECU, zorg dat de chip goed recht erop past en druk m voorzichtig aan.
- Schroef je ECU dicht en monteer m weer

Klaar!
 
Gloeiendegloeiende"#%#"!! Ben er nu ook achter wat de oorzaak van het nare geluid en spanningsverlies was. 1 afgebroken bout, 2 zaten er los. De afgebroken bout heeft de hele ontsteking aan gort gemalen en zoals het er nu naar uitziet het vliegwiel beschadigd.. Wat een kakzooi. Iemand enig advies?
 
Bedoel je de chip in je ECU verwisselen voor een andere?

Dat is een fluitje van een cent.

-Je koppelt de ecu los (metalen kastje die onder een rubberen flap in het stuk tussen je bestuurders en passagierszadel zit), deze zit vast met 2 stekkers.
- Je schroeft de ECU open
- Als je chip nog verlijmd zit, dit voorzichtig verwijderen (eventueel iets verwarmen).
- Chip zo recht mogelijk omhoog uit de houder pakken.
- Vergelijk de chips, kijk naar de pennetjes of deze gelijk zijn soms is er een adapter nodig.
- Plaats de chip los op de houder in de ECU, zorg dat de chip goed recht erop past en druk m voorzichtig aan.
- Schroef je ECU dicht en monteer m weer

Klaar!

En moet je ook nog die 2 schroefjes op 12uur zetten?
 
Bedoel je de chip in je ECU verwisselen voor een andere?

Dat is een fluitje van een cent.

-Je koppelt de ecu los (metalen kastje die onder een rubberen flap in het stuk tussen je bestuurders en passagierszadel zit), deze zit vast met 2 stekkers.
- Je schroeft de ECU open
- Als je chip nog verlijmd zit, dit voorzichtig verwijderen (eventueel iets verwarmen).
- Chip zo recht mogelijk omhoog uit de houder pakken.
- Vergelijk de chips, kijk naar de pennetjes of deze gelijk zijn soms is er een adapter nodig.
- Plaats de chip los op de houder in de ECU, zorg dat de chip goed recht erop past en druk m voorzichtig aan.
- Schroef je ECU dicht en monteer m weer

Klaar!

Thanks, die bedoelde ik.
Moet je de lijm helemaal verwijderen en je moederbord schoonmaken?
En de nieuwe chip hoef je niet vast te lijmen en die blijft dan goed zitten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan