Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond allemaal,

Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een andere motor en de Aprilia TUONO V4 APRC van de eerste bouwjaren 2011/2012 is qua uiterlijk en geluid zeker een optie.

Nou heb ik al hier een beetje gezocht en het aprilia forum, maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf? En zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden, zoals terugroepacties, probleemgevallen e.d?

Ik rijd nu een yamaha fz1-n uit 2009.
Ik hoor graag van jullie.

Gr. Maurice.
 
Goede avond allemaal,

Op dit moment ben ik aan het rondkijken voor een andere motor en de Aprilia TUONO V4 APRC van de eerste bouwjaren 2011/2012 is qua uiterlijk en geluid zeker een optie.

Nou heb ik al hier een beetje gezocht en het aprilia forum, maar hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf? En zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden, zoals terugroepacties, probleemgevallen e.d?

Ik rijd nu een yamaha fz1-n uit 2009.
Ik hoor graag van jullie.

Gr. Maurice.

Niemand nog tips voor me, behalve de gebruikelijke zaken?
 
.
full
 
Tuono V4 staat bij mij ook heel hoog op het lijstje. Voorlopig moet ik me behelpen met deze:

Mag ie in de OP?
full
 
Niemand nog tips voor me, behalve de gebruikelijke zaken?

Tja.......het is een kwestie van dit forum door bladeren.
Ik heb een nieuwe APRC in 2012 gekocht en er ruim 40.000 probleemloze kilometers mee gereden.
De modellen 2012 en 2013 gebruiken nogal wat benzine en in combinatie met de kleine dus een kleine actieradius.
Ik heb toen een Rapide-bike ingebouwd...daardoor werd het verbruik circa 1:14.

Vervolgens een grote tank aangeschaft......kon er toen ruim 250 km op 1 tank mee rijden.

De tank heb ik overigens nog TE KOOP !
 
Tja.......het is een kwestie van dit forum door bladeren.
Ik heb een nieuwe APRC in 2012 gekocht en er ruim 40.000 probleemloze kilometers mee gereden.
De modellen 2012 en 2013 gebruiken nogal wat benzine en in combinatie met de kleine dus een kleine actieradius.
Ik heb toen een Rapide-bike ingebouwd...daardoor werd het verbruik circa 1:14.

Vervolgens een grote tank aangeschaft......kon er toen ruim 250 km op 1 tank mee rijden.

De tank heb ik overigens nog TE KOOP !

Dit, en wat Zichthuis zegt. Ik heb zelf een (late) 2012 met APRC. Het rijbereik is soms wel vervelend, maar tot nu toe nog nooit een heel groot probleem geweest. De nieuwere modellen hebben ook ABS. Zelf de motor geïmporteerd met 6k op de teller en er 10k probleemloos mee gereden. Met de standaard ECU lopen de motoren niet optimaal door milieurestricties, dus heb zelf mijn ECU laten flashen door Gabro. Ben daarmee naar en race map gegaan + zijn tweaks en de motor is echt een beest nu. APRC is leuk om te hebben, en het schijnt dat de waarde daardoor wat beter blijft, maar ik zou het niet missen als het er niet op zit. De opvolger zal ook zeker een 1100 worden.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond.
Vraag :Kan een Tuono kopen van 2006 met 8k op teller.
Motor is 2 jaar geleden rijdend weggezet maar wil nu niet meer lopen .
Wat zou het probleem zijn en hoe op te lossen ,Heb namelijk wel interesse in de motor.

Eigenaar heeft nieuwe accu gemonteerd maar maakt niets uit...

Grtz Marcel
 
Goede avond.
Vraag :Kan een Tuono kopen van 2006 met 8k op teller.
Motor is 2 jaar geleden rijdend weggezet maar wil nu niet meer lopen .
Wat zou het probleem zijn en hoe op te lossen ,Heb namelijk wel interesse in de motor.

Eigenaar heeft nieuwe accu gemonteerd maar maakt niets uit...

Grtz Marcel
Voor een goed antwoord zal je meer details moeten geven
werkt het display?
zit er alarm op ?
Gaat de startmotor rond ?
Zit er benzine in ?
Hoor je de benzinepomp even starten ?
etc
 
Goede avond.
Vraag :Kan een Tuono kopen van 2006 met 8k op teller.
Motor is 2 jaar geleden rijdend weggezet maar wil nu niet meer lopen .
Wat zou het probleem zijn en hoe op te lossen ,Heb namelijk wel interesse in de motor.

Eigenaar heeft nieuwe accu gemonteerd maar maakt niets uit...

Grtz Marcel

daarom ook 8 k op de teller
 
Verhaal komt er op neer .
2 jaar geleden weggezet in schuur,2 maanden geleden nieuwe accu gehaald.
Proberen te starten maar krijgt em niet aan het lopen door de oude benzine???
Alles schijnt gewoon te werken.
Zou dus bij aankoop vd Tuono tank leegmaken en het gehele benzine systeem doorspoelen.
Kan ik verder nog iets doen aan het injectie systeem ????
Verder nog dingen die ik kan doen ??
 
Verhaal komt er op neer .
2 jaar geleden weggezet in schuur,2 maanden geleden nieuwe accu gehaald.
Proberen te starten maar krijgt em niet aan het lopen door de oude benzine???
Alles schijnt gewoon te werken.
Zou dus bij aankoop vd Tuono tank leegmaken en het gehele benzine systeem doorspoelen.
Kan ik verder nog iets doen aan het injectie systeem ????
Verder nog dingen die ik kan doen ??
Starthulp door bv ether in de airbox te spuiten. Hierdoor start hij even en zal op de oude benzine wel blijven lopen.

Benzine eruit en vers erin is natuurlijk ook een optie. Doe er dan direct een injectie reiniger in
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan