Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rsv mille vork ombouw ???
Hallo alle
Heb een rsv mille vork van 98' , echter de benen hebben radiale klauwen en diameter boven is 51mm en onder 53mm
Wie weet welke kroonplaat van welk model tuono ik hier voor nodig heb , alle hulp welkom , thx 8-)
 
Op de slave inderdaad, als er olie uit spuit blijft er druk op de slave staan.

In dat geval moet je het probleem in de master zoeken.

Als er geen druk op blijft staan, demonteer dan de slave en controleer of die wel helemaal terug geduwd kan worden.
 
Naar aanleiding van mijn vraag een tijd terug wat nou echt upgrades zijn die je moet doen, ga ik nu aan de slag met de tandwielen.

Ik lees veel over voor een tandje kleiner (15/40) of achter groter (16/43). Kan iemand mij uitleggen waarom ik juist een maat groter, of juist kleiner zou moeten? Of is het effect hetzelfde?
 
Naar aanleiding van mijn vraag een tijd terug wat nou echt upgrades zijn die je moet doen, ga ik nu aan de slag met de tandwielen.

Ik lees veel over voor een tandje kleiner (15/40) of achter groter (16/43). Kan iemand mij uitleggen waarom ik juist een maat groter, of juist kleiner zou moeten? Of is het effect hetzelfde?

1 kleiner voor is hetzelfde effect als 2 groter achter. Ik heb 1 kleiner (15) voor. Meesten doen voor omdat dat makkelijker wisselen is en een voortandwiel goedkoper als een achtertandwiel is. Bij achter moet je wiel er ook af etc.. Voor is in 20 min klaar.

Standaard op een gen 2 is 16-40.

Ik heb ook wel eens op een RSV met 15-42 gereden maar dat vond ik net een supermotard, veel te kort gegeared en max toeren als je op de snelweg etc rijdt.
 
Op de slave inderdaad, als er olie uit spuit blijft er druk op de slave staan.

In dat geval moet je het probleem in de master zoeken.

Als er geen druk op blijft staan, demonteer dan de slave en controleer of die wel helemaal terug geduwd kan worden.


Goeie tip :t

Aantal keer gepompt (heel zwaar), vervolgens nippeltje losgedraaid en ja hoor daar komt (onder druk) vloeistof uit. Heb al een andere besteld. Neem aan dat dit niet aan de hendels ligt?
 
Rsv mille vork ombouw ???
Hallo alle
Heb een rsv mille vork van 98' , echter de benen hebben radiale klauwen en diameter boven is 51mm en onder 53mm
Wie weet welke kroonplaat van welk model tuono ik hier voor nodig heb , alle hulp welkom , thx 8-)


Onder blijft hetzelfde, bovenste van een normale Tuono maar dan met spacers. Ik heb 1mm dikke alu stripjes om de vorken gebogen en dat werkt prima. Overigens zou onder groter dan 53mm moeten zijn, uit mn hoofd 56 :?
 
Laatst bewerkt:
1 kleiner voor is hetzelfde effect als 2 groter achter. Ik heb 1 kleiner (15) voor. Meesten doen voor omdat dat makkelijker wisselen is en een voortandwiel goedkoper als een achtertandwiel is. Bij achter moet je wiel er ook af etc.. Voor is in 20 min klaar.

Standaard op een gen 2 is 16-40.

Ik heb ook wel eens op een RSV met 15-42 gereden maar dat vond ik net een supermotard, veel te kort gegeared en max toeren als je op de snelweg etc rijdt.

Ok dus met 15/40 of 16/42 (of 16/43?) bereik je hetzelfde effect?
Hij staat momenteel bij de dealer voor onder andere een nieuwe achterband en kettingset dus de keuze is vrij.
 
Onder blijft hetzelfde, bovenste van een normale Tuono maar dan met spacers. Ik heb 1mm dikke alu stripjes om de vorken gebogen en dat werkt prima. Overigens zou onder groter dan 53mm moeten zijn, uit mn hoofd 56 :?

Idd , de diameters vd benen kunnen nogal afwijken , heb reeds een rsv mille vork voor een ander project gebruikt en daar was het als ik het goed herinner 53 boven en 56 onder ??
 
Idd , de diameters vd benen kunnen nogal afwijken , heb reeds een rsv mille vork voor een ander project gebruikt en daar was het als ik het goed herinner 53 boven en 56 onder ??

De Showa's zijn idd 53mm boven maar de Ohlins van het Racing / Factory / Mille R model zijn 51. Volgens mij beiden 56mm onder.
 
Laatst bewerkt:
Ok dus met 15/40 of 16/42 (of 16/43?) bereik je hetzelfde effect?
Hij staat momenteel bij de dealer voor onder andere een nieuwe achterband en kettingset dus de keuze is vrij.

Ik heb er van het weekend 42 achter onder gegooid, rijdt echt een stuk fijner! Hij voelt gewoon gretiger
 
Ok dus met 15/40 of 16/42 (of 16/43?) bereik je hetzelfde effect?
Hij staat momenteel bij de dealer voor onder andere een nieuwe achterband en kettingset dus de keuze is vrij.

Ja dan is de keuze aan jou wat je het fijnst vindt. Ik zou gewoon 15 voor doen, mocht je het niks vinden dan kun je sneller terug wisselen naar 16. Nadeel is dat de handel dan iets sneller slijt .
 
Goeie tip :t

Aantal keer gepompt (heel zwaar), vervolgens nippeltje losgedraaid en ja hoor daar komt (onder druk) vloeistof uit. Heb al een andere besteld. Neem aan dat dit niet aan de hendels ligt?


De hendel moet in ruststand vrij van de plunjer liggen, dat is heel belangrijk.
Verder kun je de master cilinder ook schoonmaken en de afdichtset vervangen.
Maar nieuw is altijd goed natuurlijk.
 
Gisteren brommer al grotendeels "Opkikklaar" gemaakt. Nieuwe Motul 300V, "standaard" demper(over van 2014 RSV4) i.v.m. vééél Duitse kilometers voor de boeg dus Akra durfde ik niet te riskeren.
Verder nog een Rsv4 onderkuip beetje pasgefreubeld, detailafwerking na de toer.
Volgende week vers setje Sportsmart TT er nog op en dan hopelijk klaar voor 3800 km binnendoor in 6 dagen. })


misc.php
 
Gisteren brommer al grotendeels "Opkikklaar" gemaakt. Nieuwe Motul 300V, "standaard" demper(over van 2014 RSV4) i.v.m. vééél Duitse kilometers voor de boeg dus Akra durfde ik niet te riskeren.
Verder nog een Rsv4 onderkuip beetje pasgefreubeld, detailafwerking na de toer.
Volgende week vers setje Sportsmart TT er nog op en dan hopelijk klaar voor 3800 km binnendoor in 6 dagen. })


[afbeelding]

Mooi hoor! :Y :t
 
Weet iemand van hier of het met een power commander (of iets anders) het 'bokken' in lage versnelling te verhelpen is bij Tuono V4 (2011)?
 
Weet iemand van hier of het met een power commander (of iets anders) het 'bokken' in lage versnelling te verhelpen is bij Tuono V4 (2011)?

Jawel.... dat helpt.
Informeer eens bij Ruud Frederiks in Goes..... in heb daat een RapideBike laten monteren.
Maar wellicht kan hij tegenwoordig rechtstreeks de mapping aanpassen.

Een achtertandwiel met 2 tandjes extra lost het probleem ook op...... hij zal wat herder trekken en iets minder topsnelheid hebben.
Maat de V4 is zo snel dat je dat niet gaat missen.
 
Jawel.... dat helpt.
Informeer eens bij Ruud Frederiks in Goes..... in heb daat een RapideBike laten monteren.
Maar wellicht kan hij tegenwoordig rechtstreeks de mapping aanpassen.

Een achtertandwiel met 2 tandjes extra lost het probleem ook op...... hij zal wat herder trekken en iets minder topsnelheid hebben.
Maat de V4 is zo snel dat je dat niet gaat missen.

Bedankt voor je snelle reactie.
Maar Goes is me te ver weg (voorlopig).

Ik heb al wel een superprox achtertandwiel, maar weet niet hoeveel tands. Ga het eens nakijken vanavond...
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Maar Goes is me te ver weg (voorlopig).

Ik heb al wel een superprox achtertandwiel, maar weet niet hoeveel tands. Ga het eens nakijken vanavond...

Ervaringen verschillen nogal als je verschillende fora mag geloven. Bij mij persoonlijk heeft het niet veel geholpen. Ik heb 2 tanden extra achter en 1 voor en een Gabro map, maar hij bokt nog steeds wel onderin. Het schijnt dat het bij de nieuwere modellen een groter verschil maakt, maar goed, die schijnen ook al weer soepeler vanaf de fabriek te zijn. Het kan ook een vacuüm probleem zijn, kleppen die gesteld moeten worden of speling op de aandrijflijn en dat fix je niet met een andere map of een ander tandwiel.
 
@Martin: SUPER vette bike zeg... wauw....

Wel een vraagje; waarom heb je de originele uitlaat (v. '15-'16 model) erop gezet en was een db killer voor de Akra niet goed? Had die wellicht geen e-keur?
 
@Martin: SUPER vette bike zeg... wauw....

Wel een vraagje; waarom heb je de originele uitlaat (v. '15-'16 model) erop gezet en was een db killer voor de Akra niet goed? Had die wellicht geen e-keur?

De door mij pasgemaakte Akra is goedgekeurd voor een KTM690Duke, Herr Polizist gaat dat, bij nadere controle niet goed vinden. Tijdens 6 dagen hoofdzakelijk Duitsland durf ik het risico niet te lopen.
 
Heb zelf (op mijn Tuono 2015) trouwens ook ervaren dat het 'bokkige lopen' vooral is rond de 50km/u. Is soms best wel irritant, want als je het handvat ook maar een millimeter verder opentrekt verschilt dat opeens in snelheid gauw 10km harder gaat... rij meestal dan maar in de 2e versnelling... maar duidelijk is dat de Tuono daar níet voor gemaakt is..

Wellicht dat ik ook maar eens die Ruud Fredriks in Goes ga opzoeken..

Maar.. eerst volgend jaar misschien eerst een Akrapovic en hoop dat die met andere mapping iets fijner loopt in die lage km/touren...

Verder top motor hoor..

Benzine verbruik valt me overigens nog mee... t.o.v. mijn Gen2 Tuono is deze echt wel ietsje zuiniger, 1 op 15 ongeveer..
 
De hendel moet in ruststand vrij van de plunjer liggen, dat is heel belangrijk.
Verder kun je de master cilinder ook schoonmaken en de afdichtset vervangen.
Maar nieuw is altijd goed natuurlijk.

Pin zit in de master maar de hendel heeft een goede 2cm speling voordat er druk wordt gezet. De "nieuwe" is een gebruikt exemplaar, van t weekend weet ik meer.
 
Ervaringen verschillen nogal als je verschillende fora mag geloven. Bij mij persoonlijk heeft het niet veel geholpen. Ik heb 2 tanden extra achter en 1 voor en een Gabro map, maar hij bokt nog steeds wel onderin. Het schijnt dat het bij de nieuwere modellen een groter verschil maakt, maar goed, die schijnen ook al weer soepeler vanaf de fabriek te zijn. Het kan ook een vacuüm probleem zijn, kleppen die gesteld moeten worden of speling op de aandrijflijn en dat fix je niet met een andere map of een ander tandwiel.

Ik heb al de 'race' mapping van Roké, maar dit heeft niks geholpen. Klepspeling e.d. is onlangs allemaal gecontroleerd en was prima in orde. Ook de nokkenaskettingen zijn gecontroleerd en 1 vervangen.
Tandwiel verhouding weet ik niet en ga ik nog checken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan