Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb zelf (op mijn Tuono 2015) trouwens ook ervaren dat het 'bokkige lopen' vooral is rond de 50km/u. Is soms best wel irritant, want als je het handvat ook maar een millimeter verder opentrekt verschilt dat opeens in snelheid gauw 10km harder gaat... rij meestal dan maar in de 2e versnelling... maar duidelijk is dat de Tuono daar níet voor gemaakt is..

Wellicht dat ik ook maar eens die Ruud Fredriks in Goes ga opzoeken..

Maar.. eerst volgend jaar misschien eerst een Akrapovic en hoop dat die met andere mapping iets fijner loopt in die lage km/touren...

Verder top motor hoor..

Benzine verbruik valt me overigens nog mee... t.o.v. mijn Gen2 Tuono is deze echt wel ietsje zuiniger, 1 op 15 ongeveer..

Ik vind het ook super irritant. Even rustig rijden is er eigenlijk niet bij.
 
Wel de showa's die ik heb meten 51mm boven en 53mm onder ( stempel van showa en aprilia in de voet vh been ) , deze hebben echter wel radiale remklauwen maar kan dit niet op foto's terugvinden tenzij de tuono modellen vanaf 03' ? echter op mijn ( rsv mille )kroonplaat staat 98' gemarkeerd , daarom had ik graag wat zekerder willen zijn ivm de tuono kroonplaat vooraleer ik de verkeerde aanschaf , of zijn deze alle gelijk buiten de ohlins vorken ?
grts ,
 
Pin zit in de master maar de hendel heeft een goede 2cm speling voordat er druk wordt gezet. De "nieuwe" is een gebruikt exemplaar, van t weekend weet ik meer.

Dan komt waarschijnlijk de plunjer van de master niet goed terug.
 
Wel de showa's die ik heb meten 51mm boven en 53mm onder ( stempel van showa en aprilia in de voet vh been ) , deze hebben echter wel radiale remklauwen maar kan dit niet op foto's terugvinden tenzij de tuono modellen vanaf 03' ? echter op mijn ( rsv mille )kroonplaat staat 98' gemarkeerd , daarom had ik graag wat zekerder willen zijn ivm de tuono kroonplaat vooraleer ik de verkeerde aanschaf , of zijn deze alle gelijk buiten de ohlins vorken ?
grts ,

Dan heb je Showas van een V4 denk ik?
Die zijn namelijk wel 51mm bovenin (en radiaal)

Er zijn op de gen 1 nooit radiale Showa’s gemonteerd, alleen Ohlins radiaal.

De gen 2 heeft wel radiale Showa’s maar die zijn 53/56mm.

V4 heeft radiale Showa’s (zwart) of radiale Sachs (goud) in 51/53mm.
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf de axiale Showa’s verruild voor radiale Sachs van een RSV4. Toen moest ik dus ook naar een 51mm kroonplaat. Gecombineerd met M4 monoblocks *O*

40970080135_b04e271dca_b.jpg
 
Heb zelf (op mijn Tuono 2015) trouwens ook ervaren dat het 'bokkige lopen' vooral is rond de 50km/u. Is soms best wel irritant, want als je het handvat ook maar een millimeter verder opentrekt verschilt dat opeens in snelheid gauw 10km harder gaat... rij meestal dan maar in de 2e versnelling... maar duidelijk is dat de Tuono daar níet voor gemaakt is..

Wellicht dat ik ook maar eens die Ruud Fredriks in Goes ga opzoeken..

Maar.. eerst volgend jaar misschien eerst een Akrapovic en hoop dat die met andere mapping iets fijner loopt in die lage km/touren...

Verder top motor hoor..

Benzine verbruik valt me overigens nog mee... t.o.v. mijn Gen2 Tuono is deze echt wel ietsje zuiniger, 1 op 15 ongeveer..

geef je wel gas?
 
Dan heb je Showas van een V4 denk ik?
Die zijn namelijk wel 51mm bovenin (en radiaal)

Er zijn op de gen 1 nooit radiale Showa’s gemonteerd, alleen Ohlins radiaal.

De gen 2 heeft wel radiale Showa’s maar die zijn 53/56mm.

V4 heeft radiale Showa’s (zwart) of radiale Sachs (goud) in 51/53mm.

Prima , kom al dichterbij ;) dus dan heb ik eigenlijk een kroonplaat van een tuono rsv4 nodig ? Als iemand deze moest liggen hebben en van de hand wil doen ??
 
zat op tandwielverhouding 16 42 nu 15 42 voor een tuono van 2014

bevalt mij goed top is nu max 240 maar dat maakt mij niets uit
 
Prima , kom al dichterbij ;) dus dan heb ik eigenlijk een kroonplaat van een tuono rsv4 nodig ? Als iemand deze moest liggen hebben en van de hand wil doen ??

Ja, maar bij de V4 zit het contactslot uit het midden. Dat zou betekenen dat je wel je stuurslot kwijt raakt.

Dus zou kijken naar een kroonplaat van een Gen2 Tuono waar Ohlins in heeft gezeten (factory)
 
Ja, maar bij de V4 zit het contactslot uit het midden. Dat zou betekenen dat je wel je stuurslot kwijt raakt.

Dus zou kijken naar een kroonplaat van een Gen2 Tuono waar Ohlins in heeft gezeten (factory)

En de afstand vd benen tot de stuuras (naloop)is hier hetzelfde ?
 
En de afstand vd benen tot de stuuras (naloop)is hier hetzelfde ?

Weet ik niet zeker, maar volgens mij wel. Je gebruikt een gen 2 t-stuk toch? Dan zou ik ook die kroonplaat erbij zoeken, dan weet je zeker dat je goed zit.

Je zou de Zwart motoren (Jarno) in Weert eens kunnen vragen, die heeft veel (tweedehands) onderdelen liggen.
 
Laatst bewerkt:
@zichthuis en Martin; heb deze waarden van de boord CPU (wellicht niet juist??) op de 1100rr en met mijn vrouw achterop richting Luxemburg retour ...

Heb deze rit rustig aan gedaan, maar wel gewoon doorgereden.. en gezien we met z’n tweeen meer gewicht hebben dan ik alleen zal dat ook wel niet zo zuinig zijn...

Kan voor een exacte berekening wellicht beter zelf uitrekenen hoeveel l per km hij verbruikt..

Wordt vervolgd :)
 
Ja, maar bij de V4 zit het contactslot uit het midden. Dat zou betekenen dat je wel je stuurslot kwijt raakt.

Dus zou kijken naar een kroonplaat van een Gen2 Tuono waar Ohlins in heeft gezeten (factory)

Hmmm, ik heb op mijn gen2 Ohlins icm de standaard bovenplaat. De diameter boven is 51mm(net nog ff opgemetrn, voor de zekerheid) en dus zou een standaard gen2 bovenplaat voldoen.
 
Laatst bewerkt:
@zichthuis en Martin; heb deze waarden van de boord CPU (wellicht niet juist??) op de 1100rr en met mijn vrouw achterop richting Luxemburg retour ...

Heb deze rit rustig aan gedaan, maar wel gewoon doorgereden.. en gezien we met z’n tweeen meer gewicht hebben dan ik alleen zal dat ook wel niet zo zuinig zijn...

Kan voor een exacte berekening wellicht beter zelf uitrekenen hoeveel l per km hij verbruikt..

Wordt vervolgd :)

Die teller staat er om bekend onrealistisch optimistisch te zijn :-P Reken het maar eens uit bij het tanken (zoals je zelf ook al zegt). Ik doe zelf ongeveer 1:10 als ik door trek en 1:13 als ik als een bejaarde ga rijden.
 
Hmmm, ik heb op mijn gen2 Ohlins icm de standaard bovenplaat. De diameter boven is 51mm(net nog ff opgemetrn, voor de zekerheid) en dus zou een standaard gen2 bovenplaat voldoen.

Ok , prima , alleen blijken de kroonplaten niet zo makkelijk te vinden precies ,,
 
Kan voor een exacte berekening wellicht beter zelf uitrekenen hoeveel l per km hij verbruikt..

Wordt vervolgd :)

Dat verklaart het dus. :o
Wat je "verbruiksmeter" aangeeft kun je als indicatie nemen ja, wanneer je het echter uitrekent blijkt je daadwerkelijke verbruik een 20% hoger te zijn, grofweg. :X
Voornoemde zuinige rit zou ik, vlgs display, 1 op 16,8 verbruikt hebben, niet dus. B|


Al m'n vorige R1's haalden op hun sloffen 1 op 18 met uitschieters van meer dan 1 op 20.
Leuk meegenomen, de Prillers geven echter veel meer rijplezier. ;)
 
Heb zelf de axiale Showa’s verruild voor radiale Sachs van een RSV4. Toen moest ik dus ook naar een 51mm kroonplaat. Gecombineerd met M4 monoblocks *O*

[afbeelding]

Wat ziet dat er gruwelijk vet uit :} :9~ Dank voor het duo-zadel-aanbod. Past helaas niet.

Heb jij/heeft iemand misschien een tip die geanodiseerde OZ wielen schoon te krijgen? Ik heb ze ook. Echt een bitch om het remstof eraf te krijgen, zit er helemaal in lijkt het. De motor wordt iedere dag gebruikt en niet iedere dag schoon gemaakt, blijf bezig, maar het zit er lekker aan gekoekt.
 
Wat ziet dat er gruwelijk vet uit :} :9~ Dank voor het duo-zadel-aanbod. Past helaas niet.

Heb jij/heeft iemand misschien een tip die geanodiseerde OZ wielen schoon te krijgen? Ik heb ze ook. Echt een bitch om het remstof eraf te krijgen, zit er helemaal in lijkt het. De motor wordt iedere dag gebruikt en niet iedere dag schoon gemaakt, blijf bezig, maar het zit er lekker aan gekoekt.

Heb laatst de RSV van een maat opgepoetst en ik had zijn velgen (de gouden OZ) in no time schoon met dasty, cheap ass ontvetter van de Action. In sprayen, minuutje laten trekken en met een doek afnemen.
 
Wat ziet dat er gruwelijk vet uit :} :9~ Dank voor het duo-zadel-aanbod. Past helaas niet.

Heb jij/heeft iemand misschien een tip die geanodiseerde OZ wielen schoon te krijgen? Ik heb ze ook. Echt een bitch om het remstof eraf te krijgen, zit er helemaal in lijkt het. De motor wordt iedere dag gebruikt en niet iedere dag schoon gemaakt, blijf bezig, maar het zit er lekker aan gekoekt.

Thanks, ben er zelf ook heel blij mee! :Y

Wat net al gezegd is, wanneer ze echt vies zijn dan gebruik ik ontvetter. Heb zo'n blik van 5 liter, volgens mij spul wat ze bij garages gebruiken.

Als het wel mee valt maar bijv ff wat kettingvet eraf vegen dan pak ik ff een doekje met wat WD40 en veeg je het er ook zo vanaf.
 
@Daanzzzzz en @ Martin: ja ik kwam ook op ong.7,0ltr per 100km uit VOLGENS DE BOORDCPU...

Zal dan dus ook wel rond de 1 op 11 liggen ja :(

Maar het is wat je zegt... de Aprilia geeft wel heuuullll veel rijplezier :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan