Accu laad probleem, wie helpt me! Suzuki srad 98'

21 feb 2017
9
0
Tilburg
Hallo allemaal,

Ik ben sinds vandaag op het forum!
Ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen met mijn project.
Ik heb afgelopen jaar een Suzuki Gsxr uit 1998 gekocht en deze omgebouwd.
Heb het subframe van een Gsxr K3/k4 er op gebouwd en er zit een gen 2 neus op.
Na alles aangepast te hebben en ook nog een nieuwe koppeling te hebben gemonteerd, aangezien deze niet wilde stoppen met doorslippen was ik afgelopen zaterdag eindelijk toe aan mijn echte eerste testrit💪🏽
Maar dit was na een ritje van 1uur al snel ten einde gebracht omdat de motor uitviel en nog maar heel langzaam de startmotor rond gooide..... dus met wat geluk thuis toch nog kunnen halen. Accu (nieuw yuasa) gemeten en dit gaf 11,7 aan, oftewel accu laat niet op.....
Ik ging zoeken en kwam er achter dat 2 stekkers die tussen de dynamo en de SR zatten gesmolten waren! Dus een stekker door gesoldeerd en de andere stekker vervanging die bij de SR zit. Ik nogmaals meten met lopende motor. Spanning op accu met stationair toerental 13+ volt, breng toerental naar 5000 en spanning zakt naar 12,7 of 12,5.
Dus het volgende wat ik heb gedaan is de dynamo door gemeten: stationair toerental 25v Ac toerental 5000 geeft de dynamo tussen twee draden 50 tot 60 v Ac af. Na het controleren van het handbook moet dit ook kunnen kloppen.
Verder met de SR deze heb ik vervangen met een die in mijn andere srad zat.... nog steeds het zelfde resultaat..... (SR word redelijk warm). Heb ook al de kabels van de dynamo naar de SR opnieuw gelegd met iets dikkere kabel dan dat het standaard is
Wie o wie kan mij hiermee helpen? ;(
full
 
Probleem is lijkt opgelost te zijn, heb die clipjes waarmee de massa doorverbonden was doorverbonden en een kabel van de spanningsregelaar direct naar de min van de accu gelegd,
Spanning bij stationair op de accu is nu 14,0v
Spanning bij hoger toerental staat op 13,8v

Bedankt voor alle reacties!!!!
 
Beste is de plus ook doen met zekering er tussen . Laadspanning nog beter.

853902_BB_00_FB.EPS.jpg
deze mini zekering houder heb ik er tussen gezet met aan de ene soldeeroog 6 mm voor de accu en de andere kant een vlaksteker voor de SR . (vlaksteker en soldeeroog idem voor de min )

Maar als jij deze waarden prima vind is het ook goed ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste is de plus ook doen met zekering er tussen . Laadspanning nog beter.

[afbeelding] deze mini zekering houder heb ik er tussen gezet met aan de ene soldeeroog 6 mm voor de accu en de andere kant een vlaksteker voor de SR . (vlaksteker en soldeeroog idem voor de min )

Maar als jij deze waarden prima vind is het ook goed ;)

Heb ze meteen besteld en gaan er zaterdag tussen!
Super bedankt voor de hulp!
 
Het ligt niet aan de dynamo maar 100 % zeker de overgangsweerstand in de bedrading.
De waarde die TS meet van de dynamo zijn prima waarden.

De bedrading mag geen noemenswaardig spanningsverlies veroorzeken. Vaak zit het juist in de stekkerverbindingen waar corrosie de boosdoener is. Hierdoor altijd overgangsweerstand met de meest gekke storingen als gevolg (slecht lopende motor, door gesmolten stekkerbehuizing en slechte elektrische verbindingen). Remedie: stekkers los, goed reinigen, iets insprayen met zuurvrije vaselinespray en weer in elkaar klikken. Soms is het nodig een nieuwe stekker te monteren, of je kan een bypass maken met een nieuw stukje draad solderen met krimpkous eromheen.
 
Hier nog een piccie van de massa bedrading de plus had ik weer dichtgetaped en geen zin om weer open te maken :+ . Het gaat om het idee O-)



ogdzdh.jpg


Die dikkere zwarte draad onderkant gaat naar de steker van de SR bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan