sleutelaar gezocht

MarvinW

Rookie
22 feb 2017
11
0
berkel en rodenrijs
Hoi,

Is er iemand in de buurt van Berkel en Rodenrijs die mij wil helpen (eigenlijk ik hem) met een aantal klusjes aan mijn nieuwe (oude) Suzuki gsx 1100 f uit 1988?

gr
marvin
 
He Goeiemorgen.

De motor is uit 1988 en heeft in die tijd 16000 km gelopen en daarbij heeft hij de laatste 2 jaar bijna niet gereden. De banden zijn ouder dan 15 jaar en moeten dus vervangen worden. Daarbij zal de olie ververst moeten worden en de remmen beoordeeld moeten worden.
Uiteraard mag het e.e.a. best wat kosten aan arbeid als het maar minder is dan wat ik de garage zou moeten betalen. Ik ben niet echt een sleutelaar maar wel een hele goede hulpmonteur!!
 
Hoi,

Is er iemand in de buurt van Berkel en Rodenrijs die mij wil helpen (eigenlijk ik hem) met een aantal klusjes aan mijn nieuwe (oude) Suzuki gsx 1100 f uit 1988?

gr
marvin

Ik weet het niet, hoor. Maar een "wildvreemde" aan je motor laten sleutelen? Mijn voorkeur heeft het niet. Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat een hobby-sleutelaar er toch een minder secure en betrouwbare manier van werken op na hield dan ikzelf. (verkeerde accu geplaatst en de kabels met tape verlengd, 12 volt stekker zonder zekering, en zo heb ik nog wel meer voorbeelden). Ik heb er niet veel die aan mijn motor mogen sleutelen.
 
Ik weet het niet, hoor. Maar een "wildvreemde" aan je motor laten sleutelen? Mijn voorkeur heeft het niet. Ik heb ook al een paar keer meegemaakt dat een hobby-sleutelaar er toch een minder secure en betrouwbare manier van werken op na hield dan ikzelf. (verkeerde accu geplaatst en de kabels met tape verlengd, 12 volt stekker zonder zekering, en zo heb ik nog wel meer voorbeelden). Ik heb er niet veel die aan mijn motor mogen sleutelen.


Mijn ervaring is dat als iemand aan mij vraagt of ik onderhoud wil doen aan zijn motor diegene nooit:

-Met een "jonge" motor komt.
-Vraagt wat het kost.
-De motor schoonmaakt.
-Enig onderhoud heeft laten plegen.

En dat ik de oude olie ed af kan voeren.
"Zoek het maar uit met je ouwe zooi", denk ik dan.

Dus ik doe dat niet meer, geen zin in dat ik na enkele maanden (lees stilstand) op zondagochtend gebeld wordt dat hij niet wil starten.
"Zet die rode knop eens om, Prrrrrrrrrrt, bobobobobob.
 
Laatst bewerkt:
pffffff Broos

wat een negativiteit. Met alle respect voor jou en jou mening.....ik had ook helemaal niet gevraagd wie mij niet wil helpen maar juist wie wel. dus bedankt voor je mening maar daar kan ik niets mee. En als ik zelf mijn olie moet afvoeren dan doe ik dat toch!!!
 
Broos negatief? dat valt wel mee
het kan nog veel erger, vaak is het wel zo dat een hobbyist er hoe je het went of keert
er minder van wordt, om een ander te helpen , ik zal de voorbeelden maar niet op noemen.
daarom is het ook moeilijk om een GOEDE te vinden, heb je er een wees er zuinig op

een voordeel op de pc is hulp genoeg en het kost weinig , als het altijd goed is is weer
wat anders
succes met zoeken

ben ook een sleutelaar met behoorlijke verbrande vingers
 
Laatst bewerkt:
Olie afvoeren is geen enkel probleem, zeker niet als je wat vaker sleutelt. Het grote vat is niet al te vaak vol. Ik vind het altijd wel gezellig, samen sleutelen.
Heb heel wat afgesleuteld en verbouwd, en altijd met plezier. En altijd aan oude motoren, er zijn volgens mij weinig jonge Wildstars. Gewoon 1 carb en twee cilinders.
Dus de meningen kunnen nogal verschillen, Broos.
En ja, als je het onderhoud van een ander doet heb je ook de verrassingen van een ander.
whq1lX7DS06qjRzNNCcLLziVYWUal6PQcSGlgaZdZ7iZcLIiSAeNhyzL3qj59OE_kD8OU6icKYh6W6CbmYGSD_uYt2hsN5FqKdFIMyyR0_NBS3j1LELtzKElHJ545BG6Uwpf5U6tSIKUAu3eAkCPViukB8DIrvGHqzf8wO7jWBHXjIF7Sr-M2ExWRyumTa81YALiV12Ri4tYOCZKxPwY0Q4IDCb-JwFI7IpWwaJ-4D2vqO9-wMeybte1A0V4AoItZ3QMqghNifFY5myok1z6zA_Tn3Lrn_XfYsNVTYh-pP7IREdw0FdYmt1tbGj5erlOQlD3fy_j2wJ04PhTUbTaMk9S9TF6tIZzAbMpzKrjEi1a9vMDxRnEyNnqGZ5UfjSP2hkFhUIur1xrysKqB8laCoQ8bCLnmkFaBCisG_ok1YBZ2TPwSnCGp955qbt2nfeiwf7IA5MQaHNAicmMxCtG3Els9zxyttVI3RvoAH76XhO_7NYziVz-jZLi0xOCW81KLoaOZ3CKhHM0Zsue0C64VjkHAbc7g_G4QFw4GlJWCLlV8uuZTQinbI56yNvL0gmLTwo0ft6i933XRH-uNIHG2wY5-4YsZJ4kWpCIvODCaoKK0TfAFi8A5E7tnkQZa_9N2WM3jfv3hPhXbv_f6896ef7xFRJmyYAVlyrt9iMRtw=w1170-h878-no

Zoals dit. Enige probleem is dat de eigenaar meekomt en dus ook weer s,avonds naar huis moet. Maar dat weet je vooraf.
 
Laatst bewerkt:
Laat duidelijk zijn dat ik slechts hulp vraag bij het uitvoeren van kleine zaken zoals olie verversen, bandje vervangen of remblokken vervangen. Ik zou het graag zelf thuis doen maar ik heb a de ruimte niet en b het gereedschap er niet voor.

Bedankt voor de overwegend positieve reachties allemaal
 
Mijn reactie was niet positief en niet negatief bedoeld. Vooral als waarschuwing. Een onbekende hobby-ist aan je motor laten sleutelen heeft echt wel risico's.
Na twee jaar stilstand zou ik ook iets meer doen dan alleen wat jij aangeeft. Ik zou bijvoorbeeld ook de remvloeistof en kopelingsvloeistof vervangen. Dat nog eerder dan de blokken als die nog niet versleten zijn. Carburateurs reinigen lijkt me ook geen overbodige luxe. Na twee jaar stilstaan heeft de motor eigenlijk een soort grote beurt + nodig.

Gewoon een voorbeeldje wat zo maar zou kunnen gebeuren:
Je vindt iemand en die vervangt o.a. je remblokken. Drukt de remzuigers terug nieuwe blokjes erin en klaar.......en dan lekt er ineens iets bij je remklauwen omdat je ringen hard geworden zijn en bij het terugduwen van de zuigers zijn gaan lekken........en dan zegt die hobbyist: "Tja, dat heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt. Ik weet niet precies wat ik nou moet doen.......maar ik probeer wel wat"
Misschien noem je mij negatief. Dat mag. Ik noem het door schade en schande wijs geworden. Bij mij mogen er van iedereen op de hele wereld slechts 3 in de buurt van mijn motor komen met gereedschap in hun handen.En daar ben ik unaniem in!
 
Laatst bewerkt:
De TS ,koopt een oude motor : heeft geen sleutelkennis ,heeft niet de ruimte ,heeft niet het gereedschap ervoor . _O- }) :P

Ben bang dat de TS en zijn motor 4-6 weken bij de sleutelaar komt inwonen :+

Hij bij je vrouw in bed ligt en de sleutelaar op zijn eigen bank mag slapen. _O-

Wat een land wat een mensen wat een ............................... :j
 
Olie afvoeren is geen enkel probleem, zeker niet als je wat vaker sleutelt. Het grote vat is niet al te vaak vol. Ik vind het altijd wel gezellig, samen sleutelen.
Heb heel wat afgesleuteld en verbouwd, en altijd met plezier. En altijd aan oude motoren, er zijn volgens mij weinig jonge Wildstars. Gewoon 1 carb en twee cilinders.
Dus de meningen kunnen nogal verschillen, Broos.
En ja, als je het onderhoud van een ander doet heb je ook de verrassingen van een ander.
[afbeelding]
Zoals dit. Enige probleem is dat de eigenaar meekomt en dus ook weer s,avonds naar huis moet. Maar dat weet je vooraf.

WTF is dat dan op de foto?
 
Laat duidelijk zijn dat ik slechts hulp vraag bij het uitvoeren van kleine zaken zoals olie verversen, bandje vervangen of remblokken vervangen. Ik zou het graag zelf thuis doen maar ik heb a de ruimte niet en b het gereedschap er niet voor.

Bedankt voor de overwegend positieve reachties allemaal

Als je zelf al geen ruimte hebt wordt het wel een moeilijke missie om iemand te vinden ben ik bang....
Dat betekent dat je motor al heel snel meerdere dagen bij een ander moet staan.

Als je zelf een plek kan regelen waar je een beetje comfortabel aan je motor kunt sleutelen, wordt de drempel al veel lager...
 
Wat een negatief gezeik allemaal weer, echt Motor-Forum ten top!

Veel mensen kunnen zich het waarschijnlijk niet voorstellen maar er bestaan ook nog mensen die wat van motoren afweten en een mede-motorrijder gewoon willen helpen voor een kratje bier ofzo, of helemaal niks. gewoon omdat het best leuk & gezellig is om aan een motor te sleutelen op een zaterdagmiddag in het zonnetje.

Vraagt de TS om garantie? Nee
Mag het niks kosten? Nee
Moet men meteen plek en spullen beschikbaar stellen? Nee
Moet het meteen af? Nee

Maar desondanks bijna alleen maar reacties waarom het allemaal NIET zou kunnen en wel fout MOET gaan... :r
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan