Aftermarket spanningsregelaar

gpz rider

Die hard MF'er
20 nov 2015
302
73
Leeuwarden
Voor mijn Kawa gpz 1100 uit 1995 ben ik op zoek naar een nieuwe spanningsregelaar.
Origineel wordt wat prijzig;400 euro.
Nu kom ik niet veel verder dan carmo electronics en siccamasales maar dit schiet tot op heden niet op.
Krijg of de verkeerde, of ze laten op de website een externe regelaar zien die geschikt zou zijn voor mijn motor.
Hij zit toch echt op de dynamo geschroefd.
Heeft iemand nog een idee waar ik wel terecht kan?
alvast dank voor jullie reacties....
 
Foto van dat ding kan veel helpen .
Zou me niets verbazen dat die gelijk is aan die op een auto dynamo zit (regelaar in de borstel houder ) of dat met wat aanpassingen die van een bosch dynamo geschikt is .
Ooit eens een Suzuki dynamo weer aan de praat gekregen met een bosch regelaar daar zat ook die regelaar in de dynamo verwerkt .
Het is toch een veld geregelde dynamo ( eentje zonder vaste magneten dus)
 
Denk dat hij opzoek is naar zoiets:

s-l225.jpg
 
full


Deze zit in de dynamo geschroefd.


Die van Japparts is dus ook weer zoiets,zou geschikt zijn voor mijn motor.
Geen idee wat voor aanpassingen ik dan zou moeten doen,maar het lijkt allemaal bagger te zijn wat er op die sites gegooid wordt.
 
Misschien zit ik er compleet naast, maar is een spanningsregelaar niet een redelijk universeel ding? Met andere woorden, de juiste stekker erop en misschien een aanpassing aan de bevestiging en het werk op 'elke' willekeurige motor?
 
Ja, en nee.

Er zijn voornamelijk 2 systemen.
1/ Vaste magneten in de rotor plus kortsluitregelaar.
Meestal 3 gele draden + zwart en rood.
2/ IJzeren rotor met geregeld, bekrachtigd magneetveld.
Draden anders dan 1/

Wat ik zie is dat de nieuwere gpz1100's een heel andere regelaar hebben als de oudere (1984-1994).

Oudere:
s-l96.jpg



Nieuwere, op ebay kopen, paypal is handig dan:

Deze, 140 pond:

717999.jpg


Of deze, 125 pond:

717998.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, en nee.

Er zijn voornamelijk 2 systemen.
1/ Vaste magneten in de rotor plus kortsluitregelaar.
Meestal 3 gele draden + zwart en rood.
2/ IJzeren rotor met geregeld, bekrachtigd magneetveld.
Draden anders dan 1/

Wat ik zie is dat de nieuwere gpz1100's een heel andere regelaar hebben als de oudere (1984-1994).

Op ebay kopen, paypal is handig dan:

Deze, 140 pond:

[afbeelding]

Of deze, 125 pond:

[afbeelding]
Bij carmo €105.88
 
Ik wilde zekerheid,dus in eerste instantie een nieuwe regelaar.
Ben nu ook aan het kijken voor een andere dynamo.
Want ik zie dat mijn regelaar in veel andere modellen is toegepast,zx7r,zx9r,zzr100.
Zo zijn er nog wel een paar.


word er nog steeds met + 'en gewerkt ?

Is niet helemaal duidelijk wat je hiermee bedoelt,leg uit..... :?
 
de opmerking met + is niet relevant, ik dacht dat 'het' goede antwoord gegeven was, daar was de + voor maar las toen van jou dat degene die je ontvangen hebt niet past.

maar lees ook even deze post door, dat gaat over de onderdelen die hierboven zijn afgebeeld:

Martell in "Hoofdzekering defect."

het is duidelijk een model waar de documentatie bij meerdere bedrijven niet helemaal kloppend is.
bij carmo is dit de link naar het oude gpz model en worden 2 types spanning regelaars weergegeven:

GPZ1100 Unitrak (1983-1985) : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

bij de afbeelding die jij aangeeft zou je dus volgens bovenstaande bericht van Martell op zoek zijn naar de gelijkrichter.
die in de model gescheiden is van de spanningsregelaar (vaak zitten deze samen in het kastje met de koelribben om verdere spraakverwarring te voorkomen :P
 
Laatst bewerkt:
Zoals jij hem afbeeld, ziet de originele er uit.
Zo is die ook te zien op de site van Carmo. RTRG25
Maar wat ze dan opsturen is een groter universeel regelaartje die je dan op die unit moet schroeven.En die 2 passen fysiek niet op elkaar,moet je gaan slijpen.
Plus dat de 2 draden die je moet solderen te ver uit elkaar staan zodat ze ook niet goed door de unit tevoorschijn komen.

Maar laten we het niet teveel over Carmo hebben.
Ik vroeg me met name af of er nog meer zaken in Nederland zijn die zich bezighouden met spanningsregelaars,dynamo's e.d.?
 
Zoals jij hem afbeeld, ziet de originele er uit.
Zo is die ook te zien op de site van Carmo. RTRG25
Maar wat ze dan opsturen is een groter universeel regelaartje die je dan op die unit moet schroeven.En die 2 passen fysiek niet op elkaar,moet je gaan slijpen.
Plus dat de 2 draden die je moet solderen te ver uit elkaar staan zodat ze ook niet goed door de unit tevoorschijn komen.

Maar laten we het niet teveel over Carmo hebben.
Ik vroeg me met name af of er nog meer zaken in Nederland zijn die zich bezighouden met spanningsregelaars,dynamo's e.d.?
Afbeelding?
 
full


Als ik nog eens goed leer om plaatjes te kijken zou het allemaal een stuk makkelijker worden.
Zou ik het bedrijf Carmo Electronics niet ten onrechte erbij halen in de zin van: ze sturen niet passende onderdelen.
Ik poogde in 1ste instantie de regelaar koud op de unit te monteren(net als bij de oude)
Als ik goed naar de tekening had gekeken had ik gezien dat eerst het boutje er doorheen moest,moertje erop en Daar Bovenop dan de regelaar plaatsen.Dan past het wel...
dom..dom dom dom...

Topbedrijf: Carmo Electronics!!!


sorry hoor... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan