MyRouteApp, navigatie app voor motor

Uiteraard, onder Toolkit, Kies voor Omkeren.
Das wel een Gold functie, die ik (samen met alle andere handigheidjes) ook uitleg in het gratis webinar Kennismaken met Myroute app, dat je nog steeds kunt terugkijken via de Webinarroom op de website.
Bovendien is de kortingscode die je dan automatisch krijgt ook nog geldig ;-)
 
Kan MRA ook enkel de track exporteren ?

Mijn Garmin vraagt telkens of ik de Reis wil importeren, en dan heeft dat bestand weer teveel harde via punten. Nu is dat wel te negeren maar kan voor sommige gebruikers wel eens verwarrend werken.

En die harde via-punten zijn niet 'zacht' te maken in MRA ?
 
MRA weet niks van harde punten en terecht. Garmin bullshit.
MRA: Opslaan als en je hebt een GPX met daarin een route en een track.
Open maar es in BaseCamp en doe ermee naar wens ;)

Of verzend de MRA gpx via de connector naar je Garmin.

PS Er zjin vele soorten Garmin, dus wat voor jou het beste is, is gissen.
 
Kan MRA ook enkel de track exporteren ?

Mijn Garmin vraagt telkens of ik de Reis wil importeren, en dan heeft dat bestand weer teveel harde via punten. Nu is dat wel te negeren maar kan voor sommige gebruikers wel eens verwarrend werken.

En die harde via-punten zijn niet 'zacht' te maken in MRA ?


Je hoeft geen harde punten zacht te maken, dat is zoals Mr M al lichtvoetig aangaf. Garmin geneuzel (overigens ook per ongeluk en door noodzaak ontstaan, maar dat terzijde ;) )
In MRA kies je voor Exporteren via de Connector, in je Garmin (alles na de 350/550/660 serie werkt hetzelfde)
In Garmin ga je naar Sporen, daar kies je je track die je net geexporteerd hebt. en converteert die naar reis.
Onder Route vind je nu je net geconverteerde track terug, kies van Begin naar Einde
Zorg te allen tijde dat Herberekenen op de Garmin UIT staat!

En nogmaals. kijk een gratis webinar, het verplicht je tot niks en ik leg het met beeld en geluid, stap voor stap uit
 
In Garmin ga je naar Sporen, daar kies je je track die je net geexporteerd hebt. en converteert die naar reis.
Onder Route vind je nu je net geconverteerde track terug, kies van Begin naar Einde
Zorg te allen tijde dat Herberekenen op de Garmin UIT staat!

Die werkwijze is me bekend, en dat werkt prima !

Waar het mij voornamelijk om gaat is of MRA ook enkel de track kan exporteren ?
En dus niet en track en route.

Als dat niet kan, is dat ook een antwoord ;-)
 
Dus even goed uitkijken wat je doet met de bestanden tijdens import in een Garmin.
Als iemand eigenlijk punten geplaatst heeft op de route en dus vooral met filters zijn route gemaakt heeft, zal een Garmin de route naar eigen inzicht gaan herberekenen en zeer waarschijnlijk een ander vorm krijgen.

Daarom ook altijd de track(spoor) pakken en die omzetten naar een reis
 
Een clublid heeft een drietal routes uitgezet voor onze pinkstertoer, die wilde ik afgelopen weekend even rijden.

Ik heb de track gebruikt om op het toestel een reis te maken.
Voor zowel de heen als de terugreis week de Garmin op een aantal stukken af van de track. Terwijl het volgen van de track het meest logische was.
Er waren geen werkzaamheden of iets dergelijks.
De Garmin gaf er zelfs de voorkeur aan om over een parkeerplaats te routeren ipv de doorgaande weg te volgen, track lag gewoon over de doorgaande weg (zichtbaar gemaakt op kaart).

Wat kan hier een reden voor zijn ?
Routes/tracks zijn gemaakt met MRA.
Meestal werkt het met een track zo goed als feilloos.
 
Heb je de routes in MRA vergeleken met de Here kaart! (Gold optie) Wellicht dat dan de afwijkingen zichtbaar zou zijn geworden.
 
Laatst bewerkt:
...
De Garmin gaf er zelfs de voorkeur aan om over een parkeerplaats te routeren ipv de doorgaande weg te volgen, track lag gewoon over de doorgaande weg (zichtbaar gemaakt op kaart).
...
Het nemen van een shortcut over een P of op-en afrit kennen we van Garmin. Dat gebeurt vaker. Hij ziet het dan als korter en dus sneller. Dat laatste is onterecht.
 
Ik had POI's gemaakt in een route, sluit de route en open een nieuwe route op zoek naar de POI's die ik net gemaakt had in de vorige route.....nergens meer te vinden??
Wat heeft het dan voor zin om POI"s te maken als je ze niet meer kan terug vinden ?
Klopt dit of snap ik het niet.
 
POI's zijn per route, als je bepaalde plaatsen in meerdere routes wilt kunnen gebruiken, kun je beter Favorieten aanmaken.
 
POI's zijn per route, als je bepaalde plaatsen in meerdere routes wilt kunnen gebruiken, kun je beter Favorieten aanmaken.
Oke dan zal ik het via de favorieten moeten doen,alleen jammer dat je geen folders in je favorieten kan maken want die lijst kan dan aardig lang en onoverzichtelijk worden.
 
Dat ben ik met je eens, en is 1 van de dingen die op de wishlist staan.
Sowieso is POI iets waar veel mensen nog wensen in hebben, maar helaas is het vooral de ondersteuning vanuit bv TT waar de beperkingen zitten.
TT laat geen of nauwelijks mogelijkheden om POI op de kaart te tonen, dus zijn de opties vanuit MRA ook beperkt helaas
 
Dat ben ik met je eens, en is 1 van de dingen die op de wishlist staan.
Sowieso is POI iets waar veel mensen nog wensen in hebben, maar helaas is het vooral de ondersteuning vanuit bv TT waar de beperkingen zitten.
TT laat geen of nauwelijks mogelijkheden om POI op de kaart te tonen, dus zijn de opties vanuit MRA ook beperkt helaas

Ja dat klopt de POI's in de nieuwe TT zijn er niet op voorruit gegaan.
MRA kan er wel voor zorgen dat je folders kan maken in je favorieten zodat je meer overzicht hebt.
 
Mra offline?

Kom er niet bij. Niet vanaf mobiel(kpn), mobiel(vodafone) en niet vanaf de vaste lijn.
 
Weg Oma!

Graag zou ik deze route in myroute app iomporteren. Hij komt echter steeds met de melding dat er iets misgaat....
wat doe ik fout?

linkje kiezen voor gps daten en dan voor GPS Daten im GPX Format

melding die ik krijg is:

"Er ging iets fout bij het uploaden van je bestand. MyRoute-app kon het bestand niet inlezen."
 
Laatst bewerkt:
Het bestand is op zich niet fout, maar ik kan me voorstellen dat een route met ruim 20.000 (!) viapunten voor de meeste programma's iets teveel van het goede is....
 
Hi

Ik heb het ook even geprobeerd, en het ziet er naar uit dat het bestand ofwel (veel) te veel routepunten bevat, ofwel ook andere informatie bevat.
Een reis van 1600 km over 7 dagen was handig geweest om in dag-etappes als GPX in de ZIP te zetten
 
Het bestand is op zich niet fout, maar ik kan me voorstellen dat een route met ruim 20.000 (!) viapunten voor de meeste programma's iets teveel van het goede is....
Tomtom mydrive pakte hem gewoon wel en ook mijn navigatie TT450 pakt hem wel. Ik wilde hem echter wel graag controleren in mydrive app. Maar de suggestie van te groot zou idd best kunnen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan