MyRouteApp, navigatie app voor motor

Wat voor telefoon gebruik je dan?
Als je android hebt, zou de ITN bestanden via de cloud kunnen syncen en dan via een OTG kabel (eventueel via SD-kaart) van je Android naar de TomTom brengen.

Een andere optie:

- Koop een Rider 400-serie of 550 serie
- Gebruik Android voor je navigatie en zet daar TomTom GO op.

In beide gevallen kan de route via de Cloud (MyDrive) syncen naar de TomTom. Apple ondersteunt dit geloof ik (nog) niet.
 
Naar een Rider V1 kun je geen ITN versturen via de cloud
SD op een ipad? No way
Kabel op iPad? Vergeet het
Enige optie is een nieuwe gps, zowel de TT4XX/550 als de Garmin 396 kun je rechtstreeks vanaf ipad naar sturen, zonder pc, zonder kabel
 
Je kan alleen naar lezen vanaf die adapter. Niet schrijven. Daarnaast alleen naar foto en video bestanden
 
Zo, het was een tijdje leuk maar nu zijn alle functionaliteiten die ik voorheen gebruikte achter een pay-wall gezet. Inclusief de kaarten van Google, waardoor nu alle eerder gemaakte routes eerst moeten worden geconverteerd alvorens je ze kan zien. Gelukkig kan ik ze nog downloaden en overstappen naar een ander platform. Werkt Tyre nog? Want eigenlijk gebruik ik de online functionaliteiten toch niet.

EDIT: Oud nieuws zie ik op de vorige pagina, ook in Tyre verdwijnt de Google Maps functie.
 
Laatst bewerkt:
Google vraagt sinds half juni een behoorlijk bedrag voor gebruik van zijn kaarten in dit soort programma's.
Waarschijnlijk zijn alle Google gebaseerde routeprogramma's gestopt of achter een pay-wall verdwenen.
Het is dus geen keus van MyRoute gedreven door inkomsten maar min of meer opgelegd door Google.

Het is inderdaad jammer voor de toegankelijkheid van programma's als MyRoute maar wij als consument kunnen er niet veel aan veranderen
 
Wanneer ik een route maak met my route app en die dan vervolgens in Navigation open dan zie ik regelmatig dat Navigation de route dus anders berekend dan my route app. Je zou toch verwachten dat dit naadloos op elkaar moet aansluiten.
Ook vraag ik me af hoe de offline modus precies werkt. Wanneer ik offline ben en de offline modes heb ingeschakeld, meldt navigation dat de routeberekening is mislukt. Ga ik dan even online en laat Navigation on off line staan dan lukt de routeberekening wel.
Ondanks deze kritiekpunten, waarbij ik mogelijk zelf iets verkeerd doe, al heel veel plezier van de app gehad!!
 
Hi
Voor het plannen van een route die je met Navigation wilt gaan rijden, kun je het beste de Here kaart gebruiken. Als je Basic member bent heb je uitsluitend de OSM kaart en kan er idd hier en daar verschil optreden, door oa calibratieverschillen tussen de kaarten. Het plaatsen van wat meer routepunten lost dat vaak al een stuk op.
Voor wat betreft offline modus, dien je eerst de kaart van NL (of je vakantiebestemming) te downloaden op je telefoon.
Vervolgens zoek je de route en laadt deze als je nog wel onder WiFi /3-4G bent, en dat as al de route geladen is, schakel je naar Offline
Succes
 
@Redmanta
Kan je het verschil tussen On-line en Off-line navigeren uitleggen. Ik heb daar nog nooit antwoord opgekregen.
Als gebruiker merk je vooral een mega verschil dataverbruik
 
@Redmanta
Kan je het verschil tussen On-line en Off-line navigeren uitleggen. Ik heb daar nog nooit antwoord opgekregen.
Als gebruiker merk je vooral een mega verschil dataverbruik
Ik denk (hoop) dat de vraag serieus bedoeld is.

Bij offline navigatie zet je vooraf de kaart met alle POI gegevens op je telefoon of tablet. Dat doe je dus thuis via wifi. Tijdens het rijden heb je dus geen verbinding met een netwerk nodig voor je navigatie. Je gebruikt alleen de gps en die komt rechtstreeks van satellieten zonder gebruik van netwerk. Geen dataverkeer dus.


Bij online navigatie staat er geen kaart op je telefoon en haalt je telefoon de gegevens binnen die hij dan voor je route nodig denkt te hebben. Dit geeft dus veel dataverkeer en werkt alleen als je een SIM hebt die met een lokaal netwerk kan praten.


Ik hoop dat het zo duidelijk is.


Take care.
 
Hoe bedoel je.
Gewoon, waarom zou je als medewerker van MRA het niet uitleggen? Ik vind dat gek.
Ik wist dat je het reeds op hun supportpagina gevraagd had. Het is ook een hele legitieme vraag. Dus ik vind het gek dat het antwoord niet komt.
Ik weet niet of Ernst bij MRA werkt?
 
Ik ben geen support medewerker van MRA hoor ;)
Bovendien kijk ik zeker niet dagelijks hier op het forum, maar het gegeven antwoord is helemaal juist
 
Ik werk ook niet bij MRA.
Maar omdat ik ook nog wel eens buiten Europa ben wil ik de kaart op mijn telefoon. Dan weet ik ter plaatse tenminste waar ik ben zonder afhankelijk te zijn van een provider waar ik net een lokaal sim kaartje van gekocht heb.
Ik gebruik nu Sygic en TT go mobile. Allebei dus offline. :]
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik kreeg die indruk.
Marten, dit schreef Serge (Redmanta) een maand of drie terug op het MyrouteApp Navigation topic:
"Ik mag webinars presenteren, en spreek de mannen met regelmaat, maar achter de schermen kan ik niets betekenen, hoop dat jullie dat begrijpen"
 
Ik ben een route aan het maken en krijg tussentijds telkens de melding:

“We hebben de volgende fout aangetroffen:

Het is niet mogelijk om van en naar routepunt 15 te reizen. Controleer of het routepunt op de weg staat en bereikbaar is”.



Nu staat dat routepunt gewoon op de weg. Iemand een idee wat er niet klopt?
 
En nog een tweede vraag, enigszins aansluitend op de vorige. Zie kaartje. Ik probeer een route te maken (een rondje dus) over verschillende passen in Zwitserland, volg de routepunten. MRA maakt er alleen heel wat anders van, wat doe ik fout? Overigens blijft die zwarte lijn ook op die weg staan rechtsonderin wat ook niet de bedoeling is, dat was de oorspronkelijke route.

2uh8qac.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan