De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Dit verhaal is niet serieus mag ik hopen?!?

Een agent die voor 48km te hard niet bekeurd vind ik al aardig louche.

Zolang er geen verbod voor motorrijders op die weg is, hebben motorrijders alle vrijheid om daar te mogen rijden.
 
Mooie route _O-
Tsja juus door det saort sjnelhede sjtaon ze dao te controlere.

Al is t jammer es t dich perseunlik gebeurd.

_-------------
Het beloofd morgen redelijk weer te worden (kleine kans op een lokaal buitje) en 18graden.

Ik ben eens gaan puzzelen om een route samen te stellen die in 1 dag door 5 landen gaat.
Wie heeft er zin om morgen mee te rijden?
Gezien de afstand wil ik uiterlijk 9u wegrijden in Maastricht, zodat we deze route op het gemak kunnen rijden.
Globaal de route
Google Maps
 
Gisteren dan eindelijk weer eens wat kilometers kunnen maken.
Zoals gezegd de 5 landentocht gereden.
Echt een leuk rondje.
Niet alleen 5landen bezocht, ook nog eens de oudste stad en kleinste gemeente van België. En de hoogste punten van Luxemburg, Belgë en Nederland.

Enige saaie stuk is 1e uurtje van Maastricht via Tongeren naar Hoei. Vrijwel 1 lange rechte weg.
Daarna wordt het uitzicht (en ook de wegen) snel beter

De route door Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland
w7zqsn.jpg

Op weg naar Frankrijk
15fkt3b.jpg

Dinant, stad van Adolphe Sax
2zpup7q.jpg

dh91k9.jpg

Ergens daarachter moet Luxemburg liggen
15h0sgp.jpg

Af en toe wat Rotsen tussendoor
2e3pmj6.jpg

Signal de Botrange
ip04rq.jpg
 
Laatst bewerkt:
mwah ligt eraan hoe je het bekijkt. rondje was 360km (met heen en terug circa 440km. Als ik van Swalmen uit naar de Nurburgring rij ben ik al 160km onderweg.
 
Inderdaad aardig rondje! En leuke foto's ook.

Ik haal dat niet in een dag met mijn brommer: vandaag lekker gereden door Duitsland en Belgie. Helemaal aan het eind 'per ongeluk' 3 km snelweg tot Echt gepakt, maar dat vind ik toch niet echt funny (al zal het wel helpen qua rijgedrag als ik nieuwe ringen in de voorvork zet, links lekt een beetje en ze zijn sowieso erg slap nu).
full
 
Leuk tripje. Hoeveel kilometers?

Ik heb zaterdag en zondag alleen maar rondjes Spa gereden. Zaterdag 1e wedstrijd 6e, 2e wedstrijd ook 6e. Voor zondag wat radicale dingen geprobeerd met de vering, 1e wedstrijd 10e... Vering hersteld, 2e wedstrijd 7e en een seconde van m'n recordtijd af. :+ Al doende leert men...
 
@mephobia. Ga achter tijdje zeker de route nog eens rijden. En plan me dan wat meer tijd in voor terras en dergelijke. @youp. Rondje was circa 360km
 
Signal de Botrange het hooste punt van Belgie
Gisteren dan eindelijk weer eens wat kilometers kunnen maken.
Zoals gezegd de 5 landentocht gereden.
Echt een leuk rondje.
Niet alleen 5landen bezocht, ook nog eens de oudste stad en kleinste gemeente van België. En de hoogste punten van Luxemburg, Belgë en Nederland.

Enige saaie stuk is 1e uurtje van Maastricht via Tongeren naar Hoei. Vrijwel 1 lange rechte weg.
Daarna wordt het uitzicht (en ook de wegen) snel beter

De route door Nederland, België, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland
[afbeelding]
Op weg naar Frankrijk
[afbeelding]
Dinant, stad van Adolphe Sax
[afbeelding]
[afbeelding]
Ergens daarachter moet Luxemburg liggen
[afbeelding]
Af en toe wat Rotsen tussendoor
[afbeelding]
Signal de Botrange
[afbeelding]
 
klopt Signal de Botrange is zelfs hoogste punt van de Benelux. Vaalserberg hoogste punt (van europese deel) van Nederland.
de Burgplatz/kneiff hoogste punt van Luxemburg.
ook het drielandenpunt LUX/DE/BE is daar vlakbij in de buurt.
de route eindige op het smalste stukje Nederland, wat tevens het meest westelijke puntje van Duitsland is. Kortom een grensverleggende route :+ :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan