De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

:W heb jij eigk nog een rijdende straatfiets Tim :?
uuuuh echt helemaal rijdend...nee
Heb de 996R nog, maar die is niet rijdend (geen olie, geen riemen etc)
Aantal YZF750 voor het circuit (langlopend projectje)
En een FZ750 projectje, daar komt een FZR1000 blok in. Die hoop ik eind van het jaar klaar te hebben (circuit).
Maar hoop binnen 2 jaar wat tijd te hebben, dan komt er weer een Africa Twin voor de straat (voor vakanties enzo). Gewone Eifelritjes boeit mij niet meer. Laatste was een Hypermotard 1100. Leuk voor drie keer, toch weer verkocht.
 
Laatst bewerkt:
uuuuh echt helemaal rijdend...nee
Heb de 996R nog, maar die is niet rijdend (geen olie, geen riemen etc)
Aantal YZF750 voor het circuit (langlopend projectje)
En een FZ750 projectje, daar komt een FZR1000 blok in. Die hoop ik eind van het jaar klaar te hebben (circuit).
Maar hoop binnen 2 jaar wat tijd te hebben, dan komt er weer een Africa Twin voor de straat (voor vakanties enzo). Gewone Eifelritjes boeit mij niet meer. Laatste was een Hypermotard 1100. Leuk voor drie keer, toch weer verkocht.

Ideale vakantie fiets, rammelen je vullingen niet meteen uit je bek met slecht wegdek. De nieuwe africa twin is ook een mooie fiets geworden :Y
 
Ik ben echt geen Honda fan.
maar de vakantie africa twin (xrv750, of hoe heet het ding), echt wat een top ding!
En voor zijn gewicht en postuur prima om de bocht te krijgen. Groep Fransen in race outfit moesten toch een paar keer achterom kijken toen een stel malloten op de ouwe zooi hun bijbleven in de bochten.

Voor even snel een lang stuk saaie snelweg te pakken is hij niet echt geschikt omdat hij boven de 140 toch wel wat begint te trillen.

En Pricken heeft wederom aangetoond dat je op een compleet verwaarloosde fiets toch thuis kan komen.

En het doet ook niet zo'n pijn als je een keer omvalt( toch 2x omgevallen). Of stenen die tegen de fiets komen bij offroad gebruik.

Nieuwe AT is best cool inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Waren drie jaar geleden vanaf 2.500 Euro. Denk dat het wel hetzelfde is gebleven of gestegen.
 
Dat laatste sowieso... Wil binnenkort nog eens terug naar Noorwegen en dan idd wat meer gravel enzo gaan rijden

Heeeey, dat is leuk :)

(sorry ik post niet vaak, lees wel af en toe, maar werd getriggered door bovenstaande post en het offroad oefenen. hoop dat het okay is om hier te posten)

Ik ben vorige maand in Finland geweest, ook gravel gedaan, maar verder gewoon asfalt. Toch wil ik wel wat meer allroad/offroad gaan rijden. Ik heb afgelopen zondag een heel klein stukje TET Nederland gereden, dat is vooral onverhard, maar niet heel erg 'die hard' offroad (de tankbaan bij Valkenswaard heb ik nog niet gedaan...)

Zijn er mensen hier die dat ook leuk vinden? (Samen een motor uit de modder trekken is 'leuker')

Overigens is 22 september een georganiseerde allroad rit, voor max 6 deelnemers, van Team Allroad Brabant. Kosten 30 euro pp, wel zelf je eten en drinken betalen (of zelf meenemen). Vorig jaar ook meegedaan, was een leuke en leerzame rit.

Groetjes,
Daphne uit Echt
 
Tuurlijk is het ok om hier te posten. Anders bloed het topic ook maar een "beetje" dood :X

Allroad/offroad is leuk ja.
Met de CR250 nooit veel geluk gehad _O- Maar wat allroad met de Africa Twin is geinig.
Voorlopig geen tijd, maar wil binnen twee jaar richting IJsland. Dat is ook redelijk onverhard op sommige plekken.
Maar de afgelopen twee jaar niet meer op een motor gezeten :$
 
Poeh uuh nog geen plannen gemaakt, en mij nog niet echt erin verdiept. Maar volgens mij gaan de meeste met eigen motor.

Hoe is Finland trouwens :?
 
Finland is een leuk land, vriendelijke mensen, niet zo overbevolkt als Nederland, relaxter leeftempo. Als je bij een Fin wordt uitgenodigd, dan zijn ze echt heel erg gastvrij.

Het is allemaal vrij sober, maar wel functioneel. In het centrum van een stad ziet het er wel een beetje uit zoals in Nederland, maar buiten het centrum lijkt het wel alsof blinden en slechtzienden ze winkels inrichten en de huizen bouwen. Invloed van Rusland en de sobere religie, zuilen we het maar op houden ;)

Goeie (houtgestookte) sauna's. Mooie natuur, een dan dus echt NATUUR. Als je daar een bos in gaat, dan voel je je klein. In Nederland verdwaal je niet, in Finland wel als je pech hebt. Wel een stuk duurder dan in Nederland, gelukkig hebben ze de Lidl.

En dan nu... het rijden...
Op het asfalt (je kent het wel, dat harde grijze spul tussen de gaten in het wegdek) zijn er vooral veel snelheidsbeperkingen. Er zijn wel mooie stukken, maar als zuiderling hierzo ben je al snel verwend met Zuid Limburg en de Eifel. In Finland is het niet zo bochtig. (Ze zijn er wel, heuveltjes en bochten, maart zoals gezegd: wij zijn hier best verwend).

Daarentegen heb je natuurlijk wel de prachtige uitgestrekte bossen, schitterende meren, de zee... en gravel... Als je daar de motor voor hebt is dat natuurlijk leuk. Mijn vriend (Fins, op een Bandit met gladde banden) vervloekt mij af en toe als ik een stukje gravel doe (20 km stukjes gravel heb je zo te pakken ;)

Als je het ruiger wilt maken - minimaal met 2 rijders - kan je de TET volgen. Een uitgezette route vanuit Helsinki naar het noorden, vooral off road. Dat gaat veel verder dan gravel, dan krijg je ook steile hellingen single tracks.

Voor ieder wat wils, ik vind het een prachtig land, met de ongerepte natuur. Ik moet alleen mijn vriend zover zien te krijgen dat hij een 250cc erbij neemt, zodat we samen de boel kunnen gaan verkennen. (Waarschijnlijk als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen :)
 
*schop*

nog een weekje vakantie. Omdat ik 'voor de gein' eens alle voetbalstadions in Nederland bezocht heb, (en inmiddels ook alle belgische gehad heb) Wil ik donderdag 'even' naar het nationale stadion van Luxemburg
Wellicht heeft iemand zin om mee te rijden. Autosnelweg tot Aywaille/Remouchamps, en dan binnendoor (Wel hoofdzakelijk grotere rechte(re) wegen om bij Verviers de autosnelweg terug te pakken.
Wellicht wil iemand meerijden? Rondje zal zo'n 300km zijn

28a56as.png
 
Laatst bewerkt:
Dju zik, tis ech un dooi bedoeling hie, idderein vanoet de zomer ritte euvergestaptj in de winjtersloap?
 
Ik vroeg me al af of er een topic "limburgers" was/is. Super..! Even voorstellen dan maar.

Naam:jeroen
Leeftijd:32
Komt uit: Roermond
Woont in: Kirchroa 😂🤣
Rijdt nu: Bandit 1200s 2001

Hopelijk zit er een beetje leven in het topic hier 😁🤙
 
Ik vroeg me al af of er een topic "limburgers" was/is. Super..! Even voorstellen dan maar.

Naam:jeroen
Leeftijd:32
Komt uit: Roermond
Woont in: Kirchroa 😂🤣
Rijdt nu: Bandit 1200s 2001

Hopelijk zit er een beetje leven in het topic hier 😁🤙
Welkom ik heb me zelf nog niet voor gesteld hier maar ik volg het wel .woon zelf in ospel een dorpje net onder weert en ik rij nu op een aprilia shiver 750 😉 en ik ben 20 jaar jong dus kom net kijken 🤣🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan