De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Testrit van 1 uur? :P
Paar minuten, alles controleren, betalen, op de aanhanger/bus en naar huis
Ter plekke overschrijven bij een postkantoor/bruna samen met de verkoper. Ben je van dat geneuzel af.
Ik heb mijn fiets in Amsterdam gehaald, binnen een half uurtje was alles geregeld.


Dit ja.. :P of gewoon zelf naar huis rijden
 
Hangt er wel een beetje vanaf of je een fiets particulier koopt of bij een zaak...

Mijn 2e Buell heb ik in Heerhugowaard gekocht bij een motorzaak. Omdat ik geen zin had in een verhaal zoals DrKnox hier beschrijft, heb ik van te voren contact gehad met de motorzaak. Ze hebben vooraf alles in orde gemaakt omdat ik aan de telefoon al overeengekomen ben dat ik hem zou kopen mits e.e.a. in orde zou zijn.
Daar aangekomen, 5 minuutjes gereden, betaald, op naam gezet en gelijk naar huis gereden (had geen aanhanger ter beschikking).

Als je wil gaan proefrijden om echt te checken of het wel een fiets is die bij je past, heb je waarschijnlijk niet genoeg reviews gelezen op internet... :+
Zonder gein, dat is vaak al een stuk lastiger als je een specifieke machine zoekt. Zeker particulier. Vaak moet je flink reizen of bestaat de mogelijkheid niet om een uur weg te blijven (particulier). Al het standaard spul dat iedere motordealer heeft staan is doorgaans wel goed beschikbaar voor langere proefritten.
 
Hoe doen jullie het bij de aanschaf van een nieuwe motor? Het gros van de leuke motoren zit toch wel een stukje verder van huis, helemaal als je - zoals ons - in Limburg woont. Ik heb bijvoorbeeld een leuke motor gezien in vriezenveen, toch nog even 2,5 uur rijden. Dan zou ik daarheen moeten rijden, een testritje van een uur maken om weer 2,5 uur terug te rijden. Om dan een week te wachten tot alles gedaan is (laatste controle, op kenteken zetten enz) om dan met iemand anders 2,5 uur weer heen te rijden en dan weer 2,5 uur terug. Dan heb je het over 10 uur reizen. Dat zijn nogal wat uurtjes.

Of zijn jullie naar een verkoper gereden en hebben daar alles geregeld. Laatste controle, oefenritje, kenteken zetten en gaan met de banaan?

Ik moet toegeven dat ik ontzettend veel geluk heb gehad dat een collega zijn motor wou verkopen aan mij(stond niet officieel te koop) en wist dat hij de motor altijd goed onderhouden had.
Was ook nog eens de motor die ik zocht alleen niet helemaal de kleur.
Heb mijn vorige bij een zaak gekocht in de buurt van den bosch pokke eind rijden nog wat dingen aan gehad bij de garantie maar wel weer extra 2 keer op en neer rijden:( daarom toen ik weer op zoek was naar Een motor in de buurt gebleven zodat je bij een zaak terug kunt met garantie. Particulier zou ik overwegen als de prijs goed genoeg is om eventuele mankementen te repareren binnen de kosten.

In iedergeval succes🙃🙂
 
De 821, nieuw blok, heeft aardig wat meer vermogen (110pk) dan de 1100, toch...? Alleen minder koppel. En volgens mij moet daar ook direct een groter achtertandwiel op... Een top van 200+ slaat nergens op.

De 821 en 1100 zijn, meen ik, tegelijk uitgekomen. Daarna is als compromis de 939 gekomen.
 
Testrit van 1 uur? :P
Paar minuten, alles controleren, betalen, op de aanhanger/bus en naar huis
Ter plekke overschrijven bij een postkantoor/bruna samen met de verkoper. Ben je van dat geneuzel af.
Ik heb mijn fiets in Amsterdam gehaald, binnen een half uurtje was alles geregeld.

Gewoon in het buitenland halen, geen last van overschrijving :+

Wel een hoop ander gedoe :P
 
Ik ben ook een paar keer op en neer naar 's Gravenzande, Essen en Bergheim gereden om motoren te bekijken/testrit te maken. Je moet er wat voor over hebben.
 
De 1100 was er drie jaar eerder inderdaad. Maar ging erom dat je de 1100 (dan wel evo, die niet zo gek veel gewijzigd is) en de 796 had in het begin. Die dus uiteindelijk > 821 > 939 is geworden.
 
Laatst bewerkt:
Maakt toch niet uit wanneer welke versie uitgekomen is, stuk gaan ze toch wel :+ :+
Dat sowieso

Uit persoonlijk archief :')

mNhoSlbl.jpg
 
haha idd :( was ik eergisteren ook al achter gekomen.

Hopelijk is t in t weekend wat warmer

Weekend was idd goed.

Deze week is anders ook prima :)
Dit weekend de kawa maar eens polijsten en in de coating zetten.. hopelijk hecht het vuil zich dan niet meer zo snel :}

:] :]
 
hallo,

Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Jos Peeters ik kom uit Kessel ik rij sinds nu het 5e seizoen motor en nu al een jaar in het bezit van deze Kawasaki Versys uit 2015
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan