Pitbike Blok 125cc VAST MET KIT

EXZiZ

Rookie
23 feb 2017
3
0
hallo,

ik heb een klein probleem.
ik heb namelijk het idee dat de koppelingsplaten versleten zijn.
dus ik het hele blok eraf gehaald en begon met het los draaien van de boutjes van de carterdeksel. nadat ik alle boutjes er uit had gehaald, vond ik dat deze heel erg vast zat, ik merkte later dat hij met een soort van lijm/kit is vast gelijmd om het blok in elkaar te houden. alleen nu heb ik een probleem, want hoe kan ik nou mijn koppelingsplaten vervangen?
ik hoop dat jullie een oplossing hebben

alvast bedankt

Mvg Bert-Jan
 
Laatst bewerkt:
Moest daarvoor het hele blok eronderuit?
Zit er een apart deksel voor de koppeling of moest er een carterdeksel verwijderd worden?
Meestal kun je met een kunststof hamer voorzichtig kloppen totdat er wat ruimte komt.
Zeker geen geweld gebruiken.Eerst maar eens een foto.
 
Moest daarvoor het hele blok eronderuit?
Zit er een apart deksel voor de koppeling of moest er een carterdeksel verwijderd worden?
Meestal kun je met een kunststof hamer voorzichtig kloppen totdat er wat ruimte komt.
Zeker geen geweld gebruiken.Eerst maar eens een foto.

ik bedoel inderdaad de carterdeksel. ik heb al veel geprobeerd met kloppne etc. maar het lukt me maar niet
 
Het begint al super....ik denk:
Hoe heb je dat geconstateerd?
Wat zijn de symptomen?
want als je problemen hebt met alleen z'n 2e of 3e versnelling, dan is het je versnellingsbak,
die gaan wel eens vaker stuk.

Sowieso moet je de kap eraf kunnen krijgen, zet er anders een steekmesje tussen, uiteraard
met beleid.
En wat voor merk blok is het? Lifan, Orion, Zongshen, CPi
 
Het begint al super....ik denk:
Hoe heb je dat geconstateerd?
Wat zijn de symptomen?
want als je problemen hebt met alleen z'n 2e of 3e versnelling, dan is het je versnellingsbak,
die gaan wel eens vaker stuk.

Sowieso moet je de kap eraf kunnen krijgen, zet er anders een steekmesje tussen, uiteraard
met beleid.
En wat voor merk blok is het? Lifan, Orion, Zongshen, CPi


hij schokt in alle versnellingen. als hij stationair loopt, loopt hij prima.
met steekmes heb ik het al geprobeert alleen de kier is zo klein dat ik die er niet eens tusssen krijg. het is btw een loncin
 
Lijkt me stug als hij stottert dat het aan de koppeling ligt. Zou bij die bamiblokken de afstelling van de nasicarburateur eerst controleren. Ik waag me niet meer aan dat chinese spul, teveel slechte ervaringen mee/over gelezen.
 
Ik denk datvhet met vloeibare pakking is gemonteerd. Steek er niks tussen want daarmee kun je het pasvlak beschadigen. Met een beetje mazzel zitten er vlakken aan waar je op kunt tikken om hem los te krijgen.
 
Het zou best kunnen dat het met een vloeibare pakking in elkaar is gezet. Alleen lijkt het wel alsof er een nog een ook een normale pakking (kartonnetje) erbij tussen zit.

Ik denk dat het aan de koppeling ligt omdat hij er stationair perfect loopt en als ik ermee ga rijden begint te schokken.
Ook is het zo dat hij heel moeilijk in zijn neutraal gaat
 
Dan is die kap waarschijnlijk al eens losgehaald en misschien dichtgesmeerd met loctide oid. Ik zou gewoon 'voorzichtig' blijven meppen totdat die papieren pakking scheurt. Sowieso geen schroevendraaiers ofzo er tussen slaan, dan krijg je straks lekkage.

Bijzondere gedachte dat het schokken tijdens het rijden veroorzaakt wordt door de koppeling. Dat zou ik veel eerder zoeken in de carb of bijv. bougie.
Dat hij slecht naar neutraal gaat kan ook een verkeerde afstelling van de koppelingskabel zijn of verkeerde/vuile olie.

Mja, die kap moet er nu sowieso af om de pakking te vervangen.
 
Weet je echt 100% zeker dat er niet stiekem nog ergens een boutje zit?
Je zou niet de 1e zijn die ook deze rede het blok niet gesplitst krijgt.....

Ik verwacht niet dat de oplossing van je probleem in de koppeling zit, naar de spanning is al van de pakking af, dus je zal hem nu wel moeten vervangen, anders krijg je waarschijnlijk lekkage
 
Terug
Bovenaan Onderaan