BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Zo, vandaag begonnen met de VUT. :/
Weer een hoofdstuk in mijn leven afgesloten. :)

Vanavond eerst de RT maar eens een poetsbeuRT geven en lekker gaan sturen volgende week :)

Sterkte Bart, niet zomaar de minste beslissing die je neemt.

En ook sterkte met motorrijden met dit weer :+)
 
~
Zeker niet.
Na ruim 2,5 jaar struggelen de sprong in het diepe genomen.
Er kwamen steeds meer dingen bij die niet overeenkomen met mijn idee van leuk werken.
Afgelopen januari werd de bekende druppel in de emmer gemikt.

quote]

Bart, inderdaad een moedig besluit en ik hoop dat je wat geschikts vind. Er is in ieder geval gebrek aan technisch personeel.

Ik zelf hoop over ruim een jaar echt met de (zelf te betalen uit de Levensloopregeling :( ) VUT te kunnen gaan.

Roelof.
 
Roelof,

Ik ben vanaf dit jaar officieel met pensioen, ben wel een half jaar eerder gestopt omdat ik nog flink wat vrije dagen had staan.
Pensioen naar voren gehaald en gestopt met 64 jaar, kost flink wat geld :( maar ik kan het je aanbevelen *O*
Wat mij prima bevalt is het feit dat niks meer moet maar alles mag.
O ja...na 47 dienstjaren niet meer opstaan om half 6 is ook wel lekker.
 
Ik heb gekozen voor een werkweek van 3 dagen.
Geen prepensioen maar geld ingeleverd. Marian en ik werken bij dezelfde instelling met dezelfde normjaartaak.
Officieel moet ik nog 2 jaar werken. En Marian nog een paar jaar langer.
Maar als mijn pensioen aanstaande is stopt Marian ook. En dan hopen we nog meer te genieten als dat we nu al doen.
Het werk verveelt me nog niet zelfs na 48 jaar bij dezelfde instelling.
Inmiddels is er iemand aangenomen welke wordt klaargestoomd om mij en mijn collega's te vervangen. Wellicht komt er een regeling voor eerder vertrek.

Bart sterkte met het vinden van een leuke baan.
 
Laatst bewerkt:
Re: VUT en pensioen,

Je kunt er inderdaad voor kiezen, als een soort VUT, om voor je officiële pensioendatum minder te gaan werken tegen meestal lager salaris (je kunt ook minder gaat werken door snipperdagen in te leveren; ik heb in de Metaal CAO, incl. oude lullendagen zo'n 60 vrije dagen bij een 40 hr. werkweek).

Ik mijn geval ga ik de VUT van ruim een jaar financieren uit de Levensloopregeling en mogelijk in combinatie met de pensioen uitkering eerder te laten ingaan.

Sparen in de Levensloop gaat d.m.v. je bruto salaris en de uitkering wordt bij uitkeren alsnog belast.

Wat niet algemeen bekend is, dat mensen geboren na 1 januari 1950, een potentieel "AOW" gat hebben veroorzaakt door leeftijdsverschil tussen de echtelieden. Door de (besparing)maatregelen dat iedereen pas AOW krijgt bij zijn AOW pensioendatum.
In situaties waarbij de man ouder is dan de vrouw, ontstaat er een gat in het totale pensioeninkomen van rond de 600,- netto per maand en dat is een flink gat in je totale pensioeninkomen.
Door verhoging van de AOW leeftijd neemt dit leeftijdsverschil alleen maar toe.
In mijn geval is het AOW gat opgelopen tot 6 jaar een halve AOW ontvangen. Dan heb je de keus: Janny nog doorwerken en ik in m'n uppie met pensioen (of ook langer doorwerken....)

Door onze keuze ga ik dat AOW gat uit mijn pensioen financieren, maar dat heeft gevolgen voor het pensioeninkomen over onze totale pensioenduur. En ik hoop oud te worden en nog lang motor te rijden....

Janny heeft altijd in de middenstand gewerkt en bij de Thuiszorg; salaris dus rond minimum loon met als gevolg bijna geen bedrijfspensioen opgebouwd (EUR 500 bruto per jaar...) Financiering van het AOW gat moet dus in principe uit mijn bedrijfspensioen komen.

Zoals wellicht bekend, is de Levensloopregeling inmiddels beëindigd door de overheid.

Dan zijn er ook nog vele mensen die door verandering van werkgever een pensioenbreuk hebben opgelopen.

Ergo: het aantal "rijke" pensioenado's met een ruim pensioen zal drastisch afnemen.

Roelof.
 
Laatst bewerkt:
Bart sterkte met het vinden van een leuke baan.

thanks allen.

Ik ben er nog niet echt mee bezig.
Vandaag op de camping nog een baan aangeboden gekregen van een mede campinggast.
Truckmonteur, werk bij een ander merk, maar wel in de buurt van het SjatOotje
Gelijk op de eerste dag van werkeloosheid.

Ik wil echter eerst weer even "landen" en een baan zoeken welke weer plezier geeft.
Ik geef toe: het is leuk werk, maar wel zwaar.
 
Bart succes met “het op een rijtje zetten”
Belangrijkste is inderdaad je gezondheid en als je dan ook nog werk kan vinden waar je jezelf “senang” bij voelt dan telt het dubbelop.
 
Hallo beste RT rijders.
Het was vandaag op 1ste paasdag geen bijster mooi weer, maar wel goed genoeg om de R1200RT weer eens leven in te blazen na 5 maanden van stilstaan.
Het was contact omzetten en ze kwam met 1 druk op de knop weer tot leven zonder enige vorm van moeite of tegenstribbelen.
Toen de schoonheid maar eens flink onder handen genomen, en de nodige uurtjes flink aan het poetsen geweest.
Van top tot teen en van onder tot boven.
Daarna mezelf getrakteerd op een ritje en wat was dat weer als vanouds genieten zeg.
Was bijna vergeten hoe heerlijk ze reed.

Ze staat er nu weer als spik en span bij en wat ben ik trots en blij met deze machine.
Het rijdt gewoonweg subliem en had weer een dikke glimlach van oor tot oor tijdens de rit.
Morgen mag ze weer en ook dan weer flink genieten.
Laat maar komen dat lekkere weer en de zomer.
Vr Gr Erwin
 
Over dat pensioen. Zoals het nu lijkt mag/moet ik op mijn 59e voor het laatst een verkeersvliegtuig op de handrem zetten. Karin heeft het erg naar haar zin op het werk als “Floor Manager”, zou zo maar kunnen dat zij de rit tot haar 67e kan en wil uitzitten. Zou mij 6 jaar en een beetje dus huisman maken. Mij lijken dan 2 dingen gaaf om te doen. Ofwel op de motor zo’n VIP vervoer begeleiden. Moet je wel ff bij de pliesie. Maar daar schijnen ze een tekort te hebben. Wellicht dat er relatief makkelijk in te stromen is in die functie.
Maar HAVO gasten natuurkunde bij brengen lijkt me ook gaaf. Is de komende 20 jaar ook een tekort aan.

Mocht Karin dat werk van haar nou leuk blijven vinden, ga ik rond mijn 55 toch eens informeren bij de pliesie en tikje eerder bij wat middelbare scholen hier in de buurt.

Maar goed. Wat ook een realistisch scenario is dat Air France wil dat KLM piloten met 65 pas met pensioen gaan. Dan blijf ik gewoon vliegen. Ook best trouwens.
Luxe “problemen”. Eerst maar zien gezond te blijven.
 
Trouwens Robert. Ik neig er naar jouw adviezen op te volgen. Dus geld in Sidney te duwen. Twijfel echter of die velgen van mij nog wel fatsoenlijk te spuiten zijn, of dat poeder coaten toch net niet wat langer zal kunnen houden dan verf. Ik zal MSA ff vragen.
 
Hoi Jeroen.
Het is werkelijk dik genieten met de RT.
Die 5 maanden stilstand zijn eigenlijk puur vanwege de winterperiode.
Rijden met pekel doe ik niet met de BMW en ondanks er niet al die 5 maanden elke dag pekel op de weg ligt, gaat ze toch in winterslaap.
Ik rij dan de winterperiode vooral elke dag met de Yamaha Xmax250 en die voldoet als woon/werk fiets ideaal.
Op de ijzige en sneeuw dagen pak ik het koekblik.
De RT gebruik ik echt voor de luxedagen om mee te rijden en zij ziet daarom nimmer pekel en zelden regen.
Ben erg zuinig op haar, want ze rijdt zo heerlijk.
Vr Gr
 
Over dat pensioen.

Mij lijken dan 2 dingen gaaf om te doen. Ofwel op de motor zo’n VIP vervoer begeleiden. Moet je wel ff bij de pliesie. Maar daar schijnen ze een tekort te hebben. Wellicht dat er relatief makkelijk in te stromen is in die functie.


.


Ik doe het zelf...en zou in jouw positie vooral iets anders doen... :Y :Y
 
Is dan toch niet zo leuk als mij het lijkt? Ik mik eigenlijk op het “simpele” motoragent werk. Ministers/staatssecretarissen/Koninklijke familie begeleiden. Dus geen patrouille werk. Kan mij voorstellen dat de politie lagere eisen stelt aan instroom opleiding voor iemand die achter een limo aan rijdt dan aan iemand die Appende automobilisten aan de kant zet en moet bekeuren (wat naar mijn idee echt heel goed werk is... Appen achter het stuur zou verboden moeten zijn... oh wacht eens, dat is het al...maar bijna iedere automobilist doet het... ik ook trouwens maar dan Hands Free... Siri schrijft wat ik zeg... gaat ook niet altijd goed maar ik heb de handen aan het stuur... en dat maffe bericht dat Siri gemaakt heeft, corrigeer ik makkelijker dan dat ik al tikkend met de auto de staart van een file in rijd).

En dan zou ik zeg maar “op afroep” beschikbaar zijn. Gewoon per uur betaald. En ik weet dat die betaling niet hoog is. Maar het houdt me dan wel van de straat... (door me dan vooral op de weg te houden...).

Nog steeds een afrader? Dan ga ik toch maar die natuurkunde methodes eens bekijken... Ik geef al een paar jaar bijles natuurkunde en vindt dat leuk werk. Ja, voor de klas is een ander verhaal want de helft zit er met frisse tegenzin. Maar ik “moet” niet, vinnik het nix, ga ik wat anders zoeken. Het moet iets zijn dat ik leuk vindt om te doen tegen die tijd, parttime en de betaling is minder interessant omdat ik tegen die tijd een behoorlijk pensioen ontvang.
 
Is dan toch niet zo leuk als mij het lijkt? Ik mik eigenlijk op het “simpele” motoragent werk. Ministers/staatssecretarissen/Koninklijke familie begeleiden. Dus geen patrouille werk. Kan mij voorstellen dat de politie lagere eisen stelt aan instroom opleiding voor iemand die achter een limo aan rijdt dan aan iemand die Appende automobilisten aan de kant zet en moet bekeuren (wat naar mijn idee echt heel goed werk is... Appen achter het stuur zou verboden moeten zijn... oh wacht eens, dat is het al...maar bijna iedere automobilist doet het... ik ook trouwens maar dan Hands Free... Siri schrijft wat ik zeg... gaat ook niet altijd goed maar ik heb de handen aan het stuur... en dat maffe bericht dat Siri gemaakt heeft, corrigeer ik makkelijker dan dat ik al tikkend met de auto de staart van een file in rijd).

En dan zou ik zeg maar “op afroep” beschikbaar zijn. Gewoon per uur betaald. En ik weet dat die betaling niet hoog is. Maar het houdt me dan wel van de straat... (door me dan vooral op de weg te houden...).

Nog steeds een afrader? Dan ga ik toch maar die natuurkunde methodes eens bekijken... Ik geef al een paar jaar bijles natuurkunde en vindt dat leuk werk. Ja, voor de klas is een ander verhaal want de helft zit er met frisse tegenzin. Maar ik “moet” niet, vinnik het nix, ga ik wat anders zoeken. Het moet iets zijn dat ik leuk vindt om te doen tegen die tijd, parttime en de betaling is minder interessant omdat ik tegen die tijd een behoorlijk pensioen ontvang.


heel kort door de bocht het volgende:

eerst door de keuring zien te komen.
Je zou toch de volledige basispopleiding moeten doen. ( enkele jaren)
onderaan beginnen ( figuurlijk besproken)
enkele jaren eerst het basis politiewerk moeten doen
op de wachtlijst komen om te mogen worden opgeleid tot motoragent.
Als je dan motoragent bent, dan doe je ook alles......niet alleen begeleiden.....

Als je je desondanks toch nog bekeert.....praat ik het in Heimbach alsnog uit je hoofd.....
Tegenwoordig moet je wel een beetje gestoord zijn om dat werk te doen..... ;(
 
Erwin, achteraf geef ik je gelijk. Ik heb Sidney nu de 4e winter doorgesleept en pas na de 2e code rod dag mijzelf op een koekblikje getracteerd. De eerste 3 winters leek Sidney de pekel best aardig weerstaan te hebben, ze was dan ook rijkelijk besproeid met Putoline PPF52. Net als afgelopen winter. Maar bij het remklauwen schoonmaken bij Thijs thuis zagen we toch wat aanvreterij. En mijn voorvelg veroorzaakt tranen in de ogen...
Eergister Sidney gepakt, bij vertrek was het mooi weer en volgens Buienradar zou het pas om 22:00 gaan plensen. Ik werd geacht om 20:45 richting huis te kunnen, dus dat moest passen. Kevlar spijker broek aan en de BMW sneakers (vorig jaar bij VH gekocht, ondanks BMW logo, best redelijk geprijst!). Enfin de eerste spatjes vielen al toen ik bij de fiets stond, toch maar regenbroek aan.
Vervolgens gingen de sluizen echt goed open in de hemel. Ik weet nu te vertellen dat die BMW sneakers wel waterdicht zijn en dat mijn Rev’It jas dat niet meer helemaal is.

Bij thuiskomst dacht ik: “Had ik maar het Pumaatje gepakt”...

Vanaf komend weekend 20 graden. He he.
 
Die paar spetters Jeroen, je bent toch niet van suiker gemaakt!

Maar je kan nog beter verkeersbegeleider worden, van bijvoorbeeld wielerrondes. Kortere opleiding, wel op de motor en ook nog aan te geven wanneer je kan.

Overigens ben ik zaterdag begonnen het vuil er vanaf te spuiten, ik zal nog een keer nodig hebben om de RT geheel schoon te krijgen, maar het begin is gemaakt...
 
Ben niet van suiker, maar voor die anderhalve liter meer peut die de Puma gebruikt op een woon-werk v.v. zit ik dan toch liever droog . . . (simulator dienst buiten de file ben ik zelfs iets meer tijd kwijt per motor wegens rugprotector aan, airbag vest aan, helm op, handschoenen aan, bij aankomst die meuk weer af en uit, schijfrem slot aan brengen, terug weer die ceremonie, behalve dan schijfrem slot, maar in plaats daar van schuurdeur open, motor naar binnen drukken, schuur deur weer dicht.... ipv Puma pakken, weg rijden, daar parkeren en hup naar binnen wandelen).

En als dan mijn onderarmen beiden doorweekt zijn en mijn nek ook, dan smelt ik niet maar voor die €2,- op dat heen en weertje aan brandstof . . .

Verkeersbegeleider!! Ga ik doen, goed idee!! Wie weet dat de Frans Bauers, Marco Borsato's, Ali Bee's in ons land ook af en toe zo'n stoere begeleidingsstoet willen...

Suc6 met poetsen Mark!
 
Laatst bewerkt:
Weet niet of jullie het meegekregen hebben, maar onlangs in het nieuws dat diverse sites zijn gehackt en er grote data bases geplunderd zijn met e-mail adressen en wachtwoorden. Of je slachtoffer bent van die hack kan je hier makkelijk checken.

Mijn e-mail adres kwam er 4 keer in voor, dus ik heb net rondje wachtwoorden aanpassen maar gedaan...
 
Jaaaa, ik pas nog in mijn motorbroek :)

Dus de RT uit het koetshuijs gehaald, bandjes opgepompt met de fietspomp en rijden maar.

Na een paar kms weer gewend en de smile op het gezicht is er weer :)

Wel frisjes :$

Voorlopig niet naar Gelderland om te rijden ........ klik
 
Laatst bewerkt:
Ach, in Castricum waren ze ook midden in de zomer bij heet weer aan het strooien.
Het idee van een van de wethouders: zout trekt water aan; water koelt het asfalt, dus slijt het asfalt minder.

Gewoon briljant B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan