Lekkende radiateur

FreekT

MF'er
14 jan 2013
220
0
Ik heb al een tijd last van een lekkende radiateur op m'n SV. Ik weet alleen niet waar het lek zit. Het kan de radiateur zelf zijn of een slang die lekt, maar op het oog kan ik er niet achter komen.
Is er een manier om te controleren waar het lek zit?
 
Ik spoor zo'n lek op door op diverse plaatsen om de slangen wat wc-papier of keukenpapier te wikkelen. Daaraan kan je al snel zien waar het lekt.

Hoe weet je trouwens dat hij lekt? Ligt er kvs onder, of "verdwijnt" er kvs?
 
Mij lijkt het logisch om eerst gewoon te kijken of je kunt zien waar t lekt.


Mijn afpersset gebruik ik ter controle. Niet om te kijken.

als je afpersset een koelsysteem-tester is waarmee je heel het systeem onder druk zet, zou ik niet weten waarom je hem enkel ter kontrole zou gebruiken.
ik begin daarmee en eindig daar dus ook mee, want die zal je veel rapper zeggen waar het lek is dan wachten tot je het ziet met draaiende motor.
 
als je afpersset een koelsysteem-tester is waarmee je heel het systeem onder druk zet, zou ik niet weten waarom je hem enkel ter kontrole zou gebruiken.
ik begin daarmee en eindig daar dus ook mee, want die zal je veel rapper zeggen waar het lek is dan wachten tot je het ziet met draaiende motor.
Voor mij bleek het vaak sneller om te gaan kijken, dan te repareren, en dan ter controle van de reparatie de tester er op te zetten. Alleen als het echt niet te vinden was, druk er op.

Maar ik denk ook dat dit voor TS er niet toe doet, want die wist nog niet eens dattie moest gaan kijken waar het lekt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb al meerdere keren gekeken waar het lek zou moeten zitten, maar met het blote oog kan ik de oorzaak niet vinden ;) .
Aan de rechteronderkant hangen na het rijden soms druppels, maar aan de achterkant van de radiateur zit de thermostaat en daar zit ook aanslag rond heen. De thermostaat heb ik al een keer verwijderd en daarna weer terug geplaatst met een speciale tape tussen het schroefdraad, maar dat heeft geen verschil gebracht.

Ik zal als het weer een beetje droog is buiten de tip van Bolski volgen en kijken of ik dan iets verder kom.

Ik heb hier trouwens nog een foto van een jaar geleden waarop de aanslag te zien. Niet de beste foto, maar het beeld is wel duidelijk denk ik.


IMG_5345.jpg

IMG_5342.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan