Ontstoppen afwateringsgaatje

Totl

Noorderling
8 jul 2014
1.805
174
Hallo MF,

Ik heb een grappig probleempje: het afwateringsgaatje van de tankdop van mijn r1100gs zit verstopt. Als ik er met een ijzerdraadje of iets dergelijks in prik, komt er een soort bruinachtig, vermoedelijk roest, spul uit.

Ik krijg het echter niet voorelkaar om de leiding helemaal vrij te krijgen zodat regenwater en dergelijke weer afgevoerd kan worden. Ik heb er een laagje schoonmaak azijn in laten staan om de roest te laten oplossen, maar dit werkt niet.

Wat kan ik nog meer proberen?

Groet, Totl.

En nee, het is nog langggg geen vrijdag. Het breekt wèl lekker de week ;)
 
Dan vliegt de slang er aan de binnenkant af en kan je op een paar liter na alles opdweilen.

Ik gebruik altijd een oude koppelingskabel in een accuboormachine. Je kan ook de tankdop er even afhalen, 4 boutjes oid. Dan zie je precies waar de slang begint en ga je ook niet te diep.

dat gaat bij mijn gs natuurlijk weer een klein beetje anders. gelukkig is het eerste stuk leiding van metaal dus eraf blazen zal meteen zo'n vaart niet lopen.

000000129485-1.jpg


tussen de dop en de tank zit bovenstaand onderdeel, dat is de beluchter + afwatering in één onderdeel. dat gaatje zat dus vol met roestachtige drek waarvan ik het meeste er uit heb weten te peuteren, maar het water loopt dus nog niet weg.

Nu was ik met de kunststof tank niet zo bang voor dat kleine beetje water wat in de rand blijft zitten, heb daar nog niet eerder problemen mee ondervonden. Aangezien de kunststof tank plaats heeft moeten maken voor een stalen versie gaat een klein laagje water in de onderkant geheid voor problemen zorgen op de lange termijn. Das dan ook meteen de reden voor mijn topic.
 
dat gaat bij mijn gs natuurlijk weer een klein beetje anders. gelukkig is het eerste stuk leiding van metaal dus eraf blazen zal meteen zo'n vaart niet lopen.

[afbeelding]

tussen de dop en de tank zit bovenstaand onderdeel, dat is de beluchter + afwatering in één onderdeel. dat gaatje zat dus vol met roestachtige drek waarvan ik het meeste er uit heb weten te peuteren, maar het water loopt dus nog niet weg.

Wat ik schreef gaat over R1100/1150 modellen, maar ik wil er best GS bij zetten hoor. Hebben allemaal dezelfde beluchting/afwateringsconstructie. Ja, mèt slangen, en ja, die vliegen er binnen in de tank af als je er 8 bar op zet. Ohja, dan loopt je tank in een minuut helemaal leeg.

Knip een oude binnenkabel in twee, stuk van 30cm. Steek het ene eind in een accuboormachine en het andere eind in je afwatering. 1 seconde laten gaan en je bent het mannetje.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan