Het grote 748, 916, 996 en 998 topic deel 4

Ff gezocht er zijn wel diverse verschillen.
Helemaal duidelijk is het niet.
Maar in ieder geval het vermogen 113pk vs 128pk en M16 vs P8 computer.
 
De werking van de dubbele injectoren is ook verschillend bij de S en SPS. De M 1.6 computer heeft die mogelijkheid niet Ken iemand die op beide heeft gereden en er zit wel degelijk verschil in Zou ook niet te verkopen zijn door Ducati. Koop je een sps voor 65000 gulden en een jaar later koop je een S voor 39000 gulden die op wat Carbon na technisch gelijk is aan een sps , nou voor 25. Mille kun je aardig wat Carbon kopen
 
Zaterdag weer heerlijk een rondje gereden op de996S
Heerlijk!
Starten en lopen na een goede 5 maanden stilstand.
Groet
Sebas
 
De 996S heeft dezelfde specs als een ‘99 SPS namelijk 128pk. Op detail natuurlijk wel verschillen maar duidelijk een andere machine dan de standaard 996 met 113pk. Net als dat de 998S dezelfde pecs heeft als de 996R maar ook (nog veel meer) een heel andere fiets is. De P8 ECU kan vier injectoren individueel aansturen waar de 1.6M 2x2 injectoren parallel aanstuurt.
 
Klopt !! En sommigen koppelen 1 injector per cilinder zelfs los bij de S , dan schijnt ie beter te lopen , heb ik mij laten vertellen , correct me if i am wrong
 
De "single injector" mod. inderdaad maar dat wordt juist bij de normale 996-en toegepast. De S kan dat beetje extra benzine wel gebruiken lijke me. Aan de andere kant stuurt de P8 van een Strada maar weer 2 injectoren aan :+
 
Laatst bewerkt:
Er was een tijd toen ik al dat soort dingen vanbuiten kende.. Maar 15 jaar later kan ik hier weinig hulp meer bieden, besef ik.
 
Toch maar weer een oude liefde aangeschaft. Deze is in super nette staat. Gaat weer helemaal in originele staat gebracht worden, dus zonder alle carbondelen.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan