Virago XV 535, geen gas, reserve werkt wel

Kimbo345

Rookie
13 mrt 2017
4
0
Hallo,

Mijn virago heeft in de winter een paar maanden stil gestaan.
Afgelopen weekend heb ik er weer mee gereden en hij liep prima!
De volgende dag dus besloten de motor weer mee te nemen naar mijn studentenstad, 170 km verderop op de snelweg. Echter na 150 km kon ik geen gas meer geven op de snelweg.
Hij viel terug in tempo van 130 naar 100 km/h. Toen heb ik hem op de reserve gezet en gelukkig pakte hij toen wel weer het gas.
Daarna ben ik op de reserve tank rustig naar huis getuft (heb ook niet meer harder gereden dan 110, bang dat ook de reserve ermee zou stoppen :P)

Waar kan het probleem liggen? Als de tank vol is zijn rijd hij dus prima...
Ik wil waarschijnlijk ook zoiets toevoegen aan de tank, misschien dat de tank vies is geworden omdat hij een poosje stil heeft gestaan.
Wynn's Benzine plus carburateur

Alvast bedankt !
 
Pfoe, dan ga ik me diep schamen als ik daarvoor een topic heb geopend :')
Ik heb geen benzinemeter, wel een km teller. Normaal kan ik 200 km rijden voordat hij op reserve moet...
Er klotst nog wel wat benzine in de tank maar niet veel meer.
Morgen maar eens de bandenspanning checken...
 
Hallo,

Mijn virago heeft in de winter een paar maanden stil gestaan.
Afgelopen weekend heb ik er weer mee gereden en hij liep prima!
De volgende dag dus besloten de motor weer mee te nemen naar mijn studentenstad, 170 km verderop op de snelweg. Echter na 150 km kon ik geen gas meer geven op de snelweg.
Hij viel terug in tempo van 130 naar 100 km/h. Toen heb ik hem op de reserve gezet en gelukkig pakte hij toen wel weer het gas.
Daarna ben ik op de reserve tank rustig naar huis getuft (heb ook niet meer harder gereden dan 110, bang dat ook de reserve ermee zou stoppen :P)

Waar kan het probleem liggen? Als de tank vol is zijn rijd hij dus prima...
Ik wil waarschijnlijk ook zoiets toevoegen aan de tank, misschien dat de tank vies is geworden omdat hij een poosje stil heeft gestaan.
Wynn's Benzine plus carburateur

Alvast bedankt !

Niet verder gaan dan een 160 tot max 200 km van een tankstation, gaat geloof ik rond de 12 liter in de tank, had een XV 750 en wat een ramp wat dat betreft
 
Jij hebt tenminste een reserve die werkt. In t begin heb ik de cb een paar keer moeten schuiven omdat de reserve het niet deed (het piefje was van de kraan af dus ON was eigenlijk ook reserve).

Vanaf toen steevast tanken bij 200km, interesseerde me niet hoe vol de tank nog zat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan