Is de schubert C4 veel beter dan de c3

Ik ben volgende maand nog niet aan een nieuwe helm toe gelukkig :P
 
Net te horen gehad dat ik een nieuwe helm mag uitzoeken als ik zeker wist dat alle problemen met schubert C4 zouden zijn opgelost was er geen twijfel welke het moet worden.
Shoei neotec 2 is er ook zeer binnen kort ook maar eens kijken wat dit voor helm is,
mijn dealer kan deze helm straks op maat maken zou super zijn natuurlijk.

Wim.
 
Laatst bewerkt:
Net te horen gehad dat ik een nieuwe helm mag uitzoeken als ik zeker wist dat alle problemen met schubert C4 zouden zijn opgelost was er geen twijfel welke het moet worden.
Shoei neotec 2 is er ook zeer binnen kort ook maar eens kijken wat dit voor helm is,
mijn dealer kan deze helm straks op maat maken zou super zijn natuurlijk.

Wim.

Wordt dus netjes opgelost door de dealer? Welke is dat als ik vragen mag? Mag je ook via pb sturen hoor als je geen onnodige reclame wilt maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn C4 in augustus ‘17 gekocht, in rood wit ziet hij er top uit bij mijn naked R1200R LC en de druk op je hoofd is ook minder dan bij de C3.
Maar tijden een week rijden in de Z Schwarzwald in september liep mijn “Pinlock” vol damp en water, is netjes opgelost!
Begin november stopte de communicatie van de SC1 eerst de SC1 opgestuurd en kwam redelijk snel weer retour, even erna
In december stopte het hele Blue Tooth systeem, je kunt het niet direct naar Schuberth sturen dus via se Dealer. TWEE MAANDEN heeft deze reparatie geduurd en het was nog wintertijd....
Helaas ging het Blue Tooth spul begin april ‘18 weer kapot en de C4 is nu na 8 weken nog niet gerepareerd terug....

Ik ga mijn geld maar terug vragen denk ik want ik heb hem 9 maanden en daarvan was hij 4 maanden in reparatie! ! !
 
Laatst bewerkt:
Als je de communicatie even vergeet, hoe voldoet de helm je verder?
Niet indereen wil een coms set namelijk O-)
 
De C4 is ietsje stiller dan de C3 op mijn naked R1200R LC, hij trekt wel minder aan je hoofd en het vizier deel is groter!
 
Hoi,

Mijn Schubert C3 is aan vervanging toe. Ik heb er jaren naar tevredenheid mee gereden dus in principe zou ik zo weer een C3 kopen. De niet pro versie is ook niet zo duur meer.

Vraag is is een C4 zoveel beter? Heeft iemand al een C4 en heb je hiervoor een C3 of C3 pro gehad? Zo ja wat zijn jullie ervaringen?

Ik rij overigens dagelijks woon-werk en maak een paar keer per jaar uistapjes naar de Eifel en Luxemburg. Een stille helm vind ik erg belangrijk.
 
Hmm heb c2 en C3 gehad nu c4 een ramp is het. Kleine doet pijn wordt kleiner ipv groter. Samen met Sena. Niet te bedienen met handschoenen. 2 ... knopjes. Mijn advies niet doen. Heb ze nu 4 maanden maar krijg nu na 30 minuten al drukpijn. Mijn vrouw heeft last van stroompjes lijkt het (antenne)?? Geen idee maar met de c2 en C3 nooit problemen gehad. Verder valt Sena nog wel eens uit. Moet je hem losmaken en weer in zijn holletje stoppen dan werkt hij weer. Pfffffffff.
 
beste,

zijn er ook ervaringen met de C4-pro?
(naar ik op de U-buis kan lezen zijn de (meeste) mindere punten weg gewerkt bij de PRO.)
 
Mijn eerste ervaring met de C4pro viel zeker niet tegen,
Alle soorten weer gehad op 2 mei in Eifel,
Gezichtsveld is veel groter dan de C3, De (grotere (echte!)) Pinlock doet zelfs in de regen zijn werk, helm/vizier perfect waterdicht...
Helm best te dragen zonder oordoppen..
Communicatie nog niet kunnen testen wegens nog niet geleverd.
 
Ik heb mijn C4 in augustus ‘17 gekocht, in rood wit ziet hij er top uit bij mijn naked R1200R LC en de druk op je hoofd is ook minder dan bij de C3.
Maar tijden een week rijden in de Z Schwarzwald in september liep mijn “Pinlock” vol damp en water, is netjes opgelost!
Begin november stopte de communicatie van de SC1 eerst de SC1 opgestuurd en kwam redelijk snel weer retour, even erna
In december stopte het hele Blue Tooth systeem, je kunt het niet direct naar Schuberth sturen dus via se Dealer. TWEE MAANDEN heeft deze reparatie geduurd en het was nog wintertijd....
Helaas ging het Blue Tooth spul begin april ‘18 weer kapot en de C4 is nu na 8 weken nog niet gerepareerd terug....

Ik ga mijn geld maar terug vragen denk ik want ik heb hem 9 maanden en daarvan was hij 4 maanden in reparatie! ! !
Hey, ik lees dat u ook niet tevreden bent over uw c4 en daarom uw geld wil terug vragen. Hebt u dit ondertussen gedaan en is dit gelukt ? Ik heb ook klachten over mijn c4. Ik heb last van enorm lawaai in de helm. De dealer zal deze nu terugsturen naar de fabrikant om te onderzoeken of er al dan niet een mankement is. Ik benieuwd wat dit zal opleveren. Graag had ik gehoord wat uw ervaringen zijn met de klantenservice van Schuberth. Alvast bedankt.
 
Is echt een bagger merk geworden (al jaren mijn inziens)

Hier weer zo een net nieuwe Schuberth die zeer slecht wordt getest ding is adviesprijs € 659,-- (en ja de gemiddelde Aldi of Alibabba van € 60,-- is VEEEEL veiliger)


hier een helmpje van € 60,--

hier een helmpje van € 50,--

hier een helmpje van € 40,--

hier een helmpje van € 30,--

Is toch gewoon lachwekkend dat merk Schuberth
 
Ik deel uw mening (nog) niet,
Mijn C4 pro al uuuren na mekaar op mijn kop gehad, nergens last van en (vrij) goede ventilatie.
(Ik zal een Schubert kop hebben denk ik?andere merken zaten niet lekker.)
Ook geen last van mankementjes, alles blijft werken zoals 't hoort.
(Wat ik wél kan beamen is dat de naleveringen (te) lang op zich laten wachten, wacht al enkele maanden op de communicatieset)
 
@scorp

"Ik deel uw mening (nog) niet,"

Zou niet weten waar jij dit op zou kunnen baseren, of je moet impact test apparatuur in je garage hebben ;-)

Hier het test resultaat van jouw helm:

De Schubert C3 is ronduit gevaarlijk:

Conclusie duur merk met matig tot zeer slechte crash eigenschappen ( EN DAAR IS EEN HELM TOCH VOOR BEDOELD )
 
Je hebt voor een groot stuk gelijk,
Maar ik spreek over de C4 PRO,
Waarvan de meeste reviews zeggen dat deze op vele punten verbeterd is.
Ik heb (gelukkig) mijn C3 nooit moeten testen op de manier waarvoor hij bedoeld is, en hoop dat met de C4 pro ook niet te doen.
Ik heb de afbrandende reviews over de C4 ook gelezen voor ik tot aankoop over ging, en heb menig helm gepast, mijn dealer raadde mij een HCJ aan, maar die paste me gewoon niet, Shoei, Nolan,...
Ik vind het ook belangrijk dat een helm goed zit en stil is, comfort is ook een vorm van veiligheid.
Maar ik wuif de door u aangehaalde testen zeker niet weg! Maar wil wel eens de resultaten van de PRO zien.
 
@Arthur B, ik heb de SHARP site een keer doorgelezen,
(en voor een goede verstandhouding: ik kan de testen NIET beter uitvoeren!)
maar zo te zien komt er toch wat interpretatie bij kijken,
terwijl de BMW system 6evo even veel sterren krijgt als de Schubert C4 heeft de BMW toch rode zone's, daar waar de C4 nergens rood scoort,
ook bij andere type helmen met rode zone(s) zie je dat die een hogere rating krijgen dan de C4, terwijl Sharp rood als gevaarlijk catalogeert,

ongetwijfeld heeft deze site waarde! bedankt, heb deze opgeslagen bij favorieten, maar spijtig dat ze de C4 pro (nog) niet getest hebben, want er is wel degelijk verschil met de "gewone".

(en draagcomfort, geluid, ventilatie,.. zijn m.i. ook factoren die een helm "de jouwe" maken)
(maar nogmaals: je hebt zeker een punt, de Schubert is duur, daar mag iets tegenover staan!)
 
Hallo Scorp, de CE keuring in Europa is veel minder uitgebreid dan de Engelse. Hier speelt impact vanaf de zijkant een zeer belangrijke rol (is ook de meest geraakte zijde bij ongevallen)
De Sharp site is van het Ministerie van Transport.

Hoe hun formule precies werkt om het aantal sterren te bepalen weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat dit de enige site is die het zo grondig en objectief meet.

Leuk voorbeeld is deze Arai, hier kun je goed zien aan welke kant de voorbereiding voor de communicatie zit.

Heb zelf een Caberg helm genomen (iets gehoriger maar wel alles groen)

Groet Arthur
 
beste,

zijn er ook ervaringen met de C4-pro?
(naar ik op de U-buis kan lezen zijn de (meeste) mindere punten weg gewerkt bij de PRO.)
Nee. Ten eerste moet je er op letten dat er een officiële Pinlocklens op het vizier is bevestigd anders verschuift deze en beslaat de zooi (de ontstane krassen niet te vergeten). Schuberth vervangt het het wel maar beter vooraf dan achteraf. Is dit opgelost heb je met een flinke regenbui stromend water aan de binnenkant van het vizier en hou je de boel beslist niet droog. Beslaan doet ie niet meer maar je ziet in het donker nog geen donder.
 
Ik deel uw mening (nog) niet,
Mijn C4 pro al uuuren na mekaar op mijn kop gehad, nergens last van en (vrij) goede ventilatie.
(Ik zal een Schubert kop hebben denk ik?andere merken zaten niet lekker.)
Ook geen last van mankementjes, alles blijft werken zoals 't hoort.
(Wat ik wél kan beamen is dat de naleveringen (te) lang op zich laten wachten, wacht al enkele maanden op de communicatieset)
Flinke bui regen heb je dan gemist. Ik heb stromend water aan de binnenkant van het vizier.
 
Hey, ik lees dat u ook niet tevreden bent over uw c4 en daarom uw geld wil terug vragen. Hebt u dit ondertussen gedaan en is dit gelukt ? Ik heb ook klachten over mijn c4. Ik heb last van enorm lawaai in de helm. De dealer zal deze nu terugsturen naar de fabrikant om te onderzoeken of er al dan niet een mankement is. Ik benieuwd wat dit zal opleveren. Graag had ik gehoord wat uw ervaringen zijn met de klantenservice van Schuberth. Alvast bedankt.
Het is gewoonweg een helm met en luchtje (visachtig). Ik mag geen geslachtsdelen benoemen dus daarom maar zo.
 
heb BMW helmen gehad, en daarna C3 en C3Pro. Toen maar eens een Shoei GT Air gekocht in aanbieding. Had ik veel eerder moeten doen. Ik weet niet waarom Schuberth zegt de stilste helm te zijn, ik zit met mijn helm in 'clean air', en de Shoei is kilometers stiller.
Gebruik ook bose QC20, gaat goed. Ik heb een Shoei large met kleinere (= dikkere) binnenvoering, ook iets dat alleen Shoei heeft. Kost wat meer maar minder dan Schuberth. En de Schuberth communicatie loopt weer kilometers achterop wat de fabrikant (Sena) nu heeft
 
Flinke bui regen heb je dan gemist. Ik heb stromend water aan de binnenkant van het vizier.

Dat heeft de C3 (Basic) ook bij zeer intense buien. Maar als ik dat wil voorkomen, moet ik het vizier met twee handen dichtklikken en dan komt er ook als de sluizen open gaan, geen druppeltje naar binnen.
Enige nadeel is dan; doe je het vizier even open en sluit je 'm weer, dan kan je druppels mee naar binnen nemen... niets irritanter dan regendruppels aan de binnenkant van je vizier. :+
 
Dat heeft de C3 (Basic) ook bij zeer intense buien. Maar als ik dat wil voorkomen, moet ik het vizier met twee handen dichtklikken en dan komt er ook als de sluizen open gaan, geen druppeltje naar binnen.
Enige nadeel is dan; doe je het vizier even open en sluit je 'm weer, dan kan je druppels mee naar binnen nemen... niets irritanter dan regendruppels aan de binnenkant van je vizier. :+
Ik heb een C3-pro als leenhelm, het vizier sluit al beter aan dan bij de C4 dus beslist ook bij stevige regen. De C4 is weer eens bij Schuberth geweest, je hebt uiteindelijk 5 jaar garantie. Er is zoveel water binnen de helm gekomen dat dus nu na wederom een herstelpoging aan de helm het vrij kostbare communicatiesysteem naar de donder is. Gister 21 november na een maand teruggekregen en vandaag op de schedel gezet. Nu blijkt dat er geen of zeer schel geluid uit het systeem komt, rechts al helemaal geen geluid meer. Kaduuk dus. Morgen maar weer even bellen en zien wat ze er aan gaan doen. Ik heb dat onding hooguit 5 maanden in gebruik gehad over een periode van bijna twee jaar. Voor mij is het geen aanrader meer. Letterlijk een dikke €850 in het water gesmeten en ben aan een nieuwe helm toe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan