Johann Zarco

Ja dat doet ie ook vast niet met opzet. Maar hij zette m er tussen waar geen ruimte was. Ik hou wel van close racing maar soms wil Zarco wat te veel...
 
Vaak in het begin van de race terwijl hij later meer beheerst gaat rijden. Is niet nodig. Maar ik geloof wel dat hij de enige is die het Marquez dit jaar moeilijk gaat maken.. Naast Marquez zelf dan weliswaar.
Ik ben fan
 
Laatst bewerkt:
Vaak in het begin van de race terwijl hij later meer beheerst gaat rijden. Is niet nodig. Maar ik geloof wel dat hij de enige is die het Marquez dit jaar moeilijk gaat maken.. Naast Marquez zelf dan weliswaar.
Ik ben fan

:t Join the club :)
 
Als je ziet wat race direction allemaal toestaat, kan het absoluut.

Zarco kwam relatief snel aanrijden, Pedrosa relatief langzaam. Zarco probeerde te vermijden, raakte Pedrosa uiteindelijk toch. Blijft die zitten dan is het niet netjes. Crasht hij dan kan je het niet meer "niet netjes" noemen.

Dat Pedrosa op het natte deel van de baan finaal onderuit gaat is jammer, maar volgens mij zat er geen kwade bedoeling achter van Zarco. Heel erg per ongeluk zeg maar.

Het maakt het niet minder erg. Ik vond het toch wel verbazingwekkend dat hij geen ride through of iets kreeg.

Prima als je jezelf er zo naast beukt (eigenlijk niet heel prima, maar goed), maar als diegene vervolgens crasht dan heb je dat toch fout gedaan.

Dat die baan daar nat was kan Pedrosa niets aan doen. Daarom reed hij daar niet....


Race direction heeft gisteren enorm gefaald op veel vlakken. Alsof er nieuwe groep zat voor het eerst ofzo.


Zarco op zich heeft verder wel een mooie race laten zien met de 3 andere heren voorin. Naar mijn mening had hij er echter niet (meer) tussen horen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Geld is er wel.. aandacht ook van de grote teams lijkt mij. Repsol heeft de mogelijkheden, Yamaha is bezet. :?
Ik zie hem liever op een Repsol.
FF kijken of tie Marquez gek kan maken.
Van de grootste bandenvretende rijder naar de minste.. zou hij daar ook mee uit de voeten komen?
Of wordt het meer van het (ook top)niveau Pedrosa. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het geweldig! Zarco al sinds de redbull rookies gevolgt. Heb zelfs al 8 KTM’s versleten. Zarco heeft ook gehlopen met ontwikkelen van de Moto2 fiets en WP veren. Dat is wel aardig gelukt denk ik. Zarco gaat KTM groot maken in de MotoGP, let maar op!
 
Ik zie hem liever op een Repsol.
FF kijken of tie Marquez gek kan maken.
Bij HRC zou ie altijd 2e man zijn achter MM.. (logisch). Hun rijstijlen zijn totaal anders. Lastig om dan het verschil te maken.

KTM is natuurlijk ook een hele grote gok, maar hij kan daar alles nog naar zijn hand zetten..

Eerlijk gezegd had ik ook nog gehoopt dat hij naar Suzuki zou gaan; denk dat hij met zijn rijstijl en kunde, en met een motor die toch al wat verder is dan de KTM, mooi (snel) voorin had kunnen zitten.
 
Tech3 gaat ook KTM gebruiken, dus als hij daar zou blijven zou hij alsnog met een KTM zitten. Kan hij beter bij het fabrieksteam zitten. Betwijfel ook of KTM in 2019 al zo ver is dat ze zo sterk zijn als de satelliet Yamaha momenteel is, maar wat zijn de andere opties? Een satelliet Duc of een Fabrieks dan wel satelliet Suzuki (volgens de geruchten gaat VDS met Suzuki in zee).
 
Bij HRC zou ie altijd 2e man zijn achter MM.. (logisch). Hun rijstijlen zijn totaal anders. Lastig om dan het verschil te maken.

KTM is natuurlijk ook een hele grote gok, maar hij kan daar alles nog naar zijn hand zetten..

Eerlijk gezegd had ik ook nog gehoopt dat hij naar Suzuki zou gaan; denk dat hij met zijn rijstijl en kunde, en met een motor die toch al wat verder is dan de KTM, mooi (snel) voorin had kunnen zitten.

Ik heb wel het idee dat Zarco op elke fiets kan rijden en hem tot nek uitwringt
 

Zonder details is dit niet te interpreteren. Er zijn sowieso al twee belangrijke manieren waarop Rossi een langer verblijf bij Yamaha blokkeert: enerzijds doordat hij zelf heeft bijgetekend, anderzijds doordat Yamaha met de VR46 Academy zal verdergaan. Zarco kan niet in het fabrieksteam plaatsnemen omdat Rossi daar al rijdt; Zarco kan niet plaatsnemen in een satellietteam omdat daar hoogstwaarschijnlijk Italiaanse jongens komen te rijden.
 

"Het tekenen van een contract kwam voor velen in het paddock als een verrassing, dit mede vanwege het feit dat Zarco ook een aanbod van het Repsol Honda Team op zak zou hebben en dat ook Yamaha een langer verblijf van de Fransman binnen hun gelederen op prijs stelde."

Dit stukje betekend dat Pedrosa dus nu al zonder zitje had gezeten als Zarco had getekend? En waarom heeft hij dat aanbod niet geaccepteerd, moet hij toch wel een monstersalaris bij KTm krijgen?

Dat Rossi liever geen sterkere teamgenoten bij Yamaha wil is bekend, alleen Vinalez is dat bespaard gebleven en die zag ik toch echt als een grotere bedreiging dan Zarco dat nu is. Zarco vind ik vergelijkbaar met Crutchlow... die woorden slik ik graag in, maar ik zie nog geen kandidaat voor het kampioenschap in hem.
 
Laatst bewerkt:
"Het tekenen van een contract kwam voor velen in het paddock als een verrassing, dit mede vanwege het feit dat Zarco ook een aanbod van het Repsol Honda Team op zak zou hebben en dat ook Yamaha een langer verblijf van de Fransman binnen hun gelederen op prijs stelde."

Dit stukje betekend dat Pedrosa dus nu al zonder zitje had gezeten als Zarco had getekend? En waarom heeft hij dat aanbod niet geaccepteerd, moet hij toch wel een monstersalaris bij KTm krijgen?

Dat Rossi liever geen sterkere teamgenoten bij Yamaha wil is bekend, alleen Vinalez is dat bespaard gebleven en die zag ik toch echt als een grotere bedreiging dan Zarco dat nu is. Zarco vind ik vergelijkbaar met Crutchlow... die woorden slik ik graag in, maar ik zie nog geen kandidaat voor het kampioenschap in hem.

Vergelijk met Crutchlow vind ik niet terecht. Vind Zarco veel beter.
Crutchlow gaat er morgen vanaf.
 
Laatst bewerkt:
Had Zarco erg graag bij Yamaha zien blijven rijden. Erg jammer. Maar wie weet hoe KTM en Zarco nog gaan verrassen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan