TomTom Rider 40, 400, 410 ( deel 4 )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag kreeg mijn Tomtom geen verbinding met mijn iphone 6.
Verschillende malen geprobeerd de verbinding te maken, maar het lukt niet.
Bij het opstarten krijg ik de melding dat de telefoon verbonden is, maar daarna wordt de verbinding verbroken.

Vorige week heb ik de ios update geinstalleerd.
Eerder werkte het goed.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Edwin
 
Er zijn meer mensen met het probleem. Het probleem is alleen niet makkelijk te verhelpen.
Het meest makkelijke en wat kan helpem, is het verwijderen van de alle Bluetooth profielen uit de smartphone en Rider en dan weer opnieuw beginnen.
Een andere stap is de telefoon resetten maar dat is meestal niet wenselijk.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Athome,

Dank voor je antwoord.
Vreemd dat het zo ineens optreedt.

Zowel bij mijn vorige als bij deze heb ik dat probleem niet eerder gehad.

Zal de profielen eens verwijderen.
 
Soort zelfde probleem hier,meestal geen verkeers info,recht boven staat ook een kruisje door 2 grijze automobieletjes (of wat dan ook),telefoon geeft aan verbonden te zijn (s5) en tommie geeft aan dat er verbinding is.maar vreemd genoeg is er heel af en toe wel die info.
 
Even gemeten, zonder TT trekt de houder 0,8 Ampere. Meter over de twee "puntjes gehouden .
Stroom moet je altijd in serie meten, tussen voedingsbron en verbruiker.
Zoals RickHavinga het beschrijft is het goed.
(Of je moet een speciale ampère tang hebben, met een Hall element voor gelijkstroom)
Je kan dan ook het verschil zien qua stroom met en zonder de Rider op de houder.

Stroom meten over de pinnetjes... ?
Je veroorzaakt een kortsluiting op die manier.
Maar goed dat de circuit weerstand dermate hoog is.., of de voedings omvormer in de houder dermate begrenst en beveiligd is, dat je de zaak niet opgeblazen hebt.
 
Laatst bewerkt:
Soort zelfde probleem hier,meestal geen verkeers info,recht boven staat ook een kruisje door 2 grijze automobieletjes (of wat dan ook),telefoon geeft aan verbonden te zijn (s5) en tommie geeft aan dat er verbinding is.maar vreemd genoeg is er heel af en toe wel die info.
Vreemd inderdaad.

Bij mij is de verbinding meestal wel in orde.
Echter twee weken terug had ik wel goede connectie, maar kreeg ik geen verkeersinfo van TomTom door. Dat gebeurt ook wel eens.
Volgens mij bleef toen ook het kruisje door de autootjes staan.
Dus net zoals bij jou (alleen heb ik maar 1 dag last gehad)
 
Vreemd inderdaad.

Bij mij is de verbinding meestal wel in orde.
Echter twee weken terug had ik wel goede connectie, maar kreeg ik geen verkeersinfo van TomTom door. Dat gebeurt ook wel eens.
Volgens mij bleef toen ook het kruisje door de autootjes staan.
Dus net zoals bij jou (alleen heb ik maar 1 dag last gehad)
Hier word ik dus blij mens van , dat ik in ieder geval niet de enigste ben met dit probleem, maar waar kan ik de oplossing in gaan zoeken? :? Zou hij nooit verbinding hebben is het wellicht makkelijker zoeken,maar net als met elektronica probleempjes , kom je bij de dealer , doet tie ut gewoon. B|
 
Ik heb de indruk dat dit een relatie heeft met tussentijdse wifi verbinding van je smartphone. Moeilijk de vinger op te leggen. Even in de Rider af en weer aanmelden bij de mydrive services helpt.
 
Bij mij werkt het soms ook niet als ik te weinig rij. De Bluetooth thetering op me telefoon is dan vanzelf uitgeschakeld, vermoedelijk door een keer opnieuw opstarten of iets van de telefoon (Android). Bluetooth thetering weer aanvinken en probleem opgelost bij mij. De Bluetooth verbinding maakt de TomTom wel altijd met me telefoon.
 
Laatst bewerkt:
Voor Android is er een handige App: Bluetooth Tethering On Offf.
Met 1 tik zet je zowel Bluetooth als de Bluetooth Tethering aan.
 
Voor Android is er een handige App: Bluetooth Tethering On Offf.
Met 1 tik zet je zowel Bluetooth als de Bluetooth Tethering aan.

Ja. En als je een extra tik geeft zit je in het standaard menu van jouw Android telefoon en kun je het aanzetten. Soms vraag ik me wel eens af wat voor toegevoegde waarde sommige apps hebben. Dit is er eentje van.
 
Ik gebruik Blue Car Tethering on Demand. (Android) Meerwaarde is dat je 1 keer aangeeft dat als er verbinding is met TomTom dan wordt Tehtering automatisch ingeschakeld. Geen verbinding met TomTom dan ook geen thetering aan.
Geen omkijken meer naar dus.
 
Maar dat soort apps zijn nog steeds geen oplossing voor de verbindingsproblemen.
De enige goede oplossing is gewoon een simkaart in de Rider hebben zitten. Maar helaas denkt TomTom daar anders over.
 
Laatst bewerkt:
Ja. En als je een extra tik geeft zit je in het standaard menu van jouw Android telefoon en kun je het aanzetten. Soms vraag ik me wel eens af wat voor toegevoegde waarde sommige apps hebben. Dit is er eentje van.
Nee, dat is niet degene die ik bedoel.
Letterlijk de naam "Bluetooth On Off".
Geeft een button op het home screen waarmee je Bluetooth Tethering zowel aan als uit kunt tippen.
Je komt niet in het Android menu.

Die van Jouri klinkt ook handig.
Maar blijft denk ik toch sterk afhankelijk per type telefoon.
Athome heeft daar inmiddels genoeg ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat soort apps zijn nog steeds geen oplossing voor de verbindingsproblemen.
De enige goede oplossing is gewoon een simkaart in de Rider hebben zitten. Maar helaas denkt TomTom daar anders over.
Toevallig kreeg ik van de week een mailtje van TomTom met aanbiedingen.
Ik heb wel interesse in de 5200, met ingebouwde Sim kaart. Voor gebruik in de auto. Toch een ding van dik €250.
De 20 % aangekondigde korting in de mail kon me nog niet over de streep trekken.

In de auto lijkt me een eigen Sim wel handig. Ben je niet afhankelijk van je gsm voor verkeers info.
Maar aan de andere kant.., die gsm staat er toch al naast met Flitsmeister erop. Gebruik het nu in combinatie met de Rider.
Ik snap trouwens niet dat TT de Live Services voor oudere generatie toestellen durft aan te bieden voor €50 per jaar. Dat is toch absurd ?
Vorig jaar had ik het in een kortings aanbieding voor €30, voor 1 jaar.
Maar €50.., daar jaag je iedereen toch mee weg. (Zo stimuleer je wel de nieuwe toestel verkopen)
 
Laatst bewerkt:
Maar €50.., daar jaag je iedereen toch mee weg. (Zo stimuleer je wel de nieuwe toestel verkopen)

Daarmee vat je het aardig samen.

Heb zelf, naast de rider, een go5200. En vind de ingebouwde SIM toch echt wel makkelijk (ook al is ook die afhankelijk van beschikbaarheid data-netwerk en heeft dus niet 100% van de tijd file info).

Echter: de modellen met de extra 0 (lees: ingebouwde SIM) kosten standaard wel 100 euro extra. Zeker niet in Eu de roaming is afgeschaft is dat eigenlijk idioot duur.

Mijn advies: als je je druk maakt over de 50 euro kun je beter een toestel zonder SIM kopen ;)
 
Of koop een IP68 Smartphone en zet daar de TomTom Go App op. Die is maar weinig anders dan een GO5200 en mist een paar (echt een paar) typische Rider dingen.
 
Heb zelf, naast de rider, een go5200. En vind de ingebouwde SIM toch echt wel makkelijk (ook al is ook die afhankelijk van beschikbaarheid data-netwerk en heeft dus niet 100% van de tijd file info).
De €50 of €30 voor 1 jaar Life Services vond ik nog niet het ergste.
Wat frustreert is dat ik in werkelijkheid nog niet de helft van de tijd een aktieve Life verbinding heb.
Ik vermoed dat de ingebouwde Sim slecht contact maakt waardoor de data verbinding wegvalt. (En die wordt pas later op een willekeurig moment weer aktief)
En dat bij zowel mijn GO940 als mijn GO 950.

Dus echt blind vertrouwen op de oude Life Services kan ik niet.
Dat werkt op de nieuwe toestellen wel perfect. Nagenoeg altijd verbinding.
 
Ik heb in de auto een GO5100. Daar heb ik ook goede ervaringen mee wat betreft de Live Services. Ik heb 1 keer geen verbinding gehad maar na een reboot werkte het allemaal weer naar behoren.
 
Of koop een IP68 Smartphone en zet daar de TomTom Go App op. Die is maar weinig anders dan een GO5200 en mist een paar (echt een paar) typische Rider dingen.
Precies 2 :)

Morgen gaat de Nomu S10 weer voor twee dagen AllRoad tracks voorop.
Met TT Go app aan om tot de camping te geraken.
Met Osmand+ apps om de tracks langs te knorren.
En met de TT Go app om weer veilig thuis te komen op zaterdag avond.

En misschien wel met NL FM en Flitzmeister (OSM en flitsers is lastig) op de achtergrond.

En dan kan ik er nog bellen en het nieuws volgen.
Moet niet gekker worden.

Dat gedoe met die verbindingen bij Garmin en TomTom gaat ze opbreken.
 
Morgen gaat de Nomu S10 weer voor twee dagen AllRoad tracks voorop.

En met de TT Go app om weer veilig thuis te komen op zaterdag avond.

Dat gedoe met die verbindingen bij Garmin en TomTom gaat ze opbreken.
Ik moet toegeven dat een goede rugged smartphone met diverse Apps en de TT Go App erop wel een heel mooie toepassing is.
Maar toch jammer dat niet de volledige Rider functionaliteit ondersteund wordt met de TT Go App.
De betrouwbaarheid van de diverse chinese Android toestellen moet nog blijken. Ik volg jou en andere topics met belangstelling.
Daar zal de Rider zeker wel concurrentie door krijgen.

Maar voor de meeste Chinese smartphones zijn geen originele motorhouders verkrijgbaar.
Zo'n X-grip kan in de praktijk misschien wel heel goed werken maar ik vind het gewoon niet professioneel staan. Ik wil gewoon een actieve motorhouder met vaste aansluiting.
Hopelijk dat het aanbod het komende jaar nog groeit.
 
Laatst bewerkt:
Of koop een IP68 Smartphone en zet daar de TomTom Go App op. Die is maar weinig anders dan een GO5200 en mist een paar (echt een paar) typische Rider dingen.
Doordat je refereert aan de Rider moest ik gelijk aan de motor toepassing denken.
Maar je bedoelt natuurlijk als navigatie vervanger in de auto.
Zolang er een smartphone met een actieve auto- (en liefst ook motor-) houder te krijgen is vind ik dat zeker een interessante optie.
Maar krijg ik dan zeker zo'n goede beeldkwaliteit als met een Go ?
De Live Services in ieder geval wel.
Voor €150 ben je wel compleet gesteld maar op langere termijn is de aankoop van een (Go) toestel wel voordeliger.

@Mr.M
Ik zie nu dat de MT5001 geleverd wordt met een actieve houder die je kunt monteren in de auto en de motor.
Zijn die actieve houders ook los leverbaar ?
Iedere keer overzetten vind ik amateuristisch.
Levert HomTom ook (actieve) auto/motorhouders mee ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan