KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
PR4 gaat meer dan 15.000 mee. Het is een afweging. Als je ermee over de snelweg naar Italië rijdt, heb je na je reis een plat stuk eraan gereden en kun je wéér.

Ik ben een suffe toerder maar 15.000km kreeg ik niet voor elkaar met de PR4. Vind het persoonlijk trouwens geen fijne banden, zeker voorband niet. Nu Pirelli AngelGT en die bevallen prima.
 
Pirelli Angel GT heb ik er ook onder en deze bevallen mij perfect.

Ik heb ook de Angel gt. Ben er niet echt kapot van. Is ook een sportieve toerband. Heb in Italië een paar keer gehad dat voorband iets opzij stapte met krappe snelle haarspeldjes. Was wel met wat koudere omstandigheden. Voor langere levensduur vast wel de betere keuze. Maar hou zelf meer van de sport Michelin en Conti's. Die zijn op de snelweg alleen zo op.
 
Laatst bewerkt:
Oké, dank voor jullie antwoorden! Dan dus iig een nieuwe achterband er onder. Geen zin om daar mer samengeknepen billen te moeten rijden of met een kale achterband richting huis te moeten.

Daarnaast nog even nieuwe valdoppen en m'n navigatie er op monteren, dan is ie klaar voor vertrek!
 
Ik ben een suffe toerder maar 15.000km kreeg ik niet voor elkaar met de PR4. Vind het persoonlijk trouwens geen fijne banden, zeker voorband niet. Nu Pirelli AngelGT en die bevallen prima.
Misschien heb je wel gelijk en zit ie er bij mij minder lang om. Een vriend van mij reed er 17.000 mee maar die had een 4-cilinder.
Ik vind de grip in de regen zo fijn, en dan heb je dat het meeste nodig :+
 
Blok kapot? Had je niet al nieuwe zuiger veren laten steken.

Ja , vorig jaar gedeeltelijk gereviceerd , zuigerveren en klepsteelrubbers , olie verbruik was ook weg maar nu blaas ie het er weer net zo hard uit , na stationair draaien dikke rook pluim bij gas geven.

Is nog even afwachten wat het probleem is ?

maar was alvast opzoek naar een blok voor het geval er toch meer aan de hand is !
 
Ja , vorig jaar gedeeltelijk gereviceerd , zuigerveren en klepsteelrubbers , olie verbruik was ook weg maar nu blaas ie het er weer net zo hard uit , na stationair draaien dikke rook pluim bij gas geven.

Is nog even afwachten wat het probleem is ?

maar was alvast opzoek naar een blok voor het geval er toch meer aan de hand is !

Gok klepgeleiders versleten en balans as kering versleten.
 
Ja , vorig jaar gedeeltelijk gereviceerd , zuigerveren en klepsteelrubbers , olie verbruik was ook weg maar nu blaas ie het er weer net zo hard uit , na stationair draaien dikke rook pluim bij gas geven.

Is nog even afwachten wat het probleem is ?

maar was alvast opzoek naar een blok voor het geval er toch meer aan de hand is !
Hoeveel heeft het blok gelopen ?
 
Ik had nog geen foto van mijn motor gepost, bij deze 8-)

Veranderd ten opzichte van standaard:

- Akrapovich
- EPC uitgeschakeld
- SAS verwijderd
- KTM SAS plates
- KTM handvatten
- KTM Skid Plate
- KTM Handguards
- KTM Windscreen

:]
full
 
Ik had nog geen foto van mijn motor gepost, bij deze 8-)

Veranderd ten opzichte van standaard:

- Akrapovich
- EPC uitgeschakeld
- SAS verwijderd
- KTM SAS plates
- KTM handvatten
- KTM Skid Plate
- KTM Handguards
- KTM Windscreen

:] [afbeelding]

blijft een knappe fiets *O*
 
Ik had nog geen foto van mijn motor gepost, bij deze 8-)

Veranderd ten opzichte van standaard:

- Akrapovich
- EPC uitgeschakeld
- SAS verwijderd
- KTM SAS plates
- KTM handvatten
- KTM Skid Plate
- KTM Handguards
- KTM Windscreen

:] [afbeelding]
Plaatje *D


Ik heb helaas nog steeds niet kunnen rijden. Motor ligt nog steeds uit elkaar.
Iemand hier ook opgerekte/versleten nokkenaskettingen gehad na 20.000 km?
 
98000km maar zou een superduke blok ook in de smt kunnen , maar dan wel de mapping aanpassen ? of heb je dan ook andere injectie nodig ?

het blok van de superduke vanaf 2007 zou kunnen die heeft dezelfde nokkenas maar gearing zou anders kunnen zijn. Een Adv blok van 2009 kan ook maar heeft andere gearing.
dus je kan ook verkiezen om van 2 blokken 1 te maken. StevenD op het LC8forum zou je eens kunnen vragen, die heeft vaak ook nog blok(onderdelen).
 
Laatst bewerkt:
Wat loopt dit topic hard zeg. Ben bij topic deel 8 begonnen, uiteindelijk in deel 11 aangekomen! :+

Ik zit met een vraagje.. Wel een KTM fan, dus denk dat ik hier wel mag reageren.
Voor een project fiets (quota 1100) hebben we een KTM 990 vork gekocht inclusief een set wielen. De verkoper zei dat de wielen bij deze vork hoorde. Echter had hij zich vergist, en heeft hij aangeboden dat we de wielset kunnen terug brengen. Maargoed, om nou 2,5uur te gaan rijden, zien we eigenlijk als laatste optie.

Wie o wie.. Heeft een set (liefst enkel het voorwiel) te koop staan van een KTM 990? Moet een spaakwiel zijn..
En wie heeft interesse in een set 1290 wielen? 19 en 17"
https://link.marktplaats.nl/m1164108705

KTM 950 en 990 wielen zijn onderling uitwisselbaar?

Met alleen al een passende naaf zouden we zijn geholpen..
 
Nou het lijkt mee te vallen, lijkt op een lekke klep en geleider, nu voor de zekerheid de kleppen maar vernieuwen incl de geleiders. Zuigers en cilinder niets aan te zien.
 
Pirelli Angel GT heb ik er ook onder en deze bevallen mij perfect.

Op de multistrada 1200 en nu op de 1190 adv dunlop roadsmart iii en daarvoor angel gt. De dunlop zijn erg fijn, licht insturen en genoeg kleef om ook op Lelystad circuit vertrouwen te geven.

Ken je de facebook Dutch KTM adventure group??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteravond ook een set dunlop roadsmart 3 op mijn superadventure S gezet. Ben benieuwd of deze banden op de KTM anders sturen. Ik had de scorpiontrail 2 achterband lek gereden. Ga de MotoGP in Mugello bezoeken en ga niet met een gerepareerde achterband een verre reis doen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan