KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over mijn dealer MCE / KTM heb ik niets te klagen zij gaan dit netjes oplossen.
Maar als Koekeroe gelijk heeft, dan heeft KTM nog wat huiswerk te doen.
 
Ik rij nu 3 jaar op een KTM met 15.000 km per jaar. Geen enkel probleem tot op heden gehad.

Maar het zal ”hopelijk” geen veel voorkomende problemen zijn. Anders (lijkt mij) zou KTM dit wel anders gaan oplossen 🤔.
 
1090 koppeling.
Zijn er meer mensen met lekkage of met nog niet verklaarde schakelproblemen?
Nu maar hopen dat ik volgend weekend kan rijden.

Ik heb zelf mijn tweede 1190, bij de eerste (2013) ook lucht in de koppelingsleiding gehad, kon daar nog wel mee rijden maar leuk was anders.
Bij mijn tweede is er ook al een keer extra de vloeistof vervangen en de koppeling ontlucht.

Maar verder geen problemen met de koppeling gehad, altijd kunnen rijden.
 
Weliswaar verschillend, doch voor mij ook niet echt verklaarbaar : de koelvloeistof van mijn 2017 SAS 1290 zakt behoorlijk, zonder aanwijsbare lekkage... volgens mijn dealer een veel voorkomend fenomeen, dat nog meer uitgesproken is bij de Duke....

Hij heeft gewoon wat vloeistof bijgevuld met de raad me hiervan niks aan te trekken...

Hoe kan dit echter in een gesloten systeem na slechts 6.000 km en zonder enige oververhitting gehad te hebben ?

Overigens rijdt en schakelt de mijne voorbeeldig...
 
Laatst bewerkt:
Mja, 6000 km is ruim voor de eerste oliewissel. Niet goed voor het blok helaas vrees ik, al dat water in de olie.
 
Het kan zijn dat er lucht in het systeem zat wat langzaam maar zeker vervangen wordt door koelvloeistof. Bij mijn SAS was na 1500 km inrijden het expansievat ook zo goed als leeg. Bijgevuld nu blijft het peil wel op max staan na 15000 km
 
Het kan zijn dat er lucht in het systeem zat wat langzaam maar zeker vervangen wordt door koelvloeistof. Bij mijn SAS was na 1500 km inrijden het expansievat ook zo goed als leeg. Bijgevuld nu blijft het peil wel op max staan na 15000 km

Bij mij exact hetzelfde, éénmaal bijgevuld daarna geen last meer.
 
Op advrider.com adverteert een Duitse verkoper met diverse "upgrades" voor 1xx0 adventure modellen zoals footpegs, abs pick-up ringen waarmee het probleem van afwijkingen in de snelheidsmeter worden aangepakt en sidestand relocation kits.
http://advrider.com/index.php?threa...-for-ktm-1xx0-bigtwins.1288124/#post-34580798
bij mijn 1050 is die snelheids indicatie behoorlijk acuraat
misschien 4 km verschil met de gps
en ik heb geen problemen met de footpegs of de zijstandaart
hoogtens de middenbok
die footpag zit tegen mijn passagiers pegs aan
heb je bij andere merken geen last van
 
Fijn om te weten Koekeroe, voor alle anderen die zich wél zorgen maken dat hun blok bij een harde klap tegen de sidestand scheurt.... voorkomen is beter dan genezen.
 
heb je n fotootje?
full
 
Gisteren mijn 1090 opgehaald, met een nieuwe koppelingscilinder, de oude bleek inderdaad lek.
Wat rijdt die fiets toch fijn *D
 
Goed opgelost voor je...

Het blijft me toch verbazen dat sommige onderdelen van nog nieuwe motorfietsen dergelijke defecten vertonen : volgens mijn Franse dealer is de oorzaak van het slechte functioneren van de originele brandstofpomp van de SAS 1290 te wijten aan een afdichtingsring, die oplost....in benzine!

Nou, moe.....

|(
 
Goed opgelost voor je...

Het blijft me toch verbazen dat sommige onderdelen van nog nieuwe motorfietsen dergelijke defecten vertonen : volgens mijn Franse dealer is de oorzaak van het slechte functioneren van de originele brandstofpomp van de SAS 1290 te wijten aan een afdichtingsring, die oplost....in benzine!

Nou, moe.....

|([/quote
]misschien E10 getankt
zouden ze tegen moeten kunnen
KTM motoren na 2013 zouden dit moeten kunnen
tank het ook dikwijls
ow jee weer een probleem
:]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan