KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed opgelost voor je...

Het blijft me toch verbazen dat sommige onderdelen van nog nieuwe motorfietsen dergelijke defecten vertonen : volgens mijn Franse dealer is de oorzaak van het slechte functioneren van de originele brandstofpomp van de SAS 1290 te wijten aan een afdichtingsring, die oplost....in benzine!

Nou, moe.....

|(

De jacht naar steeds vernieuwd zijn en nieuwe modellen zal een grote oorzaak zijn.
Vaak heeft de 1e generatie van een nieuw model een hele lijst kinderziektes.
Dit zie je bij veel merken en is dus echt niet alleen bij ktm het geval.
 
Pff over ziektes gesproken. Dit weekend wil ik de preload instellen...
Preload adjuster failure nu telkens maal als ik hem start.
Straks naar de dealer...
 
Het kan zijn dat er lucht in het systeem zat wat langzaam maar zeker vervangen wordt door koelvloeistof. Bij mijn SAS was na 1500 km inrijden het expansievat ook zo goed als leeg. Bijgevuld nu blijft het peil wel op max staan na 15000 km

Naar aanleiding van deze berichten heb ik ook maar eens onder de tank van mijn 1090 gekeken: en ja hoor, expansievat zo goed als leeg. Bijgevuld en even in de gaten houden of het op peil blijft. Blijkbaar doet er iemand zuinig met koelvloeistof in de fabriek...
 
Gisteren motor dan binnen gedaan voor preload probleem en nieuwe banden.
Ik heb (gratis) vervang motor meegekregen, KTM 1290 SAS met 300 km op de teller.
Ook hier is nu het expansievat al half leeg.
 
Iemand de nieuwe Pilot Road 5 al onder de 1190 ADV gestoken ?

Ben benieuwd naar de ervaringen.
De PR4 sleet mij te snel.
 
De road 5 is in 19" voorband nog niet leverbaar. Conti roadattack 3 inmiddels wel. Fijne band.
full
 
Gisteren motor dan binnen gedaan voor preload probleem en nieuwe banden.
Ik heb (gratis) vervang motor meegekregen, KTM 1290 SAS met 300 km op de teller.
Ook hier is nu het expansievat al half leeg.

In koude toestand moet het expansie vat ook niet helemaal vol zijn.
Er moet ruimte zijn voor de expanderende vloeistof. ;)
 
Gisteren motor terug opgehaald van de dealer:
Gratis KTM My Ride update gekregen (had hiervoor niet eens de optie my ride)
Gps app nog niet gedownload (8 € in appstore) om dat ik volgende week switch van IOS naar Android.
Nieuwe banden laten monteren (Pirelli scorpion II) 366 €
Het preload probleem had enkel een reset nodig en kwam doordat ik de preload had aangepast terwijl de batterij te laag stond...
 
Niet om je ongerust te maken, maar mijn Franse dealer heeft in maart twee Adventures moeten gaan ophalen die gestrand waren, nadat ze geretrofitted waren met MyRide.

Één boordcomputer was volledig naar de Filistijnen... in backorder.... motor geïmmobiliseerd voor 8 weken !

Hij heeft dus niks willen updaten bij de mijne, zolang KTM die bug niet heeft gevonden in het softwarepakket.
 
Ik denk dat de dealers ver klaar zijn met de updates...
Dit is al de derde die ik gekregen heb op een jaar tijd...
Steeds 1 dag binnen en gratis vervang motor.
Moet enorm veel tijd en geld kosten aan de dealers..
 
Niet om je ongerust te maken, maar mijn Franse dealer heeft in maart twee Adventures moeten gaan ophalen die gestrand waren, nadat ze geretrofitted waren met MyRide.

Één boordcomputer was volledig naar de Filistijnen... in backorder.... motor geïmmobiliseerd voor 8 weken !

Hij heeft dus niks willen updaten bij de mijne, zolang KTM die bug niet heeft gevonden in het softwarepakket.

De after sales van KTM krijgt wat trekjes van Aprilia lijkt het wel.
Mag aannemen dat er vervangend vervoer beschikbaar gesteld wordt ?
 
Mijn Franse dealer heeft de boordcomputer van zijn showroomexemplaar gesloopt voor zijn klant, zodat die kon blijven rijden.

Zijn eigen motor is thans 8 weken lang onverkoopbaar .

Hij is daarom ietwat huiverig om dergelijke software updates uit te voeren, zolang KTM geen oplossing heeft gevonden.
 
Ja softwareproblemen zijn echt naadje, gehoord dat BMW al een werk of twee geen nieuwe gs’en meer aflevert ivm softwaregedoe... :N
 
DB killer er eindelijk uit! Demper weer gedemonteerd en van de achterkant eruit getikt. Ging nog moeizaam,maar gelukt! DB killer past mooi onder de buddy bij het gereedschap van KTM!

Rijden hier ook mensen met wheelstriping? Zoja welke en waar gekocht? Ik kan daar niet echt veel in vinden van KTM. Behalve dan oranje universele velg lint...
 
Niet om je ongerust te maken, maar mijn Franse dealer heeft in maart twee Adventures moeten gaan ophalen die gestrand waren, nadat ze geretrofitted waren met MyRide.

Één boordcomputer was volledig naar de Filistijnen... in backorder.... motor geïmmobiliseerd voor 8 weken !

Hij heeft dus niks willen updaten bij de mijne, zolang KTM die bug niet heeft gevonden in het softwarepakket.
jeuz, waar is de tijd gebleven dat je om te rijden alleen benzine, lucht en een vonk nodig had... :/
 
jeuz, waar is de tijd gebleven dat je om te rijden alleen benzine, lucht en een vonk nodig had... :/

Uh....weg, foetsie... en dit is nog maar het begin, maar bij elektrisch rijden haak ik echt af, dat is voor mij de limit... een “motor” die alleen maar zoemt of zoeft.. neuh
 
Uh....weg, foetsie... en dit is nog maar het begin, maar bij elektrisch rijden haak ik echt af, dat is voor mij de limit... een “motor” die alleen maar zoemt of zoeft.. neuh
Benzine zal altijd wel te koop blijven, als je maar genoeg wilt betalen.
 
Een vraag aan de expert navi op de my ride.

In mijn display (ktm) en iPhone geven ze aan dat ik een verbinding moet maken met elkaar. Maar is een bt verbinding want anders heb ik geen muziek. Ook de geluidsaanwijzingen gaan goed. Maar in display, ho maar.

Wie O wie is bekend met dit probleem???

Een teleurgesteld ktm rijder omdat ie niet slim genoeg is om het alleen op te lossen.
😡😡😡🙈😡😡😡😡🙈🙈
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan