KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij momenteel met Nolan N-com B901.
Maar ik wil in tegenstelling van jou niet met een ander lullen onderweg. Gewoon lekker muziekje op en gassen.
 
Ik rij momenteel met Nolan N-com B901.
Maar ik wil in tegenstelling van jou niet met een ander lullen onderweg. Gewoon lekker muziekje op en gassen.

Whaha! Dat ook hoor, maar we gaan over een goede maand naar de Eifel en dan zijn er een 5-tal met setjes, vandaar de groep. En als ik een keer met een maat, of 2 maten ga rijden, vind ik het ook leuk om te praten. Anders praat je alleen met elkaar als je een bak koffie doet onderweg..
 
Ik rij met de Sena 20S, als duoset gekocht. De eerste set na 1 regenbui onder garantie omgeruild voor een nieuwe.
Nu spuit ik de contactpennetjes ieder jaar even met contact spray en dat gaat nu 2 jaar goed. Intercom is goed met een redelijk bereik, maar ik "mute" de zumo 660, want die knalt er telkens doorheen.De beloofde radio van de 20S is waardeloos, je kunt je de moeite besparen om radiozenders te selecteren. Telefoneren doe ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
 
Ik had hier al een keer eerder voorzichtig gepolst, maar nu wil ik toch echt een communicatie headsetje gaan aanschaffen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Belangrijkste kenmerken moeten zijn:

Makkelijk te koppelen met andere setjes. Vrienden rijden met Sena en ook andere merken. Liefst groepsgesprekken mogelijk, dus >5 gebruikers in een groep.

Ik kom nu o.a de Sena 30k tegen..Kleine 300,- euro. Deze verbindt ook op een andere manier buiten bluetooth om. Maar ben ik dit echt nodig? Wel klaar voor de toekomst denk ik dan weer..

Waar rijden jullie mee en hoe zijn de ervaringen?

Thanx!
Mijn vrouw en ik hebben alles zo’n beetje al gehad, en gebruiken nu de Sena 10S. Maakt niet alles waar wat ie belooft, zoals 1,8 km bereik. Dat is in werkelijkheid pakweg 800 m, op een kaarsrechte weg zonder bomen en andere obstakels. Verder doen ze het heel aardig. Ik versta mijn vrouw op de snelweg nog bij 130 km/u (zij mij niet, want altijd last van veel turbulentie), de radio is heel okay (maar loopt af en toe wel van de zender), en telefoneren gaat perfect (bellers horen niet dat ik op de motor zit). Ook fijn bij deze Sena, als het contact verbroken is geweest door te grote afstand of obstakels, dan koppelt hij automatisch weer als je weer dichterbij komt. Gaat ook lang mee op een acculading, je rijdt en kletst makkelijk een hele dag zonder opladen.
Nadeeltje: seconde of anderhalf vertraging, kan soms vervelend of lastig zijn. Heb ook de TomTom niet gekoppeld, want die breekt dwars door je gesprekken heen, en het duurt dan weer drie seconden voor je weer kunt praten: storend.
Al met al wel het beste dat we de afgelopen 10 jaar hebben geprobeerd (o.a. Midland BT2, verschillende modellen van Interphone, de Sena 5S).
 
Vinden jullie niet dat dit geklets de aandacht afleidt van het motorgebeuren?

In de auto ben ik vaak reeds thuis,zonder dat ik mij iets van het afgelegde traject herinner,met al dat telefoneren...

Dat wil ik niet op de motor.
Ach, ik telefoneer echt heel zelden (alleen als ik een keer bij uitzondering gebeld wordt als ik toevallig aan het rijden ben). Het gaat mij vooral om het uitwisselen van gedachten en observaties (bijzondere roofvogel rechts in de akker, kijk eens, een aangepaste Superduke, zullen we even wat eten zo, gaan we nu even een stukje binnendoor? etc) tijdens het rijden met mijn vrouw. Bovendien, en dat is in mijn ogen het grootste voordeel, je kunt elkaar waarschuwen voor gevaarlijke situaties die de een wel ziet en de ander misschien niet. En in mijn eentje vind in het heerlijk om naar klassieke muziek te luisteren op de motor, of een fijne jazz-zender etc. Ik kan niet meer zonder.
 
Als ik wat meer vertraging wil, welke remblokken zijn dan een optie voor mijn 1190 Adv ?

Apparaat remt an sich goed maar ik zoek een agressievere bite en ook meer remvermogen.
Althans, remvermogen wat zich wat sneller opbouwt.
Zeker als het er wat sportiever aan toe gaat.
 
Wij gebruiken al een paar jaar tevreden een set van Uclear,
-de unit is mooi klein
-geen microfoon voor je mond
- afstand is voldoende (maar zoveel lullen doen we niet met elkaar dus het is meer voor de muziek afgespeeld via telefoon)
accu duur is 1,5-2 dagen zonder opladen afhankelijk hoe ver we rijden (meestal 200-300km)
-GPS verbinding gebruiken we niet en ook niet telefoneren.
 
Laatst bewerkt:
Morgen komt de Packtalk Duo binnen..Hoor hier goede verhalen over van mijn collega.
Ben benieuwd. Thanx all voor het meedenken...
 
full



Zat me al een tijdje te ergeren aan die witte stekker onder de radiator (1290SAS), weet ook niet waar hij voor dient (radiator fan??) en waarom is die stekker wit en niet zwart als hij zo in het zicht zit?? Dat ding zit eigenlijk alleen maar vuil te verzamelen en zit vol in het nat en vuil wat je voorwiel opwerpt, vreemd plekje..... voor een stekker dan...

Afijn heb er nu maar een zwart krimpkousje om gezet...opgelost. Of ben ik nu een jankerd :+
 
[afbeelding]


Zat me al een tijdje te ergeren aan die witte stekker onder de radiator (1290SAS), weet ook niet waar hij voor dient (radiator fan??) en waarom is die stekker wit en niet zwart als hij zo in het zicht zit?? Dat ding zit eigenlijk alleen maar vuil te verzamelen en zit vol in het nat en vuil wat je voorwiel opwerpt, vreemd plekje..... voor een stekker dan...

Afijn heb er nu maar een zwart krimpkousje om gezet...opgelost. Of ben ik nu een jankerd :+
Brandstofpomp volgens mij... Als je motor voor onderhoud is geweest dan is de stekker weer wit :P
 
Als je dat laat doen bij jouw dealer, die “slechts” €175,- rekent voor het plaatsen van een paar ledlampjes _O- , wel ja. Ik snij dat krimpkousje van te voren zelf wel even weg...
 
Als je dat laat doen bij jouw dealer, die “slechts” €175,- rekent voor het plaatsen van een paar ledlampjes _O- , wel ja. Ik snij dat krimpkousje van te voren zelf wel even weg...

Btw, ik las op het GS-forum dat een identieke set LED-SCHIJNWERPERTJES bij BMW, indien geplaatst, € 750 kost...de set zelf kost daar € 460... reken dus maar uit wat een BMW-dealer vraagt voor de plaatsing...
 
En alweer een probleem met mijn KTM 1290 SAS...
Dit maal de olietemp sensor, bij koude start werkt deze normaal tot +- 40°c Nadien danst hij tussen 75 en 130 °c.
Dealer gebeld en deze trekt bijna zijn haar uit van alle KTM problemen...
 
Je hebt met jouw exemplaar inderdaad niet veel geluk, blijkbaar...

Ik zit hier driftig hout af te kloppen, maar blijkbaar doet de mijne het goed...

De mijne is van productie juni 2017, en de jouwe ?

Bij BMW zijn er ook grote verschillen in kwaliteit van sommige gebruikte onderdelen, al naargelang de maand van productie..., die men blijkbaar voortdurend aanpast, naarmate er zich bepaalde problemen voordoen met specifieke onderdelen....
 
Mijne is productie datum maart 2017...
Volgende maand ga ik hem zoiezo verkopen omdat ik zelfstandig ben geworden en een motor op de zaak ga aanschaffen.
Ik weet nu echter echt wel niet meer wat kiezen. Ik had gehoopt dat de R1250GS al gelaunched zou zijn maar hier is nog maar weinig info over te vinden.

Van mijn KTM dealer mag ik echt niet klagen maar zelf bij hem is het vertrouwen in het merk aan het zakken sinds de introductie van alle modellen met TFT dashboard...

Met deze motor is het volgende allemaal al vervangen of gemaakt in garantie:
- Benzinepomp
- Volledig TFT scherm
- Storing preload
- Algemene motor storing (was enkel reset nodig)
- en nu deze week gaat hij binnen voor de olie sensor.
 
Wow, dat is niet mis....

De GS 2018 heeft het ook al niet voor de wind gehad... ook veel problemen met het TFT-scherm (en de noodoproepknop, die hiermee verband houdt), en bovendien met het "balhoofd" en nu lees ik ook klachten over het erg warm worden van de bovenbenen bij langere ritten wegens de EUR 4-aanpassingen.

Bij wie laat jij het onderhoud uitvoeren ?
 
Laatst bewerkt:
Gentlemans,

Ik moet juist zeggen dat mijn fiets (1290SAS)het ondanks waarschuwingen van een dealer (voordat ik de machine had aangeschaft) het buitengewoon goed doet zonder problemen. Ook "de mijne"is van de eerste serie zo ongeveer. Afleverdatum begin juni vorig jaar. Er werd gewaarschuwd dat na introductie van nieuw ontwikkelde Europese motoren er zich altijd onvolkomenheden voort doen in het eerste jaar. Een duidelijk voorbeeld natuurlijk de GS. Die heeft nog steeds met dergelijke problemen te maken. BMW heeft ook (gewogen gemiddelde genomen!!) "te kampen" met veruit de meeste garantiegevallen. Zelfs Ducati die de naam heeft doet het veel beter.
Al met al mag ik niet klagen. De terugroepactie van de benzinepomp/filter en de diverse software updates heeft hij ook gehad. Bij nader inzien was er niets met mijn benzinepomp aan de hand. Ik begreep dat er bij diverse modellen een niet benzinebestendige pakking o.i.d. was gebruikt waardoor de benzine doorstroming verstoord zou kunnen zijn.

Jammer heer Spruit89 dat je iets te veel van de "launch ellende" moest ondergaan.

Dan maar naar 1 van de betrouwbaarste machines van dit moment: de FJR. Doet het altijd, maar het is wel wat anders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan