KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn 950SM bleek tijdens mijn trip van drie weken door België, Luxemburg, Zwitserland, Frankrijk, Monaco, Corsica, Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Duitsland een slechte snelheid sensor te hebben.

De vorige eigenaar vertelde mij bij aankoop al dat ie wel eens op 0 bleef staan, maar ik had dat zelf nooit meegemaakt met de motor dus niet meer naar omgekeken. Op het moment dat we op stukken boven de 30 graden kwamen begon die uit te vallen, reed je door een koude tunnel heen ging ie weer even werken om daarna weer uit te vallen. Uiteindelijk begon ie allemaal rare waardes aan te geven, zelfs als je stilstond schoot ie telkens van 30 naar 90 naar 180 enz. enz. Stationair draaiend bij het stoplicht kon je zo een paar kilometer rijden. Er uiteindelijk maar voor gekozen hem helemaal af te koppelen, dan maar 0 op de klok.

Bij thuiskomst sensor vervangen in het voorwiel en... tadaa! Weer perfect werkend. Snelle fix, en gelukkig weer werkend.

IMG_6304.jpg


IMG_6306.jpg


IMG_6337.jpg
 
Hi guys *D

Ik gaat vanavond bij een 950 ADV kijken als woon werk tijgert. Zijn er nog zaken waar ik, speciaal bij de 950 uit 2003 op moet letten bij aankoop?

Waterpomp en benzinepomp revisie geschiedenis navragen kreeg ik al mee als tip, maar zijn er andere specifieke zaken? Zag het in de OP niet staan O-)

Dank!

Edit; ik zie nu de HOW! :}
 
Laatst bewerkt:
Vandaag even gebeld met Venlo.
Schrok toch wel een beetje van de prijs wat ze aangaven grote beurt 500 euro. Klep controle 275 euro.
Zonder dat ze nog rare dingen tegen kwamen.
Lijkt wel een Ducati :P :P
 
Vandaag even gebeld met Venlo.
Schrok toch wel een beetje van de prijs wat ze aangaven grote beurt 500 euro. Klep controle 275 euro.
Zonder dat ze nog rare dingen tegen kwamen.
Lijkt wel een Ducati :P :P

Ik denk dat je bij een japanner ook niet heel veel goedkoper uit bent...daarvoor rij je absoluut het vetste merk op de markt... :}
 
:} dat dan weer wel maar ik moet zeggen ben vandaag nog even in de eifel geweest maar ik zou hem niet meer inruilen tegen de hornet wat ik had.
Ik denk dat je bij een japanner ook niet heel veel goedkoper uit bent...daarvoor rij je absoluut het vetste merk op de markt... :}
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog tips voor leuke spiegels voor een ktm 950 sm? wil liefst originele ktm spiegels, op de 640 had ik ebay spiegels naar die vond ik teveel trillen. Ik zie dat de latere modellen al iets leuker er uit zien dan die van het 2006 model.
 
Vanaf 2007 zijn de originele spiegels veel mooier. En die van een moderne Superduke nog mooier. Ik weet dat die van 2007 model origineel heel weinig kosten, die modernere weet ik zo niet.
 
Ik twijfel om een 16T voortandwiel te laten plaatsen (om het bokken te verminderen). Nu lees ik ook wel eens wat over een tandje of 2 meer achter. Wat is de afweging om voor het één of het ander te kiezen?

Vandaag even gebeld met Venlo.
Schrok toch wel een beetje van de prijs wat ze aangaven grote beurt 500 euro. Klep controle 275 euro.
Zonder dat ze nog rare dingen tegen kwamen.
Lijkt wel een Ducati :P :P

De SMT mag binnenkort voor de 30.000km beurt. Daar schrok ik inderdaad ook van, dealer geeft aan tussen de 600 en 700 euro. Ga ik toch maar lekker naar mijn oude vertrouwde lokale motorfietszaak, scheelt gewoon teveel :)
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel om een 16T voortandwiel te laten plaatsen (om het bokken te verminderen). Nu lees ik ook wel eens wat over een tandje of 2 meer achter. Wat is de afweging om voor het één of het ander te kiezen?

Ik heb gekozen voor 1 tand meer achter bevalt me best zonder dat je meteen je gezicht eraf rukt als je naar het gas kijkt.
Heb mijn keuze gebaseerd op info van het supertwins forum.
Kev's SMT modification list - Page 6 - KTM Super Twins Forum

Misschien dat er ooit nog een tandje bijkomt maar voor nu bevalt het goed, dus misschien over 25k km ofzo, wanneer de set weer vervangen moet worden :P
 
Ik heb gekozen voor 1 tand meer achter bevalt me best zonder dat je meteen je gezicht eraf rukt als je naar het gas kijkt.
Heb mijn keuze gebaseerd op info van het supertwins forum.
Kev's SMT modification list - Page 6 - KTM Super Twins Forum

Misschien dat er ooit nog een tandje bijkomt maar voor nu bevalt het goed, dus misschien over 25k km ofzo, wanneer de set weer vervangen moet worden :P

Bedankt voor je antwoord en de link. Hoe is jouw ervaring? Merk je een groot verschil?
 
verschil is niet erg groot, maar zeker merkbaar bij langzaam rijden etc. Een beetje fatsoenlijke kruissnelheid is ook wel beter te doen in zn 6. Wat ik in mijn achterhoofd hield bij het uitzoeken was dat de SMT niet het meest vloeiende blok onderin heeft, dus wou het niet al te erg veranderen voor mogelijke natte omstandigheden. zoals ik zei komt er misschien ooit nog een tandje bij, maar vind het nu goed genoeg om zo te houden en er (in ieder geval niet qua tandwielen :X ) ff geen geld meer tegenaan te gooien. ;)
 
Broertje kwam net terug van een test rit met mijn 950 sm, stroomt er allemaal koelvloeistof uit B| van de week ook al gezien op mijn laars maar kon toen geen lekkage vinden. Op het eerste zicht stond het expansievat op niveau. Vloeistof kwam links van de motor vandaan, achter de zijkap/tank. Volgende week eens strippen, maar iemand toevallig al een idee waar hij zou kunnen lekken, bekend probleem wellicht?
 
Ik twijfel om een 16T voortandwiel te laten plaatsen (om het bokken te verminderen). Nu lees ik ook wel eens wat over een tandje of 2 meer achter. Wat is de afweging om voor het één of het ander te kiezen?De SMT mag binnenkort voor de 30.000km beurt. Daar schrok ik inderdaad ook van, dealer geeft aan tussen de 600 en 700 euro. Ga ik toch maar lekker naar mijn oude vertrouwde lokale motorfietszaak, scheelt gewoon teveel :)

16 tands erop is wat er veel doen. Heb ik ook bevalt echt veel beter en is goedkoop. dat ene tandje achter maakt niet veel veel verschil. Met 16 tands zit je gewoon wat hoger in de toeren op de rotondes en rijd ie veel soepeler.
 
verschil is niet erg groot, maar zeker merkbaar bij langzaam rijden etc. Een beetje fatsoenlijke kruissnelheid is ook wel beter te doen in zn 6. Wat ik in mijn achterhoofd hield bij het uitzoeken was dat de SMT niet het meest vloeiende blok onderin heeft, dus wou het niet al te erg veranderen voor mogelijke natte omstandigheden. zoals ik zei komt er misschien ooit nog een tandje bij, maar vind het nu goed genoeg om zo te houden en er (in ieder geval niet qua tandwielen :X ) ff geen geld meer tegenaan te gooien. ;)

pussys
 
KTM LC8, de motor voor genderneutralen, homo's, lesbo's en ... pussies..
 
pfff raak een beetje de tel kwijt....
KTM LC8 de motor voor echte mannen, vrouwen, homo's, lesbo's, transgenders, autisten, spellingnazi's en pussys

GS riders need not apply.
 
Ik ga toch maar de overstap maken van 1190 adv s naar de 1290 adv s. Karakter van de KTM bevalt mij goed, dus waarom iets anders.
Voordeel is dat de pp overgezet kunnen worden.
 
Ik ben alvast laaiend enthousiast over mijn 1290 SAS... steeds een kamerbrede smile op mijn aanminnig gelaat. :Y

De GS rijdt gemakkelijker, maar de KTM is stùkken lolliger (én een tikje gevaarlijk, wegens zijn berg vermogen en voelbaar gewicht).

Ik heb geen ervaringen met een GS. Maar ik heb serieus nagedacht over de GS Adventure.
Maar het vermogen van de KTM blijft lonken.
 
Net terug van een weekend Eiffel met de SMT.

Heerlijk gegumd! Daar komt hij echt tot zijn recht!
Nu ben ik met de tijd wel toe aan nieuwe remblokken, iemand ervaring met Ferodo platinum gesinterd?
Begreep dat de originele maximaal aan de prijs zijn?
 
Ik moet de olie van mijn 990 SMT bijvullen. Ik heb alleen geen idee wat de vorige eigenaar heeft gebruikt. Voor de zekerheid dan maar alle olie vervangen? Ben van plan Motul 7100 te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan