KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet de olie van mijn 990 SMT bijvullen. Ik heb alleen geen idee wat de vorige eigenaar heeft gebruikt. Voor de zekerheid dan maar alle olie vervangen? Ben van plan Motul 7100 te gebruiken.

Beter verkeerde olie dan helemaal géén olie...
Vaak word er 10w60 gebruikt.

En anders om het helemaal zeker te weten ververs je toch het hele spul?
 
Ik moet de olie van mijn 990 SMT bijvullen. Ik heb alleen geen idee wat de vorige eigenaar heeft gebruikt. Voor de zekerheid dan maar alle olie vervangen? Ben van plan Motul 7100 te gebruiken.

weet je wel wanneer hij heeft vervangen? Bonnen van onderhoud bekend oid? Anders misschien geen kwaad even alle olie + Filter te doen, wel zo goed voor de gemoedsrust
 
Ik moet de olie van mijn 990 SMT bijvullen. Ik heb alleen geen idee wat de vorige eigenaar heeft gebruikt. Voor de zekerheid dan maar alle olie vervangen? Ben van plan Motul 7100 te gebruiken.

Als niet te achterhalen is wat er nu inzit zou ik alles vervangen....maar als er over paar honderd kilometer een beurt gepland staat, gewoon aftoppen.
 
Heb een vraagje over de remklauw van mn 990 adv. In de linker voor remklauw lijkt de remschijf niet lekker gecentreerd te zijn. Aan de buitenkant zit ca 0.5mm speling tussen de remschijf en de remklauw. Aan de binnenkant zit dan natuurlijk des te meer ruimte. Is dit normaal / acceptabel? De schijf is wel vlak en loopt ook niet aan (net niet zo te zien). Aan de andere kant van het wiel is de schijf wel mooi gecentreerd in de remklauw.
 
Sinds vorige week naast een 950sm, eigenaar van een 990smt van 2013. Nu moeten er eigenlijk nog nieuwe banden op. Aangezien er hier nogal wat ervaringsdeskundige zitten ben ik benieuwd waar er zoal meegereden wordt.
Ik ben benieuwd.
Gr. Ruud.
 
Conti Sportattack (af fabriek) bevielen heel goed, levensduur wat minder.
Pirelli Corsa Rosso, op zich prima bij droog weer en hogere temps, maar bij regen en lagere temps was ik er niet kapot van.
Michelin MPR4, bevielen mij niet, voorband cupte, daardoor eerder vervangen dan strikt noodzakelijk.
Nu Pirelli Angel GT, doen eigenlijk alles goed. Goed in de regen en lagere temps, levensduur ook prima. Voorlopig kan ik nog even vooruit maar de eerstvolgende set wordt weer de Angel GT.
 
Conti Sportattack (af fabriek) bevielen heel goed, levensduur wat minder.
Pirelli Corsa Rosso, op zich prima bij droog weer en hogere temps, maar bij regen en lagere temps was ik er niet kapot van.
Michelin MPR4, bevielen mij niet, voorband cupte, daardoor eerder vervangen dan strikt noodzakelijk.
Nu Pirelli Angel GT, doen eigenlijk alles goed. Goed in de regen en lagere temps, levensduur ook prima. Voorlopig kan ik nog even vooruit maar de eerstvolgende set wordt weer de Angel GT.

Ik heb alleen ervaring met Conti Sportattack en deel de mening van Burgerking.
Daarom overweeg ik ook Angel GT als volgende set.
 
De SportAttacks plakken goed maar slijten snel en met een vreemd patroon.
Mijn volgende setje wordt Dunlop RoadSmart 3. Met name omdat ik ook regelmatig rechtdoor rijd, op bijv. de snelweg (onderweg naar meer bochtige wegen).

Oh ja; LeoVince's _O-
 
Laatst bewerkt:
Conti Sportattack (af fabriek) bevielen heel goed, levensduur wat minder.
Pirelli Corsa Rosso, op zich prima bij droog weer en hogere temps, maar bij regen en lagere temps was ik er niet kapot van.
Michelin MPR4, bevielen mij niet, voorband cupte, daardoor eerder vervangen dan strikt noodzakelijk.
Nu Pirelli Angel GT, doen eigenlijk alles goed. Goed in de regen en lagere temps, levensduur ook prima. Voorlopig kan ik nog even vooruit maar de eerstvolgende set wordt weer de Angel GT.
Heb je diezelfde ervaring ook met Pilot Road 3? Deze bevallen mij geweldig, en geen cupping.
 
Sluit me aan bij deze bevindingen. Als ik de SMT nog had dan zouden er weer Angel GT's onderkomen. Die deden het heel goed. Zowel qua rijeigenschappen als qua levensduur (ca 8000km achter, 9500 voor) De MP4's die ik er het laatst onder had waren niet overtuigend. Moeilijk te definieren wat het was.
 
Heb je diezelfde ervaring ook met Pilot Road 3? Deze bevallen mij geweldig, en geen cupping.

Geen ervaring met de MPR3.
Ben wel een fan van Michelins, heb vaak MPP's (ook de 2CT) gebruikt, oa 2 sets op m'n eerste SMT, en die bevielen prima maar de MPR4 niet. Dat cuppen komt volgens mij door die overdwarse profiel groefjes, zal best goed zijn voor de waterafvoer. Maar ik vind ze in de regen niet beter dan de AngelGT en die AngelGT's doen het voor de rest beter. Maar dat is slechts mijn mening/ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik met de tijd wel toe aan nieuwe remblokken, iemand ervaring met Ferodo platinum gesinterd?
Begreep dat de originele maximaal aan de prijs zijn?
 
Nu ben ik met de tijd wel toe aan nieuwe remblokken, iemand ervaring met Ferodo platinum gesinterd?
Begreep dat de originele maximaal aan de prijs zijn?

Geen ervaring met de gesinteerde van Ferodo. Ferodo ansich is niets mis mee, veel dealers gebruiken dit merk als standaard. Zelf heb ik de EBC gesinteerd gemonteerd en ben daar zeer te spreken over, zowel het stopvermogen nat en droog alsmede de slijtage.
 
Dit kun je ook creëren met een Ram bolletje op 1 van de stuurbouten! Heb ik ook!
Kost je een 10,-!

Als je het zo wilt zijn er eenvoudiger methoden...draai een van de bouten van je stuurklampen eruit en draai daar zo'n bout met ram-kogel erin...weiniger poespas op je stuur en absoluut stabiel...

Zo gezegd, zo gedaan :+

full
 
zo na 6,5 jaar tijd voor een nieuwe helm. De ktm snipe (arai tour x3) omgeruild voor de X4.
Sluit heel fijn bij me aan, dus zeer content. Wel lekker weer een frisse helm.
araixd4visionwhitefrost__46866.1485525810.380.320.jpg
 
zo na 6,5 jaar tijd voor een nieuwe helm. De ktm snipe (arai tour x3) omgeruild voor de X4.
Sluit heel fijn bij me aan, dus zeer content. Wel lekker weer een frisse helm.
[afbeelding]

Ik rij nu twee jaar met de NEXX XD1 en dit bevalt mij ook prima.
Maar na 30.000 km ook maar eens kijken naar een frisser model.

Enige suggesties?
 
Ik heb die Arai X4 ook, ik vind het beeld wat je hebt met zo'n helm echt subliem maar de windruis vergeleken met een goedkope integraal niet te doen, rij dus echt met volledig afsluitende oordoppen om het houdbaar te krijgen. Boven de 50 kun je echt niet zonder oordoppen in rijden. Met mijn goedkope Airoh integraal rij je 80 zonder oordoppen nog gewoon rustig.

Ik merk met die helm dat wanneer je je hand onder het kinstuk houdt hij ineens stil is, die wind die onder dat stuk door raast maakt heel veel herrie. Afgelopen twee jaren met vakantie bij stukken snelweg iedere keer zo'n shemegh (zoiets toch?) om gedaan om dat af te sluiten, dan is ie ineens stil.

BM77309.jpg


IMG_5188.jpg


IMG_5485.jpg
 
zo na 6,5 jaar tijd voor een nieuwe helm. De ktm snipe (arai tour x3) omgeruild voor de X4.
Sluit heel fijn bij me aan, dus zeer content. Wel lekker weer een frisse helm.
[afbeelding]

Wat is jouw ervaring met deze helm omtrent rijwind en turbulentie met links en rechts kijken? Ben zelf namelijk ook kijkende naar een nieuwe helm en de X4 staat hoog op de lijst, maar hoor er ook zeer negatieve verhalen over omtrent de turbulentie en rijwind.
 
Voor een helm in deze vorm (het is een soort Enduro helm met de kin en klep) heb je inderdaad meer last van wind als je links en rechts kijkt. Maar de pasvorm en gewicht van deze helm is zo verschrikkelijk goed dat hij niet van je kop af waait. Hij blijft perfect zitten.

Maar inderdaad de rijwind en geluid is stukken hoger dan een integraal. Dat is ook niet gek uiteraard door de vorm, hij is meer open onder en heeft wat meer weerstand in de wind. Maar als je voor zo'n Enduro vorm helm gaat denk ik zelf dat het de beste uit zijn klasse is. Hij zit enorm lekker, beweegt niet, is licht, ventileert uitstekend, en je hebt gewoon 180graden beeld in zo'n helm, als je een integraal opdoet na deze voel je je gelijk benauwd.

Maar als je met goede doppen in rijdt, of op lange stukken snelweg met een sjaal dan komt het wel goed (misschien bij mij ook erger, op een SM heb je geen rijwind protectie.)
 
Op deze manier: Oordoppen in, zonnebril op, vizier open, sjaal om, kun je zo een paar honderd km's snelweg pakken in complete comfortabele stilte.

IMG_0345.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan