KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, maar het lijkt mij toch eerder een waterige vloeistof te zijn.... het zijn trouwens maar kleine spatjes .

Vreemd...
Misschien blijft er ergens water in de topkuip staan.
En wordt dit er bij hoge snelheid uit geblazen.

Remvloeistof is erg agressief.
Je hebt dan direct schade aan lak of kunststof.
Dat zie je dus snel genoeg. :/
 
Ik denk eerder aan koelvloeistof, want soms heb ik'm reeds een week niet gewassen (jep, dat gebeurt) en NOG heb ik dan van die waterige spatjes... ook staat het koelvloeistofpeil nogal aan de lage kant.... maar ik zie geen watersporen op de garagevloer.... moet dus miniem zijn...

Dingetje voor de dealer... bedankt !
 
Ik merkte het bij het uitzetten of het stilstaan van de motor. Er kwam een geur naar boven die alleen van het koelvloeistof kan zijn. Tevens was de inhoud van het potje behoorlijk aan het zakken. Ook zaten er blauwedruppels op de linkerkant van het blok.

Het advies wat ik kreeg was om eerst alles schoon te spuiten en te laten drogen. Motor starten en kijken waar het vochtig word. Er kwam van de achterkant radiator naar voren een heel klein straaltje uit toen het systeem op druk kwam. Ik kon het net iets eerder zien omdat er een vochtige plek ontstond.

Ik hoop dat je het kunt vinden. Ik zou eerst het potje geheel vullen.
Wat ik ook op you tube heb gezien is dat de dop op de bovenkant van de bovenkant radiator bij een los zat. Daar ook naar kijken lijkt mij. Tevens komt de tank tegen een koelslang aan de linkerkant. Deze kan daardoor doorscheuren. Ik ga daar ook naar kijken en vragen aan de dealer of er een “verbeterde” versie is van de slang.
 
Ja, maar het lijkt mij toch eerder een waterige vloeistof te zijn.... het zijn trouwens maar kleine spatjes .

Vreemd...

De koelvloeistof van de 1290 is rood en is vettig.

Het hele koelsysteem zit niet hoger dan de knieën, dus lijkt mij niet waarschijnlijk dat het op je helm komt.
 
Het koelvloeistof vaatje is een expansie vat.
Dus in koude toestand niet vullen tot de max. :N
 
Die Slijk krijgt het zowaar nog druk met al die adviezen _O-
Ik heb ook ooit wel eens wat "rare" spatjes rond de voorkant van mijn motor gezien maar nooit echt aandacht aan geschonken. Nadat ik op mijn rempotje zo'n Oranje Ktm dop op had laten plaatsen is het mij niet meer opgevallen..

Ps door al die perikelen met de radiateur is mijn vraag of het verstandig is om een radiateurbeschermer te plaatsen of kwam het onheil niet van buitenaf?
 
Ps door al die perikelen met de radiateur is mijn vraag of het verstandig is om een radiateurbeschermer te plaatsen of kwam het onheil niet van buitenaf?

De Duke 690 had ook erg veel last van slechte radiateurs, volgens mij is het niet de steenslag maar eerder de trillingen en spanningen in het materiaal. (gewoon slechte fabrikant wss)
Of dat voor de 1290 ook zo geldt weet ik niet, ik heb in ieder geval wel de beschermer geplaatst.

Het koelvloeistof vaatje is een expansie vat.
Dus in koude toestand niet vullen tot de max. :N

Nu begin ik te twijfelen, op de radiator zit volgens mij de drukdop en op het vaatje de overstort?
Dus het vaatje zou dan niets anders zijn dan een drukloos buffer voorraadje koelvloeistof.

Afgelopen zomer onder zeer warme en zware omstandigheden is bij mij wat koelvloeistof via de overstort over mijn linker laars gelekt. Daarna bij de beurt minimaal moeten bijvullen.
Het lijkt erop dat het buffertankje eigenlijk net te klein is.
 
Laatst bewerkt:
Nee, geen steenslag bij de mijne. Ga wel informeren voor een bescherming.
Klopt, bij de eerste 1190 is het een slechte radiator. Er is nu niet voor niks een verbeterde versie.
 
Dank voor de radiatorberichtjes; ik ga tevens maar eens op zoek naar een een radiateur beschermer.

Stephan gefeliciteerd met je aanschaf van de fraaie 1190! Als hij net zo lekker stuurt als mijn 1290 (wat ongetwijfeld het geval is) zal je daar veel plezier aan beleven :] . Ik vergelijk de wendbaarheid en het stuurgedrag met mijn Triumph Tiger 800 Xc's die ik heb gehad (Alleen met wat meer vermogen... ;) ). Gooien en smijten na een paar dagen gewenning. Genieten dus :9~
 
Dank voor de radiatorberichtjes; ik ga tevens maar eens op zoek naar een een radiateur beschermer.

Stephan gefeliciteerd met je aanschaf van de fraaie 1190! Als hij net zo lekker stuurt als mijn 1290 (wat ongetwijfeld het geval is) zal je daar veel plezier aan beleven :] . Ik vergelijk de wendbaarheid en het stuurgedrag met mijn Triumph Tiger 800 Xc's die ik heb gehad (Alleen met wat meer vermogen... ;) ). Gooien en smijten na een paar dagen gewenning. Genieten dus :9~~
Thanks! Ik zal binnenkort uitgebreid verslag uitbrengen. En natuurlijk vrijdag wat foto's plaatsen 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan