KTM LC8,de motor voor echte mannen. Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Persoonlijk heb ik niet veel problemen met de warmte afgifte, mede door goede laarzen en een goede broek.
Zeker geen reden om hem niet aan te schaffen.
Je moet het zo zien als het frisjes is heb je een lekker warm kacheltje :)

Hmm, ik kan me nog herinneren dat ik lang lang geleden (97) met mijn thundercat in de file stond op de peririri poriffifii euh ring Parijs stond met 30+.. dat was warm...🤒
 
Ik zit een beetje rond te neuzen en lees hier en daar wat zaken over hitte problemen (voor de bestuurder) op een 1190.. Hebben jullie hier ervaring mee of valt het allemaal wel mee?

Nadat ik het comfortzadel heb genomen was het hitteprobleem grotendeel weg.
Daarnaast zijn er wat plastic delen erop gezet die voor een betere luchtstroom rondom de achterste cilinder moeten zorgen, wat ook vermindering van de hitte geeft.

Bij mijn eerste 1190adv (2013) brandden de haren van mijn zak af toen ik in Italie reed...
 
De eigenaar zei dat het een 650cc was


Voer het kenteken in op de rdw site. Kan 620, 625, 640 zijn.. heb je meer info?
Eigenlijk niet echt juiste plek hier, beter is lc4 thread. Ik heb alleen even een 620 gehad als eerste ktm, maar dat was in 1856 voor christus
 
Voer het kenteken in op de rdw site. Kan 620, 625, 640 zijn.. heb je meer info?
Eigenlijk niet echt juiste plek hier, beter is lc4 thread. Ik heb alleen even een 620 gehad als eerste ktm, maar dat was in 1856 voor christus

bedankt voor je reactie.
Zal nog eens aan gaan voor wat extra info.
 
Eerste ritje van het jaar gemaakt vandaag! Temperatuur gaf op een gegeven moment 17,5 graden aan! Goed te doen hoor! Voelde weer goed!
 
Ook een blok om gedaan 13 graden en de wegen meest helemaal droog. Heb weer genoten.
full
 
Vandaag ook een tochtje gemaakt, eindelijk, het seizoen gaat echt beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Die Leo demper met E-keur bevalt heel goed ja, mooi geluid maar niet te hard en dat matzwarte zie je niet veel, maar past eigenlijk best goed bij de andere zwarte stukken van de Adventure.
 
Laatst bewerkt:
Die Leo demper met E-keur bevalt heel goed ja, mooi geluid maar niet te hard en dat matzwarte zie je niet veel, maar past eigenlijk best goed bij de andere zwarte stukken van de Adventure.

Mee eens, rij zelf ook met de LeoVince Nero gewoon incl. db-killer.
Er bestaan inderdaad fraaiere / duurdere dempers zoals bv. Wings maar die hebben helaas geen E-keur :N



full
 
Ha mannen, ik sluit mij aan bij dit topic want vanaf volgende week heb ik mijn eerste KTM in bezit en wel een 990 SM uit 2008. Wat een top ding zeg! :}
Het geluid is nogal matig dus ben benieuwd of iemand nog een leuke demper heeft liggen? Heb je iets van een Leo, Akra, Mivv etc liggen, wil je mij dan een bericht sturen? Alvast bedankt :)

Ik blijf lekker volgen en ben benieuwd naar wat komen gaat!
 
Zo, verzekering weer geactiveerd voor komende zaterdag, dan kan ik de motor weer uit de stalling halen.
Zondag de eerste toerrit !
Zin in, en begin april de openingstoer van de KNMV, ook behoorlijk druk zag ik op de deelnemerslijst.
 
Beval die windscherm die op je motor zit?

Ja hij is van Puig en vrij groot, maar veel betere windbescherming dan het standaard scherm van KTM of de Touring versie. En gelijk een tintje smoke grijs erin vind ik mooier dan volledig transparant.
 
Ook maar de Leo demper besteld. Matzwart met carbon achterkant en carbon hitteschild..Wel even langs de dealer om andere mapping in te laden denk ik?
 
Ook maar de Leo demper besteld. Matzwart met carbon achterkant en carbon hitteschild..Wel even langs de dealer om andere mapping in te laden denk ik?


Bij de 1190 en 1290 is de dealert bezoek niet nodig.
De brommer 15 minuten stationair laten lopen en klaar is de brommer.
 
Bij de 1190 en 1290 is de dealert bezoek niet nodig.
De brommer 15 minuten stationair laten lopen en klaar is de brommer.

Ow, ok? Ik had ze net een mail gestuurd met hoe en wat..De demper is een slip on en wordt geleverd met alle toebehoren als het goed is..Dat zou ik dus zelf kunnen? Lijkt mij geen hogere wiskunde, maar wil wel dat de luchtstroom etc gewoon 100% is. Nog ergens rekening mee houden met monteren? Heb niet van dat pasta o.i.d wat ze er vaak tussen smeren? Bestaande pakking gebruiken?
 
Demper met bijgeleverde materialen monteren en gassen maar. Idd geen hoge school voor nodig. Elektronica pakt na een kwartier de meest logische instelling aan.

En wat Dutchgixxer zegt. Gewoon rijden gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan