Motor-Forum

Select Forum

Alles over motorbanden Deel 7

'04 ZX-10R | '03 VFR

Reg. datum:
09 okt. 2013
quote:
Worldbeater schreef op 06 december 2017 @ 13:22:

[...]
En ik hoor wel eens dat twee cilinder motorfietsen meer bandenslijtage oproepen? :)

Zouden die harder gas moeten geven om de vier cilinders bij te houden of zo? :+ :+
Gegroet! Lukas

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
MTFDarkEagle schreef op 06 december 2017 @ 13:26:
Zouden die harder gas moeten geven om de vier cilinders bij te houden of zo? :+ :+
Als ze zouden willen. ;) :+
Verder remmen op de motor? Koppel?
Erasmus MC: u mag tot oktober 2018 niet belasten, dus ook geen motorrijden.
Tijdelijk verdooft in mijn kop.

Need 4 Speed, Food 4 Thought!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Worldbeater schreef op 06 december 2017 @ 13:22:

[...]
Moet je dan zuinig zijn op je vrouw en haar levensduur hangt af van het gebruik. :?
(En wat klinkt dat 'vrouw' oud..) ;)
[...]
En ik hoor wel eens dat twee cilinder motorfietsen meer bandenslijtage oproepen? :)

Dat het oud klinkt zou ik maar niet tegen mijn vrouw zeggen..... :+
Maar ja, we zijn beiden 50-plussers.....

En inderdaad verslijten veel 2-cilinders hun banden sneller dan vergelijkbare 4-cilinders. Dat schijnt iets met de ontstekings-interval te maken hebben.
www.motorbanden.eu

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
Super Blackbird schreef op 06 december 2017 @ 13:58:

[...]

Dat het oud klinkt zou ik maar niet tegen mijn vrouw zeggen..... :+
Maar ja, we zijn beiden 50-plussers.....

En inderdaad verslijten veel 2-cilinders hun banden sneller dan vergelijkbare 4-cilinders. Dat schijnt iets met de ontstekings-interval te maken hebben.

Precies.
Een viercilinder heeft een gelijkmatige aandrijving. Meestal heeft een viercilinder ook minder laagtoerig koppel.
Een goede twin trekt het achterwiel telkens een kwart slag door als je gas geeft. Dat kost rubber.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
15 aug. 2016
quote:
Worldbeater schreef op 06 december 2017 @ 13:34:

[...]
Als ze zouden willen. ;) :+
Verder remmen op de motor? Koppel?

Het remmen op de motor is idd behoorlijk wennen als je de overstap maakt van 4 naar 2.
Mijn eerste achterband na de overstap was er zo aan vanwege veelvuldig piepende achterband. :?
ZZR600 / TDM 850 3vd `95 / CB1000R ABS `10

Boxing Ride

Reg. datum:
03 dec. 2002
Hoi,

Gisteren andere motor gekocht *O*
Ik twijfel echter over de juiste bandenkeuze.
Ik rij nu met volle tevredenheid op Micheling Pilot Road 4 maar dat is onder een VFR 800 VTEC 2007
Ik ga rijden een R1200GS LC (niet de adventure)
Daarmee ga ik niet offroad rijden. Ik ga 90% woon-werk er mee rijden en 10% fun in de eifel , harz en luxemburg. (geen circuit)
Ik ben een snelle rijder. Grootste belang vind ik grip in koude en natte omstandigheden want ik rijd het hele jaar door.
M.a.w. exact hetzelfde als tot nu toe met de VFR
Eerste gedacht is dus gewoon de zelfde band (alleen dan de MPR3 omdat MPR 4 niet in die maat te krijgen is)

Goed plan of zie ik wat over het hoofd?
Moet ik dan de GT variant pakken van de MPR3?

Rijd nu Crosstourer

Reg. datum:
11 nov. 2011
De Metzeler Tourance Next wordt altijd als een goede band getest op de 1200 GS (wordt de 1200 GS ook standaard mee geleverd). Dat is in feite de Roadtec Z8 maar dan met een Allroad uiterlijk.
Pirelli Scorpion Trail II is ook een fijn alternatief. Is eigenlijk een Angel GT maar dan weer met een Allroad look.

De Roadtec Z8 en Angel GT zijn weer directe concurrenten van de MPR3 en MPR4 en doen niet veel voor elkaar onder
Honda for Life??? 'k weet het niet!

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Hanzzzz schreef op 09 december 2017 @ 10:38:
Hoi,

Gisteren andere motor gekocht *O*
Ik twijfel echter over de juiste bandenkeuze.
Ik rij nu met volle tevredenheid op Micheling Pilot Road 4 maar dat is onder een VFR 800 VTEC 2007
Ik ga rijden een R1200GS LC (niet de adventure)
Daarmee ga ik niet offroad rijden. Ik ga 90% woon-werk er mee rijden en 10% fun in de eifel , harz en luxemburg. (geen circuit)
Ik ben een snelle rijder. Grootste belang vind ik grip in koude en natte omstandigheden want ik rijd het hele jaar door.
M.a.w. exact hetzelfde als tot nu toe met de VFR
Eerste gedacht is dus gewoon de zelfde band (alleen dan de MPR3 omdat MPR 4 niet in die maat te krijgen is)

Goed plan of zie ik wat over het hoofd?
Moet ik dan de GT variant pakken van de MPR3?

Ja, je ziet wat over het hoofd.
Namelijk dat de MPR4 wel gewoon in jouw maten verkrijgbaar is.....
http://www.afsmotorparts....=pilot%20road%204%20trail
De mpr3 MOET JE GEWOON VERGETEN......

Bedenk ook even dat de MPR5 in Januari leverbaar wordt, alleen voor de LC-versie van de GS komen die maten pas medio Juni 2018.
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Athome schreef op 09 december 2017 @ 11:44:
De Metzeler Tourance Next wordt altijd als een goede band getest op de 1200 GS (wordt de 1200 GS ook standaard mee geleverd). Dat is in feite de Roadtec Z8 maar dan met een Allroad uiterlijk.
Pirelli Scorpion Trail II is ook een fijn alternatief. Is eigenlijk een Angel GT maar dan weer met een Allroad look.

De Roadtec Z8 en Angel GT zijn weer directe concurrenten van de MPR3 en MPR4 en doen niet veel voor elkaar onder

De Pirelli's en de Metzelers komen alweer een tijdje uit dezelfde fabriek, en zijn in feite allemaal familie van elkaar.
De Tourance Next is een prima band, maar wordt nu ondertussen op alle fronten voorbijgestreefd door zijn neefje, de Pirelli Scorpion Trail 2. Ik verwacht binnen een jaar de aankondiging van de opvolger voor de Next.
De Roadtec Z8 en de Angel GT zijn ook alweer wat gedateerd. De nieuwere Roadtec 01 is alweer een stap vooruit.
www.motorbanden.eu

V60

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Ik moet nieuwe banden binnenkort en zit te dubben tussen de Roadtec 01 en de MPR5 die binnenkort uitkomt. Het wachten op "echte" testverslagen van de MPR5 binnenkort vind ik nog spannender dan wat de kerstman mij komt brengen. :-) Ik kom van de MPR4 en zeer tevreden.
In the mix. - “Don’t worry about what people think. They don’t do it very often.”..........._ _

Reg. datum:
22 mrt. 2015
Super Blackbird, verkoop je nou eigenlijk ook een beetje winterbanden? Ben gewoon benieuwd.
Yamaha FZS 600 - Yamaha TDM 900

Reg. datum:
06 mrt. 2015
quote:
Baron van Braaap schreef op 09 december 2017 @ 12:49:
Ik moet nieuwe banden binnenkort en zit te dubben tussen de Roadtec 01 en de MPR5 die binnenkort uitkomt. Het wachten op "echte" testverslagen van de MPR5 binnenkort vind ik nog spannender dan wat de kerstman mij komt brengen. :-) Ik kom van de MPR4 en zeer tevreden.

Ik ben ook super benieuwd naar de verslagen van de pr5, ik verwacht ook dat ik ze eronder ga leggen in april ofzo, als het lekkere weer beetje gaat beginnen.

Reg. datum:
21 jun. 2004
quote:
Piggen schreef op 13 december 2017 @ 20:19:
Super Blackbird, verkoop je nou eigenlijk ook een beetje winterbanden? Ben gewoon benieuwd.

Minimaal (voor straatmotoren).
Voor All-Roads is dat nog een best redelijk aantal, ongeveer 10% van het totaal heeft M+S-codering. Meestal Heidenau.
www.motorbanden.eu

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
Super Blackbird schreef op 14 december 2017 @ 15:21:
Minimaal (voor straatmotoren).
Voor All-Roads is dat nog een best redelijk aantal, ongeveer 10% van het totaal heeft M+S-codering. Meestal Heidenau.

Kan jij iets zeggen over een korte opmerking in de Motoplus dat de MPR4 niet geschikt is voor koud slecht weer. :?
Worldbeater wijzigde dit bericht op vrijdag 15 december 2017 08:39 (1%)

Reg. datum:
06 mrt. 2015
quote:
Worldbeater schreef op 14 december 2017 @ 15:55:

[...]

Kan jij iets zeggen over een korte opmerking in de Motoplus dat de MPR4 niet geschikt is voor koud weer. :?

Ik heb ze juist op mn pekel/sneeuw fiets zitten _O-

Zijn prima banden in koude omstandigheden.

Enige nadeel van de mpr 4 tov mpr 2 vind ik dat ze meer tour gericht zijn , maar met dit weer is dat uiteraard geen nadeel, maar juist een voordeel.

jwt

Reg. datum:
04 aug. 2009
:^ deden het vorige winter prima onder mijn 600RR. Geen enkele misstap gezet.
'04 CBR 600 RR | Think of the world as seen from space, from that distance it is calm, silent, at peace, one.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
Officieel is het slecht weer en dan i.c.m. een R1. :+

Knipsel.JPG

Maar gezien het profiel mis ik de onderbouwing verder.

Reg. datum:
06 mrt. 2015
quote:
Worldbeater schreef op 15 december 2017 @ 08:41:
Officieel is het slecht weer en dan i.c.m. een R1. :+

[afbeelding]

Maar gezien het profiel mis ik de onderbouwing verder.

Ik ben het er totaal niet mee eens, ik vind de pr4 een prima band in de kou en regen.

Edit: oneens met je afbeelding, niet persoonlijk

Rijd nu Crosstourer

Reg. datum:
11 nov. 2011
Ik denk dat de onderbouwing inderdaad het knelpunt het is.

Ik kan mij ook niet heugen dat de MPR 3/4 serie bij koude omstandigheden onder de maat presteert. Ik heb deze banden bij lage temperaturen juist altijd erg prettig gevonden.

Het zijn geen winterbanden, dus ja bij omstandigheden als afgelopen week (echt winters) zal je ongetwijfeld relatief makkelijk op de grens van de grip komen. Maar dat mag de band niet aanrekenen. Daar zijn ze in mijn ogen niet voor bedoeld.
Honda for Life??? 'k weet het niet!

Reg. datum:
21 jun. 2004
Ik snap die opmerking van MotoPlus ook niet. In Das Motorrad (waar Motoplus het grootste deel van zijn artikelen vandaan haalt) is de MPR4 juist een goede keuze bij slecht weer, alleen niet bij sneeuw en ijzel. Maar dat is dan op dat moment geen enkele sport/toerband, dan moet je naar allroad M+S-banden gaan.
De Michelin Road 5 krijgt een soort "inverted-profile" waarbij de groefbreedte naarmate je dichter bij het karkas komt steeds breder wordt. Ik vraag mij af wat dat bij sneeuw gaat doen.....
www.motorbanden.eu

Reg. datum:
19 dec. 2006
Welke band zouden jullie adviseren om met koud regenachtig weer te rijden, maar ook af en toe een circuitdag?
Na wat vergelijkingssites te hebben bekeken lijkt de Bridgestone s20 EVO een goede kandidaat te zijn. Het is voor een cbr900rr.
Slijtage/levensduur vind ik niet belangrijk. Ik rijd toch niet zo veel km per jaar.

Kawacruisin'

Reg. datum:
28 mrt. 2007
Beide wensen zijn een beetje tegenstrijdig... Ligt de nadruk op het circuit, dan de S20 (of S21). Ligt de nadruk op nat en koud, dan een T30 of vergelijkbaar... Met die laatste is, afhankelijk van je niveau, ook best een circuitdagje mee te rijden...
ZX9R 1995 -> ZX6R 2007 + Husky 510SMR 2010

Reg. datum:
11 jan. 2012
Misschien de Conti Road Attack?
Binnenkort meer nieuws

Reg. datum:
25 sep. 2017
Welke banden kan ik het beste monteren voor mijn BMW F800 st van 2010?
Ik ben rij alleen met droog weer toertochten veelal binnendoor.

kawasaki versys 650 touring

Reg. datum:
30 jul. 2015
lees net dat Bridgestone ook weer in het sport-touring bandensegment een nieuwe band uit brengt namelijk de T31. hopelijk gaat de levensduur wat langer zijn dan de T30evo want las dat het quasi levensduur niet echt een goede band was ook niet bij koud weer was er tevredenheid over de band. https://www.nieuwsmotor.n...e-sport-touring-motorband
rédtnogbeiterasdievanelle

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.