KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Iemand enig idee wat het kan zijn als het rempedaal nauwelijks meer reageert en het remblok/de remschijf in goede staat zijn? Olie?
 
Kwestie van alles even nalopen. Als die het niet meer goed doet, kan je de rem dan nog wel ontluchten? Toch even de vloeistof verversen, zal mijn eerste stap zijn. Vuil bij de zuigers bij de klauw? Remcilinder misschien lek, of andere lekkage bij de remklauw?
 
Iemand enig idee wat het kan zijn als het rempedaal nauwelijks meer reageert en het remblok/de remschijf in goede staat zijn? Olie?
Welk jaar is hij ? ABS ? dan zelf verversen niet simpel.
 
Ik zelf had ook een beroerde rem. Hij remde pas na een paar keer pompen. Gewoon eventjes bijvullen, daarna ontluchten paar keer en weer bijvullen. Dan is je rem weer keihard waarschijnlijk als het tenminste aan de remvloeistof lag.

Ik zit nog steeds met mijn snelheidsprobleem.. paar weken terug ging die niet meer harder dan 160 (5 graden), nu gaat die niet harder dan 140!! (-1 graden buiten). Lijkt mij niet dat het door t weer kan komen. Bij vol gas houdt hij in, bij gas terug heeft die weer vermogen.

Zal ik een knik in m'n brandstof slang hebben gemaakt bij het vervangen van het benzinefilter en dat hij nu meer last er van heeft omdat de tank bijna leeg is?..
 
Heb je je temperatuur sensor goed aangesloten? als deze niet aangesloten is geeft de motor geen foutmelding, en bij deze temperaturen van invloed op je motor vermogen.
Als je wilt controleren of er voldoende benzine uit de pomp komt zou je het volgende kunnen checken:
luchtfilter weg, en de snelkoppeling van de benzineleiding los halen. aan de tank kant een schroevendraaier insteken oid om het klepje te openen. zorgen dat de benzine opgevangen wordt en motor op contact zetten, hij zet dan heel even de benzinepomp aan. is maar een idee? dan weet je wel of er voldoende benzine komt.
 
Bedankt voor het snelle antwoord en de tips. Ik ga zeker even kijken. Ook ben ik er achter gekomen na lang zoeken dat 2 jaar geleden gepost is dat je niet het KL15 filter van Mahler moet gebruiken.

Blijkbaar is de binnendiameter 6mm ipv 8mm en het filter 12 micron ipv 10 micron... Dus altijd voor het originele filter gaan. Ik heb 30 filters in Amerika besteld voor 75-80 euro.

Weet je misschien ook hoe ik kan controleren of de temperatuursensor t nog doet?
 
Rij dan langs een dealer , alles staat namelijk in verbinding met elkaar ivm ABS , laat het gehele systeem ff doorspoelen/verversen , gaat binnen een kwartiertje , en kost weinig , zelf ook bij goedhart ff laten doen daar de olie redelijk donker ( zwart ) werd, dit ivm circuit gebruik, voelde gelijk weer lekker stevig aan.
 
Rij dan langs een dealer , alles staat namelijk in verbinding met elkaar ivm ABS , laat het gehele systeem ff doorspoelen/verversen , gaat binnen een kwartiertje , en kost weinig , zelf ook bij goedhart ff laten doen daar de olie redelijk donker ( zwart ) werd, dit ivm circuit gebruik, voelde gelijk weer lekker stevig aan.

Hmm, oké. Wellicht dat ik het laat doen dan, al dan niet bij Goedhart. :)
 
Achterwiel eruit, Remblokken helemaal "uit" pompen, terug duwen, met een grote injectie spuit zwarte olie uit het potje zuigen. Verse olie erin, dit weer herhalen, net zo lang er schone olie terug komt.

Niks ontluchten, met of zonder ABS.
 
Circuleert de vloeistof dan door heel het system of voorzie je dan alleen het stukje leiding naar je reservoir van verse vloeistof?
 
Achterwiel eruit, Remblokken helemaal "uit" pompen, terug duwen, met een grote injectie spuit zwarte olie uit het potje zuigen. Verse olie erin, dit weer herhalen, net zo lang er schone olie terug komt.

Niks ontluchten, met of zonder ABS.

Is het achterwiel er uit niet wat overdreven?
 
Vragen.
Rij nu 690 Enduro R 2011 zonder ABS.

Setje mooie oranje wielen gescoord 17inch.
die ben ik nu aan het overzetten achterwiel lijkt prima te gaan.
maar nu bij het voorwiel?
Begrijp dat de plastic vorkbeschermers vervangen moeten door andere.
Maar hoe zit het met de spacers??
Heb de schijf 320mm vervangen door een 300mm.
dus heb ik geen remklauwadapter nodig.

Toen ik de wielen kocht zat er achter de grote remschijf een Aluminium adapterring.
Deze vervalt toch?

groet Marco
 
Vragen.
Rij nu 690 Enduro R 2011 zonder ABS.

Setje mooie oranje wielen gescoord 17inch.
die ben ik nu aan het overzetten achterwiel lijkt prima te gaan.
maar nu bij het voorwiel?
Begrijp dat de plastic vorkbeschermers vervangen moeten door andere.
Maar hoe zit het met de spacers??
Heb de schijf 320mm vervangen door een 300mm.
dus heb ik geen remklauwadapter nodig.

Toen ik de wielen kocht zat er achter de grote remschijf een Aluminium adapterring.
Deze vervalt toch?

groet Marco

Gewoon passen.
Ik heb een setje Behr wielen, daar moet bij een SMC een spacer achter.
Bij originele Enduro wielen in een SMC moet er ook een spacer achter de schijf.
Andersom zou je dus kunnen verwachten (SM wielen in een Enduro) dat die spacer er niet tussen hoefd.
Zijn die oranje wielen Origineel KTM? PowerParts?
 
Het past
wielen zijn origineel Tenminste als Saxess is?
de spacervoor de remschijf vervalt inderdaad.
En er smallere bussen ingezet die bij de Enduro horen.
Die van de 17 inch waren stukje breder.
Motor wassen dan plaats ik wel plaatje.
aju propje
 
All, ben in blijde verwachting van mijn decals van Hyena.IT Black carbon look op model SMCR 2017...
Als leek denken jullie dat makkelijk zelf te doen is? (om deze te plakken.)

Zijn er hier mensen van regio Leuven dir met SMCR rondrijden, ik zie soms in Haasrode eentje rijden.

Anyway als hem klaar is post ik een foto.

En dat het snel goed weer mag worden!

Cheers :]
 
All, ben in blijde verwachting van mijn decals van Hyena.IT Black carbon look op model SMCR 2017...
Als leek denken jullie dat makkelijk zelf te doen is? (om deze te plakken.)

Zijn er hier mensen van regio Leuven dir met SMCR rondrijden, ik zie soms in Haasrode eentje rijden.

Anyway als hem klaar is post ik een foto.

En dat het snel goed weer mag worden!

Cheers :]
Ja hoor is goed te doen zorg wel voor een föhn plantenspuit met water en een druppel afwasmiddel en een rakel en veel geduld. :+
 
Laatst bewerkt:
All, ben in blijde verwachting van mijn decals van Hyena.IT Black carbon look op model SMCR 2017...
Als leek denken jullie dat makkelijk zelf te doen is? (om deze te plakken.)

Zijn er hier mensen van regio Leuven dir met SMCR rondrijden, ik zie soms in Haasrode eentje rijden.

Anyway als hem klaar is post ik een foto.

En dat het snel goed weer mag worden!

Cheers :]

Ben zeer benieuwd naar het resultaat. Ik overweeg het ook namelijk.

Bij het personaliseren staat op ongeveer iedere sticker het bedrijfslogo van Hyena. Is dat enkel als watermerk op internet of wordt het mee afgedrukt?
 
Laatst bewerkt:
Ben zeer benieuwd naar het resultaat. Ik overweeg het ook namelijk.

Bij het personaliseren staat op ongeveer iedere sticker het bedrijfslogo van Hyena. Is dat enkel als watermerk op internet of wordt het mee afgedrukt?

Staat standaard op de stickers geprint.
Echter na wat emAil verkeer heen en weer kan het weg gelaten worden;)
 
MISSION ACCOMPLISHED!! *D *D
Eindelijk doet alles het! Na een nieuwe ABS pomp, zijstandaarsensor, opgeblazen ECU :') en heel veel gezweet met de software is het dan toch gelukt }) Heb nu een Duke R computer erin dus ook de uitgebreide mappings erin, MTC, MSR etc. Ben denk ik in totaal 8 uur met de software bezig geweest op een gegeven moment bijna niets meer werkte. Samen met de beste man waarvan ik de pc mocht lenen contact opgenomen met KTM Oostenrijk. Zelfs hun kwamen er niet uit en vroegen waar ik in godsnaam mee bezig was haha. Uiteindelijk toch zelf nieuwe software erin geflashed en na een hoop proberen toch gelukt. Maar wat rijdt dat blok toch heerlijk, toch duidelijk meer vermogen ook onderin. wordt mooi weer vandaag dus nog ff rondje toeren :)
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het niet helemaal gevolgd, maar wat moest er gebeuren aan de software?

Kon je de orignele ECU met cockpit en (pas gemaakte) draadboom niet gewoon kwijt in het frame?
 
Dat ziet er wel echt super gaaf uit!

Als iemand nog een paar KL97 filters nodig heeft voor een goedkope prijs.
Ik heb er 30 liggen.. Kon ze goedkoop in Amerika bestellen.

Weet niet of ik marktplaats advertenties mag plaatsen maarja:
https://link.marktplaats.nl/m1256542436
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan