KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Dan zou ik maar met de originele pijp gaan rijden, dat alu-montage blokje voor de Akra-demper kan nog welles weken gaan duren...........
 
Vandaag olie en filters vernieuwd.

Deze keer Motul 7100 10W60 gebruikt. (op aanraden van iemand hier...was al een tijd geleden...ben z'n nick even kwijt)

Ben benieuwd of het olieverbruik (drastisch) minder zal worden ten opzichte van Motorex olie.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon effe plaatje maken van stukje metaal, heb ik 2 jaar terug ook gedaan voor mijn 690
Snap het niet dat die dingen nu nog steeds in back irder staan.
 
Het is een Alu blokje met rubber silent-blocks.
Vanaf 2014 is de uitlaat in rubber opgehangen.
Dat zal ook wel z'n reden hebben.......

Je kan natuurlijk alles zelf maken.
 
Dan zou ik maar met de originele pijp gaan rijden, dat alu-montage blokje voor de Akra-demper kan nog welles weken gaan duren...........

Morgenvroeg om 10.00 uur word die als het goed is geleverd met akra :].

Volgens de dealer hoef ik hem niet in te rijden, als ik hem maar goed warm rijd en niet boven de 9k rpm uit kom de eerste 1000 km. Iemand dit al eerder gehoord?
 
Ik zou hem tot zeker 1000Km eerst warm rijden, niet boven de 7000 Tpm komen.

Tis jouw motor, heeft wel een paar duizend Km nodig om echt "los" te komen.
 
smc gaat maar tot 9k.

_O- Dat dacht ik dus ook.

Ik zou hem tot zeker 1000Km eerst warm rijden, niet boven de 7000 Tpm komen.

Tis jouw motor, heeft wel een paar duizend Km nodig om echt "los" te komen.

Warm rijden is altijd belangrijk, ook na die 1000 km. In mijn ogen is het hele inrijden nogal overrated, ik kon mij daarom wel vinden in de uitspraak van de dealer.

In de fabriek knallen ze de fiets ook vol open op de testbank.

Maarja voor de gemoedsrust zal ik de eerste paar 100 km wel rustiger aan doen :P.
 
Laatst bewerkt:
welke 690 smc r rijder was er vandaag in de omgeving van de nurnburgring ? heb er een paar gesport waaronder een met NL kenteken.
 
Warm rijden is altijd belangrijk. Heb hem de eerste 1000km niet heel erg belast. wel af en toe even goed in toeren gehad. maar nooit lang plankgas.
 
Ik ben niet zo van het inrijden.
Goed warm laten worden en de eerste 1000 wat rustiger om alles een beetje te laten zetten.

Daarna lekker olie wisselen en vol dat gas open. Daar zijn ze voor gemaakt
 
Vandaag eindelijk de smc in ontvangst mogen nemen.

28jgpqd.jpg


Even een ritje gemaakt van 20 km, want toen moest ik weg :9.

Crashblokken achter worden nog nagestuurd. Komend weekend ga ik strakke zwarte crash bussen draaien zodat die er netjes strak uit zien. Ook ga ik komend weekend 2 bobbins draaien zodat de motor mooi op de paddock stand kan staan.

Iemand nog een tip voor kleine betaalbare knipperlichten voor achter zodat ik de taartschep eraf kan halen? Ik heb geen zin om 4 weken te wachten op zooi vanuit China.

Ik ben op zoek naar de volgende onderdelen:

- 2 bescherm kapjes van de uitlaat
- heelplates
- voorvork beschermkappen
- ketting beschermer
- kappenset voor nieuwe model i.v.m. radiateur passing
 
Wat een vreemde lijst onderdelen waar je naar op zoek bent. (Bijna) alles zit er al op toch?
Al deze dingen kun je trouwens gewoon bestellen bij je dealer
 
Wat een vreemde lijst onderdelen waar je naar op zoek bent. (Bijna) alles zit er al op toch?
Al deze dingen kun je trouwens gewoon bestellen bij je dealer

Daar is niks vreemds aan als je daar mallen van wil maken om er carbon producten van te maken :9.
Alleen kan daarbij wel eens iets beschadigen en dat wil ik niet bij mijn nieuwe fiets, vandaar dat ik vraag naar tweedehands producten.
 
Na afgelopen weekend weer eens lekker gereden te hebben, had ik weer wat mooi film materiaal met de GoPro. Goed excuus om m'n filmpje verder af te maken :9

Het resultaat mag d'r zeker zijn (al zeg ik het zelf). Al een hoop positieve reacties gehad. Ook nog wat beelden van de Dutch Rideout van afgelopen zondag.

 
Adventure is onder voorbehoud verkocht, wil toch weer terug op de 690 smc mocht er nog ergens een mooie niet al te prijzige staan hoor het graag.
 
Na afgelopen weekend weer eens lekker gereden te hebben, had ik weer wat mooi film materiaal met de GoPro. Goed excuus om m'n filmpje verder af te maken :9

Het resultaat mag d'r zeker zijn (al zeg ik het zelf). Al een hoop positieve reacties gehad. Ook nog wat beelden van de Dutch Rideout van afgelopen zondag.



je mist nog een setje handkappen :P wil je de hendels heel houden bij een valpartij dan zou ik gaan voor die met een alu beugel.
 
Vandaag eindelijk de smc in ontvangst mogen nemen.

[afbeelding]

Even een ritje gemaakt van 20 km, want toen moest ik weg :9.

Crashblokken achter worden nog nagestuurd. Komend weekend ga ik strakke zwarte crash bussen draaien zodat die er netjes strak uit zien. Ook ga ik komend weekend 2 bobbins draaien zodat de motor mooi op de paddock stand kan staan.

Iemand nog een tip voor kleine betaalbare knipperlichten voor achter zodat ik de taartschep eraf kan halen? Ik heb geen zin om 4 weken te wachten op zooi vanuit China.

Ik ben op zoek naar de volgende onderdelen:

- 2 bescherm kapjes van de uitlaat
- heelplates
- voorvork beschermkappen
- ketting beschermer
- kappenset voor nieuwe model i.v.m. radiateur passing


als je voor mij een uitlaat kapje namaakt dan mag je mijn andere uitlaat kapjes gebruiken. ik heb mijne aangepast. veel kleiner nu. wil hem graag in carbon.
 
Vandaag eindelijk de smc in ontvangst mogen nemen.

[afbeelding]

Even een ritje gemaakt van 20 km, want toen moest ik weg :9.

Crashblokken achter worden nog nagestuurd. Komend weekend ga ik strakke zwarte crash bussen draaien zodat die er netjes strak uit zien. Ook ga ik komend weekend 2 bobbins draaien zodat de motor mooi op de paddock stand kan staan.

Iemand nog een tip voor kleine betaalbare knipperlichten voor achter zodat ik de taartschep eraf kan halen? Ik heb geen zin om 4 weken te wachten op zooi vanuit China.

Ik ben op zoek naar de volgende onderdelen:

- 2 bescherm kapjes van de uitlaat
- heelplates
- voorvork beschermkappen
- ketting beschermer
- kappenset voor nieuwe model i.v.m. radiateur passing

mooi ding hoor.

Ik zou ook nog een zwart achterspadbordje er bij kopen. Iets bij buigen en daar je kentekenplaat en knipperlichten aan monteren. ;)

gr, Look.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan