KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Goedemiddag,

Ben een beetje geinteresseerd in de KTM 690SMCR. Rijd nu een Ducati Monster en wil wat anders ;)

Zonder alle delen gelezen te hebben, is de 690SCMR een geschikte beginners supermoto? Heb wel wat ervaring met een Hypermotard en dat is een gave machine. Naar mijn beleving is de KTM een hardcore SM.

Wat zijn de aandachtspunten van de KTM en hoe is het onderhoudsschema/-interval van de eencilinder?

Alvast bedankt.
 
:W Iemand toevallig een werkplaatshandboek pdf of een link naar een download?
 
Goedemiddag,

Ben een beetje geinteresseerd in de KTM 690SMCR. Rijd nu een Ducati Monster en wil wat anders ;)

Zonder alle delen gelezen te hebben, is de 690SCMR een geschikte beginners supermoto? Heb wel wat ervaring met een Hypermotard en dat is een gave machine. Naar mijn beleving is de KTM een hardcore SM.

Wat zijn de aandachtspunten van de KTM en hoe is het onderhoudsschema/-interval van de eencilinder?

Alvast bedankt.

de 690 smc-r is de ideale beginners supermoto

onderhouds intervallen

bouwjaren:

2008/2009 om de 5000 km olie + olie filters + kleppen stellen

2010/2011 om de 7500 km "

2012-2017 om de 10.000 km "
 
Na 4500KM tijd voor nieuw rubber onder de SMC,

Dunlop Alpha 13 SP ................ denk niet dat deze de 4500km gaan halen want deze zijn een stuk zachter :9~.
full


full


De voorband was nog niet helemaal kaal dus als iemand interesse heeft in een conti SM met 4500km PM me even.
 
Laatst bewerkt:
https://drive.google.com/uc?id=0B7VQ1R8fUjcicXNOSkI5R1RZZUU&export=download is de 2013 versie.

Top, thnx!! :t

Zag trouwens dat je eerder al op zoek was naar foto's van kleine knippers. Heb wat knippers (achter) in bestelling. Zodra ik ze binnen heb post ik wel een foto (wel halogeen trouwens).
 
Top, thnx!! :t

Zag trouwens dat je eerder al op zoek was naar foto's van kleine knippers. Heb wat knippers (achter) in bestelling. Zodra ik ze binnen heb post ik wel een foto (wel halogeen trouwens).

Ik heb ook meerdere knipperlichten in bestelling staan via ebay :P .




:9~ lekker hoor.

Vandaag maar eens de ktm crash pads vervangen door zelf gedraaide.

vrrdio.jpg


2hrz8k0.jpg


14kbltg.jpg


Net wat strakker :9.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds opzoek naar :

- 2 bescherm kapjes van de uitlaat
- heelplates
- voorvork beschermkappen
- originele skidplate

Mogen iets wat schade hebben.
 
[quote Had alleen een houten aars na een middagje rijden :X.\

Een andere buddy is wel een goeie investering.
[afbeelding]
Ik heb deze op m'n enduro zitten.
[afbeelding]
Dik 600 Km per dag is geen probleem.[/quote]

Dat is er een van seat concepts toch? Ik zat te kijken naar een originele powerparts maar die blijkt hetzelfde als een originele.
Ik vind de aftermarket zadels vaak minder mooi, onder andere de seat concepts. Iemand nog ervaringen met andere zadels?
 
Ik vind de aftermarket zadels vaak minder mooi, onder andere de seat concepts. Iemand nog ervaringen met andere zadels?

Ik heb er al een paar gehad, maar die "Seatconcept" is de beste.....

Wat is er mis met geschuurd leer? lekker stroef, slijtvast.......
Met een confort seat van power-parts heb je na 35 minuten een houten reet, ipv na 30 minuten met de originele.
 
Het is nog een beetje vroeg om er heel veel over te zeggen, heb er pas 20 "rustige" km's mee gereden dus ze zijn net pas een beetje schoon gereden. Maar ik merkte wel direct dat het echt tijd was voor nieuwe banden, hij stuurt namelijk een stuk directer en de grip lijkt beduidend meer dan de met de conti's ook met koud rubber. Morgen of zondag ga ik waarschijnlijk een stukje :] sturen en daarna kan ik er wat meer over vertellen.

En? Hoe bevallen ze? Lijken mij echt top namelijk!
 
Thanks Grijder.

Hou ons op de hoogte. Maar dit wordt mijn volgende setje weet ik wel.

Vanmiddag een klein rondje wezen sturen op wat plaatselijke wegen en een goed gevoel gekregen van de nieuwe Dunlop Alpha 13 SP's. De Dunlops zijn snel warm en hebben veel grip. Beduidend meer dan de conti's waardoor ze me erg snel veel vertrouwen gaven.
De motor stuurt mooi in en heeft in de bochten erg veel grip waardoor je erg plat kunt en al vroeg in de bocht vol op het gas kunt om de bocht uit te accelereren. In het begin is het even aftasten hoe vroeg je hoe veel gas kunt geven maar de grens is snel verlegd. Met de conti's had ik nogal eens had dat het achterwiel bij het uit de bocht uit accelererend een abrupt stapje opzij wilde zetten. De Dunlop deed dit vandaag slechts 1 keer en dan voor mijn gevoel met veel meer controle, eerder als een powerslide, zal er vast niet zo mooi uitgezien hebben maar zo voelde het wel *D

Voor mijn gevoel remt de motor ook een stuk beter met deze banden, dat kan natuurlijk ook een kwestie van vertrouwen zijn waardoor ik harder durf te remmen. Met de conti's had ik altijd een gevoel snel op het limiet van grip van de voorband te rijden. Zeker omdat deze ook een aantal keren in de bocht zijn grip even is verloren. Daardoor had ik ook nogal eens twijfels hoe hard ik kon remmen met de voorrem.

Al met al ben ik meer dan tevreden met deze keuze banden en durf wel zeggen dat het een wereld van verschil is met de conti's. Hoe ze het bij koud of nat weer doen weet ik niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit weten aangezien ik geen echte maar een een mooi weer rijder ben. 8-) Waarschijnlijk heeft die grip ook wel een prijs, niet zozeer in aanschaf maar ik schat wel in levensduur, prijs/km.

Na een kleine 80km ziet de achterband er nu zo uit.

full


full


De voorband heeft het wat minder zwaar gehad.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 7 dagen deze prachtige KTM en 700km ermee gereden

JnogHU3.jpg


Alleen heb ik een vraag voor jullie, mijn stuur trilt erg tijdens het remmen met de voorrem. Ik heb alleen geen idee waardoor dit komt. Een kromme remschijf/wave remschijf/de motor zelf.

Als ik mijn koppeling in doe en dan pas ga remmen remt hij wel netjes zonder trilling in het stuur. Aan jullie dus de vraag, is dit normaal en komt het dus gewoon doordat de motor trilt waardoor je het in het stuur voelt? Anders moet ik terug naar de dealer om een nieuwe remschijf erop te laten zetten.

Alvast bedankt voor een reactie!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu 7 dagen deze prachtige KTM en 700km ermee gereden

[afbeelding]

Alleen heb ik een vraag voor jullie, mijn stuur trilt erg tijdens het remmen met de voorrem. Ik heb alleen geen idee waardoor dit komt. Een kromme remschijf/wave remschijf/de motor zelf.

Als ik mijn koppeling in doe en dan pas ga remmen remt hij wel netjes zonder trilling in het stuur. Aan jullie dus de vraag, is dit normaal en komt het dus gewoon doordat de motor trilt waardoor je het in het stuur voelt? Anders moet ik terug naar de dealer om een nieuwe remschijf erop te laten zetten.

Alvast bedankt voor een reactie!


de originele brembo schijf is kut daar hebben er meer last van gehad incl. ik.
jij hebt er al een motomaster remschijf op zo te zien. en als jij de koppeling inhoud en hij dan wel normaal remt, dan ligt het niet aan de remmerij lijkt mij.
het is denk ik gewoon een kwestie van wennen. zo'n dikke 1 pitter trilt nou eenmaal.
 
Vanmiddag een klein rondje wezen sturen op wat plaatselijke wegen en een goed gevoel gekregen van de nieuwe Dunlop Alpha 13 SP's. De Dunlops zijn snel warm en hebben veel grip. Beduidend meer dan de conti's waardoor ze me erg snel veel vertrouwen gaven.
De motor stuurt mooi in en heeft in de bochten erg veel grip waardoor je erg plat kunt en al vroeg in de bocht vol op het gas kunt om de bocht uit te accelereren. In het begin is het even aftasten hoe vroeg je hoe veel gas kunt geven maar de grens is snel verlegd. Met de conti's had ik nogal eens had dat het achterwiel bij het uit de bocht uit accelererend een abrupt stapje opzij wilde zetten. De Dunlop deed dit vandaag slechts 1 keer en dan voor mijn gevoel met veel meer controle, eerder als een powerslide, zal er vast niet zo mooi uitgezien hebben maar zo voelde het wel *D

Voor mijn gevoel remt de motor ook een stuk beter met deze banden, dat kan natuurlijk ook een kwestie van vertrouwen zijn waardoor ik harder durf te remmen. Met de conti's had ik altijd een gevoel snel op het limiet van grip van de voorband te rijden. Zeker omdat deze ook een aantal keren in de bocht zijn grip even is verloren. Daardoor had ik ook nogal eens twijfels hoe hard ik kon remmen met de voorrem.

Al met al ben ik meer dan tevreden met deze keuze banden en durf wel zeggen dat het een wereld van verschil is met de conti's. Hoe ze het bij koud of nat weer doen weet ik niet en zal ik waarschijnlijk ook nooit weten aangezien ik geen echte maar een een mooi weer rijder ben. 8-) Waarschijnlijk heeft die grip ook wel een prijs, niet zozeer in aanschaf maar ik schat wel in levensduur, prijs/km.

Na een kleine 80km ziet de achterband er nu zo uit.

[afbeelding]

[afbeelding]



De voorband heeft het wat minder zwaar gehad.

[afbeelding]

Thanks!!
 


Stuk draaiend rond gebogen en een benzineslang erover. Zit zo vast als een huis(in tegenstelling tot de spiegels waar ik me groen en geel aan erger)
 
Terug
Bovenaan Onderaan