KTM 690 SMC (-R) DEEL 8 Let the sun shine!

Iemand intresse in ktm smc 690 2014 kappen ?
Gaat om de twee witte kappen bij je luchtinlaat.
Zijn wat gekrast door transport mogen weg voor een zachtprijsje.
50 euro voor de 2.
Foto,s zie mp.
 
Laatst bewerkt:
Is er iemand hier die zijn zwarte bloksteunen wil verkopen of weet of je deze er tegelijk af kan halen om te laten coaten?

En heeft iemand hier toevallig een illustrator template voor een SMC-R?
Ze staan wel te koop (http://www.artabrian.com/templates/ktm-smc-r-690-enduro-supermoto-2012-2013-2014-2015-2016-2017-graphics-template/)
 
Laatst bewerkt:
Die kunnen er tegelijk af. Bok/Motorlift onder het achterste gedeelte van het blok, en voorwiel liften aan het stuur. Motor niet bewegen terwijl de steunen er af zijn.
 
Sinds vandaag in bezit van een 2015 SMC R van eerste eigenaar. Smetteloos apparaat.
Heerlijke fiets! Standaard uitlaat direct door bijgeleverde Akra systeem vervangen.

Kom van een DRZ400 af met bigbore en alle andere upgrades die je maar kon kopen.

Deze KTM is weer een klasse apart! Fantastisch!



 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor mooie fiets,

Ik heb over een aantal weken een ktm smcr 690 uit 2014 te koop voor de liefhebber.
Helemaal origineel, zit alleen een ander luchtfilter op.
Teller stand net geen 5000 km.
Voor interesse even een pb sturen.
 
Mensen hier die spiegels onder hun stuur hebben gemonteerd? Heb via marktplaats een setje aangeschaft, maar die krijg ik niet passend :N (of de spiegels zitten tegen de bedieningsunit of daar waar ruimte is is het stuur te dik). Sowieso erg weinig ruimte op het stuur voor de bevestiging. Moet wel zeggen dat er een powerparts stuur op zit, maar of die dikker is?

Hoor graag als er iemand een wel passend setje heeft en waar deze evt te bestellen is :)
 
Mensen hier die spiegels onder hun stuur hebben gemonteerd? Heb via marktplaats een setje aangeschaft, maar die krijg ik niet passend :N (of de spiegels zitten tegen de bedieningsunit of daar waar ruimte is is het stuur te dik). Sowieso erg weinig ruimte op het stuur voor de bevestiging. Moet wel zeggen dat er een powerparts stuur op zit, maar of die dikker is?

Hoor graag als er iemand een wel passend setje heeft en waar deze evt te bestellen is :)
Ik heb een Chinees setje gekocht voor 11 euro en die pas gemaakt beetje vijlen. Is op een Husqvarna 701 zal morgen een fotootje maken.
 
Kan iemand mij uitleggen, of verwijzen naar, hoe die mappings werken?

Ik heb sinds dit weekend een 690 ABS uit 2015. incl Full Akra.
Nu was de motor met standaard uitlaat afgeleverd, maar de Akra hoorde er wel bij. Evo 1 kit zat namelijk onder de buddy gemonteerd en het originele filterhuis zat in de doos met de Akra demper/voorpijp. Dus direct er weer opgeschroefd toen ik thuis was. Ik ga er namelijk vanuit dat de juiste mapping is geladen.

Onder de buddy zit de map selector op stand 3 (zat zo, heb er niet aangezeten). Wordt hier de akra mapping op ingeladen? Of werkt deze schakelaar nog steeds zoals in het boekje, maar dan met de nieuwe mapping als uitgangspunt?

Ik heb geen ervaringen met andere 690 smc's dus geen idee hoe ze horen te rijden. Motor rijdt verder super, start goed. Kan erg soepel in 1 en 2 rijden zonder bokkende motor.
 
Laatst bewerkt:
Goededag allemaal,

Binnenkort ga ik een KTM 690 kopen maar deze moet terug gevoerd worden naar 30kw ivm A2 rijbewijs.
Weet iemand hier een goed adresje voor?
Het liefst in Noord-holland maar mag er ook iets buiten zijn.

En ik was benieuwd waar jullie je onderdelen kopen?
Aangezien ik de carterkap bij je achterrem wil vervangen omdat deze niet zo netjes meer is.
En misschien een andere kappenset omdat deze ook niet super netjes meer zijn.

Groetjes!
 
Goededag allemaal,

Binnenkort ga ik een KTM 690 kopen maar deze moet terug gevoerd worden naar 30kw ivm A2 rijbewijs.
Weet iemand hier een goed adresje voor?
Het liefst in Noord-holland maar mag er ook iets buiten zijn.

En ik was benieuwd waar jullie je onderdelen kopen?
Aangezien ik de carterkap bij je achterrem wil vervangen omdat deze niet zo netjes meer is.
En misschien een andere kappenset omdat deze ook niet super netjes meer zijn.

Groetjes!

Weet niet welk deel van Noord-Holland je woont, maar ik ga altijd naar RB Motoren (de Bilt). Valt net buiten Noord-Holland. Ben daar ook geweest voor m'n 640 en paar maandjes terug voor m'n 690. Ging altijd goed. Verpalen schijnt, naar horen zeggen, ook goed in z'n werk te zijn.

Onderdelen bestel ik meestal op de webshop van Mulders Motoren, daar kan je overzichtelijk letterlijk alle onderdelen bestellen. Meestal op vooraad, zo niet dan heb je het 1 á 2 dagen later.


Kan iemand mij uitleggen, of verwijzen naar, hoe die mappings werken?

Ik heb sinds dit weekend een 690 ABS uit 2015. incl Full Akra.
Nu was de motor met standaard uitlaat afgeleverd, maar de Akra hoorde er wel bij. Evo 1 kit zat namelijk onder de buddy gemonteerd en het originele filterhuis zat in de doos met de Akra demper/voorpijp. Dus direct er weer opgeschroefd toen ik thuis was. Ik ga er namelijk vanuit dat de juiste mapping is geladen.

Onder de buddy zit de map selector op stand 3 (zat zo, heb er niet aangezeten). Wordt hier de akra mapping op ingeladen? Of werkt deze schakelaar nog steeds zoals in het boekje, maar dan met de nieuwe mapping als uitgangspunt?

Ik heb geen ervaringen met andere 690 smc's dus geen idee hoe ze horen te rijden. Motor rijdt verder super, start goed. Kan erg soepel in 1 en 2 rijden zonder bokkende motor.

Nee, de mapping wordt ingeladen via een aparte stekker/connector. ergens rond je accu zit een stekkertje met dop in een klein vakje verstopt welke je eruit kan halen en via die stekker worden de mappings gewijzigd. Ik weet welk knopje jij bedoelt, maar persoonlijk weet ik, en een paar vrienden met ook een 690 ook niet precies waar deze voor bedoelt is. Ik weet wel dat in het boekje staat dat 'stand 2' de krachtige stand is, 'stand 1' is soft en 'stand 3 t/m 9 staat voor standaard. 0 staat overigens voor POOR FUEL QUALITY en er wordt gezegd hier niet langer dan 1 tank mee te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Iemand interesse in 2 originele nette hitteschildjes (had cabron gekocht bij aanschaf akra destijds.

10e mogen ze over genomen worden
 
Goededag allemaal,

Binnenkort ga ik een KTM 690 kopen maar deze moet terug gevoerd worden naar 30kw ivm A2 rijbewijs.
Weet iemand hier een goed adresje voor?
Het liefst in Noord-holland maar mag er ook iets buiten zijn.

En ik was benieuwd waar jullie je onderdelen kopen?
Aangezien ik de carterkap bij je achterrem wil vervangen omdat deze niet zo netjes meer is.
En misschien een andere kappenset omdat deze ook niet super netjes meer zijn.

Groetjes!

Indien <2014 wil ik het best voor je doen met tuneecu.
 
Weet niet welk deel van Noord-Holland je woont, maar ik ga altijd naar RB Motoren (de Bilt). Valt net buiten Noord-Holland. Ben daar ook geweest voor m'n 640 en paar maandjes terug voor m'n 690. Ging altijd goed. Verpalen schijnt, naar horen zeggen, ook goed in z'n werk te zijn.

Onderdelen bestel ik meestal op de webshop van Mulders Motoren, daar kan je overzichtelijk letterlijk alle onderdelen bestellen. Meestal op vooraad, zo niet dan heb je het 1 á 2 dagen later.Nee, de mapping wordt ingeladen via een aparte stekker/connector. ergens rond je accu zit een stekkertje met dop in een klein vakje verstopt welke je eruit kan halen en via die stekker worden de mappings gewijzigd. Ik weet welk knopje jij bedoelt, maar persoonlijk weet ik, en een paar vrienden met ook een 690 ook niet precies waar deze voor bedoelt is. Ik weet wel dat in het boekje staat dat 'stand 2' de krachtige stand is, 'stand 1' is soft en 'stand 3 t/m 9 staat voor standaard. 0 staat overigens voor POOR FUEL QUALITY en er wordt gezegd hier niet langer dan 1 tank mee te rijden.


Iemand die dit toe kan lichten. Overal lees ik namelijk wel over de verschillende mappings etc maar ik snap niet hoe dat werkt. Overschrijft deze de standaard mapping net zoals je een auto zeg maar laat chiptunen? En werkt de mode schakelaar onder de buddy dan nog steeds hetzelfde, maar dan gebasseerd op de nieuwe mapping?
 
Kan iemand mij uitleggen, of verwijzen naar, hoe die mappings werken?

Ik heb sinds dit weekend een 690 ABS uit 2015. incl Full Akra.
Nu was de motor met standaard uitlaat afgeleverd, maar de Akra hoorde er wel bij. Evo 1 kit zat namelijk onder de buddy gemonteerd en het originele filterhuis zat in de doos met de Akra demper/voorpijp. Dus direct er weer opgeschroefd toen ik thuis was. Ik ga er namelijk vanuit dat de juiste mapping is geladen.

Onder de buddy zit de map selector op stand 3 (zat zo, heb er niet aangezeten). Wordt hier de akra mapping op ingeladen? Of werkt deze schakelaar nog steeds zoals in het boekje, maar dan met de nieuwe mapping als uitgangspunt?

Ik heb geen ervaringen met andere 690 smc's dus geen idee hoe ze horen te rijden. Motor rijdt verder super, start goed. Kan erg soepel in 1 en 2 rijden zonder bokkende motor.

Het knopje wat onder het zadel zit is meer voor de regeling van je gas reactie.
Zet je hem op stand race dan word die heel nerveus en direct met gas geven (vond ik erg irritant rijden)

Mapping is het software waar de motor op loopt, heb je een andere uitlaat zoals Akrapovic dan kan je het beste de mapping laten aanpassen voor 1 van Akrapovic waardoor die meer brandstof krijgt toegediend en beter gaat lopen en wat meer vermogen krijgt.

Alle Ktm dealers doen dit. RB motoren laat je een afspraak maken over 6 weken hebben ze een keer tijd.
Ik ga altijd naar goedhart motoren, even van te voren bellen en je kan dezelfde dag nog langs. Kostten tussen de 40/50 euro.
 
Weet niet welk deel van Noord-Holland je woont, maar ik ga altijd naar RB Motoren (de Bilt). Valt net buiten Noord-Holland. Ben daar ook geweest voor m'n 640 en paar maandjes terug voor m'n 690. Ging altijd goed. Verpalen schijnt, naar horen zeggen, ook goed in z'n werk te zijn.

Onderdelen bestel ik meestal op de webshop van Mulders Motoren, daar kan je overzichtelijk letterlijk alle onderdelen bestellen. Meestal op vooraad, zo niet dan heb je het 1 á 2 dagen later.Nee, de mapping wordt ingeladen via een aparte stekker/connector. ergens rond je accu zit een stekkertje met dop in een klein vakje verstopt welke je eruit kan halen en via die stekker worden de mappings gewijzigd. Ik weet welk knopje jij bedoelt, maar persoonlijk weet ik, en een paar vrienden met ook een 690 ook niet precies waar deze voor bedoelt is. Ik weet wel dat in het boekje staat dat 'stand 2' de krachtige stand is, 'stand 1' is soft en 'stand 3 t/m 9 staat voor standaard. 0 staat overigens voor POOR FUEL QUALITY en er wordt gezegd hier niet langer dan 1 tank mee te rijden.


Ik heb Verpalen in Assendelft even gebelt en zij doen laden een nieuwe mapping in voor 32KW.
Verder wordt het op kenteken gezet en doorgegeven aan KTM Nederland. Dit hele gebeuren kost mij 190 euro dus ik vindt het persoonlijk best mee vallen. En ik heb inderdaad ook gehoord dat Verpalen gewoon een erg goede zaak is.

En ik ga zeker even bij mulders motoren kijken, dan kan ik hem met de tijd een beetje netjes maken :)

Thanks voor de info :t
 
Aha duidelijk. De mapping zit er wel in, maar ik dacht dat je die dan nog moest selecteren met die knop. Nu snap ik hoe het werkt. thanks!


Andere vraag. Hoe helder blijft de motor olie normaliter? Ik had een DRZ en de olie was altijd nagenoeg helder, of ik nu 1000 of 4000km had gereden.

Dit weekend ga ik de olie vervangen, maar ik zie door het glaasje dat deze gitzwart is. Lijkt me normaal?
 
Duur! Ik zou ergens anders een prijsopgaaf laten doen.
Doorgeven aan KTM nederland is nergens voor nodig. Kenteken moet door de dealer opgestuurd worden naar het RDW, dan sturen zij de aangepaste papieren terug.
 
Ik heb Verpalen in Assendelft even gebelt en zij doen laden een nieuwe mapping in voor 32KW.
Verder wordt het op kenteken gezet en doorgegeven aan KTM Nederland. Dit hele gebeuren kost mij 190 euro dus ik vindt het persoonlijk best mee vallen. En ik heb inderdaad ook gehoord dat Verpalen gewoon een erg goede zaak is.

En ik ga zeker even bij mulders motoren kijken, dan kan ik hem met de tijd een beetje netjes maken :)

Thanks voor de info :t

Ik had mijn smc r 2014 laten terug voeren op kenteken bij goedhart en daar waren de kostten 100 euro, zit nogal een verschil in 🤔
 
Mhh, dan ga ik nog wel even naar goedhart bellen...
Andre motors had ik ook al gebeld maar die wouden er 250 euro voor...

Hebben jullie nog tips verder?
Het is een Enduro R uit 2009 op SM wielen.
29000 gelopen, zal iets minder zijn doordat de km sensor op 21 inch velgen is afgestemd.
Veel onderhoud factures aanwezig, bij 20000 de zuiger en drijfstang en nog een paar kleine dingen, en bij de 27000 de distributie ketting en spanners en verder een grote beurt en controle.
Ook zitten er net nieuwe tandwielen en ketting onder.
Vind het zelf best netjes en rijd ook erg soepel, zonder rare geluidtjes of rook uit de uitlaat of dergelijken.
Wat denken jullie als jullie dit zo lezen?

Hoor het graag :)
 
Even een vraagje hier ipv in het bandentopic: ik rij tot nu toe altijd met Michelin Pilot Power (2ct achter) op mijn 690SM. Geen offroad. Zijn er ondertussen al betere opties? Regenweer houdt me niet tegen.

Bedankt,

Wim
 
Terug
Bovenaan Onderaan