Het grote GS-topic deel 32 - another day in the life

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of ik gedoogd wordt, maar in het positieve geval hoor ik daar wel thuis. Overigens, F&S rijdt nog steeds op zo'n Beiers hok, ik heb een soort van partner lidmaatschap. :P
 
Ik weet niet of ik gedoogd wordt, maar in het positieve geval hoor ik daar wel thuis. Overigens, F&S rijdt nog steeds op zo'n Beiers hok, ik heb een soort van partner lidmaatschap. :P

De gedoogden zijn sinds dit deel verwijderd......
Dus jammer joh, mooi brommertje maar :W


















:+
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet of ik gedoogd wordt, maar in het positieve geval hoor ik daar wel thuis. Overigens, F&S rijdt nog steeds op zo'n Beiers hok, ik heb een soort van partner lidmaatschap. :P

Men kan niet ontkennen dat je er veel voor over hebt om hier nog te mogen figureren... je slààpt zelfs met een Beemer-motard(e)...

Dat pleit vanzelfsprekend in je voordeel...

Erwin, hou hier rekening mee, aub !!!

})
 
Ik denk dat ik maar vast deel 33 ga klaarzetten, ik denk dat de rol van TO mij wel past.

court-judge-smiley-emoticon.gif
 
Haha..die is leuk... *O* *O* *O*

Laten we wel wezen.....wie wil al het proza van Tox nu missen....
De interactie van hem met Slijk, ten Cats etc zijn geweldig leesvoer...
Als Tox hier zou verdwijnen zou het een stuk saaier worden....

Alleen al om deze reden ......gedogen..blijven...maakt niet uit hoe je het noemt !!
 
Haha..die is leuk... *O* *O* *O*

Laten we wel wezen.....wie wil al het proza van Tox nu missen....
De interactie van hem met Slijk, ten Cats etc zijn geweldig leesvoer...
Als Tox hier zou verdwijnen zou het een stuk saaier worden....

Alleen al om deze reden ......gedogen..blijven...maakt niet uit hoe je het noemt !!

:Y :Y :Y
 
Ik moest even terug in de archieven; DetoX in "het grote GS-topic deel 5"
15 juli 2010 ben ik hier begonnen met spammen. Tot dat moment werd er een topic per jaar volgeluld met ruitjes, banden, koffers en ander serieuze zaken. Het geouweneel dat onder andere ik over het GS topic uitgespuwd heb, heeft er toe geleid dat de technisch inhoudelijke kwesties verbannen zijn naar het GS forum. De postings van nu missen iedere vorm van inhoud, misschien is het beter dat ik een AT topic ga vernaggelen en hier weer ruimte geef aan inhoud.




_O- Welke inhoud?
 
Laatst bewerkt:
Ja, wat heb je in godesnaam in dat pokke-Frankrijk verloren ???

On-be-grijp-elijk wat mensen toch in die armpit of the world gaan zoeken...

En mijn felicitaties, Detox, je hebt ons zo ver gekregen dat we je gaan sméken om in dit topic te blijven... respect... :Y

Ach, net zoals ooit in "Dallas" (*) gebeurde, sta je plots onder de douche en bleek het allemaal een boze droom geweest te zijn... waarna je vrolijk fluitend weer op je mini-GS stapt...

;)



(*) weet je nog, oudje ????
 
Laatst bewerkt:
Yep, die. Doorreis enkel, beslist geen eindbestemming.
Die, in de Vercors! Dat zou ik dan wel weer snappen, ik snap dan alleen weer niet dat je daar niet blijft. :/
Ach, net zoals ooit in "Dallas" (*) gebeurde, sta je plots onder de douche en bleek het allemaal een boze droom geweest te zijn... waarna je vrolijk fluitend weer op je mini-GS stapt...
Ik ben hijgend en zwetend naar de schuur gerend om te kijken of mijn AT er nog stond........ Gelukkig wel, ik ben echt verlost van het Beierse virus. :$
 
Ik moest even terug in de archieven; DetoX in "het grote GS-topic deel 5"
15 juli 2010 ben ik hier begonnen met spammen. Tot dat moment werd er een topic per jaar volgeluld met ruitjes, banden, koffers en ander serieuze zaken. Het geouweneel dat onder andere ik over het GS topic uitgespuwd heb, heeft er toe geleid dat de technisch inhoudelijke kwesties verbannen zijn naar het GS forum. De postings van nu missen iedere vorm van inhoud, misschien is het beter dat ik een AT topic ga vernaggelen en hier weer ruimte geef aan inhoud.




_O- Welke inhoud?


Ik wil nog wel wat weten over banden.....of anders olie...:)
 
Ik moest even terug in de archieven; DetoX in "het grote GS-topic deel 5"
15 juli 2010 ben ik hier begonnen met spammen. Tot dat moment werd er een topic per jaar volgeluld met ruitjes, banden, koffers en ander serieuze zaken. Het geouweneel dat onder andere ik over het GS topic uitgespuwd heb, heeft er toe geleid dat de technisch inhoudelijke kwesties verbannen zijn naar het GS forum. De postings van nu missen iedere vorm van inhoud, misschien is het beter dat ik een AT topic ga vernaggelen en hier weer ruimte geef aan inhoud.

Zoveel geluk zullen we wel niet hebben.... :N :+



Maar in het gedooghoekje hoor jij ook weer niet thuis.
Daarbij hoor je eigenlijk ook niks meer van die gedoogden dus...
... laat ze maar een apart hoekje voor jou creëren.. en dat gedoogdengedoe achterwege laten.

Misschien kan er een polletje voor gemaakt worden:

A. Het Partnerlid (die had jijzelf al bedacht)
B. De Overloper (zag ik voorbij komen)
C. Het Infiltrantje
D. .......

Misschien heeft iemand nog een andere optie :?
 
Nou, over banden gesproken, ik wil nog wel even een korte refjoew geven over de TKC70. *O*

Op de AT zitten standaard Dunflop banden die ik meteen heb omgedoopt tot "widowmakers". Tijdens de proefrit had ik op rotonde twee een voorwiel dat een stap opzij zette, dus voor aflevering de TKC 70 laten monteren.
Na de koffie en slap geouwehoer met de verkoper, was het tijd voor mijn maidentrip op de Africa Queen. Mijn GS achterlatend na drie jaar lief en leed was makkelijker dan ik dacht, mede geholpen door mijn Alzheimer light. (welke GS :? )

De TKC70 is voorzien van Traction Skin. Nu moet je op je eerste ritje nog even uitzoeken hoe het zit met versnellingsbak verhoudingen, dus bij de eerste kruising schakel je een tandje te ver terug. De slipperclutch (standaard op de AT :P) kon mijn gedachtegang niet bijbenen, mede door het gebrek aan grip. Het kontje van mijn Queen zette een stapje opzij en ik was wakker. Nog even rustig aan dus, Traction Skin is dus niet meer dan een marketing dingetje.

Van de Wijk naar Staphorst kan je de gereformeerde wereld ontsnappen door tal van bosweggetjes en dat leek mij een goede manier om van de Traction Skin af te komen. Met een druk op twee knoppen staat mijn adelijkheid in een endurostand. ABS alleen nog op het voorwiel en tractiecontrole op standje suïcide. Nu weet ik nog niet exact of het door het Japans vernuft komt of de Duitse bandjes, maar de AT gaat met alle gemak door het zand, zelfs van spoor wisselen levert geen drama op.
Zand schuurt de banden, dus na de 5 kilometer half mul zand weer het asfalt op gestuurd. Vertrouwen moet je bij mij verdienen, dus langzaamaan wat meer het gas erop gegooid. Rijdend de endurostand opheffen wil blijkbaar niet. Kort stopje, knop een paar seconden vasthouden en gaan.

De 70's voelen aan als de Trail Attack 2. Op droog asfalt kan je boenderen wat je wil, ze geven geen krimp. Ik is blij. Rolgeluid is overigens minimaal, zeker als je ze zou vergelijken met de Heidenau's op ander soortgelijk rubber. Comfort en grip op asfalt is dus meer dan goed. :t

Zaterdag een ritje gehad met een groep waarmee we eerdaags een weekendje Eifel gaan rijden. Temperatuur onder nul en af en toe een bui waren de ingrediënten voor een arctisch avontuur. Het tempo was over het algemeen op rollator niveau, mede ingegeven door de onoverzichtelijke fietspaden waar wij reden. Op nat asfalt met de Traction Control op vol kon ik op de meeste plekken vol op het gas, zonder wielspin of een kermis aan knipperende lampjes op het dashboard. Met de kilometer groeit het vertrouwen in mijn brommert en haar nieuwe bandjes.

Na het de lunch en nog meer slap geouwehoer de groep uitgezwaaid en de snelweg op richting huis. Kort even de 180 aangetikt en nergens onrust bij mijn vorstin en dat ondanks de harde wind.

Conclusie; zoek je een band met een hoop vertrouwen op asfalt en wil je met een gerust hart het zand in, koop een Africa Twin. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan