Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Totem

MF veteraan
Donateur
2 apr 2017
2.703
932
Omdat deel 1 vol is en op slot staat start ik deel 2.
Met dank aan Knoetsoer voor Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

2011
full


full


2011 model testen:

http://www.motorshopper.nl/artikel/36/1/2011-Kawasaki-Z1000SX.html (<b>Motorshopper</b>)

Motorfreaks


2017
full


full


2017 model testen:

Motorfreaks

Motornieuws

Maxxmoto

2020
2020 SX SPEC w.png


2020 model test:

MOTORFREAKS
 
Laatst bewerkt:
Ik ben Jos en rij sinds 2011 deze groene Z1000SX.

full


Ik ben vooral een lezer op forums, maar miste dit topic na de sluiting eigenlijk gelijk.
Toch leuk om de beslommeringen van "soortgenoten" te lezen, vandaar.
Hoop dat jullie weer meedoen! :t
 
Laatst bewerkt:
:9 Mooi hoor!
Kun je met de pasen al rijden of heb je nog levertijd af te wachten?
 
Gisteren in de late namiddag afgehaald en de eerste 100 km staan erop.
Had hem eigenlijk gekocht zonder proefrit omdat er geen demo beschikbaar was en had een beetje bang omdat ik veel gelezen had over het trage sturen op lage snelheid maar vindt dat het eigenlijk heel goed is.
De eerste indruk is heel positief.Ik had wel een testrit bij de KTM1090 gedaan maar die kon mij niet overtuigen tov de Tracer
 
Voor de liefhebber:

Er zijn weer 2 toeristische routes gemaakt van ca 100 km door de Achterhoek en
een stukje Duitsland.

Startpunt, pauze plaats en eindpunt is het clubgebouw van de ZAMC.
ZAMC

De routes zijn op eigen gelegenheid te rijden.
Deelname is gratis, consumpties voor eigen rekening.

De route komen een week voor 14 mei beschikbaar als download.
GPX/GDB bestand.

full
 
@ blacknight: Beauty met die rode accenten! 8-)
 
Topic ook weer gevonden :]
[afbeelding]

Mooi rijtje MaximusII ! :t
En drie versschillende banden keuzes, welke zijn het en hoe zijn de ervaringen daarmee?

Bij mij lagen er af fabriek nog BT016 onder, niet zo geweldig onder de ZSX en met 4000 km kaal.
Ben toen naar de S20 gegaan en die deden het veel beter voor mij, ook in de regen, maar ook met 4000 km kaal.
Toen in duitsland een set T30 laten monteren met een 55'er achter i.p.v. de 50. Ik was onderweg en er was even geen 50 op voorraad. Heel goed en doet voor mij zeker niet onder voor de S20 maar gaat wel 3000 km langer mee. Met de 55 achter krijg je net weer wat meer gevoel in de voorkant. Echt een aanrader!
Later in Italie een set Angel GT met 55'er laten monteren, ook heel goed in droog èn nat.
De Angel GT stuurt wel een tikkeltje zwaarder dan de T30, maar dat went ook weer snel. Houdt de gekozen lijn perfect!
 
Wat banden betreft.
Nu de Metzeler Z8 gemonteerd.
Fijne band , levensduur weet ik nog niet.
De opvolger de 01 enorm veel grip in de regen.
Maar stuurt wat zwaarder.
 
Hoi iedereen. De kogel is door de kerk :Y
In de loop van deze week, ten laatste volgend weekend, haal ik mijn splinternieuwe Z1000SX Tourer 2017 op.

Op mijn vorige bike had ik wat R&G accessoires waarvan ik best wel tevreden was.
Mijn vraag is nu of er aangepaste R&G accessoires beschikbaar zijn voor model 2017.
Ik de 1ste plaats had ik me graag crash-protectors geïnstalleerd ... liefst van die Aqua drop shaped ones.
Heeft er hier ze reeds iemand op z'n bike geinstalleerd ?
Waar gekocht ? ... Online ?
 
Gefeliciteerd Xplod! :)

Voor die crash protector, bedoel je deze van R&G ?
full


Vind je die mooier dan de Kawasaki protector?
full
 
Gefeliciteerd Xplod! :)

Voor die crash protector, bedoel je deze van R&G ?
[afbeelding]

Vind je die mooier dan de Kawasaki protector?
[afbeelding]


Ik heb het idd over de R&G's :Y
De originele heb ik nog zo niet echt bekeken. Ik weet ook niet echt wat het prijsverschil is maar ik kan me wel herinneren dat ik voor mijn R&G's voor mijn CBR600FA toch zoveel niet heb betaald.

Ondertussen staan de eerste 500km op de teller ... en ik heb meteen nog een vraag.
Ik ben maar zo'n 164cm .... de bike moet echt wel nog wat naar beneden. Vlakke baan is er géén enkel probleem maar op gravel of oneffe wegen manoeuvreren, parkeren ... ik ben er niet gerust in.
Ik heb al wat gezocht en blijkbaar moet er een beugel aan de achterveer gewijzigd worden.
Ook moet de zijpoot dan korter. Moet de voorvork dan ook zakken ?

Kan je dit alles zelf doen ?
 
Als de achterkant verlaagd wordt.
Moet de voorkant ook zakken.
Anders wil de brommert de bocht niet meer om.
 
Laatst bewerkt:
@ slotracer100 om de stilte wat te doorbreken...

Hoe bevalt je de SX? Je hebt hem alweer een maand! :]
 
Ik heb mijn 2011 SX ingeruild en mijzelf afgelopen week ook een 2017 SX aangemeten.. 8-)

full
 
Ja, dank je! :)

Hoewel ik erg gek met de 2011 was (ik heb steeds gezegd dat ik hem zo weer opnieuw gekocht zou hebben) vind ik dat er veel positief verschil is en dat verraste mij al bij tijdens proefrit.
De nieuwe stuurt een stuk lichter, alsof ik weer op mijn ZX-6R zit die ik ooit had.
De vering is verbeterd, en de remmen helemaal.
De koppeling werkt met de slipper-clutch erg licht en prettig.
Het blok pakt vanuit lage toeren nog beter op.
Je merkt dat het ruitje anders is en dat werkt bij mij positief in de middenstand.
De motor klinkt ook anders, zowel het uitlaat als het inlaat geluid geven net ff wat meer beleving.
Er zijn echt veel doorontwikkelingen merkbaar, maar de zit en de controle zijn gebleven zoals ik ze graag heb.
Maar ja, ik ben nu nog aan het inrijden en moet nog zien hoe hij zich in de vakantie door de alpen en dolomieten gedraagt natuurlijk. Ik heb nu net de eerste 350km erop staan..
Maar ik ben er voorlopig erg tevreden mee.
 
Blijft samen met de suzuki GSXS1000F de leukste sport-tourer! Die 2017 sx ziet er cool uit met die spitse neus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan