Het Kawasaki Z1000SX topic deel 2

Heb je de abs al getest? dus de achterrem blokkeren (meest veilig)? Dit is sowieso wel goed om af en toe te doen. De ABS pomp wil nog wel eens kapot gaan doordat hij soms nooit gebruikt wordt.

De dealer kan hem idd uitlezen d.m.v. de connector onder je zadel.
 
Mensen ik heb last van een klapperende kuipruit ongeveer vanaf 170 kmph. Meer mensen hier last van? Geeft irritante klapperende wind/turbulentie.
Ik heb het idee dat dit deels komt door de vorm van de originele ruit. Ik heb het vermoeden dat door de inhammen die in de ruit zitten het materiaal flexibeler is en juist meer wind pakt op de smalle uiteinden die op hun beurt gaan klapperen.

Is dit niet meer met bvb een Puig ruitje? Die heeft geen in hammen en denk dat hij daardoor wat sterker is en minder flex heeft.
Wie heeft raad of heeft het ook?
 
Ik heb hier wel eens meer van gehoord bij originele ruitjes. Ik heb een mra double bubble en totaal geen last van.
 
Oke. Dan is de oplossing dus simpel met een andere ruit te verhelpen. Het is ook een erg slap ruitje je buigt hem zo om.
Tis natuurlijk ook weer niet zo dat ik continue dit soort snelheden rij. Maar was een stukje aan het knallen en merkte het meteen op
erg storend. Je bent gelijk minder stabiel. Alles begint te klapperen. Als we naar Duitsland gaan moet dit voor vertrek wel ff anders..
Inmiddels Bridgestone S20EVO gemonteerd en dat rijdt al een pak anders. Heb hem nog niet helemaal ingereden maar het voelt alweer vertrouwd aan.
 
Ik probeer een smart turn signal te installeren op mijn z1000sx 2014 omdat ik constant vergeet de knipperlichten uit te doen. De draden aansluiten lukt wel maar waar moet het kastje. Wie heeft hier ervaring mee?
 
of onder je gewone zitje? of in de kuip links voor. Daar zit een beugeltje waar je ook nog wat aan vast kan maken als je iets creatief bent. Ik heb daar mijn ballast van mn xenon.
 
Ohw wacht ik ging er blind van uit dat dit bij de achterlichten wordt aan gesloten na een filmpje van een diavel te zien. Maar het wordt dus ook vaak aan de voorzijde gemonteerd.
 
Of het bij de voorzijde gemonteerd wordt weet ik niet, maar een kabel kan je verlengen natuurlijk
 
ik heb het inmiddels geinstalleerd kastje zit onder snelheidsmeter
het werkt perfect zodra ik de bocht om ben gaat knipperlicht uit
 
Sta op het punt om een nieuwe Z1000SX (2018) te kopen.
Wil hier graag het tour en performance pakket bijnemen.
Tour pakket
- Koffers
- Luxe binnentas
- GPS Bracket
- Tankpad

Performance pakket
- Dubbele Akropovic Carbon demper
- Seatcover
- Tankpad
- Smoke Windscherm

Een Paddock stand

En twijfel nog over:
Topkoffer
Handvatverwarming

Hebben jullie eventueel nog andere tips m.b.t. accessoires?
Koop hem zakelijk, dus wil hem ook behoorlijk compleet hebben:)
 
Sta op het punt om een nieuwe Z1000SX (2018) te kopen.
Wil hier graag het tour en performance pakket bijnemen.
Tour pakket
- Koffers
- Luxe binnentas
- GPS Bracket
- Tankpad

Performance pakket
- Dubbele Akropovic Carbon demper
- Seatcover
- Tankpad
- Smoke Windscherm

Een Paddock stand

En twijfel nog over:
Topkoffer
Handvatverwarming

Hebben jullie eventueel nog andere tips m.b.t. accessoires?
Koop hem zakelijk, dus wil hem ook behoorlijk compleet hebben:)


Ik heb hem met tour pakket en performance pakket :]
Topkoffer vind ik persoonlijk niet mooi op de sx en handvatverwarming enkel nodig als je in de winter rijd. ;)
Ik ga wel nog valblokken ,carterbescherming, voorwielbescherming en knie bescherming plaatsen dan is hij ook redelijk compleet denk ik *D
 
Foto'tje
full
 
Handvatverwarming is ook lekker als je een buitje heb gehad onderweg, drogen je handschoenen lekker snel.
maar neem ze gewoon van oxford zijn beter in te stellen dan die van kawasaki en die zijn ook weer belachelijk duur
 
Ik heb hem met tour pakket en performance pakket :]
Topkoffer vind ik persoonlijk niet mooi op de sx en handvatverwarming enkel nodig als je in de winter rijd. ;)
Ik ga wel nog valblokken ,carterbescherming, voorwielbescherming en knie bescherming plaatsen dan is hij ook redelijk compleet denk ik *D

Dat maakt hem inderdaad ook compleet. Wil jij de valblokken, carterbescherming, voorwielbescherming en knie bescherming van Kawasaki zelf hebben of heb jij betere/mooiere alternatieven gezien.
Topkoffer vind ik ook lelijk, maar vraag me af of ik mijn laptop mee kan nemen in de standaard zijkoffers.
 
Ik heb hem met tour pakket en performance pakket :]
Topkoffer vind ik persoonlijk niet mooi op de sx en handvatverwarming enkel nodig als je in de winter rijd. ;)
Ik ga wel nog valblokken ,carterbescherming, voorwielbescherming en knie bescherming plaatsen dan is hij ook redelijk compleet denk ik *D

Ik heb nog de voorvorkbescherming van GSG Mototechnik te koop.
 
Dat maakt hem inderdaad ook compleet. Wil jij de valblokken, carterbescherming, voorwielbescherming en knie bescherming van Kawasaki zelf hebben of heb jij betere/mooiere alternatieven gezien.
Topkoffer vind ik ook lelijk, maar vraag me af of ik mijn laptop mee kan nemen in de standaard zijkoffers.

Topkoffer kan wel makkelijker zijn als je tussen de file door moet. Als je handvatverwarming wil, zou ik gewoon gaan voor verwarmde handschoenen. Dat werkt vele malen beter. Eventueel een scottoiler? Scheelt om de paar dagen smeren. Ik doe nu al 20K met het eerste busje olie wat er bij zit, en de ketting zit er nu 35K op en nog redelijk netjes.
 
Dat maakt hem inderdaad ook compleet. Wil jij de valblokken, carterbescherming, voorwielbescherming en knie bescherming van Kawasaki zelf hebben of heb jij betere/mooiere alternatieven gezien.
Topkoffer vind ik ook lelijk, maar vraag me af of ik mijn laptop mee kan nemen in de standaard zijkoffers.

Ga ze van kawasaki zelf nemen waarschijnlijk ja , topblock heeft ook mooie valblokken maar wel pak duurder.
Laptop in zijkoffers zal krap worden vrees ik ...
 
Laptop lukt wel in zijkoffer afhankelijk van type.
Mijn 15" macbook in een Incase city brief tas past er horizontaal in.
Ideaal is het niet, maar lukt wel :)

Ik ben over val protectie nog altijd niet uit wat ik op mijn '18 sx wil.
Beste keuze lijkt me dan nog altijd de frame sliders van kawa zelf...
 
Hallo allemaal,

Ik heb een ongebruikt gelzadel voor de Z1000sx beschikbaar.

Bestaat vanzelfsprekend uit een berijderszadel en een buddyseat (beiden gelzadel, kleur zwart).

Vraagprijs: Euro 250 (nieuwprijs bij de dealer Euro 434,95).

Iemand interesse?

Groet GJC
 
Hallo allemaal,

Ik heb een ongebruikt gelzadel voor de Z1000sx beschikbaar.

Bestaat vanzelfsprekend uit een berijderszadel en een buddyseat (beiden gelzadel, kleur zwart).

Vraagprijs: Euro 250 (nieuwprijs bij de dealer Euro 434,95).

Iemand interesse?

Groet GJC

voor welk bouwjaar zijn deze geschikt en waar kan het opgehaald worden heb je misschien en foto
 
Het gelzadel heb ik gekocht voor mijn Z1000sx van 2015. Deze motor heb ik onlangs verkocht (met het originele zadel). Het gelzadel zat nog niet op mijn motor en heb de motor zonder het gelzadel ingeruild (op een auto).

Zadel is af te halen in Helmond (nabij Eindhoven).
voor welk bouwjaar zijn deze geschikt en waar kan het opgehaald worden heb je misschien en foto
 
Laatst bewerkt:
Het gelzadel heb ik gekocht voor mijn Z1000sx van 2015. Deze motor heb ik onlangs verkocht (met het originele zadel). Het gelzadel zat nog niet op mijn motor en heb de motor zonder het gelzadel ingeruild (op een auto).

Zadel is af te halen in Helmond (nabij Eindhoven).
Als het past heb ik zeker interesse
ik heb op de site van goedhart gekeken en daar geven ze aan dat de zadels van 2012 tot en met 2017 zijn
ik heb een 2018 maar die is het zelfde als een 2017
is er iemand die dat kan bevestigen
 
Wellicht het beste even navragen bij de dealer. En vanzelfsprekend mag je het zadel ook bij mij komen passen. Laat maar weten!
Als het past heb ik zeker interesse
ik heb op de site van goedhart gekeken en daar geven ze aan dat de zadels van 2012 tot en met 2017 zijn
ik heb een 2018 maar die is het zelfde als een 2017
is er iemand die dat kan bevestigen
 
Kan iemand mij vertellen hoe je de voorkant van de z1000sx een beetje stevig kan liften zodat het balhoofdlager gecontroleerd, en eventueel vervangen kan worden? Met een krikje onder de uitlaat is geen succes aangezien het geen vlak geheel is. Het enige vlakke is het blok maar het gewicht staat dan al veel te ver naar voren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan