BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Gisteren mijn motor weer opgehaald. De ribbels op de prise as waren compleet weggesleten. De koppelingsplaten waren ook niet meer helemaal strak en zijn ook vervangen.

De motor schakelt nu weer als een jonge godin. Lekker terugritje gemaakt langs Vierhouten en Epe.
Ondanks de financiele konsekwenties weer helemaal happy.
En wat heeft die Laser demper met het Y-stuk toch een prachtige grom.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn motor weer opgehaald. De ribbels op de prise as waren compleet weggesleten. De koppelingsplaten waren ook niet meer helemaal strak en zijn ook vervangen.

De motor schakelt nu weer als een jonge godin. Lekker terugritje gemaakt langs Vierhouten en Epe.
Ondanks de financiele konsekwenties weer helemaal happy.
En wat heeft die Laser demper met het Y-stuk toch een prachtige grom.
Een gebroken prise as leek mij al sterk.....
 
Dat is inderdaad jammer, MF-ers hebben voorrang op MP-ers, maar ja.. daar koop je nu niets voor natuurlijk :N

Ga je spijt van krijgen motorboot O-)

Iemand die nu een zwarte oudere S heeft mag ook reageren...dan blijf ik toch nog een S je rijden,....heel soms....een klassieker inruilen mag ook...mits die stuk minder moet kosten dan deze
 
Yes! Mijn oude kawasaki Z1000 verkocht, zondag een BMW R1100S Randy Mamola ophalen in Duitsland!
Als beginnende BMW rijder zal ik dit forum zeker actief volgen!
Heeft iemand nog goede tips om op te letten bij de aanschaf?
 
Of er genoeg benzine in zit voor de terug weg ;-)
_O-
Hahahaha! Dat is nou nèt niet nodig...
Ik neem m mee op een motortrailer, de BMW heeft nu geen kenteken en mag de weg dus niet op.
Maar toch bedankt! Het zou je maar gebeuren dat je onderweg moet tanken! -O-
 
Jep,ze is binnen!
full
 
Nu nog een paar kleine wijzigingen doorvoeren. Originele spiegels er op, de clip-ons en de duo voetsteunen.
Dan naar het RDW... Wat een drukte daar om een afspraak te maken!!! 23 mei de eerste plek (Arnhem / Nieuwegein / Den Bosch)
Dan nu Donderdag maar naar de inloop... Die is van 08:00 tot 12:00uur. En maar hopen dat je aan de beurt komt. Dus er vroeg heen!
 
Mooi ding, zitten ,lijkt het wel, wat blauw aangelopen bandjes onder; wellicht goed gebruikt op een circuit? En is dit de abs versie met rembekrachtiger? Veel plezier ermee.!
 
Banden zijn niet blauw aangelopen, dat is waarschijnlijk schijnsel van een bauwe vrachtwagen o.i.d.
Deze heeft inderdaad de intergraal ABS, nieuwe Wilbers vering (500km) donkerder getint schermpje, zadel nieuw bedekt met antislip materiaal, nieuwe remblokken, y-stuk, dus geen zware katalysator meer, kleinere achter-knipperlichten, snelgas (kortere polsdraai), opbok frame voor en achter, nagenoeg nieuwe banden van Metzeler, superbike stuur met gekeurde bovenste kroonplaat en de originele onderdelen erbij. Dus de superbike stuur gaat er af... ;)
 
Nu nog een paar kleine wijzigingen doorvoeren. Originele spiegels er op, de clip-ons en de duo voetsteunen.
Dan naar het RDW... Wat een drukte daar om een afspraak te maken!!! 23 mei de eerste plek (Arnhem / Nieuwegein / Den Bosch)
Dan nu Donderdag maar naar de inloop... Die is van 08:00 tot 12:00uur. En maar hopen dat je aan de beurt komt. Dus er vroeg heen!
De RDW in Zwolle heeft altijd tijd voor een keuring zonder afspraak. Ik liet mijn BMW keuren en bij motoren uit Duitsland is het alleen papierwerk. Om sneller je papieren te krijgen moet je ook het BPM formulier hebben ingevuld.
 
Veel plezier er mee. Als het integraal abs kuren vertoont: niet repareren,maar lekker zonder ABS blijven rijden. Ik vond ,m zonder bekachtiger fijner en met meer gevoel remmen en je bent niet afhankelijk van een dure drukmodulator
 
Terug
Bovenaan Onderaan