BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Vanmorgen bij de RDW geweest in Arnhem! Tussen 08:00 en 12:00uur is er inloop bij alle RDW kantoren. Dus om 07:00uur daar al aan wezig. Ik was nummer 3. Lekker vlot aan de beurt gelukkig!
Het is inderdaad alleen een papieren kwestie.. En de BPM formulieren ook gelijk daar gedeponeerd. Nu afwachten op het bericht om te mogen betalen en het aanvragen / laten maken van een kenteken!
Nog even geduld.....
 
Laatst bewerkt:
Bas, gefeliciteerd, mooi exemplaar heb je daar gescoord. Fijn dat schokdempers al vers zijn, kan ‘ie weer ff vooruit.

Ik rijd zelf ook met integraal ABS, erg tevreden op snelheid, want remt dan ook erg hard. Stapvoets mis ik gevoel, is meer aan/uit effect, maar als je dat weet went het. Over gek doen bij het systeem: zou nooit zonder abs gaan rijden, maar de boel laten repareren bij iemand die dat kan (Oscar bv). Na 125k bij mij geen problemen, maar ben wel trouw in remvloeistof verversen + ABS-systeem laten spoelen. De vorige eigenaar dacht daar anders over, er kwam allemaal zwarte drek uit 🙈

Iets anders voor behoud van je (dure!) ABS-pomp: check of de rubberen remleidingen er nog op zitten. En vervang deze door de staalomvlochten versie. Dat rubber wordt poreus op den duur en dan kunnen er deeltjes in je ABS pomp terecht komen. Vindt ‘ie niet zo prettig😋

O ja, weet niet of je de Tokico-remklauwen hebt (staat BMW op). Denk het wel, je hebt ook een twin spark. Die heb ik vervangen door de Brembo’s. Die gaan minder snel vastzitten.
 
Bedankt nulkommavierbar!
Dat zijn wel goede tips...
Vandaag ook al de BPM van wel €73,- betaald aan de belastingdienst douane... Nu wachten op het kentekenbewijs!
 
Wie kan ik blij maken met een 5,5J achterwiel. Het is niet de mooiste, wel gewoon recht en heel.

Ik heb wel wat opvulringetjes moeten gebruiken om de remschijf iets op te schuiven, maar heb geen idee of dat aan het wiel of aan de motor ligt. We hebben het wiel nagekeken en konden niets vreemds ontdekken, alles is zoals het hoort. De nummers op de velg kloppen ook.

Dus.... als er iemand nog een breder wiel zoekt.... PB me maar. Prijs komen we wel uit.
full

full

full

full
 
Goedemorgen allemaal, hopelijk mag ik weer eens een beroep doen op jullie kennis/ervaring.

Weten jullie of er DB killers zijn die in een Laser demper passen? En hoe monteer je zo iets?
Ik ben bang dat ik nu niet zo in Duitsland kan rijden ....
 
Jup... eens zien of revisie gaat werken. Nieuwe zijn wel erg duur :$
Ik heb nog de originele gele vering liggen van de R1100S Randy Mamola 2003.
Ik weet niet wat de staat er van is, maar zien er nig netjes uit.
Deze zijn vervangen bij ern kilometerstand van 43.000
Als je daar meer interesse in hebt, stuur maar een PM. Komen we vast wel uit.
 
Ik heb nog de originele gele vering liggen van de R1100S Randy Mamola 2003.
Ik weet niet wat de staat er van is, maar zien er nig netjes uit.
Deze zijn vervangen bij ern kilometerstand van 43.000
Als je daar meer interesse in hebt, stuur maar een PM. Komen we vast wel uit.

Done :)
 
Als je dat sportveren setje koopt en je laat ze even reviseren,heb je er weer 50.000 km plezier van.
 
Dat snap ik, maar hoe is dat een betere optie dan m'n eigen laten reviseren ? :)

Deze Showa sportset is wat stugger qua vering en zet je S wat hoger op de pootjes. Vering revisie doe ik met mijn GSA om de 50k...en met de S om de 10000.. want die mag af en toe op Assen uitblazen en dan is topvering erg prettig :)
De Showa set zat vaak standaard onder de Boxercupreplica,s in 2003 en 2004
Qua afstelmogelijkheden zijn ze gelijk aan de zwarte standaardshocks, maar ze zijn gewoon iets sportiever/stugger
 
Oh ja, Franki,heb je voor ook een gele veer? Lijkt me wel...
 
Wie kan ik blij maken met een 5,5J achterwiel. Het is niet de mooiste, wel gewoon recht en heel.

Ik heb wel wat opvulringetjes moeten gebruiken om de remschijf iets op te schuiven, maar heb geen idee of dat aan het wiel of aan de motor ligt. We hebben het wiel nagekeken en konden niets vreemds ontdekken, alles is zoals het hoort. De nummers op de velg kloppen ook.

Dus.... als er iemand nog een breder wiel zoekt.... PB me maar. Prijs komen we wel uit.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb je een bericht gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan