BMW Sportboxer topic - deel 20 (still going strong )

Ik zit er juist een beetje aan te denken om juist dr andere kant op te gaan, de clipons weer op de plek waar ze horen ;)
Dat geldt voor mij net zo... Clip ons staat gewoon mooier en heeft een iets sportievere zit. En met mijn 1,92m zit ik dan ook iets comfortabeler achter het scherm... Maar ik schrok hoe een normale S reed...
 
Dat geldt voor mij net zo... Clip ons staat gewoon mooier en heeft een iets sportievere zit. En met mijn 1,92m zit ik dan ook iets comfortabeler achter het scherm... Maar ik schrok hoe een normale S reed...

Ik neem direct jouw stuur over als je ,m ar af haalt... *D
 
dan krijg je van mij de kortere remleidingen er bij,want die zul je dan ook over moeten plaatsen :)
 
Ik had nog een 'oude' navigatie liggen met levenslange kaart updates. Die maar eens op de motor gebouwd. Zit nu nog een klein beetje verdraaid, maar al best netjes. Nu nog een usb poort plaatsen...
full
 
Waarom zet je ,m niet op je stuur? Middenin lijkt me perfect plekje
 
Vind ik niet mooi staan, minder goed af te lezen en het is moeilijker om daar een montage systeem zelf te maken zonder enige beschadiging. Daarnaast zal ik meestal zonder navigatie rijden en dan vind ik het mooier als (het grootste deel) de montage plaat amper zichtbaar is. Nu haal ik met een enkel boutje met meeste weg en is het het minst opvallend.
Had natuurlijk ook een origineel mounting systeem kunnen kopen, die vind ik alleen veeeeel te duur.
Dus dan maar een beetje knutselen en kijken of dit wat kan zijn.
 
Laatst bewerkt:
onder de kroonplaat zit een prima m6 schroefdraad gat. Ramkogeltje op vlakke plaat en klaar ben je. Zo heb ik de Tomtom op de S ook gemonteerd. Ali vraagt er 3 euro voor.

Benno
 
Omdat de knietjes wat ouder worden en de S met mijn 1.95 toch een beetje krap is zocht ik naar voetsteunverlagers. Van alles te vinden maar vanmiddag zelf maar even aan het froebelen geweest met een stuk staal strip 30x6.

stripje gemaakt met een paar gaatjes, onderste schroefdraad erin getapt en klaar is het weer, gatafstand op 28 mm. hiermee zijn de steps zonder problemen 28 mm. omlaag te plaatsen. Resultaat, een net iets betere zithoek en dat voor 5 euro materiaal investering. Kan ik er nog 4 sets mee maken :)

Stepjes komen 6 mm verder naar buiten toe maar dat is niet merkbaar. Met de standaard lengteverstelling van de schakelpook kom je net uit.

Benno
 
onder de kroonplaat zit een prima m6 schroefdraad gat. Ramkogeltje op vlakke plaat en klaar ben je. Zo heb ik de Tomtom op de S ook gemonteerd. Ali vraagt er 3 euro voor.

Benno
Ik heb 'm nu op de kuipsteun gemonteerd.
Ben wel benieuwd hoe je voetsteunen er nu uitzien, maar wil je een plaatje plaatsen? Ik ben 1.92m... :t
 
Omdat de knietjes wat ouder worden en de S met mijn 1.95 toch een beetje krap is zocht ik naar voetsteunverlagers. Van alles te vinden maar vanmiddag zelf maar even aan het froebelen geweest met een stuk staal strip 30x6.

stripje gemaakt met een paar gaatjes, onderste schroefdraad erin getapt en klaar is het weer, gatafstand op 28 mm. hiermee zijn de steps zonder problemen 28 mm. omlaag te plaatsen. Resultaat, een net iets betere zithoek en dat voor 5 euro materiaal investering. Kan ik er nog 4 sets mee maken :)

Stepjes komen 6 mm verder naar buiten toe maar dat is niet merkbaar. Met de standaard lengteverstelling van de schakelpook kom je net uit.

Benno

Nu een 500 km verder kan ik bevestigen dat dit een heleboel scheelt qua rijcomfort. Mijn knieen hebben een net iets betere hoek en dat merk je op de langere ritten goed. Ik heb wel nog het schakelpookje iets lager gezet, de standaardverstelling reikt daarvoor niet maar een losse kogelkoppeling en een stukje m6 schroefdraad met twee moertjes doen het werk. Bijna net zo duur als de rest van de steuntjes maar het werkt goed.

aan de remzijde heb ik de slang van het remreservoir ook vervangen door een iets langer exemplaar zodat deze wat mooier te geleiden is, de stalen leiding vanaf de remcilinder naar de klauw heeft genoeg flex om iets verbogen te worden om toch nog netjes te blijvewn zitten.
 
MP kan er wat van....die van mij staat daarom op speurders...MP is gewoon z,n geld niet meer waard. En nadat ze overgenomen zijn door ebay zijn ze de klant compleet uit t oog verloren en draait alles om poen
 
Ik heb de mijne destijds op meerdere sites gezet. Marktplaats, 2dehands.nl,autoscout24.nl, Speurders, MotorForum?? En mobile.de.
Oh ja... En Facebook.
Via verschillende sites reacties gehad.
En het hoeft er maar 1 te zijn...
Motorboot, heb je 'm nóg niet verkocht? Onbegrijpelijk...
 
Ik had nog een 'oude' navigatie liggen met levenslange kaart updates. Die maar eens op de motor gebouwd. Zit nu nog een klein beetje verdraaid, maar al best netjes. Nu nog een usb poort plaatsen... [afbeelding]


Zou je een foto willen plaatsen van de bevestiging? Ik heb de garmin op dezelfde plek zitten, en bij mij is de gaskabel een keer achter de vleugelmoer van de Rammount blijven hangen ;(
Dit heb ik nu opgelost door een stuk ijzerdraad over de gaskabel te leiden, zodat die niet meer te hoog omhoog komt (richting de rammount)
full

full

full


En ik zie nu een stukje gras zitten :(
 
Laatst bewerkt:
Hoe krijg je daaaar nu gras?
Ziet er netjes uit en ik vind dit ook de mooiste positie... Wel jammer dat je gaskabel dit niet zo leuk vind.
Ik zal zo even een foto maken.
 
Ik vond de complete RAM mount wat prijzig, zeker omdat ik nog niet wist hoe deze oude navigatie het nog deed.
Ik heb nu een aluminium plaatje uitgezaagd en daar 2 gebogen draadeinden met een krimpkousje aan bevestigd. Verder een koperen buis met een hoek gesoldeerd. Deze zit met het uiteinde in een koppelstuk welke vastgebout zit op het aluminium plaatje. Uiteindelijk zit de koperen buis met een enkel inbusboutje vast op de aluminium plaat, waar ik schroefdraad in heb getapt. Het geheel is mat zwart gespoten, zodat het niet zo opvalt als de navigatie en de buis eraf is. Het enige wat dan blijft zitten is de aluminium plaat met het koppelstuk.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan