BMW G 310 topic

Het was al donker toen ik klaar was, foto's komen morgen of zaterdag. :)

De RS heeft inderdaad wel meer bescherming, maar het leuke van de R is juist dat je meer in de wind zit en meer gevoel van snelheid hebt daardoor. :P
Maar dan toch een windschermpje monteren. :? ;)
Het kan ook weer turbulenties veroorzaken?
Maar ben wel benieuwd hoe het staat. :Y

Vanochtend one hit and one start @G310R. *O*
Ik hou de knop nu wel langer ingedrukt, na de eerste ontsteking hoor je e.a. al weer afslaan.
Scheelt maar een tiende maar groot plezier. :P
 
Maar dan toch een windschermpje monteren. :? ;)
Het kan ook weer turbulenties veroorzaken?
Maar ben wel benieuwd hoe het staat. :Y

Vanochtend one hit and one start @G310R. *O*
Ik hou de knop nu wel langer ingedrukt, na de eerste ontsteking hoor je e.a. al weer afslaan.
Scheelt maar een tiende maar groot plezier. :P
Die BMW heeft wel een pk of 10 meer dan je Hondaatje. Is dat goed te merken?
 
Die BMW heeft wel een pk of 10 meer dan je Hondaatje. Is dat goed te merken?
Ik heb twee gekneusde handen, hard rijden is ook hard remmen.
Dus dat vermijden. :+

Maar nu de derde dag gereden en ik wordt er steeds blijer van. *O*

Ik zou tot 14.00 werken, maar een financieel rapport voor de directeur moest af. :X
Dus kwart over vier gillend naar huis en maar >25 kilometer binnendoor gereden i.p.v. de drukke A4.
Past ook beter bij de G310R (sturen is ook zo fijn binnendoor) (constant 106 km/u of meer niet ideaal) en de spits is nog te druk voor het koppie.

Volgens mij trekt het inderdaad een stuk meer rapido op.
Tussen twee rotondes een leuke en snelle klever op de rug en met een slinger liep de Beemer toch heel prettig.
De derde rotonde was de auto een stipje. :P

Tot zojuist alleen nog maar onder de 7.000 rpm gebleven en nog niet veel hoger.
Het potentieel is nu merkbaar. :Y

En het rijdt ook erg dynamisch omdat 'alles' en de zesde versnelling alweer erg kort is.
Bij het Hondaatje had ik net een tandje extra voor gezet. Zoals je weet. ;)

Volgende week zal ik ze even helemaal doortrekken zodra ik de olie heb ververst.
Nieuwe olie stond eigenlijk op de planning voor vanmiddag.
 
Laatst bewerkt:
Maar dan toch een windschermpje monteren. :? ;)
Het kan ook weer turbulenties veroorzaken?
Maar ben wel benieuwd hoe het staat. :Y
Geen turbulentie merkte ik vandaag, de wind komt nu onder m'n helm, op schouderhoogte. Romp uit de wind en armen en helm in de wind, prima dus. Ik ben wel 1.93m dus voor kleinere mensen wellicht ander effect!

full
 
Geen turbulentie merkte ik vandaag, de wind komt nu onder m'n helm, op schouderhoogte. Romp uit de wind en armen en helm in de wind, prima dus. Ik ben wel 1.93m dus voor kleinere mensen wellicht ander effect!

[afbeelding]
Dat is netjes zo te zien, zou het nog live moeten beoordelen of meer hoeken.
Maar staat hem zo mooi denk ik. :t

Ik ben 1.82. Een kleiner mens. :+ ;)
 
Die BMW heeft wel een pk of 10 meer dan je Hondaatje. Is dat goed te merken?
Nog een keer in reply ;) ik rij nu relaxt al 88 km/u in mijn doordraaier naar de snelweg.
Het is nog fris en een beetje vochtig in de ochtend. Voelt goed & happy. :}

Voorheen met de CBR250RA en wurgen en (toeren)persen tussen bocht 2->3 kwam ik maximaal op 110 km/u.
(Easy 110 km/u met GSX750F, 115 km/u met Raptor 1000 en BMW S1000R, 120 km/u met RSV4)
Die test ga ik nog aan met de G310R, maar heb nu al het idee dat het vermogen geen beperkende factor zal zijn.

Over het algemeen voelt de G310R niet 'under powered'.
Alleen op de snelweg met 100 km/u ga ik niet nog eens versnellen voor de laatste snelwegbocht @ werk.

Met alle +100 pk motoren noteerde ik daar altijd wat extra's iedere dag.
Maar dan praten we over illegale snelheden.
O-)
 
Laatst bewerkt:
Ik laat mij momenteel ook door de stomste dingen verrassen. :$ _O-

Gistermiddag zag ik op de snelweg na twintig kilometer voor het eerst een temperatuur van 71°C.
Voorheen bleef deze laag in de 6X° staan.
Opvallend vind ik het ook dat de temperatuur dan nog steeds blijft oplopen na zoveel kilometers.
Uiteindelijk de 74°C aangetikt. :P

Verder de eerste roest gespot, een stelboutje van het schakelpedaal.
Past een BMW misschien niet, maar verder ook niet zo boeiend, dat lossen we nog wel op. :P

Vanochtend heerlijk de doordraaier richting de snelweg op. :}
De eerste bocht is een krappe, en daar ben ik niet zo van, maar die ging het lekkerste ooit.
Daarna soepeltjes 101 km/u aangetikt in de derde bocht. (Vanaf 110 km/u is dat sneller dan de CBR250RA)

Met warmere omstandigheden wordt dat nog wel wat dus.. :]
 
Laatst bewerkt:
En een lange file gisterochtend .. belande op een gegeven moment achter een CBR125R.
Een paar kilometer achter gereden en goed bekeken, op een geven moment ging die voor mij aan de kant. :P

Dat is dan in de vergelijking toch wel een klein apparaat, de bandjes ook.
Bij tussensprintjes -als er een gat viel in het verkeer- merkte je het verschil in power.

De G310R is dan ineens op alle punten een echte mannenmotor. 8-) :+
 
Laatst bewerkt:
Yep the real deal
Nog veel gereden?

Deze week moet ik de eerste 500 km wel halen.
Het rijden voelt enorm vertrouwd.
BMW heeft goed ontwikkelingswerk gedaan. :]

De olie is +/- 1.6 liter 15W50 :? dat kan de volgende winter wel anders. O-)
 
Nog veel gereden?

Deze week moet ik de eerste 500 km wel halen.
Het rijden voelt enorm vertrouwd.
BMW heeft goed ontwikkelingswerk gedaan. :]

De olie is +/- 1.6 liter 15W50 :? dat kan de volgende winter wel anders. O-)
Ik heb ook deze winter in de vrieskou met 15W50 gereden (Ducati). Ik neem aan dat de oliekanalen er aan aangepast zijn.
Kan ook zijn dat dat de gebruikelijke olie in het land van herkomst is.
 
Ik heb ook deze winter in de vrieskou met 15W50 gereden (Ducati). Ik neem aan dat de oliekanalen er aan aangepast zijn.
Kan ook zijn dat dat de gebruikelijke olie in het land van herkomst is.
De G310R heeft het startkarakter van bepaalde Italianen.
Rustig aan, eerst even wennen en wakker worden. _O- :Y

Als je er mee om weet te gaan, dan is het goed te doen. (De eerste slag is altijd afslaan, dus je hoeft de duim niet van de startknop te houden, pas de tweede keer)

Ik dacht inderdaad ook mede het land van herkomst, dit soort viscociteiten zie je eigenlijk steeds minder.
Er staan ook niet meerdere opties in het boekje zoals ik wel eens bij mijn Kawasaki motorfietsen zag.
Daar was het enigzins meer regiogebonden.

En het belangrijkste, het koelwater komt amper op temperatuur.
Dus dan denkt deze rijder: de olie ook niet 100%.

Maar dat zijn allemaal aannames. :Y ;)

Iets dunnere olie met de start lijkt mij in ieder geval geen probleem.
En misschien draait het blokje dan net 5% enthousiaster rond @0°C. :')
 
Laatst bewerkt:
Moraal van het verhaal:
Vorige week in ieder geval niet de 5W40 van de plank erin gegooid toen ik even snel wilde verversen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bmw heeft een eigen soort olie voor deze blokken ontwikkeld zeggen ze
Namelijk advantec pro 15w50 waarom zo dik geen idee ik gooide deze dikte in mn oude auto,s vroeger als ze mechanische herrie maakten en,of olie zopen......
 
Laatst bewerkt:
Bmw heeft een eigen soort olie voor deze blokken ontwikkeld zeggen ze
Namelijk advantec pro 15w50 waarom zo dik geen idee ik gooide deze dikte in mn oude auto,s vroeger als ze mechanische herrie maakten en,of olie zopen......
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen.
Twee cilinders hebben vaker wat dikke olie en een één pitter lijkt daar enigzins op. (Zuigerspeling?)
Vroeger een KLX650R gehad en die zoop dunne olie als Sherry. _O-

Even snel bij het advies voor de vergelijkbare KTM gekeken:

full


Ik wil 'moderne' dunne volsynthetische olie! :+
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend ook een (witte) 310 gekocht. Van de eerste eigenaar, die `em in januari gad gekocht maar er nog geen 500 km op had gereden alvorens toch maar een Harley te kopen. Hij had er al wel een mooie Akrapovich op gemonteerd, alsook korte verstelbare hendels. Fonkelnieuw dys nog eigenlijk. Meteen vandaag 150 km op gereden, eerst terug naar huis en vervolgens allerlei boodschappen in de stad (dat is dan Los Angeles / Santa Monica / Venice Beach). Kortom altijd mooi weer en heel veel files, dus perfect voor een kleine lichte motor zoals deze. Rijdt fan-tas-stisch, geen enkel probleem qua starten of wat dan ook. Gek dat vrijwel niemand hier motor of scooter rijdt. Tot nu toe 110% tevreden. Wordt vervolgd!
 
gefeliciteerd jij kan bijna altijd rijden met dat klimaat
al lid van G310 forum.com ? is beter toeven daar
want een zware is je ware in dit kikkerlandje hahaha
 
Welkom Cees! *O* Prachtig dat je je hier even komt melden uit de USA. :}

Apart dat iemand hem alweer zo snel verkoopt.
Nog voor dat hij hem volledig ingereden heeft. _O-
Ik ben vanochtend weer DIK tevreden onderweg geweest. :]

Weet je ook van welk merk die handles zijn? :)
 
Laatst bewerkt:
Ja, ben al lid geworden van G310 forum.com, verrassend veel mensen die daar al lid van zijn. Het merk van de hendels is Puig, en de vorige eigenaar heeft ze bij Revzilla.com gekocht. Ca $70 per stuk, dus wel aan de prijs. Ze zijn verstelbaar in 6 fasen en behoorlijk korter dan standaard. Voor mij wel belangrijk want veel van mijn ritten zijn tussen stilstaand verkeer door en elke centimeter minder breedte is dan winst.
Is er trouwens een andere OBD lezer in de handel dan die dure $400 GS911? Ik zal binnenkort proberen wat foto's te plaatsen van mijn 310 in LA.
 
Veels te modern voor europa 🤣🤣🤣
Wel interesant
Ik weet even niet wat je er mee zou willen doen.. :) .. zie ook zo snel weinig functies staan voor de G310R.
Tyre pressure sensor heb ik in ieder geval niet. :+

De koude start kan nog steeds beter trouwens..

Morgen en vrijdag wordt het weer lekker weer hier! :] :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan