BMW G 310 topic

In de LA area ben je inderdaad blij als je een motor hebt.
Wat een ellende daar qua files. Dan ben je blij met een G310!
 
Wat me is opgevallen is dat veel automobilisten voor je aan de kant gaan, ook als ze stilstaan, om ruimte te maken. De 310 is perfect voor druk stadsverkeer o.a. omdat-ie zo superlicht is. En plenty power bij de stoplichten om voor die autos weg te komen. Je ziet hier meer sportmotoren/naked bikes dan (maxi-) scooters, maar dat zal in Nederland wel omgekeerd zijn, in de stad. Het enige waar ik nog aan moet wennen tot nu toe is het aangrijpmoment van de koppeling, verder super makkelijke motor. Verheug me op dat de inrij periode voorbij is zodat ik de motor wat verder kan doortrekken qua toeren (staat nu op 500 km).
 
Laatst bewerkt:
Aangrijpmoment went snel. Netjes dat ze opzij gaan. Amerikaanse auto's zijn vaak al breder. Optrekken bij het verkeerslicht doen ze naar mijn idee sowieso minder vlot dan in Nederland, dus met 313cc moet dat nooit een probleem zijn. Alles rustig aan voor veel automobilisten daar. Net als dat een all-way-stop in NL onmogelijk is, altijd voordringers en altijd haast.

Ik zeg niet dat Amerikanen beter rijden, maar over het algemeen zijn ze wel relaxter, hoewel je in de grotere steden ook eikels hebt. :)
 
Niet zo mooi als een paar Puig rem/koppelingshandle, maar vandaag eindelijk een setje nep Pazzo handles voor $14,89 kunnen spotten-kopen in China.
Nog niet veel verschillende kleuren verkrijgbaar (neem altijd titanium kleur) , maar het begin is er. :P

Voorheen al op een RSV4, ZX-10R,TL1000S, TL1000R, CBR250RA gehad en nog wat meer motorfietsen. Altijd top.
Op de RSV4 zaten zelfs hele dure Rizoma handles, maar de bami versie vond ik gewoon beter. :P
Nu moeten ze nog ècht passen, maar we gaan het merken. *O*

One Pair Universal CNC Motorcycle ATV Double Disc Brake Modification Lever Black (Fits: 2017 BMW G310R)

full


Over drie weken weet ik het pas echt. ;)
 
Vanochtend eerder weg voor een geplande tankstop.
Maar toch geen zin om hiervoor iets om te rijden. :z
Mijn dagelijkse kost is ook een leuke S combinatie bij het opdraaien van de snelweg.
Die wil ik eigenlijk niet missen. :]

Dus heb de beloofde actieradius op het schermpje <42 km maar even benut. (25 km @werk)
Volgens mij heeft BMW dit behoorlijk goed gecallibreerd. :9

Inmiddels is deze iets sneller gegaan, maar de 14 km die er nu nog op staat vertrouw ik wel voor de komende 11,6 kilometer.

Vorig jaar bij de S1000R had ik precies 0,5 liter over. :')
(Iets doorgereden na de volledig vergelijkbare opgave <2 kilometer)

In november vorig jaar nog langs de snelweg met pech moeten lopen naar een pomp.
De CBR250RA bleek maar 12 liter inhoud i.p.v. 13 liter.
Maar wel goed om te weten. Hou ik van.
:P
 
Laatst bewerkt:
Op de G310 .com site is de consensus dat de meter de resterende kms aangeeft totdat de reserve bereikt is. Maw als ie op 0 staat zou je in werkelijkheid nog 1 liter over moeten hebben. Heb dat zelf nog niet getest, maar velen hebben opgemerkt dat ze veel minder in de (volgens de meter bijna lege) tank kregen dan verwacht.
 
Op de G310 .com site is de consensus dat de meter de resterende kms aangeeft totdat de reserve bereikt is. Maw als ie op 0 staat zou je in werkelijkheid nog 1 liter over moeten hebben. Heb dat zelf nog niet getest, maar velen hebben opgemerkt dat ze veel minder in de (volgens de meter bijna lege) tank kregen dan verwacht.
Dat is wel zo veilig. :t

Gisteren vlak voor de pomp twee streepjes. Het telt niet eens in de min. :+

Misschien dat iemand anders er nog meer in kan krijgen.
Slechts tien liter uit mijn handen. :o

full


Maar ik heb nog geen idee hoe lang ik daar mee doe.
Het display werkt net even anders dan ik gewend ben.

Mijn Honda CBR250RA liep 1:31.5 totdat ik een groter voortandwiel zette.
Daarna was het 1:26.. maar wel comfortabele toerentallen @115/125 km/u.
(Wat uitnodigde tot harder rijden dus hoger verbruik..)
 
Laatst bewerkt:
Vier dagen de G310R laten staan en met de S1000R onderweg geweest.
Er was een avondje Zandvoort gepland, dus moest weer even terug wennen.

Vrijdag weer op de baby BMW, wat een verschil toch die lichte koppeling en kortere bochten.
Dat merk je pas ècht als je verschillende motorfietsen gaat rijden. _O-

Andersom dacht ik wel een keer dat de toerenteller kapot was.
3.000 RPM in stadsverkeer en meer power. :? :+

Met regen is het standaard spatbordje wat klein.
Alles vies en nat.. rugzak letterlijk doordrenkt van het water. :? :o

Zou dit wat zijn. :?

full
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag weer op de baby BMW, wat een verschil toch die lichte koppeling en kortere bochten.
Dat merk je pas ècht als je verschillende motorfietsen gaat rijden. _O-

Andersom dacht ik wel een keer dat de toerenteller kapot was.
3.000 RPM in stadsverkeer en meer power. :? :+

Met regen is het standaard spatbordje wat klein.
Alles vies en nat.. rugzak letterlijk doordrenkt van het water. :? :o
[afbeelding]

Flink verschil inderdaad, merk het ook met de RS en R, die nu weer beiden in gebruik zijn na een lange winterslaap van de RS. En omdat m'n RS en de R dezelfde topkoffer kunnen gebruiken heb ik nu het BMW bagagerek gemonteerd op de R. Die koffer houdt ook een hoop water en viezigheid tegen heb ik gemerkt.

En een familieportretje hier van m'n twee beemertjes. Het ruitje op de R bevalt heel goed. :]

full


full
 
Laatst bewerkt:
Zeker een mooi ruitje,wat is het merk van het ruitje. En dat je de topkoffer kan uitwisselen, is ook handig. Goed bekeken van BMW.
 
Flink verschil inderdaad, merk het ook met de RS en R, die nu weer beiden in gebruik zijn na een lange winterslaap van de RS. En omdat m'n RS en de R dezelfde topkoffer kunnen gebruiken heb ik nu het BMW bagagerek gemonteerd op de R. Die koffer houdt ook een hoop water en viezigheid tegen heb ik gemerkt.

En een familieportretje hier van m'n twee beemertjes. Het ruitje op de R bevalt heel goed. :]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dus voor mijn "probleem" moet ik dan maar een topkoffer installeren. :+

Die RS heb ik laatst op de motorbeurs bij de stand van BMW aangegeven als de mooiste Beemer van de stand. :9

Dagelijks rij ik drie bochten richting de snelweg, de invoegstrook zeg maar..
Met de S1000R leek de voorband wel lek/leeg _O- en de motor stuurde alsof de voorkant pas na de achterkant reageerde.
Het voelde als een knikmoment aan de voorzijde. De voorkant moet even nadenken.
Na twee dagen woon~werk was dat effect ineens verdwenen en het lichte sturen was terug, en op Zandvoort reed het ook bijna als vanouds. :9
Met de balans van die motor is verder niets mis.

Terug op de G310R had ik ineens veel reserve in de bochten, veel harder erin. _O-
Alsof je na gewenning veel minder gebruik maakt van de 'lichte' eigenschappen. 8-)

Familieportretje retour. ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Dus voor mijn "probleem" moet ik dan maar een topkoffer installeren. :+

Die RS heb ik laatst op de motorbeurs bij de stand van BMW aangegeven als de mooiste Beemer van de stand. :9

Dagelijks rij ik drie bochten richting de snelweg, de invoegstrook zeg maar..
Met de S1000R leek de voorband wel lek/leeg _O- en de motor stuurde alsof de voorkant pas na de achterkant reageerde.
Het voelde als een knikmoment aan de voorzijde. De voorkant moet even nadenken.
Na twee dagen woon~werk was dat effect ineens verdwenen en het lichte sturen was terug, en op Zandvoort reed het ook bijna als vanouds. :9
Met de balans van die motor is verder niets mis.

Terug op de G310R had ik ineens veel reserve in de bochten, veel harder erin. _O-
Alsof je na gewenning veel minder gebruik maakt van de 'lichte' eigenschappen. 8-)

Familieportretje retour. ;)

[afbeelding]
Insturen gaat wel sneller met een kleine, lichte motor. De mogelijke snelheid "midcorner" is echter niet afhankelijk van het gewicht.
 
Insturen gaat wel sneller met een kleine, lichte motor. De mogelijke snelheid "midcorner" is echter niet afhankelijk van het gewicht.
U leest nog mee. ;)
De input van de rijder is misschien wel minder bij een kleine motor / makkelijker omdat er bij meer gewicht ook meer rechtdoor wil?
Bij hoge snelheden moet je e.a. toch ook in lijn houden.

In ieder geval geeft het een bulk vertrouwen om na vele hoge snelheidsbochten op het circuit met de S1000R ineens terug te gaan naar de kleuterschool bochten op de veel lichtere G310R.

Een soort van bloeddoping. :+ :+
 
Laatst bewerkt:
U leest nog mee. ;)
De input van de rijder is misschien wel minder bij een kleine motor / makkelijker omdat er bij meer gewicht ook meer rechtdoor wil?
Bij hoge snelheden moet je e.a. toch ook in lijn houden.

In ieder geval geeft het een bulk vertrouwen om na vele hoge snelheidsbochten op het circuit met de S1000R ineens terug te gaan naar de kleuterschool bochten op de veel lichtere G310R.

Een soort van bloeddoping. :+ :+
Kleine motortjes rijden lekker op kleine weggetjes. Vroeger had ik altijd een 1-cilinder offroad erbij voor de kleinste weggetjes.
 
Dus voor mijn "probleem" moet ik dan maar een topkoffer installeren. :+

Die RS heb ik laatst op de motorbeurs bij de stand van BMW aangegeven als de mooiste Beemer van de stand. :9

Dagelijks rij ik drie bochten richting de snelweg, de invoegstrook zeg maar..
Met de S1000R leek de voorband wel lek/leeg _O- en de motor stuurde alsof de voorkant pas na de achterkant reageerde.
Het voelde als een knikmoment aan de voorzijde. De voorkant moet even nadenken.
Na twee dagen woon~werk was dat effect ineens verdwenen en het lichte sturen was terug, en op Zandvoort reed het ook bijna als vanouds. :9
Met de balans van die motor is verder niets mis.

Terug op de G310R had ik ineens veel reserve in de bochten, veel harder erin. _O-
Alsof je na gewenning veel minder gebruik maakt van de 'lichte' eigenschappen. 8-)

Familieportretje retour. ;)

[afbeelding]

Moet toch zeggen dat die G310R er heel volwassenen uitziet naast zijn grote broers.
Echt een leuke motor waar blijkbaar beginners en gevorderden veel plezier aan beleven.
Als ik nu pas mijn motorrijbewijs zou hebben gehaald en niet tientallen jaren geleden dan had ik het wel geweten.
Veel plezier ermee!
 
Moet toch zeggen dat die G310R er heel volwassenen uitziet naast zijn grote broers.
Echt een leuke motor waar blijkbaar beginners en gevorderden veel plezier aan beleven.
Als ik nu pas mijn motorrijbewijs zou hebben gehaald en niet tientallen jaren geleden dan had ik het wel geweten.
Veel plezier ermee!
Hij zit ook heel volwassen en met mijn zoontje achterop van tien rijdt het ook top. :t
BMW heeft grondig ontwikkelingswerk gedaan en laat TVS India de kastanjes goed uit het vuur halen.

Blijft het voor mij wel dat ik nog een zware achter de hand heb.
Maar reed de afgelopen winter toch al zeven weken zonder enige wens van meer vermogen.

Als je de keuze in de tuin hebt staan dan is een lichte motor genoeg op de openbare weg. *O*

Voor een dagje/weekendje weg met superbikes is het allemaal wel wat te hoog in toeren.
Met de wettelijke maximumsnelheid +5 km/u rijdt en veert het super. :]
 
Laatst bewerkt:
Noteert..
Gisteren mijn hoogste snelheid op de G310R gereden, 134 km/u in een lange doordraaier op de A4 te Schiedam.
Vanaf het begin tot eind was er nauwelijks acceleratie meer mogelijk.. volgas maar niet thuis.
Mede door de wind en ik ben zelf aan het afvallen. ;)
 
Zeker een mooi ruitje,wat is het merk van het ruitje. En dat je de topkoffer kan uitwisselen, is ook handig. Goed bekeken van BMW.
Het is een MRA scherm (https://www.mrashop.de/com/selection-by-model/bmw/g-310-roadster/)

Die koffer is idd handig, maar ik heb wel een "domme" sleutel erbij gekocht, anders moet ik m'n enige RS sleutel (met zender) elke keer ook meenemen. Maar voor €25 kon ik die bestellen via de dealer.
 
Hij zit ook heel volwassen en met mijn zoontje achterop van tien rijdt het ook top. :t
BMW heeft grondig ontwikkelingswerk gedaan en laat TVS India de kastanjes goed uit het vuur halen.

Blijft het voor mij wel dat ik nog een zware achter de hand heb.
Maar reed de afgelopen winter toch al zeven weken zonder enige wens van meer vermogen.

Als je de keuze in de tuin hebt staan dan is een lichte motor genoeg op de openbare weg. *O*

Voor een dagje/weekendje weg met superbikes is het allemaal wel wat te hoog in toeren.
Met de wettelijke maximumsnelheid +5 km/u rijdt en veert het super. :]

Ja dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb zelf ook verschillende BMW's gereden(K100, R1100S, R1200R, R100R) en ook nog tussendoor een Buell S1 White Lightning gehad en een Aprilia Scarabeo 250 i.e. En met die Aprilia merkte ik dat beperkt vermogen en redelijk licht gewicht best heel leuk kan zijn.
Daarom ben ik na een aantal jaar niet rijden voor de Ducati Scrambler gegaan. Al heeft die nog best wat vermogen, is hij bovenal erg licht en wendbaar vergeleken bij de grote BMW's die ik daarvoor reed. Ook merk ik dat ik meer lol beleef aan het beperkte vermogen in het hedendaagse verkeer(daar waar ik me bij de R1200R steeds meer ging ergeren aan het feit dat ik het vermogen nauwelijks kon inzetten).
Ik vind de ontwikkeling van de verschillende kleine motoren echt gaaf en geeft starters een mooie opstap naar het motorrijden op een denk ik veilige manier(met ABS e.d.) voor een hele schappelijke prijs. Ik hoop ook dat deze nieuwe klasse het motorrijden weer een flinke impuls geeft.
Maar ook als woon werk fietsen zijn ze denk ik ook heel interessant.
 
Ja dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb zelf ook verschillende BMW's gereden(K100, R1100S, R1200R, R100R) en ook nog tussendoor een Buell S1 White Lightning gehad en een Aprilia Scarabeo 250 i.e. En met die Aprilia merkte ik dat beperkt vermogen en redelijk licht gewicht best heel leuk kan zijn.
Daarom ben ik na een aantal jaar niet rijden voor de Ducati Scrambler gegaan. Al heeft die nog best wat vermogen, is hij bovenal erg licht en wendbaar vergeleken bij de grote BMW's die ik daarvoor reed. Ook merk ik dat ik meer lol beleef aan het beperkte vermogen in het hedendaagse verkeer(daar waar ik me bij de R1200R steeds meer ging ergeren aan het feit dat ik het vermogen nauwelijks kon inzetten).
Ik vind de ontwikkeling van de verschillende kleine motoren echt gaaf en geeft starters een mooie opstap naar het motorrijden op een denk ik veilige manier(met ABS e.d.) voor een hele schappelijke prijs. Ik hoop ook dat deze nieuwe klasse het motorrijden weer een flinke impuls geeft.
Maar ook als woon werk fietsen zijn ze denk ik ook heel interessant.
Gamma. :}

Vanochtend ook precies dat gevoel in het vetgedrukt. ;)
Dat heb ik ook vele keren gehad.. en de ochtenspits was nu weer extra druk.

Dus fijn dat ik op de G310R was.. en toch nog een paar bochten kunnen pakken. :9

(Leuke set motoren, R1100S 'Laser' tik ik ook aan in 2004 ;) :t )
 
Laatst bewerkt:
Even gezocht op accessoires..weinig dat mij boeit :+ maar een quickshifter lijkt me wel leuk..
En dat er een slipper clutch op zit wist ik niet. :o :$ :}

There’s no quickshifter here, so changing down the gears is done the old-fashioned way, with the clutch. Fortunately, the G310R is equipped with a slipper clutch to minimize the penalty for a botched downshift.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan