KTM deeltje 9, ze roken nog steeds

Goedemorgen,

Ik zal me eerst eens voorstellen. Ricardo, 25 jaar en de afgelopen jaren alleen op het circuit gereden met een gsxr 600 en daarna gsxr 1000. Sinds een maand of 2/3 heb ik er een exc 520 bij, waar ik op het moment eigenlijk alleen offroad meerijd.

Nu ben ik me aan het oriënteren voor een set supermoto wielen. Het tweedehands aanbod voor supermoto wielen voor exc 520 is beperkt. Daarentegen is het aanbod voor een exc 525 groter, enkel verschilt de diameter van de vooras 26mm vs 20mm. Weet iemand of het mogelijk is om dit pas te maken dmv bijv andere lagers?

Gr
Ricardo
 
Nice!
Lochem is ook een mooi klein baantje om te beginnen, en i.t.t. Harfsen de hele zomer open..
Is wel enkel voor leden toegankelijk..
 
Goedemorgen,

Ik zal me eerst eens voorstellen. Ricardo, 25 jaar en de afgelopen jaren alleen op het circuit gereden met een gsxr 600 en daarna gsxr 1000. Sinds een maand of 2/3 heb ik er een exc 520 bij, waar ik op het moment eigenlijk alleen offroad meerijd.

Nu ben ik me aan het oriënteren voor een set supermoto wielen. Het tweedehands aanbod voor supermoto wielen voor exc 520 is beperkt. Daarentegen is het aanbod voor een exc 525 groter, enkel verschilt de diameter van de vooras 26mm vs 20mm. Weet iemand of het mogelijk is om dit pas te maken dmv bijv andere lagers?

Gr
Ricardo

Ik heb het even nagekeken, maar de 520 en 525 gebruiken verschillende lagers (6904 vs. 6906) en andere spacers. Dus als je die vervangt zou het gewoon moeten passen.
Een setje spacers voor een 520 kosten rond €16 en lagers €9 per stuk (=€18). Valt te overzien, dus. :W
 
KTM heeft zelfs complete setjes hiervoor. Bestaande uit een paar bussen voor in de vorkpoot, en een paar wielbussen dacht ik.
 
Ik heb het even nagekeken, maar de 520 en 525 gebruiken verschillende lagers (6904 vs. 6906) en andere spacers. Dus als je die vervangt zou het gewoon moeten passen.
Een setje spacers voor een 520 kosten rond €16 en lagers €9 per stuk (=€18). Valt te overzien, dus. :W

Top dank je! Ik kan de spacers van mijn huidige wielen gebruiken, omdat ik ook die as ga gebruiken. Ik zie alleen dat de bus in het wiel 6mm breder is dan van een exc 520. Dat ga ik nog even uitzoeken.


KTM heeft zelfs complete setjes hiervoor. Bestaande uit een paar bussen voor in de vorkpoot, en een paar wielbussen dacht ik.

Er bestaat idd zo een set, enkel is deze om een exc 520 wiel in een exc 525 te monteren. Bij mij is het andersom.
 
Nice!
Lochem is ook een mooi klein baantje om te beginnen, en i.t.t. Harfsen de hele zomer open..
Is wel enkel voor leden toegankelijk..


Eeuuhh, zijn er 2 in de buurt dan?
Nu weet ik niet meer waar ik ben geweest.....
Ik ben lid van de HAMAC. Dat is Lochem toch? ZO'n beetje tegen Epse aan.
 
MC HAMAC Harfsen

Hamac is Harfsen, ligt in het bos vlakbij de kartbaan indd.
Grootste nadeel is dat deze in Juni, Juli en Augustus dicht is i.v.m. de vergunning die ze hebben.
Niet leden kunnen hier trainen voor 15 euro als ze een knmv licentie hebben.

In Lochem liggen 2 banen.
MACSEV

De grote baan is ong. 2x per jaar open voor een wedstrijd, het kleine baantje ligt langs het kanaal, naast die sloot met die grote bal erin zeg maar.
Is een leuk hard baantje, soort klei achtige ondergrond, prima baan om te beginnen met rijden.
Hij is het hele jaar open, echter alleen toegankelijk als je lid bent!
 
51 komt net overal lekker uit bij mij, 52 zou ook nog kunnen , met name voor de OTR. Ik rij op straat nu ongeveer 80 -85 zonder veel toeren te maken in 6. Kruipsluip gaat in 2-3, rest in 4-5. 1 gebruik ik alleen om rustig weg te rijden.
 
Laatst bewerkt:
dduubbbbeell
 
Laatst bewerkt:
MC HAMAC Harfsen

Hamac is Harfsen, ligt in het bos vlakbij de kartbaan indd.
Grootste nadeel is dat deze in Juni, Juli en Augustus dicht is i.v.m. de vergunning die ze hebben.
Niet leden kunnen hier trainen voor 15 euro als ze een knmv licentie hebben.

In Lochem liggen 2 banen.
MACSEV

De grote baan is ong. 2x per jaar open voor een wedstrijd, het kleine baantje ligt langs het kanaal, naast die sloot met die grote bal erin zeg maar.
Is een leuk hard baantje, soort klei achtige ondergrond, prima baan om te beginnen met rijden.
Hij is het hele jaar open, echter alleen toegankelijk als je lid bent!

Super, inmiddels lid van de HAMAC!
Ga nog even in Lochem kijken.
 
Dood topic dit. :Z

Klein kickje, de LC4 wielen zitten er onder. Adapterkitje voor de vooras (20mm as -> 26mm voorpoot) werkt prima, maar voor wie oudere LC4 wielen wil gebruiken; er blijft een beetje ruimte op de as over waar voor de oudere modellen de pick-up voor de snelheidsmeter zit. Een extra spacertje lost dit op, in dit geval een halve achterwiel spacer. :P

Het achterwiel bevatte een extra spacer tussen de tandwieldrager en de naaf. Die spacer heb ik er tussenuit gehaald, anders werd het hele pakket te breed om tussen de achterbrug te passen. Nu lijnt het allemaal mooi op. :t

24098875_1548569498565031_364872519_n.jpg
 
Je tandwieldrager heeft hopelijk nog steeds een bus die tegen het wiellager komt??
Waarom lc4 achterwiel icm noppenbanden?
 
Laatst bewerkt:
Goed punt. Daar heb ik in mijn enthousiasme even niet bij stilgestaan. Terug naar de tekentafel (Lees: Google "waarom past mijn fucking wiel niet") en het was nog meer voor de hand liggend dan spacers weghalen. :')

De spacers zaten omgedraaid, nu klopt het helemaal weer. :t

Voor wie ooit de zoekfunctie voor iets soortgelijks gebruikt; Het internet heeft gelijk, het LC4 achterwiel past zonder problemen in een EXC.
 
Terug
Bovenaan Onderaan