Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
En dank je wel Sassette!! Ik voel me vereerd dat ik mezelf nu ein-de-lijk ook een échte bikerchick mag noemen! 8-)

Ik zit erover te denken om me bij The Lita's aan te melden. Kennen jullie dat? Is een internationale vrouwen motorclub met veel badass bikerchicks :]

Home

Ken ik niet.. ik vind mezelf nou niet echt badass bikerchick, maar de site ziet er op het eerste gezicht al wel leuk uit!

We kunnen sowieso wel een x in (de buurt van) Groningen gaan rijden, mooie weggetjes hier <3
 
Net opgezocht! Heb je Tattoos dan JaneDoh? Kon het niet vanaf werk netwerk zien maar zag paar plaatsjes van een artikel en ziet er wel heel stoer uit! Pas ik geloof ik wel bij vrees ik lol!
 
Oh wacht ik keek naar de Amerikaanse Versie haha! Maar net gevonden op Insta en zie nu dat er een Nederlandse versie van is..
 
Haha! Ik ben echt verre van 'badass'.. ik moest door m'n instructeur tijdens de lessen vaak aangemoedigd worden om niet te ver onder de toegestane snelheid te rijden :$

Maar lijkt me leuk om een keer samen te toeren, Sassette! Maar dan moet je dus misschien af en toe wel even achterom kijken of ik niet uit het zicht ben verdwenen ;)

Die Amerikaanse vrouwen lijken allemaal zonder enige vorm van beschermende kleding op de motor te rijden. Ik ben veel te zuinig op m'n huidje om in korte broek en T-shirtje te rijden (heb inderdaad een aantal tattoos lisalady, waar ik ook zuinig op ben!)
 
Ik ben ook zo hoor, JaneDoh. Ik rijd wel de maximumsnelheid (eventueel +5) maar verder ben ik niet zo van het ieder gaatje op de linkerbaan pakken om nog net effe sneller te kunnen.

Je rijstijl is persoonlijk. Maar ik zou wel proberen het tijdens het lessen zo te doen, betekent namelijk alleen maar dat je méér vaardigheid opbouwt. En dat betekent dat je je later, als je ergens rustig rondtuft, méér kunt doen om jezelf uit 'n onveilige situatie te helpen.

Overigens heb ik voor het eerst volgas gegeven. Voelt een beetje als '5000...6000...7000...8000...9000...HONDERD! Wie niet weg is is gezien, ik voeg in!' *O* :]

En dan de instructeur (reed met z'n auto mee, motor stond met lekkende vork bij de garage) dan ergens vér achter je *D
 
Laatst bewerkt:
Destijds lid geworden van motorbabes nl via Facebook, worden regelmatig in verschillende provincies leuke tochtjes georganiseerd :Y
 
Haha! Ik ben echt verre van 'badass'.. ik moest door m'n instructeur tijdens de lessen vaak aangemoedigd worden om niet te ver onder de toegestane snelheid te rijden :$

Maar lijkt me leuk om een keer samen te toeren, Sassette! Maar dan moet je dus misschien af en toe wel even achterom kijken of ik niet uit het zicht ben verdwenen ;)

Haha.. ok, misschien wel weer even een goeie voor mij om wat langzamer te moeten rijden. Maar lijkt me leuk. Even contact houden dan *D
 
JaneDoh haha ik snap wat je bedoeld! Daar is totaal onbeschermd en hier in NL is het wat strenger alhoewel ik moet zeggen ik zou niet verbaast zijn als ik x klein stukje van mijn huis naar the gym ga met blote armpjes.........hehe!

Net even gekeken hoeveel AVD ik eigenlijk inmiddels heb gehad na 21 Feb ( toen AVB gehaald ) heb inmiddels 14 AVD lesjes gedaan...Dus ik denk toch echt tijd is voor examen datumpje! Als ik dat niet krijg ga ik er om vragen *zucht*.....
 
Destijds lid geworden van motorbabes nl via Facebook, worden regelmatig in verschillende provincies leuke tochtjes georganiseerd :Y

Klinkt ook leuk! Want ik zag dat thelitas al een tijd niks meer heeft georganiseerd.. of de site is voor Nederland totaal niet meer up-to-date..
 
Ja kun je beter lid worden van Motor-Babes Nederland ;)..Ben ik ook al lid van ook al heb ik nog geen rijbewijs hihi!
 
Is een gezellig clubje dames vanuit heel het land, ook als er dames geen zin hebben om alleen te rijden plaatsen ze een oproepje of je zin hebt om mee te rijden :Y alleen maak je vaak een kort ritje, met anderen wil je weleens meer km's pakken op een rit ;)
 
Ik ben ook lid bij de motorbabes, erg gezellig! Volg the lithas nu via instagram, kijken of dat wat is.
 
Goede tip die Motor Babes! Ben ook lid geworden.

Mijn lidmaatschap bij The Lita's is op Facebook nu ook net geaccepteerd. Ze zijn juist erg actief! Alleen niet op de officiële Lita's site. Het is een besloten Facebook groep, dus de ritten zijn alleen voor leden zichtbaar. Ziet er erg leuk uit!
 
Ook maar even voorstellen dan.

Frank-m
Lessend rijbewijs: A
Eerste rijles: 19-04-2017
Theorie: Zucht
AVB: 08-06-2017
AVD: ntb
Rijschool: Motodrome Zwolle :t
Lesmotor: Kawasaki Z650

Had ik 10 jaar eerder moeten doen maar toe dan maar. Vooralsnog blijft het bij volgas door het achtje.
Hopelijk over niet al te lange tijd lekker toeren op mn eigen motor.
 
Goede tip die Motor Babes! Ben ook lid geworden.

Mijn lidmaatschap bij The Lita's is op Facebook nu ook net geaccepteerd. Ze zijn juist erg actief! Alleen niet op de officiële Lita's site. Het is een besloten Facebook groep, dus de ritten zijn alleen voor leden zichtbaar. Ziet er erg leuk uit!

Ik ben vanochtend ook lid geworden van Motor Babes en die van Motor-chicks Noord Nederland, al lijkt die laatste veel op een marktplaats..

Ok, zal de Facebookpagina van The Lita's ook maar even gaan bekijken.. de site was een beetje dood :(


Welkom Frank-m, veel succes!
 
Ik weet niet of er iets te zien is op het Facebook account zonder dat je lid bent van de groep, Sassette. Anders meldt je je ook aan?! :Y

Welkom Frank! Theorie nog niet gelukt, of nog niet begonnen?
Succes met je rijlessen! :t
 
Nog niet begonnen, als ik ergens géén zin in heb....
Wel de eerste twee hoofdstukken theorie doorgeworsteld :r
 
Heb me maar ook even aangemeld! haha! Vraagje....voor de mensen die AVD in tha pocket hebben...Hoeveel AVD lesjes hebben jullie gehad uiteindelijk totaal? Ik zit morgen op 14...!
 
Welkom Frank-m! Ik had het ook hoor Theorie had het zo vaak uitgesteld! Maar als je die examens koop bij theorie-leren.nl stuk of 25 geloof ik als je dat steeds leert tot je elke examen 0 fout hebt ( of 1 a 2 ) dan ben je er klaar voor! Ik had 1 fout op mijn examen......Succes!
 
Die theorie moet je niet onderschatten (alhoewel het natuurlijk per persoon verschilt) ondanks dat je misschien al wel je B rijbewijs hebt (?) raad ik je wel aan om er echt even voor te gaan zitten.
Edit:- Online examens oefenen is ook een aanrader!

Ik heb er 18 gehad, Lisa
 
Laatst bewerkt:
De theorie viel me zwaar tegen, ben pas bij de 3e keer geslaagd. Na de tweede keer heb ik via groupon voor een tientje TET-online aangeschaft. Daar kon ik 2 maanden mee oefenen en eindelijk oefenexamens maken. Twee maanden was gelukkig niet nodig, maar ik heb er heel veel aan gehad. Wordt anders benaderd dan het boek van de ANWB, die ik had.
 
Ja die boeken zijn echt suf heb hele pakket gekocht maar via dat kon je online toch de boek door nemen ook met vragen er na. Maar goed daarna echt serieus alleen maar examens leren niet 5 of 10 echt hoor 25 examens ( a 50 vragen!) minstens! Je moet er echt inderdaad voor zitten....Maar na tijdje doe je elke dag ff uurtje ofzo is ook genoeg hoor bijv 2 weken lang haha! Nou goed succes!

Ok ik zit dus nu op 21 uur...Thanks ladies! Dan moet ik er wel bijna zijn hehe mits ik in 1x haal natuurlijk maar toch ben al blij als ik x examen mag doen......
 
Ik heb al een online theorie pakket met examens oefenen.
Het maakt het echter niet leuker. Doel is om ergens deze maand wat te stampen en dan het examen in te plannen.
Rij al weer een jaar of 10 auto maar er zijn toch een hoop nieuwe/motorspecifieke dingetjes bij gekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan