Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben blij dat ik het achter de rug heb hihi! Maar goed even doorbijten! Voor je het weet is het ook weer achter de rug! hihi
 
Ik weet niet of er iets te zien is op het Facebook account zonder dat je lid bent van de groep, Sassette. Anders meldt je je ook aan?! :Y

Haha, ja dat bedoelde ik ook :$

@ Lisa, ik heb 4 AVD lessen gehad.. maar had dan ook al 11 jaar mijn B en maak veel km's.

Voor de theorie had ik het meest recente boek geleend, die volledig doorgelezen en tegelijk samenvattingen gemaakt (hierdoor sla je het ook beter op). Daarna gelukkig in 1 x het examen gehaald.

Liep trouwens nog raar.. ze hadden het over onderdeel A en onderdeel B en dat je niet terug kon. Opeens las ik iets van start onderdeel B, terwijl ik helemaal geen vragen had gehad nog. Dus ik schrok. Ben toen als een gek door alle vragen heen gegaan en dacht als ik dan nog tijd over heb ga ik vragen of ik toch nog onderdeel A mag doen. Na veel en gehaast klikken stond er ineens 'U bent geslaagd'. Snapte er niks van, ben helemaal flabbergasted opgestaan, naar buiten gelopen en in de auto gestapt. Ik was binnen 12 minuten terug in de auto.. bleek dat onderdeel A alleen de voorbeeldvragen waren _O-
 
Zie dat ik al 7 maanden al op deze forum zit! Ben heel blij dat ik dit heb ontdekt is toch ook echt je ei kwijt en soms je frustraties en ook alle hulp die je krijgt! :} :} Blij met jullie! *O* *O* _O-
 
Sassette, ik heb al 21 jaar mijn B en maak ook veel km's. Maar motorrijden vond ik toch wel een ander ding.
 
geen idee hoeveel AVD-lessen ik gehad heb, ik denk wel meer dan 10. uiteindelijk heb ik er lang over gedaan omdat ik het tussen mijn oren niet op een rijtje kreeg met betrekking tot het 'iets harder rijden dan de rest van het verkeer'. ik vatte dat steeds op als 'structureel te hard rijden', niet wetende dat het voor je eigen veiligheid is. mijn eerste rit op de lesmotor was op 30 juni 2013, mijn AVD-examen was op 16 september 2014, 3 dagen voordat mijn AVB-examen zou verlopen...

tegenwoordig heb ik er niet zo'n last meer van dat ik 'structureel te hard' rijd *D

:]
 
Sassette, ik heb al 21 jaar mijn B en maak ook veel km's. Maar motorrijden vond ik toch wel een ander ding.

Ik zeg ook niet dat je doordat je zolang je B hebt sneller je AVD haalt, maar mij heeft de ervaring op de weg wel geholpen.
 
Ik heb 6u AVB en 6u AVD gehad. Voor beide examens ook in 1x geslaagd. Ik rijdt nu 15 maanden met de motor en heb intussentijd al bijna 12.000km op de teller staan.
 
Wauw, Rosty, dat is echt snel! Lekker hoor! Scheelt ook veel geld, kun je dat weer bij je motor leggen.
 
met de motor die ik nu heb, heb ik in 1,5 jaar ongeveer 6.000km gereden. inderdaad: niet echt veel.

zakelijk maak ik de meeste kilometers (en pomp ik ook de meeste CO2 de lucht in): rond de 40.000 buskilometers per jaar (en gemiddeld 7 ons CO2 per km...Euro5, dat dan weer wel)

ik heb besloten mijn beide dagelijkse auto's eruit te doen en 1 auto terug te kopen, waarschijnlijk een Volvo V70. aangezien Saab mij niet meer kan bieden wat ik wil dat ze me bieden.

:]
 
@Frank-m

Als ik je een tip mag geven, kijk / reserveer alvast een datum voor je theorie.
ik weet niet hoe je met data zit, ik zelf had toen toch de voorkeur voor vroeg op de dag of heel laat op de dag en dan liefst ook nog bij een locatie dichtbij zodat ik niet voor een theorie examen heel Nederland door hoefde.

Maargoed, dat zijn uiteraard de populaire tijden -O-
 
Laatst bewerkt:
Hi Allemaal,

Ik was even radio-stil. Ik dacht na mn theorie-examen dat een vreugdesprong blijkbaar wel passend zou zijn. Dus afgelopen woensdagmorgen ben ik van de trap gedonderd, van boven tot helemaal beneden.. iemand had een tasje op de eerst tree gelegd :(

Alles auw auw auw, en 1 bil helemaal kapot, verbrand (tapijt op de trap) en pimpelpaars.

Maar goed ik moest en zou zaterdag rijlessen. Dus ben braaf op de motor gestapt. Ik mocht op de MT07 mn eerste AVB les doen.

Lopen met de motor.. prima
Parkeren in een vakje.. prima
En toen gingen we stapvoetsrijden, en moest ik qua tempo de instructeur bijhouden die naast de motor liep, sneller en afremmen dus. Maar ik bleef maar met de koppeling en t gas klooien. Ik bleef gewoon autorijden, dus gas er op en gas eraf, ipv koppeling in en uit en voetrem.
Gelukkig was het ritje terug naar de rijschool wel weer fijn, die had ik ook echt even nodig na al die frustratie.
Maar goed, ik ben er nu achter dat ik gewoon mn voet OP de voetrem moet hebben zodat de motor meer gaat trekken en ik dan dus meer controle zou moeten hebben. Toch????
Ik wil ook gewoon rustig stapvoets kunnen rijden zonder zo onrustig te rijden en om te vallen als ik een bochtje maak wanneer ik voor me gevoel bijna stil sta :(

Het remmen voor het pionnetje ging wel goed, hoewel het af en toe ietsie dichterbij mocht het pionnetje mocht :)

Meneer de instructeur was nog steeds tevreden(voor mn 1e echt avb-les) en vindt dat ik er wel aanleg voor heb, nou voor mij was t 1 grote frustratie, pijn in mn lijf, niet lekker kunnen zitten en dan zo een onderdeel dat niet wil, grrr

Maar ik heb wel weer zin in zaterdag als ik weer op de MT07 mag. :)

Iemand nog tips voor de vreselijke stapvoetsrijden? ze zijn hartstikke welkom :)

Greetz
 
Ja, dat is wel verstandig om alvast een datum te kiezen. Ik was toen gezakt en moest anderhalve maand wachten voor ik weer kon. Toen ik de tweede keer gezakt was wilde ik meteen weer een datum plannen in Alkmaar, maar dat ging niet, kon pas weer weken later. Toen heb ik er eentje geboekt ver weg voor de week erop, ik dacht Haarlem of zo. 's Avonds keek ik weer op de site en toen waren er nieuwe tijden toegevoegd in Alkmaar en kon 3 dagen later terecht.
Dus mocht je een nieuwe datum moeten zoeken, kijk ook eens 's avonds laat op de site van het CBR.
 
Jeetje, Miss-J! Gelukkig niks gebroken.
Fijn dat de instructeur denkt dat je aanleg hebt, scheelt straks weer. Veel plezier weer zaterdag.
 
Dat klinkt als een heftige val, Miss-J :( Sterkte en beterschap!

Je mag best wat geluid maken bij het stapvoets rijden. Dus gas (een beetje) open en voornamelijk met de koppeling de snelheid bepalen. Wel de voet op de achterrem houden zodat je idd bij kunt sturen (op snelheid).
 
Wat een verhaal Miss-J!! Maar eeh ik behoor blijkbaar bij de Top3 van mijn rijschool voor langzame slalom en stapvoets rijden! De clue is probeer zo hoog mogelijk in je toeren te zitten 2500 - 3000 kan zelfs hoger als je wilt en dan inderdaad met je rem houd je motor eigenlijk tegen en + je koppeling inhouden dat je beetje vooruit gaat...Maar de hoge toeren dat heeft mij echt geholpen! Heb je strax ook nodig als je door de file rijd enzo...Succes!
 
Laatst bewerkt:
Hi Bedankt voor de tips!!!

Zie je wel, dus voet OP de rem! ik ga t zaterdag meteen proberen, ik baalde zaterdag middag al dat ik een week moest wachten toen het eindelijk indaalde in mn hoofd haha.

Ja die toeren vond ik ook spannend (door t geluid denk ik), ik wist dat ik het rond de 2500-3000 het zou moeten kunnen zonder te wiebelen, maar toch liet ik steeds mn gas weer los als ik langzamer moest, grrrrr. Dus toeren hoog vasthouden! koppeling slippen en voet OP de rem..... Ik ga zaterdag mn best doen. kijken of ik dan de sla-om mag proberen haha

Ja ik heb een flinke klapper gemaakt, en inderdaad gelukkig niks gebroken. Helaas ben ik die dag met mn open wond wel naar mn werk gestrompeld en heb ik op 2 vreemde wc's gezeten (billie was kapot) en bleek ik dus zondag 40 graden koorts te hebben door een bacterie-infectie (volgens ziekenhuis) maar nu ik aan de anti biotica zit gaat het het zo veeeeeeeeeeel beter!

Maar heel erg bedankt dat jullie even konden bevestigen hoe t zit met die voetrem. De instructeur gilde al 100 keer, voet op de rem! maar het daalde nog niet echt in dat ik ook werkelijk remmend moest rijden. Zaterdag middag dacht ik... ohhhhhhhhhhhhhh dat bedoelde hij waarschijnlijk..... en dan moet je weer een week wachten :(
 
Hahaha je komt er wel trust me! We zijn er allemaal daar geweest ( ik nog steeds trouwens maar hopelijk bijna klaar pff ) . Succes en let op je gezondheid he ;) . Ben benieuwd hoe het de volgende x gaat keep us posted!
 
Wat vervelend, zeg, ook nog een infectie er bij! Gelukkig gaat het weer beter met je.
Zaterdag gaat helemaal goed komen. Als het goed gaat, geeft het zo'n kick!
 
Oh jee Miss-J beterschap! En idd voet op de rem, helpt echt. Kwartje valt vanzelf komt goed hoor!

En veel km met de auto maken doe ik ook voor mijn werk ( ongeveer 4000) per maand. Maar hielp niet echt voor de theorie. Heb hiervoor zo'n dag cursus gedaan. Uitstekend bevallen. S'morgens theorie en s'middags examen. Kost wel 100 euro maar ja, als je een paar keer zakt en terug moet naar het CBR en weer vrij moet nemen ben je het ook kwijt. Was tenminste mijn redenatie.

Ik heb niet zoveel AVD lessen gehad LisaLady, 8 van anderhalf uur. Ze kunnen toch gewoon je examen aanvragen? Duurt toch altijd nog even voor je op moet.

Frank -m welkom bij de club!

Oh ja en ik ben echt ook al 48 hoor, en dan is theorie leren echt niet leuk Hahahaaha.
Ik zal me op Facebook ook even bij de babes aanmelden. Zal eens even zoeken...
 
Gezellig Monique2409 strax op Motor Babes ;).

Ja als ik na weekend nix hoor ga ik er achter aan wil dit gewoon echt nu afronden beetje klaar mee hihi!
 
Zo ff 2 dagen geen tijd gehad en mis weer heel wat!

Frank welkom en heel veel lesplezier!
Miss-j gaat goed met je, de snelheid met van de trap gaan zit er iig in en als afsluiter oom mog een bacterie! Beterschap en verder lekker doorgaan!

Las iets over ervaring op de weg. Nou heb al 28 jaar mn rijbewijs, jaja in Deventer afgereden en die wel in 1 keer gehaald, maar juist door die lange ervaring moest ik met rijden wel dingen afleren en ben ik door het motorrijden ook weer anders gaan autorijden.

Lekker jullie best blijven doen! Tis nog lang geen winter en dan wordt t pas leuk! Brrrrrrrrr kouddddddd.

Genieten is het allerbelangrijkste
 
Monique, ik een jaar jonger en vond die theorie ook naadje. Jij hebt dan wel minder lessen gehad dan ik weer..denk dat ik in totaal 70 uur heb gehad...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan