Motorrijles: kletsen over lessen 14: volgas door het achtje!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke vonden jullie verse rijders en de dames zeker ook ;) het lastigste het AVB of het AVD examen :?
 
AVB, wat een hel! Blij dat die pionnen na het examen nooit meer uit de koffer kwamen. Kreeg ik ze 3 weken laten van manlief voor kerst, hahaha!
 
AVB, wat een hel! Blij dat die pionnen na het examen nooit meer uit de koffer kwamen. Kreeg ik ze 3 weken laten van manlief voor kerst, hahaha!
Hmmm mijn dochter is aan het AVBjen het lijkt wel of ze er steeds meer tegen op kijkt ,de moeilijkheidsgraad.
Doet ze 5 keer een oefening en het gaat bij de laatste knudde dus toch fout dan komt er een mate van grote onzekerheid.
En ik dacht in eerste instantie joh die AVB is een makkie het AVD is lastiger...........niet dus :N .
 
Ik werd heel onzeker van de AVB. Als het dan een keer fout ging schoot ik zo in de stress, had ik weer een paar lessen nodig om mijn zelfvertrouwen te hervinden en die oefening er weer in te krijgen (maar dat ik sowieso een dingetje bij mij, zelfvertrouwen). Dacht ook echt dat ik het nooit zou halen.
 
Ik werd heel onzeker van de AVB. Als het dan een keer fout ging schoot ik zo in de stress, had ik weer een paar lessen nodig om mijn zelfvertrouwen te hervinden en die oefening er weer in te krijgen (maar dat ik sowieso een dingetje bij mij, zelfvertrouwen). Dacht ook echt dat ik het nooit zou halen.
Precies als mijn dochter.
Afgelopen Dinsdag had ze 2 lessen , die dag het ging top.Gisteren een les die ging niet goed (volgens haar en de instructeur) dus een grote mate van onzekerheid
Vandaag heeft ze 2 lessen staan, gaat het vandaag niet goed dan zal morgen haar examendag heel lastig zijn.
Ze kijkt tegen 2 opdrachten aan een denkbeeldige acht en de hoek om naar rechts,links beheerst ze.
 
Precies als mijn dochter.
Afgelopen Dinsdag had ze 2 lessen , die dag het ging top.Gisteren een les die ging niet goed (volgens haar en de instructeur) dus een grote mate van onzekerheid
Vandaag heeft ze 2 lessen staan, gaat het vandaag niet goed dan zal morgen haar examendag heel lastig zijn.
Ze kijkt tegen 2 opdrachten aan een denkbeeldige acht en de hoek om naar rechts,links beheerst ze.

Bij het achtje is mijn instructeur toen op m'n kijkpunt gaan staan schreeuwen: "Kijk naar mij, hierrrrrr!" Ik schrok me de pleuris, maar ik reed 'm wel pardoes perfect. :+

AVD is een makkie vergeleken met AVB. Ik kon de langzame slalom niet. Gewoon niet. En dat wist ik, dus ik heb extra geoefend op de andere onderdelen in dat cluster, want je mag er één per cluster fout hebben, en de langzame slalom is verplicht.

Kortom: zonder halve draai en achtje kan ze nog steeds prima slagen. :)
 
Ik ben eigenlijk nooit ergens zenuwachtig voor, behalve toen ik AVB moest doen..
Langzame slalom deed ik altijd goed, maar die keer zou ik niet genoeg met slippende koppeling gereden hebben dus ik moest hem opnieuw doen. en de 2x raakte ik uit balans waardoor ik het niet meer haalde
Dan knijp je hem wel extra bij de andere oefeningen hoor, uiteindelijk haalde ik die gewoon allemaal


En AVD was makkelijkste examen ooit haha, gewoon rijden en gaan
 
Ik heb de avd nog niet maar ik gok zelf ook dat avb moeilijker is. De langzame slalom heb ik na veel knoeien eindelijk onder de knie gekregen. Veel oefeningen staan en vallen met goede voorbereiding qua bediening en heel vroeg kijken naar je eindpunt. Avd is verkeers regels volgen en stop en go zag ik op youtube. Veilig rijden en goed kijkgedrag is belangrijk. Ik ben benieuwd of ik avd ook in 1x haal.
 
Over AVD met je zelf tussen proppen zoals eerder beschreven instructeurs etc zien liever dat je alles voorbij raced! Ik onthield het volgende...Uiteindelijk ben je toch sneller dan een auto dus houd dat in je achterhoofd en zul je ook meer rijden als motor persoon dan auto persoon....


LimaSierra LoL @ Zaandam ach is allemaal het zelfde bijna!

@Jefmofo zie het helemaal voor me je chick naast de motor haha!

Had afgelopen Zaterdag EINDELIJK een motor gehuurd bij Fris Motor Verhuur bij Sloterdijk...Nice Harley hehe vet geluid OMG! Was met een vriendin van me gaan rijden en die had haar vrienden weer opgetrommeld..Heb toch 200KM afgelegd en dat voor iem die eigenlijk 3 maandjes niet meer heeft gereden na Rijbewijs!

Ging goed had ook niet gevoel ik zo lang niet heb gereden...Maar goed nog even geduld en over 2 weekjes is het zo ver eindelijk eigen motor!

Volgende week sleutels nieuwe huis en week erop verhuizen...tja eindelijk is het dan zo ver my god! hihi!

Leuk om iedereens verhaal weer te lezen over AVB en AVD ik leef echt met jullie mee....Succes!
 
AVD is inderdaad gewoon een fijn stukje rijden. en natuurlijk laten zien wat het CBR graag wil zien.

AVB is een crime als je ermee begint, maar gedurende de lessen krijg je de motor 'in de vingers' en weet je wat je ermee kunt doen. het is geen ramp om je instructeur eens wat voor te laten doen of dat je je motor omver legt. vooral bij het afschuinen vond ik het erg leerzaam dat mijn instructeur het me een keeer voordeed terwijl ik achterop zat. en dan vallen de kwartjes en wordt het - jawel - steeds leuker.

en soms voer je AVB en AVD zover door dat je zelfs op de fiets gaat afschuinen en putdeksels en wegenverf gaat ontwijken...

naar het AVB-examenresultaat wordt bij het AVD-examen niet meer gekeken. ik haalde AVB voor mijn gevoel met natte hakken over de sloot, maar mijn instructeur vond dat onzin. 'je hebt AVB, dus wat zeur je nou?'.

het leukste op je AVD-examen zou zijn dat je in een geblokkeerd straatje een mooie halve draai kan maken en gewoon weer terug rijdt, terwijl de examinator en instructeur met de volgauto niet voor- of achteruit kunnen _O-
 
whoopie, Lisa! lekker bezig met huis en motor, spannend allemaal.

het is met motorrijden net als met fietsen. dat verleer je niet zo gauw. als je na een tijdje weer opstapt, zijn de eerste meters even wennen, maar na het eerste bochtje....whaaa!

:]
 
Over AVD met je zelf tussen proppen zoals eerder beschreven instructeurs etc zien liever dat je alles voorbij raced! Ik onthield het volgende...Uiteindelijk ben je toch sneller dan een auto dus houd dat in je achterhoofd en zul je ook meer rijden als motor persoon dan auto persoon....

Bij mijn AVD op het Kooimeerplein (Alkmaar) nam ik de verkeerde (voorsorteer)baan, maar daardoor kwam ik wel voor alle langzaam optrekkende auto's. (examinator in de auto kon er daardoor niet zo makkelijk achteraan)

Uiteindelijk zei de examinator iets van: "Je weet dat je daar verkeerd reed? Dat was de baan voor de snelweg op, maar dat maakt niet uit, je reed vlot door en gaf netje richting aan en het ging veilig dus je ben geslaagd."
 
ik vind precisiestop het lastigst, ik stop paar meters voor de pion of paar meters na de pion. dus nooit precies bij de pion
iemand tips hier over???
de rest van de oefeningen gaan goed.
 
Haha ja voelde me echt vet volwassen op de motor! Vriendin van me zei ga maar eerst een test ritje maken en dan gaan we vertrekken en dat deed ik..Want tja vond het toch allemaal spannend! En ik reed en dacht oooh wow! Dit is zo leuk echt heerlijk!! En dat geluid damn! Kreeg ook tijdens rit veel bekijks hihi! Leuk hoor de motor wereld!

Zal nu ff kijken naar je page van ex-lessersrit in Sept...
 
Hey MF, eventjes mezelf voorstellen.

Arios
Lessend rijbewijs: A2
Eerste rijles: 24-08-2017
Theorie: 23-08-2017 *O*
AVB: -
AVD: -
Rijschool: Motor Versnel (Diemen)
Lesmotor: Honda CBF500A

Zo, 1e rijles/proefles zit er net op, instructeur was er positief over. Motor viel bijna om toen ik na het stoppen achterom keek. Ik mag wel even een pinlock aanschaffen omdat mn vizier de hele tijd beslaat.
 
Welke vonden jullie verse rijders en de dames zeker ook ;) het lastigste het AVB of het AVD examen :?

Ik vond het AVD examen het meest vervelend. Bij AVB weet je wat je moet doen. Ook heb ik het idee dat er bij AVB makkelijker een oogje toegeknepen wordt terwijl je bij het AVD examen echt wel wat moet laten zien. Wij hadden altijd les op de parking waar ook AVB examens werden gehouden en ik heb mensen toch zien stuntelen en wel gewoon geslaagd zijn....
 
ik vind precisiestop het lastigst, ik stop paar meters voor de pion of paar meters na de pion. dus nooit precies bij de pion
iemand tips hier over???
de rest van de oefeningen gaan goed.


Eerst rustig beginnen: vroeg beginnen met remmen en dan lichtjes remmen
Dan: Vroeg beginnen met remmen en dan steeds harder doorremmen zodat je eerder stil staat
Daarna: later beginnen met remmen want je weet nu ongeveer wat je remafstand bij die remkracht is
Als laatst kan je de remkracht nog verder opbouwen zodat je een nog kortere remweg hebt, maar dan gaat het al op een noodstop lijken.

Maar vooral denk dat je in het begin niet te hard moet remmen en daarna minder moet remmen omdat je anders veel te vroeg stil staat. Beter eerst zacht remmen en dn harder remmen wanneer nodig
 
AVB is echt afzien, ook ik ben tegen het punt aangekomen 'waarom doe ik dit'. Ook ik dacht op gegeven moment kappen ermee. :/ Vooral omdat de langzame slalom en het achtje na al die maanden nog steeds niet lukte.

Het is gewoon doorzetten en niet teveel focussen op wat je niet kan, maar het verfijnen wat je wel kan. Let daarbij op de clusters en de oefeningen die je per cluster krijgt. Als je een oefening uit één cluster niet onder de knie krijg, balen maar geen nood ;) het kwartje valt vanzelf en dan gaan er meer oefeningen vanzelf goed.
 
Ik vond het AVD examen het meest vervelend. Bij AVB weet je wat je moet doen. Ook heb ik het idee dat er bij AVB makkelijker een oogje toegeknepen wordt terwijl je bij het AVD examen echt wel wat moet laten zien. Wij hadden altijd les op de parking waar ook AVB examens werden gehouden en ik heb mensen toch zien stuntelen en wel gewoon geslaagd zijn....
Dat er misschien een oogje wordt dichtgeknepen zou mooi zijn als het niet 100% lekker gaat ;)
Vandaag ging haar les stukken beter dan de belabberde mislukte les van gisteren, morgenochtend heeft ze nog een les en dan in de middag het AVB examen poehhh het is net of ik examen moet rijden zit vol :+ met zenuwen :X
Ik maak maar een beetje lol met haar een opmerking van der ik beheerst dat achchie niet goed Pap ;( nou meid ik helemaal niet (beetje ruim zien)en ik rij al weer 35 jaar :] Dus als jij morgen dat AVBtje naar binnen rijd ben je ergens beter in dan mij :]
Ik zeg altijd er zijn kansen met wat voor een examen ook :) zak je :( dan volgende keer hopelijk beter.
Met een examen met name een AVB is het vooral concentreren focus 100% op je oefening moet je even wachten tot je beurt ga in gedachten de oefeningen doornemen niet kijken hoe anderen het doen volledig afsluiten,mijn tip.
 
Laatst bewerkt:
En neem ruim de tijd om je op een oefening voor te bereiden. Niet meteen wegblazen voor bv. de noodstop, maar even een momentje rust nemen, goed op de motor gaan zitten en dan pas wegwezen.

:]
 
En vervolgens heb je alle AVB handelingen onder de knie, en kan je weer opnieuw beginnen op je eigen motor omdat dat toch weer heel anders reageert...
 
Ja maar da's met rijbewijs B ook. Je 1e auto is vrijwel nooit hetzelfde type als je lesauto...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan