Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Gaaf! Ik ben benieuwd naar hoe je "travelled" en of het te doen is.
Ik, zonder supercharger of iets dergelijks, heb veel lol met de Zero, maar moet toch af en toe een ICE inzetten.
En kijk daarom uit naar de ervaringen van de "supercharger" eigenaren.
 
Gaaf! Ik ben benieuwd naar hoe je "travelled" en of het te doen is.
Ik, zonder supercharger of iets dergelijks, heb veel lol met de Zero, maar moet toch af en toe een ICE inzetten.
En kijk daarom uit naar de ervaringen van de "supercharger" eigenaren.
Mijn supercharger staat te koop ;)

Als het weer een beetje meezit zaterdag hoop ik de 800km op een dag te halen:

[afbeelding]
Ben benieuwd, lijkt me eigenlijk wel een eigen topic waard... tijdens het laden heb je toch tijd om e.e.a. te posten :P
Goed idee, met live updates :P

De definitieve route is ondertussen geprikt:

IGoqFgG.png
 
Laatst bewerkt:
Zag vanochtend nog een Zero SR op de A10 Amsterdam zo omstreeks 09:15 's ochtend. Toevallig iemand van hier :D?
 
Goed, had wel een houten kont daarna :P Ben nu een filmpje aan het bewerken met een verslag.
Ja dat kan ik me voorstellen, de Zero is nou niet bepaald een comfortabele motor :X
De enige reden waarvoor ik die lelijke BMW zou overwegen; ik denk dat die dat wel is.
 
Ja dat kan ik me voorstellen, de Zero is nou niet bepaald een comfortabele motor :X
De enige reden waarvoor ik die lelijke BMW zou overwegen; ik denk dat die dat wel is.
Die motorscooter? Als ie een snellaad aansluiting had kon je daar serieus mee toeren.
 
Vraagje,
bestaat er een naaf motor 2000-5000 watt(+)
voor een voorwiel om een soort van hybride systeem te maken?
 
Misschien een rare vraag: maar geeft dat nou geen problemen met bakken regen?
Water kan zoals jullie ook weten behoorlijk overal doorheen en langs-op kieren.
Als zo'n motor uren in de regen staat en dan met zo'n stekker erin......geeft dat geen ellende?
 
Laatst bewerkt:
Misschien een rare vraag: maar geeft dat nou geen problemen met bakken regen?
Water kan zoals jullie ook weten behoorlijk overal doorheen en langs-op kieren.
Als zo'n motor uren in de regen staat en dan met zo'n stekker erin......geeft dat geen ellende?
Daar hebben ze vast over nagedacht. Je plofmotor stopt er toch ook niet mee als het regent? Zonder elektronica doet die ook niet veel hoor. ;)
 
Misschien een rare vraag: maar geeft dat nou geen problemen met bakken regen?
Water kan zoals jullie ook weten behoorlijk overal doorheen en langs-op kieren.
Als zo'n motor uren in de regen staat en dan met zo'n stekker erin......geeft dat geen ellende?
Ik rijd al twee jaar door weer en wind; nooit problemen gehad met regen. Normaal gesproken stal ik hem wel overdekt overigens, alleen op de dag van die foto was "mijn" stalling vol.
 
Vet ding! We hebben even staan gluren met een paar collega's haha. Ik werk in 402.
Grappig! Normaal zet ik hem bij de buren aan de andere kant, onder een afdakje, maar dat ging die dag niet, en het was toch prachtig weer :) Leuk ook dat er nog een witte staat ook, straks effe checken!
 
Grappig! Normaal zet ik hem bij de buren aan de andere kant, onder een afdakje, maar dat ging die dag niet, en het was toch prachtig weer :) Leuk ook dat er nog een witte staat ook, straks effe checken!

Zag hem inderdaad ook voor de eerste keer staan. Zie wel vaker een RnineT staan. Mijne staat er vandaag niet want ben lekker vrij :+ .
 
Oke en helemaal duidelijk.
Al ben ik het niet helemaal eens met deze uitspraak:

Je plofmotor stopt er toch ook niet mee als het regent?

Dat is wel effe een iets andere situatie toch.
Ik doelde dus echt op het feit dat die stekker waarmee die Zero gevoedt wordt er vrijwel rechtop inzit.
Met baggerregen en dan uren erin staan, sijpelt het regenwater overal langs heen.
Dus wellicht dan ook langs de stekker zo naar binnen.
Maar zoals al werd aangegeven zal daar vast wel over zijn nagedacht.
Even ter verduidelijking: het ging mij NIET om het feit of zo'n Zero tegen rijden in de regen kan.
Want daar geloof ik wel in.
Vr Gr
 
Blijf ik het nog steeds jammer vinden dat de gemiddelde elektrische motorfiets vast zit aan een nog geringe actieradius.
En ook dat ze nog steeds behoorlijk aan de prijs zijn. ( nieuw tenminste )
Heb mezelf net een nieuwe Xmax400 en Honda Grom aangeschaft.
Als de feiten van de hedendaagse elektrische motorfietsen in mijn geval gunstiger waren dan had ik zekers daarvoor gekozen.
Maar er kleven helaas tot op heden voor mij nog net effe teveel nadelen aan.
Dus voorlopig mag ik het nog uitzingen met brandstofmotorfietsen.
Wellicht over een jaar of 5 dat ik overstap.
Tot die tijd nog maar flink genieten van het getril, motorgeluid en gasdampenreuk.
Vr Gr
 
Laatst bewerkt:
Ik vind die vraag niet gek, zit daar bovenop de tank een regenkapje, afvoergaatje? De aansluiting aan de zijkant wijst altijd naar beneden maar die bovenop is wel raar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan