Het Grote Elektrische Motorfietsen Topic - deel II

Het was een erg leuke dag vandaag, ook een paar mede forumleden getroffen. EV-motoren reden de elfwegentocht achter de fietsen aan, nog voor de auto’s, wij waren de bontste categorie. De NOS heeft nog gefilmd bij de Energica’s, zo kijken of het item de uitzending gehaald heeft. Ook bij de start is gefilmd. Ik zal foto’s posten als het lukt.

Edit: Wimbledon uitgelopen, kennelijk belangrijker
 
Laatst bewerkt:
Ai, interne lader van de Zero 2018 van collega is kapot. En volgens de dealer in Amersfoort schijnt dat vaker te gebeuren :(

Wordt onder garantie wel vervangen, maar erg onhandig. Want nu kan collega niet meer thuis en op het werk laden. En moet dus op zoek naar laadpalen in de omgeving of onderweg elke dag een half uur wachten.

Valt me vies tegen dat zoiets essentieels binnen enkele maanden al kapot gaat. En schijnbaar dus vaker.
 
Elektrische motoren tijdens de Elfwegentocht:

Het tikkende geluid kwam van iemand die z'n ketting nodig moest spannen...

Dat was de Belg op de 6kWh Brammo die voor ons reed. Zeker tof dat ‘ie van Antwerpen was gekomen, maar dat getik was wel irritant.
 
....Wordt onder garantie wel vervangen, maar erg onhandig....

Hetzelfde heb ik gehad, dat was wél buiten de garantie en toch heeft de dealer de motor geheel kostenloos gerepareerd door er een gemodificeerd exemplaar in te zetten.

Maar eh, rijdt jouw collega er eigenlijk ook nog mee of gaat die motor alleen maar stuk ?
 
Hij rijdt er 4 dagen in de week mee van Almere naar Arnhem en gaat daarnaast nog regelmatig een flink stuk rijden. Laatst met zijn 2 op de Zero naar Delft.
Ze hebben geen auto, dat scheelt.
Staat inmiddels alweer ruim 12.000 op de teller ofzo.

Dus ja, hij rijdt zeker!
 
Ik begreep van een Zero rijder tijdens de Elfwegentocht dat hij in april 2018 z'n tweede Zero had gekocht en sinds die tijd al 14k had gereden :} Ik zit na ruim 2 jaar nog maar net op de 12,5k.
 
De motor is gemaakt om te rijden, veel rijden is de beste manier om hem snel terug te verdienen.
Reken maar eens uit hoeveel een conventionele motor je kost -over all- als je zoveel rijdt.

De mijne gaat binnenkort over de 50.000 km, daarvan heb ik zelf “maar” 23.000 gereden.
 
Vandaag een paar electrische scooters gezien. Zagen er geweldig goed uit.Betaalbaar, toonbaar. Met uitneembare lithium accupakket, handig! Zag er echt uit allemaal. Nu nog zoiets in motoruitvoering,..zal nog wel komen.
 
Tuurlijk, Vespa moet daar toch mee komen, uit het land van de batterij. Of bedoel je een full size scooter zoals de BMW? Want die is er dus al. Kom er geregeld eentje tegen.
 
De motor is gemaakt om te rijden, veel rijden is de beste manier om hem snel terug te verdienen.
Reken maar eens uit hoeveel een conventionele motor je kost -over all- als je zoveel rijdt.

De mijne gaat binnenkort over de 50.000 km, daarvan heb ik zelf “maar” 23.000 gereden.
Mijn BMW'tje was gemiddeld zo'n 1000 eu per jaar onderhoud (banden, kettingsets e.d. meegerekend). Dus dat tikt vrij vlot aan :X
 
Vandaag een paar electrische scooters gezien. Zagen er geweldig goed uit.Betaalbaar, toonbaar. Met uitneembare lithium accupakket, handig! Zag er echt uit allemaal. Nu nog zoiets in motoruitvoering,..zal nog wel komen.

Nu we het toch over scooters hebben O-) heb op zo NIU gereden https://www.niu.com/nl/m/ mede omdat ik het ww verkeer met de motor aardig zat ben met vele appende automobilisten die niet meer opletten en was echt blij verast aanschafprijs €2800,- en echt een super dingetje.
Wilde eerst voor een elektrische motor gaan Zero of energica gaan maar mede door de weggebruikers zie ik daar denk ik vanaf en ga denk ik voor een 45km scooter, klinkt erg maar met 15000km ww per jaar goed te doen.

Niu GT komt trouwens in 70km versie dus een motor.
 
Nu we het toch over scooters hebben O-) heb op zo NIU gereden https://www.niu.com/nl/m/ mede omdat ik het ww verkeer met de motor aardig zat ben met vele appende automobilisten die niet meer opletten en was echt blij verast aanschafprijs €2800,- en echt een super dingetje.
Wilde eerst voor een elektrische motor gaan Zero of energica gaan maar mede door de weggebruikers zie ik daar denk ik vanaf en ga denk ik voor een 45km scooter, klinkt erg maar met 15000km ww per jaar goed te doen.

Niu GT komt trouwens in 70km versie dus een motor.

Die had ik gisteren dus gezien. Gelikt en mooi afgewerkt. Met Bosch motor in het achterwiel. Heel mooi gedaan
 
Laatst bewerkt:
Op de site van de ANWB staat het volgende te lezen:

.....Inzet nieuwe elektrische voertuigen

De Wegenwacht gaat de Nissan E-NV 200 inclusief EV Charger bij wijze van proef in de regio Amsterdam inzetten. Ook zijn de Volkswagen E-Golf en de ZERO elektrische motorfiets geïntroduceerd.....
 
Laatst bewerkt:
in een reactie op deze opmerking eerder gemaakt in het topic:


Niu GT komt trouwens in 70km versie dus een motor.

Zie dat er een motorscooterversie is van de Niu die wel 70 km pu kan. Jammer dat is net even te weinig voor op de provinciale wegen. Wel goede prijs voor 4600 euro met dubbele accupakket. (170 km @70 km pu)
 
Laatst bewerkt:
Ik zie op de website van Electric Motorcycles dat Niu een van de exposanten is op het TT circuit morgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan